-
דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אז החלטנו אני, אשתי והרך שעוד לא נולד לעשות מעשה ולנטוע שורשים בישוב כשלהו בדרום הארץ מכל הסיבות המובנות.
ה"בעיה" שזכיתי לעבוד במקום עבודה שאני מאוד אוהב ומתוגמל בו לשביעות רצוני (נכון לעכשיו). הנסועה היומית הצפויה מהבית העתידי למקום העבודה הוא כ-170 ק"מ (שני הכיוונים יחד) כשעה נסיעה כל כיוון.
לצורך הדיון נקבל את העובדה שהזמן על הכביש זה מחיר שאני מוכן לשלם עבור לגור במקום בו אני רוצה לגור ולעבוד במקום בו אני רוצה לעבוד.
שאלתי את הבוס מה יש לו להציע. ההצעה היא או רכב ליסינג (בדיל שלא פוגע לי בהפרשות הפנסוניות מצד אחד אבל מוריד את הנטו בכ 2000 ש"ח מצד שני) או תוספת לשכר (שמתבטאת בכ-15% תוספת לשכר הנטו).
מכל החישובים - החזר הון, ירידת ערך, טיפולים בלה בלה בלה... מתקבלת התמונה שרכב פרטי זול יותר מרכב ליסינג בהנחה שיש לי את ההון לרכישה. בפועל אני צריך לחשב גם עליות של החזר הלוואה מאחר ואין לי הון זמין לרכב (גם יד שנייה סדר גודל 60-70 אלף ש"ח).
מה גם שעד כמה שאני מבין יש הגבלה של 30,000 ק"מ שנתי בליסינג שאני צפוי לחרוג ממנה.
אם אני הולך על רכב פרטי הכיוון זה משהו אמין וחסכוני (דה...) כרגע נלכד ברדאר רנו פלואנס דיזל ידני. מכירים? חוות דעת? איזה שנתונים? עד איזה ק"מ לחפש?
ליסינג זה ליסינג.
ובכן, דעות, הגיגים, ביקורת.... הכל יתקבל בברכה
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
170 ק"ם ל 20 יום עבודה שווה 3400 ק"ם ב חודש
3400 ק"ם ל 12 חודש - 40800 ק"ם ל שנה
בצריכת דלק של 1 ל 15 - תשרוף 2720 ליטר לפי 6 ₪ = 16320 ₪ בשנה או 1360 ₪ לחודש .
קניית רכב ב70-80 אחזר חודשי לבנק סביב 1500 ל 4 שנים .
ביטוח + טסט + 2-3 טיפולים בשנה = לפחות 1000 ₪ לחודש .
לפי חשבון מהיר שלי רכב פרטי יעלה מינימום 3860 ₪ כולל דלק , לא כולל צמיגים ( סט לשנתיים ) , תיקונים ותאונות קלות ...
הבוס שלך צריך להתאמץ יותר :D
ומה עם רכבת ? לא צוחק .
ובנוסף , יש את מזרח הארץ , בפס של המרכז , חיסרון - אחרי קו הירוק .
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
העובדה שתחרוג מה-30KKM בליסינג אמורה להיות הבעייה של המעסיק , שהוא צריך לפתור מראש מול הליסינג ולא שלך.
דווקא בקילומטראז כזה אין שום ספק שכדאי ליסינג ולא כדאי פרטי.
כדאי שתכניס במכלול השיקולים גם ימי תקיעה של רכב משומש, תיקונים וטיפולים, עלויות רכב חליפי בימים שיהיה צורך, השתתפויות עצמיות ועוד.
לחילופין - להצהיר שהרכב לא משמש אותך לנסיעה בשעות הפנאי עשוייה לשפר את מצבך....
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
+1 לליסינג.
בכזאת נסועה ובמיוחד אם אין לך את ההון העצמי לקנות רכב חדש יחסית אז ליסינג הוא פתרון אופטימלי ואפילו אם בחישוב כספי הוא טיפה יותר יקר.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
בתנאים האלו עדיף ליסינג, וכנראה עדיף דיזל, כגון מגאן או סיד. וכך תצמצם את עלות הדלק.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
העובדה שתחרוג מה-30KKM בליסינג אמורה להיות הבעייה של המעסיק , שהוא צריך לפתור מראש מול הליסינג ולא שלך.
מי מגביל את הקילומטראז? חברת הליסינג או הבוס שלי בהסכם מולם? יש פה מקום למיקוח מול חברת הליסינג או מיקוח שלי מול הבוס על תשלום דלק?
-
דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אנחנו בנתונים די דומים.
אני עם פלואנס דיזל שני.
הנסועה שלי בפועל היא כ 55 אלף בשנה.
לגבי הרכב-
תבדוק את האבזור והתאמה מבחינת נוחיות. לטעמי הוא מבין הגרועים בנקודה הזו.
מנוע וגיר -
האוטו מאיץ מצויין, נוח לנסיעה מהירה, גיר מצויין וצריכת דלק חסכונית מאוד.
אצלנו מגבלות הקילומטרג׳ נולדו מאז המס על הדלק וכל הקצאה בוצעה מול המעסיק. לא מכיר מבגלה מול הליסינג ויש לנו צי מאלבר אוויס והרץ בעיקר.
לא הבנתי מה הקשר בין ההפרשה הפנסיונית שציינת אל הליסינג?
הליסינג אמור להיות תוספת על השכר כאשר משוויו למס יורד לך מהנטו רק המס השולי.
אגב, אני בעיצומה של תקלה בפעם הראשונה כאשר לאוטו 90 אק״מ.
נדלקה נורת בדוק מנוע על מערכת זיהום אוויר. המוסך התעקש על טורבו באופן מפתיע.
הוחלף הטורבו והתקלה חזרה אחרי פחות ממאה קמ
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
מי מגביל את הקילומטראז? חברת הליסינג או הבוס שלי בהסכם מולם? יש פה מקום למיקוח מול חברת הליסינג או מיקוח שלי מול הבוס על תשלום דלק?
מגבלת הקילומטראז מתחילה אצל החברה בעלת הרכב, כדי שלא יזמברו לרכב את הצורה בקילומטרים ובעלות טיפולים.
כיוון שהמרחק בית-עבודה אצלך גבוה, המעסיק אמור להבין שיש לו אינטרס שתגיע לעבודה, ולפעול מול חברת הליסינג כך שאצלך תהיה מגבלת קילומטרים כזו שתאפשר הגעה כל יום לעבודה ובנוסף תאפשר גן שימוש פרטי ברכבץ
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אנחנו היינו עם 4 רכבים באלדן, יש מגבלה תאורטית של 30 אלף ק"מ בשנה אבל זה מתנהל כחבילה כוללת של כל 4 הרכבים, כלומר, 120 אלף ק"מ בשנה לכל הרכבים עם רכב אחד עושה פחות ורכב אחר עושה יותר זה מתקזז.
עכשיו עברנו לבדגט, אצלם זה כבר לא עובד כך.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
טוב עידכון ביניים. 30000 קמ זה מקס. מעבר לזה גובים 0.05 דולר לקמ או משהו דומה. ייסגר שבוע הבא
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
ליסינג. חד משמעית. מקובל במקרים כאלו שהתשלום על הקילומטראז' הנוסף זה משהו שבין המעביד לחברת הליסינג.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
גם אפ בשורה התחתונה יישארו לך כמה שקלים פחות בכיס, רכב ליסינג חדש עדיף בכל מובן אחר.
חשוב מאוד - נסיעת מבחן ארוכה ברכב לפני הבחירה. אתה עלול לגלות שבנסיעות ארוכות הרכב עושה לך מחלת ים, או מכאיב את הגב, או שרעש הדיזל הספציפי עושה לך כאב ראש.
אופציה נוספת שעשויה למצוא חן גם בעיניך גם בעיני בעל הבית וגם בעיני רואה החשבון שלו היא טנדר פולסייז. גם שווי שימוש 0 גם הוצאה מוכרת מהשקל הראשון על הכל כולל הכל ובתלות במה שעושים בחברה, גם זיכוי חלקי על הבלו. המחיר הוא כמובן תשלום גבוה יותר - גם על ההשכרה וגם על הדלק, אבל זה מתקזז בקילומטרז גבוה. מיותר לציין שלשייט 170 קמ ביום בספינה כזו, כשאתה יושב בקומה שניה הרחק מעל התנועה, נעים ורגוע יותר מבכל משפחתומטית.
אסף.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אופציה נוספת שעשויה למצוא חן גם בעיניך גם בעיני בעל הבית וגם בעיני רואה החשבון שלו היא טנדר פולסייז......
אסף.
אם זה רק היה כ"כ קל לביצוע כמו שאסף תיאר את זה [emoji15]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
בשנים האחרונות החברות הבינו כי רכבי הליסינג צוברים הרבה קילומטרים. הרבה מעבר למה שנדרש לעובד בית-עבודה-בית.
באחד המקומות בהם עבדתי היה עובד שגר במרחק של 15 קילומטר מהעבודה והיה עושה כמעט 40K בשנה.
מישהו היה צריך לממן את כל הקילומטרים האלו, ואותו מישהו החליט שנמאס לו.
החברות עברו ברובן לתוכניות דיפרנציאליות - אם הגבלה ע"י מספר קילומטרים שמעבר עליו מייצר קנס, או הגבלה בסכום הדלק המכוסה ע"י החברה.
בד"כ, נוצרו גם מדרגות בסכום המשולם לליסינג: העובד "קונה" תוכנית ליסינג עם X קילומטרים ומשלם סכום חודשי נמוך יותר מעובד שנוסע 1.5X קילומטרים.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
בגלל הגבלת הק"מ ממש לא בטוח שעדיף ליסניג
הבסיס שלך הוא סביב 45,000 ק"מ בשנה (170X22X12)
בתור אחד שחיי בפיריפריה יודע שאיך שלא מסובבים את זה עושים עד 20,000 בשנה נסיעות פרטיות
כלומר הצפי שלך יהיה סביב 65 בשנה שזה חריגה של 35 מהמגבלה שאמרת
גם אם אתה תשלם "רק" 20 אגורות לק"מ זה יוצא 7,000 ש"ח בשנה תוספת
לדעתי שווה להתווכח על האחזקת רכב
יש חברות שנותנות היום מימון 100% בלי מקדמה והתחייבות לטרייד אין עתידי לאחר 3 שנים (אני לקחתי לדוגמא רנו מגאן אסטיט דיזל )
ולכן גם צפוי לך שקט מבחינת תקלות וגם לא להתעסק בלמכור רכב עם הרבה ק"מ
-
דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
בהחלט שווה בדיקה.
אגב 20 אגורות תוספת לקמ זה לא כולל הדלק
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
שמי שעושה אצלכם את ההסכמים עם חברות הליסינג יתאמץ קצת יותר ,
ברוב החברות אפשר לקבל ק"מ בפול ( הם מודדים את סה"כ הק"מ של כולם ולא משנה להם כמה כל רכב עשה )
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
היום לעומת העבר התווספו רכבי דיזל ידניים חדשים חסכוניים במחיר עממי.
לאחר שיש לך את כל נתוני עלות הליסינג, הייתי משווה מול קניית דאצ'יה סטפווי חדשה דיזל ב90000 שקלים או לוגאן ידנית, לזוג צעיר, לא מפונק זו אופציה כלכלית מאוד.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
ויש מעט מקומות שמאפשרים יצירתיות ולהתקין דלקן מהעבודה ברכב הפרטי, סידור נפלא מבחינת שווי מס לעומת רכב ליסינג, המעביד מהצד שלו לא מתעסק עם חברת הליסינג וקנסות על קמ, אלא רק עם עלות הדלק / סולר.
דאציה דיזל פרטית, עם דלקן מהעבודה יכולה להיות פתרון
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
חברת הליסינג לא רוצה להיות הבעלים של רכב שעושה 50-60 אלף קילומטר בשנה, ובדיוק מאותה סיבה אתה גם לא רוצה!
הדבר הנכון ביותר הוא שמקום העבודה יממן לך מכונית ליסינג, כולל הדלק, וכולל הקנס על החריגה ו/או כל קומבינה אחרת שבינו לבין חברת הליסינג. אתה לא רוצה להיות צד לעניין. וזה מקובל. כשעבדתי מרחק דומה לשלך מהבית, עשיתי 50 אלף קילומטר בשנה, מי ששילם על החריגה כדבר ברור מאליו היה המעסיק.
חוזה העסקה שלך צריך להיות בנוסח של משכורת + רכב משפחתי צמוד. נקודה. בלי מגבלות דלק וקילומטראז'. זה לא חוזה העבודה הרגיל בחברות הייטק נכון להיום, אבל במקרה של מישהו שעובד 150 קילומטר מהעבודה ולמעסיק חשוב שהוא ימשיך לעבוד אצלו, זה החוזה ההוגן.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
מנסיון, נסועה יומית גבוהה באוטו לא נוח / רועש היא מתכון לשבירה נפשית.
דאצ׳יה... לא בטוח שבזה הייתי שמח לבלות שעתיים שלוש ביום...
אסף.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אסף צודק מאד.
למרחקים כאלו אתה צריך רכב משפחתי מודרני. מכונית של 120-130 אלף שקל. ותעשה את החישובים של האלטרנטיבות בהתאם, ולא מול רכב משומש בחצי מחיר או מול מכונית מיקרו-מיני זולה, שגם לא תשרת אותך כמכונית משפחתית בסופי שבוע.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אם כבר לקנות, ומשומש, אז באותו סכום של 120-130 קונים משפחתית גדולה בת שנה שנתיים או משהו יותר מפנק בן 3-4 ונהנים מהחיים גם בדרך לעבודה.
אסף.
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
עניין של גיל ומצב כלכלי, כשצעירים ולחוצים, אפשר לא להתפנק.
בעבר הרחוק 1997-1999 במשך כשנתיים נסעתי 120 מייל לכל כיוון כל יום ללקוח קבוע בפורד טמפו ידנית מודל 1992( למי שמכיר), והיה נסבל.
הרכבים רק השתפרו מאז, גם הזולים, ואנו להבדיל רק התפנקנו מאז..
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אני נוסע בדאסטר .. דיזל .. ידני .. לעבודה וחזרה 185 ק'מ .. לא כולל להקפיץ / לאסוף שני צאצאים .. לא כולל תחביבים שהם לא שטח. לא כולל סופר .. לא כולל כלום בעצם. הנסועה האמיתית היא הרבה יותר ... קניתי. פה לא נותנים אוטו. לאף אחד. אני יכול לחשב עלויות למי שמעוניין .. אבל רציתי להתייחס לאוטו עצמו. אני נהנה מכל מטר נקודה. לפני זה היה לי ריו 3 שמים חדש מהחברה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
גיא ההנתונים האמיתיים שלך - של הריו, שמציגים מקרה סגור כולל ערך מכירה בפועל, מעניינים מאד.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
גיא ההנתונים האמיתיים שלך - של הריו, שמציגים מקרה סגור כולל ערך מכירה בפועל, מעניינים מאד.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
אני לא הבן אדם הכי מסודר ומאורגן בעולם ... איזה נתונים מעניינים אותך ? צריך לאסוף אותם ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
מה שמעניין זה כמה עלה הרכב במהלך התקופה.
בכמה קנית אותו ובכמה מכרת.
עלות הביטוחים, הטסטים.
טיפולים, תיקונים, מצבר, צמיגים, תאונות אם היו תיקוני פחחות...
וצריכת דלק ממוצעת בפועל בשימושך.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
תגובה: דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
הרצתי את החישוב המון פעמים במשך שנתיים בהן היה לי ליסינג. ״לצערך״ מעל 20,000 בשנה עדיף ליסינג ביג-טיים ואתה הרבה מעבר. אצלי לא היתה מגבלת ק״מ כך שמצבך מעט שונה אבל לא מספיק בשביל להטות את הכף. מציע להתמקח על הגבלת הק״מ , במינימום לכיסוי מלא של נסיעות העבודה שלך.
אגב רכב פרטי, עם קילומטראז׳ שאתה מתאר, תמכור אותו הרבה מתחת למחירון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אני לא יודע אם העניין הזה עוד קיים אבל אצלנו היתה תקופה שניסו לשכנע אותנו להתקין מכשיר באוטו שבו אתה מסמן לפני תחילת הנסיעה אם היא פרטית או עבודה, כולל הדרך אל ומהעבודה שהיא עבודה, ועל ידי כך להקטין את שווי השימוש שמשלמים למס הכנסה.
מצאתי קישור לאחת החברות שמתעסקות בתחום. אני יודע שכמה עובדים אצלנו התקינו כזה ואין לי מושג מה היו התוצאות
http://www.savetax.co.il/mobile/site...spx?pageID=644
אגב, אני ממש מעט פחות ממך קמ ביום עם מכסה של 55 אקמ בשנה .
פלואנס דיזל אוט׳