לשימוש כמצבר לצרכנים בלבד (מקרר, תאורת מחנה, משאבת מים וטעינת מכשירים שונים), מה עדיף?
מצבר עופרת רגיל 68 א״ש, או מצבר פריקה עמוקה 50א״ש?
צפי שימוש, כפעם בחודש, 2 לילות כל פעם וטעינה במשך היום בנסיעה.
Printable View
לשימוש כמצבר לצרכנים בלבד (מקרר, תאורת מחנה, משאבת מים וטעינת מכשירים שונים), מה עדיף?
מצבר עופרת רגיל 68 א״ש, או מצבר פריקה עמוקה 50א״ש?
צפי שימוש, כפעם בחודש, 2 לילות כל פעם וטעינה במשך היום בנסיעה.
מחיר לחלק בחודשי אחריות... בשקלול מדיניות מוניטין נותן האחריות
לדעתי הנוסחה הנכונה בכל רכישת מצבר למעט אם השימוש מחייב סוג מסויים.
מהמעט נסיון שהיה לי מצבר פריקה עולה כפול לפחות ובעל אחריות קצרה יחסית.
הסיבה למיטב הבנתי שהרשתות בתאים פריכות יותר.
אני עשיתי נסיון כמצבר ראשי שמשמש גם צרכנים פלוס הגנת פריקה של 11.8 וולט.
המצבר מת אחרי כ 15 חודשים אם אני לא טועה ועלה כפול. אגב היה מצבר AC Delco
אין שיקול קנייה.
שניהם אצלי.
המצבר פריקה הוא AGM
אפשר לפרוק מצבר פריקה עמוקה עד, בערך, 80% מהקיבול ומצבר רגיל עד כ60% מהקיבול, כך שמהבחינה הזאת שניהם שווים.
אם אתה מתכוון לחבר את המצבר במקביל למצבר הרכב לשם טעינה (איזולטור הוא חיבור מקבילי) אז עדיף ששני המצברים יהיו זהים.
בכל מקרה פריקה עמוקה של מצבר עופרת חומצה או agm מקצרתמאוד אתאורך החיים שלו.
נראה לי שבמקרה שלך עדיף מצבר רגיל ולא פריקה עמוקה למרות שההבדל לא מאוד גדול.
במצברי פריקהעמוקה יש סוג שמתאים ל ups וסוג שמתאים לצרכנים,ההבדל ביניהם הוא מספר מחזורי הטעינה. איזה מצבר יש לך?
Sent from my I960 using Tapatalk
יש לי כבר כעת מערכת מצברים כפולה ברכב.
אני מנסה להבין האם יש יתרון בהחלפת מצבר העופרת הרגיל בהזדמנות הזו שהתגלגלה לי ליד.
חייב לציין שבקריאה הלא מעטה שעשיתי בנושא,בשום מקום לא נרשם שחייבים מצברים זהים במערכות כאלו, בהם המצברים מחוברים במקביל.
זו השיטה הכי נפוצה ברכבי טיולים וקרוואנים להתקין מצבר הנעה ומצבר שהייה שונים.
המצבר פריקה הספציפי מיועד לרכבים עם צרכני משנה בעמידה ללא מנוע, יאכטות וקרוואנים.
מה המינוח על המצבר שמתאר את מחזורי הפריקה?
במקרה כזה למה לא לבצע טעינה למצבר השני רק כשהרכב מונע (לא חיבור מקבילי)
ושימוש או ע"י מפסק בורר או מעגלים מופרדים
במקרה דנן אין שום צורך להקפיד על זהות במצברים
בועז
מצבר פריקה עמוקה פחות מתאים להתנעה. אם הרכב בעל מצבר יחיד, הייתי הולך על עופרת.
חיבור במקביל או ע"י איזולטור זה הרע במיעוטו ולכן זאת השיטה הנפוצה.
הסיבה שהמצברים צריכים להיות זהים היא זירמי טעינה שונים בין מצברים, אלגוריטם הטעינה של מצבר מתבסס על הזרמת זרם ובדיקת המתח, כאשר המצברים שונים גם המתח שונה ולכן לא תגיע לטעינה אופטימלית - בעיה זניחה ברוב המיקרים.
כאשר המצברים מסוג שונה ההבדלים מתחילים להיות יותר גדולים וכאן אתה יכול להגיע למצב של מצבר שלא נטען עד הסוף או קיצור חיי אחד המצברים שנטען בזרם גבוה מידי, בדרכ גם זה לא ממש סוף העולם.
הבעיה מתחילה כשמחברים מפסק או איזולטור, כאן מגיע מצב שלאחר ההנעה אתה מחבר את מצבר הצרכנים, שיכול להיות כמעט ריק, למצבר כמעט טעון לגמרי שנמצא בזמן טעינה, החיבור יוצר פיק של זרם ממצבר הרכב והאלטרנטור אל המצבר הלא טעון והפיק הזה גורם לנזק.
השיטה הנכונה היא להפריד בין שני המעגלים ולהשתמש בשני אלטרנטורים, זה מסובך ויקר ולכן הרוב מעדיפים לספוג את נזקי השימוש באיזולטור שמתבטא בקיצור חיי המצבר.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תודה על ההסבר, השכלתי.
יש לי חברים שנוסעים כך שנים, עם תוחלת מצברים רגילה, ואף ארוכה עקב הפרדת רשויות.
אז נראה לי שסוגיית קיצור חיי המצברים,אם בכלל מורגשת, היא סבילה בהחלט.
ואם אני חוזר לשאלה המקורית, מה אתם הייתם עושים?..
איזה מצבר הייתם משתמשים כמצבר צרכנים, בהתחשב בנתוני המצברים שיש על הפרק (זה מה שיש, לא יהיה אחר).
?
הסידור האופטימלי לדעתי הוא מצבר התנעה להתנעה, ומצבר פריקה עמוקה לצרכני לילה. המערכות מופרדות וטעינת מצבר ה"בית" (ככה קוראים לזה בקרוואנים) מתבצעת ע"י מטען dc-dc.
בשביל הפרופורציה, מצבר עופרת מדבקה 68 א״ש החזיק מקרר 45ל׳ של קינן בטמפ 0 במשך 23 שעות.
המקרר חובר לרכב כבר קר, עם 2 אריזות בשר קפואות בתוכו. מוצרי חלב ובקבוקי שתייה.
3 שעות נסיעה ואז עמידה של 23 שעות עד להנעה מחודשת.
מקרר בארגז הטנדר מתחת לברזנט.
מתח מצבר עמד על 11.4 בערך.
השאלה לגבי המצבר פריקה מגיעה רק כי הזדמן לי אחד שעדיין לא ברור מצבו.
דורון,
אם אני מבין מה אתה מתכוון לעשות, אתה בדרך "למסיבה" לא קטנה, כולל זיקוקים ופיצוצים....
אם אתה מחבר קבוע שני מצברים לא זהים, זה לא נורא. אחרי הכל, גם אם אתה קונה שני מצברים שאתה חושב שהם שהם זהים, אין לך שום בטחון שהם באמת זהים באופן מוחלט (תמיד יכול להיות שהם לא מאותה סידרה , איכות....).
אבל עדיין, כל עוד הם מחוברים קבוע במקביל, הם מתרוקנים ונטענים ביחד.
הבקר של האלטרנטור דואג להגן על המצברים מפני זרמי טעינה מוגזמים.
ברגע שאתה לוקח מצבר של 50 א"ש ומנתק אותו ממצבר אחר (80- 100 א"ש), מרוקן אותו, ואז מחבר אותו בחזרה למצבר "הגדול", אתה יכול לקבל זרמים גדולים מאוד ללא שום בקרה והגבלה (בהנחה שמחובר בחיבור קבוע ואיכותי).
הזרמים האלו יגרמו לקיצור חיי המצברים והכבלים, במקרה הטוב, או אפילו לחימום ופיצוץ של המצברים, אתה ממש לא רוצה להיות שם.
הדרך הנכונה (כמו שכבר כתבו לך), היא להשתמש במטען DC to DC .
במקרה של בעיה במצבר הראשי של הרכב, ניתן לחבר כבלים רגילים של התנעה בין המצבר המשני לראשי ולהניע.
אפשרות אחרת ,למתג את האלטרנטור בין שני המצברים, להטעין אחד, אח"כ את השני, ולחבר את שניהם רק שהם כבר טעונים (אבל זה נראה לי בלבול מח לעומת האפשרות הראשונה).
לגבי מי שתוהה, שחיבור מצבר ריק למלא זו בעצם הפעולה שאנחנו עושים בזמן הטענה עם כבלים -
חיבור שני מצברים בתוך הרכב מתבצע עם כבלים קצרים, עבים ונעלי כבל, זה חיבור איכותי שמסוגל להזרים הרבה יותר זרם.
כבלי התנעה לעומת זאת, גם ארוכים וגם עם קרוקדילים (ולא נעלי כבל), השילוב הזה מבטיח מספיק התנגדות, שתגן בפני זרמים חזקים מדי.
http://www.ebay.com/itm/DC-to-DC-Bat...lVJRs~&vxp=mtr
עזוב ניחושים.
מה שיש כרגע זה battery isolator שמאפשר הפרדה בין המצברים כשהרכב כבוי, וטעינה נפרדת כשהמנוע עובד.
מערכת מסחרית סטנדרטית שמיועדת בדיוק בשביל זה.
אני לא מבין בזה בשביל לנסות לאלתר, אז הלכתי על מוצר מוכן ומוכח, עם תיעוד רב להתקנה, ונסיון שימוש.
אז לא ברור לי מאיפה תחזיות האימה, בשום מקום לא נתקלתי בסיפור כזה בהתייחס למוצר.
קיבלתי המלצות מבוססות נסיון, שבשביל טיול פעם בחודש, בו במקרה הרע, המצבר ״בית״ יהיה בשימוש רק בלילה בשביל המקרר, וקצת תאורה ומים, מצבר עופרת זול יעשה את העבודה די והותר בלי הוצאה גבוהה על מצבר פריקה מהודר.
במקרה, יצא לנו להיות במקום אחד למשך יממה, והחלטתי לבדוק את עד כמה יכול המצבר הרגיל לתמוך במקרר.
ואכן זה עבד.
יש לי שעון טעינה ברכב, הוא הציג מספרים רגילים ולא הראה התנהגות שונה.
מצד שני, זה ממש לא הולך להיות תהליך קבוע.
בגלל שיש הזדמנות למצבר פריקה, רציתי להבין אם יש ייתרון יחסי למרות אמפר נמוך יותר.
זה המוצר:
http://m.ebay.com/itm/PAC-200-200-Am...405?nav=SEARCH
להבנתי משהו סטנדרטי ונפוץ למדי.
לפי תאור המוצר, הוא לא מאפשר נפילת מתח בין המצבר החזק לחלש.
תודה על העידכון :)
מהתיאור הראשוני נראה לי שאתה מחבר סתם מקבילי :-(
זה אכן אמור למנוע זרימה בין המצברים, והטעינה , של שניהם, תהיה תמיד רק מהאלטרנטור (כלומר תחת בקרה).
אבל...
המספרים של א"ש מתארים את גודל המצבר, אבל מה שחסר זה המספרים של זרמי הטעינה המומלצים של המצברים. בד"כ ישנו קשר בין גודל המצבר (א"ש) לזרם הטעינה שלו ולסוג (מצברי AGM בד"כ יש זרמי טעינה גדולים יותר).
תשכח רגע משני מצברים, מה קורה עם מחברים מצבר אחד של 50א"ש לאלטרנטור של רכב שתוכנן לעבוד עם מצבר של 100א"ש?
להערכתי (אני לא שולט בעובדות, אבל חושש שזה המצב), האלטרנטור הזה יכול לגרום לנזק למצבר (בגלל טעינה חזקה מדי).
אם זה המקרה, יכול להיות שזה גם מה שיקרה לך עם המוצר הזה ומצבר 50א"ש (למרות שכאמור, ל AGM בד"כ יש זרמי טעינה חזקים יותר).
אם זה עובד אז למה לשנות?
יש לך מערכת שעושה את העבודה, למה אתה רוצה לשנות אותה?
במקומך לא הייתי משנה כלום, עובד אז אל תיגע.
Sent from my I960 using Tapatalk
אצלי מחובר כבר שנתיים-
פריקה עמוקה לצרכנים + בורר מצברים
אם תרצה יש לי למכירה מע' טעינה חכמה ל2 מצברים , אלא שמעולם לא התקנתי אותה כי זה עובד מצויין גם ככה..
דורון,
אני חוזר לשירשור הזה (אחרי הזיגזג לשירשור שלי על מצבר).
אני רוצה להיות בטוח שהבנתי מה אתה עושה.
יש לך רכב שבמקור היה לו מצבר אחד, ולעניין הרכב אתה לא משנה כלום!
אתה הוספת מצבר נוסף (מחובר דרך איסולטור), שכל היעוד שלו, זה הציודים הנלווים (מקרר, תאורה....), אבל זו מערכת נפרדת לחלוטין.
אני מניח שאם חס וחלילה הרכב לא מניע (בגלל בעיית מצבר) את היכול להשתמש בכבל התנעה רגיל מהמצבר המשני לראשי.
ביום יום, המצבר המשני לא משתתף בעומס של הראשי (כמו התנעה).
אני צודק בהבנה?
אלא אם אני מפספס משהו בהבנת שלב ההנעה (ששניהם מתחברים), אז אתה מדויק.
ד״א, להיילקס עד שנת 95, היו במקור 2 מצברים.
אצלי (97) היה רק את המקום שחיכה למצבר השני..
מניח שחנן יוכל לפרט איך זה עובד במקור.
"תשכח רגע משני מצברים, מה קורה עם מחברים מצבר אחד של 50א"ש לאלטרנטור של רכב שתוכנן לעבוד עם מצבר של 100א"ש?"
עד היום חשבתי שהתשובה לשאלה הזו היא -כלום, זה שאלטרנטור יודע לספק 150 א"ש לא אומר שמצבר של 55 א"ש יצרוך יותר ממה שדרוש לו. מי מאשש או מפריך?
אין קשר מובהק בין אלטרנטור למצבר. האחד יכול להיות קטן מהשני ולהיפך.
בהיילקס שלי זה אלט' 55 אמפר ומצברים 160 אמפר שעה.
באיי30 זה אלטרנטור 110 אמפר ומצבר 60 אמפר שעה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
החיבור בהיילקס כפול המצברים הוא מקבילי פשוט וקבוע.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
דורון,
הלכתי לחפש קצת על המוצר הזה, ולא אהבתי מה שמצאתי :-(
http://www.pac-audio.com/PACProductD...ons_072006.pdf
יש כמה צורות \ פתרונות למה שקראו פה איסולטור. יש כאלו שהם מבוססי דיודות, יש כאלו שזה פשוט ממסר (כמו שלך), ויש כאלו שהם שילוב ולפעמים נקראים VSR (תראה פה - http://www.fridge-and-solar.net/dual_bat.htm).
בהנחה שאתה לא עושה שום דבר ידני, אם אני מבין נכון מה שיש לך, אז המצבר השני מחובר לראשון דרך ממסר , והממסר מחובר למתג הראשי של הרכב (סוויטץ').
ברגע שהסוויטץ' סגור, המצבר השני מתנתק מהראשון, ועכשיו את היכול לרוקן אותו בלי דאגה שהראשון יתרוקן.
אבל...
צריך להיות מאוד מדוייק איפה לחבר את הפיקוד. ברגע שאתה פותח את הסוויטץ' (ע"מ להניע), אתה בעצם מחבר את המצבר השני, זה שהתרוקן! למצבר הראשי.
ברגע הכי קריטי למצבר הראשון, אתה מעמיס עליו גם את המצבר השני שמרוקן. זה פתרון רע!
יתרה מזאת, אתה בעצם מחבר שני מצברים אחד מלא ואחד ריק, אחד לשני, ללא שום שליטה על עוצמת הטעינה \ פריקה ביניהם.
זה נראה לי בעייתי מאוד.
בכל מקרה, אם ניתקת בין המצברים, ורוקנת את השני (מקרר וכו'), אתה לא רוצה לחבר אותו בזמן ההתנעה, הוא רק יעמיס את הראשון יותר.
יש אפשרות להתחבר על הסוויטץ' לקו שמתנתק בזמן הסטארטר, זה לפחות יקטין את העומס מהמצבר הראשון.
אבל כמו שכתבתי למעלה, נראה לי שהפתרון הזה יגרום לזרמי טעינה לא מבוקרים בין המצברים, וזה ממש לא בריא.
לגבי השאלה שעלתה פה האם ניתן לחבר אלטארנטור חזק למצבר חלש.
אנחנו קצת עושים סלט עם המושגים.
לגבי אלטרנטור, אנחנו מדברים רק על שני מספרים -
מתח (V) - במקרה שלנו 12V (למרות שבפועל זה אפילו 13.6V , אבל הכוונה שזה מיועד למערכת 12V)
זרם טעינה (A) - במקרה שלנו בתחומים של 100-300A.
לגבי מצבר אנחנו מדברים בעיקר על שלושה מספרים -
מתח (V) - במקרה שלנו 12V
זרם מכסימלי (התנעה - A) - במקרה שלנו 400-700A
גודל \ כמות ( CAPACITY- AH א"ש) - במקרה שלנו 55-100 א"ש.
זרם טעינה ממולץ, הוא דבר הרבה יותר מסובך, ותלוי טמפ' סביבה וגורמים נוספים. אבל בגדול, המצבר הרבה יותר "סלחני", לפחות במיידי, לגביו (אבל זה בהחלט גורם באורך חיים של המצבר).
מאחר ומצבר בנוי לתת זרמי גבוהים (400-700), הוא מסוגל לספוג גם זרמי טעינה גבוהים מהמתוכנן.
אבל זה ממש לא בריא להטעין בזרמים גבוהים מהמתוכנן ויכול לגרום לנזקים, לחימום, ולפיצוצים במיידי (יש הבדל בין התנעה של מספר שניות לטעינה של שעות).
בקיצור, אלטארנטור "טיפה" יותר חזק, לא צריך להיות בעיה גדולה, אבל לחבר מצבר פריקה עמוקה קטן, שהזרם המכסימלי שלו נמוך לאלטרנטור חזק, יכול לגרום לנזקים.
לסיכום, מה שיקבע את עוצמת הטעינה זה האלטרנטור ולא המצבר, וחייבים לדאוג להתאמה ביניהם.
אני מצרף דוגמה להנחיות טעינה של יצרן מצברי AGM , מעניין לקרוא.
http://support.rollsbattery.com/supp...5-agm-charging
הכיוון שאני שוקל (אתם מוזמנים לשחוט את הרעיון).
1- טרופר דיזל מגיע עם שני מצברים. יתרה מזאת, לראשונים היה רק אחד, ועובדה שהוסיפו שני. אני מניח שאיסוזו יודעים למה.
2- המקום של המצבר השמאלי די מוגבל (70-80AH) אבל בעייתי למצבר גדול יותר.
3- בצד ימין, התושבת של המצבר יכולה להכיל מצבר 90-100AH. אבל עדין אני לא רוצה להתניע ביום יום על מצבר אחד (אפילו שהוא חזק מהמקורי).
בזמן נסיעה, ו\ או טיול עם הפסקות קצרות בנסיעה (עד 4-3 שעות) אין בעיה.
האתגר של מצבר צרכנים נוסף בא ליידי ביטוי או בטיולים עם לינה או בטיולים שבהם אני עוזב את הרכב לשעות ארוכות, עם מקרר מופעל , במשך היום (טיול רגלי, ים...).
המקרה השני די נדיר, ולצערי לא מגיע ל 20 ארועים בשנה.
אני חושב להחליף את המצבר הימני למצבר 90AH ולחבר אותו קבוע למערכת חשמל של הרכב.
המצבר בצד ימין, ישאר 70AH , ויחובר למערכת החשמל דרך "ברז" כמו שיש בטרקטורים ולפעמים במשאית (זה פשוט ואמין).
הקו חשמל שהולך לאחורי הטרופר (לתאורות לילה ולמקרר), יחובר למצבר השני (הקטן).
אני מתכוון לקנות מטען DC to DC של 20A, להתקין אותו קבוע בתא מנוע בין שני המצברים, ולכבות אותו.
למצבר השני, אני מתכוון לחבר מד מתח דיגיטלי קבוע (לראשון יש לי את האנלוגי ו OBD).
ביום יום, שני המצברים מחוברים, הטרופר מניע עם שני מצברים, שום דבר לא השתנה (אפילו השתפר).
עבור אותם מכסימום 20 מקרים בשנה, שיש חשש לפריקת המצבר וקשיים בהתנעה, אני "אפתח את הברז" ואנתק את המצברים.
במצב הנוכחי של הטרופר שלי (טפו...טפו....) לא צריכה להיות בעיה להניע מדי פעם עם מצבר אחד של 90AH.
זה יהיה ארוע נדיר, ואני מניח שההשפעה שלו על חיי המצבר והרכב, שוליים.
לאחר ההתנעה, אני אשאיר את הברז פתוח, ואטען את המצבר הקטן באמצעות המטען DC to DC .
זרם של 20A צריך לסגור עומס של לילה תוך שעה, שעה וחצי.
שהמצבר יטען, או יתקרב לטעון, אני יכול לנתק את המטען, ולחזור לחבר את הברז (דרך אגב, איך קוראים לזה בעברית?).
אני יודע שניתן להחליף את הברז בממסר (כמו שדורון משתמש) ולחבר את הפיקוד שלו והמטען למפסק יחיד.....ולקבל פתרון יותר נקי, אבל לא בטוח שזה שווה שאת ההשקעה והחוטים.
מה אומר השבט?
מיותר. תשאיר אותם מחוברים וזהו. האתגרים שתיארת קטנים עליהם.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
זיו,
בחפירת רשת שביצעתי, הגעתי למוצר אחרי המלצות רבות בתת-פורום כבד שנועד כל כולו לפתרונות חשמל ברכבי מסעות.
ספציפית בשרשור לגבי מערכת מצברים כפולה לפרופיל שימוש כמו שלי.
לי זה הספיק כדי לבחור בו.
במסגרת הניסוי הלא מבוקר שביצעתי הקייץ, בו מצבר הצרכנים עבד לבד 23 שעות, הרכב לא גימגם בהנעה.
אני לא יודע אם מבחן ההנעה הוא המבחן הנכון, אני לא חושב שזה בריא לאורך זמן, נשאר לך נדלן פנוי בגג? חשבת אולי על פנלים סולאריים? יש היום קיטים יחסית לא בשמיים
קיטים שמאפשרים צריכה כזו, לא כ״כ זולים.
בסוף, השימוש העיקרי יהיה בטיולי שטח בהם הדרישה היא לילה יחיד בין נסיעות.
בשביל פעם- פעמים קמפינג ארוך בשנה, אין הצדקה כרגע מבחינתי לציוד כזה.
זה לא היה מבחן הנעה אלא תשובה לזיו לגבי סוגיית ״רגע ההנעה״ בו המצבר החלש מעמיס על המלא.
צריך לזכור שעד עכשיו, והרבה אם לא רוב המשתמשים, כולל אני עד לאחרונה, מחזיקים מצבר יחיד, גם עם מקרר.
נסעתי עם מקרר, תאורת לילה למחנה, ומצבר יחיד כ-3 שנים וזה עובד בסדר גמור לחניות לילה.
הפתרון הנכון באמת, שמאפשר לי גם בטחון לנסיעת רכב בודד היא באמת 2 מצברים וזה מה שנעשה כעת.
דורון,
לגבי רגע ההנעה אני מציע לך לבדוק, שהפתרון שלך אכן מנתק את המצבר השני בזמן הסטארטר , ובזה סיימנו.
עדיין, ודווקא בגלל השאלה המקורית שלך על מצבר פריקה, שים לב להערות שלי על הטעינה של המצבר המשני לאחר פריקה של לילה שלם.
לדעתי, זה יעבוד בטווח הקצר, אבל יקצר את אורך החיים, של שני המצברים, בזמן הארוך.
אני מציע לך לנסות לרוקן את המצבר המשני (מצבר פריקה) נגיד ל 50%, להניע את הרכב, ולבדוק את הטמפ' של המצברים בחצי שעה הראשונה.
יש לי מדחום לייזר אם אתה צריך.
זיו
זיו, המצבר הריק יותר יקח זרם שהוא המתח שמסופק לו, פחות המתח הפנימי שלו, חלקי ההתנגדות הפנימית שלו.
זה לא ממש מעניין אותו מי נותן לו את המתח הזה, אם זה אלטרנטור או מצבר אחר, וזה בסדר. למעשה אלטרנטור יתן לו מתח שהוא אפילו גבוה יותר מאשר מצבר אחר. נכון שזה יכול להיות גבוה מזרם הטעינה האופטימלי, אבל ככה מצברים נטענים בכל רכב בעולם בערך, וזה בסדר, בחיים האמיתיים.