כנראה שלא נגמרה, מי יודע מה קרה פה:
קובץ מצורף 111131קובץ מצורף 111132
Printable View
כנראה שלא נגמרה, מי יודע מה קרה פה:
קובץ מצורף 111131קובץ מצורף 111132
אם אני טיוטה, אני משלם ל JEEPOLOG שיחסמו אותך :-)
רכב לא מוכר, שאף אחד לא יודע איך ננהג ואיך טופל, מצולם בשטח, שנראה טכני, עם מתלה שבור. איך עדיין אין פה תביעה ייצוגית?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
כשהמתלה הקדמי שלו שונה מזה של ה 90. אבל מה זה משנה.
זה האוטו של נדב? של חבר שלו? הוא מחפש פתרון או מעלה תמונה שנשלחה אליו בווטסאפ?
הנושא מעניין גם אם התמונה הגיעה בוואטסאפ.
זה כשל סדרתי (כנראה לא)?
נקודתי?
אקראי?
קשור להגבהה?
קשור לצמיגים הגדולים?
מעניין, אותי לפחות.
אסף.
לא שלי ולא של חבר.
אכן נשלחה בוואטסאפ, זה משנה משהו? בגלל זה התמונה מטושטשת וחתוכה.
לא מחפש פתרונות, מחפש מידע ממקור שיודע, התמונה נישלחה ע"י חבר מודאג שנוסע על כזה, ועוד מטיילים איתנו כמה דומים כולל גיסי.
- - - Updated - - -
אלו בדיוק השאלות.
אסף,
שים לב לכותרת. זו תופעה כך על פי נדב.
מאז שהחל להיות משווק דגם ה 120 / 125 כמה מכוניות ממנו נמכרו כל שנה? 1000? 1300? 1500? נניח רק 1000 יחידות, כלומר עד עכשיו עליו לכביש הרבה מעל 10,000 מכוניות.
חלקן עושה הרבה שטח, אם לא ביד הראשונה אז בשניה ובשלישית.
חלק לא מבוטל מאלו שעושים שטח עם המכוניות האלו נמצאים כאן באתר. מי כמוך יודע שרחמים אין בהם על המכוניות.
אם היתה בעיה כבר היינו מכירים אותה. בין אם בפורומים בחו"ל ובין אם מהתייעצויות כאן.
כמה פעמים ראית תמונה מסוג זה לדגם הספציפי שבו המתלה הקדמי עבר שינויים לעומת הדגם הקודם?
כל דיסקברי שאני רואה עם מכסה מנוע מורם שווה פתיחת שרשור חדש בפורום לנדרובר "מעניין מה קרה שם כי לחבר טוב שלי יש דיסקברי"?
בהצלחה.
דיסקברי מראש לא נחשב לגורו בתחום האמינות.
טויוטה דווקא כן מחזיק מוניטין כזה.
להגיע כדי סתימת פיות כשמישהו מנסה לערער את הקביעה הזו זה לקוי
מאורות.
כן, גם אם הכותרת מנופחת ומוגזמת ועלתה גם באתרים אחרים בצורה פרובוקטיבית
יואב, לשיטתך - אם נדב מטריל את הפורום - הדרך הטובה לגרום לו לחדול היא להתעלם מנסיוננות הסרק האלו, ולהתייחס עניינית לסוגיה.
זה מעניין במיוחד, כי הפרונט הזה משותף גם לדגמים אחרים (ויגו למיניהם).
וחשוב לומר שנכון שבשיא המכירות נמכרו כ2000 לנדקרוזרים בשנה (ושים לב שאז, בזמן אמת, היו שנים של ריבוי תקלות יחסי ואני זוכר שזה נחשב רכב פחות אמין מה90) - אבל כמה מהכמות הזו מוגבהת מאוד ועם צמיגים גדולים? מיעוט שבמיעוט. ובשנים הבאות הכמות תגדל כי אלו רכבי השטח שנכנסים למעגל העבירות... אין הרבה אופציות לצערנו. אז חשוב להכיר את המגבלות והסכנות אם בכלל יש כאלה.
ולשבור את הרכב זה חלק מהעניין בתחביב הדבילי הזה שלנו. אין מה להתבייש מזה. אם אף פעם לא שברת כלום... כנראה שלא ניסית מספיק.
אסף
תופעה או לא.
כאשר רכב מסוים ומותג מסוים נחשבים לפאר יצירתו של אלוהים בכבודו ובעצמו וזוכים מההמונים להתייחסות שמזכירה סגידה דתית, והכל אך ורק בשל אמינות אגדית המיוחסת להם, באופן טבעי יחפשו אותם בפאדיחות: בתקלות, בשבירות, בבעיות.
באמת שאני לא יודע למה אתה לוקח את זה קשה ואישי.
הכותרת "תופעה" כי זה ניגזר מהדגם הקודם, ואם תמשיך לקרוא בהודעה חוץ מלקטר תראה שכתבתי ש"כנראה שלא נגמרה", הכוונה שאולי זה ממשיך מהדגם הקודם.
אם היתה בעיה כבר היית מכיר בה? כמו שאתה מכיר את הבעיה מהדגם הקודם? זאת שכולם מתכחשים לה כולל אתה שלא קיימת? עד שמישהו העז לפתוח שירשור יחיד שזה קרה לו, עד שמישהו החליט לתבוע יצוגית בשם כולם ןאז כולם יצאו מכל החורים ותפסו עליו טרמפ גם אם זה לא קרה להם ספציפי?
לנדקרוזר 120 עושה הרבה שטח, טוחן סלעים, לא מרחמים עליו, הצלחת להצחיק אותי...... בוא תזכיר לנו כמה ק"מ אתה נוסע בשנה?
אני יכול להעיד לפחות על חבר אחד שמשתמש ברכב בדיוק כמוך, רק לטיולים, נחש מה? הצרות לא פוסחות עליו, מטיול לטיול הרכב מבלה במוסך גם אם זה על שטויות כמו שרובם חושבים, ההבדל שה"שטויות" האלה בדמות נורות שנידלקות בלוח שעונים וכו' לא זולות בכלל, והוא גם לא מסתיר את זה, ולמי ששואל הרכב מטופל במורשה יבואן מיומו הראשון.
עוד אני יעיד שגם גיסי ועוד חבר אחד קרוב שעברו לדגם הזה מטרופרים הורידו את כמות הטיולים שלהם ב 70% , בכלל אם יש טיול בעבירות בינונית ומעלה הם מוותרים ומצטרפים לרכב אחר, משמע הרכב לא עובד קשה אם בכלל.
לבוא ולזרוק שהמכוניות האלה עושות הכל, הרבה שטח, אין עליהם רחמים, זאת אמירה תלושה מהמציאות, מה לעשות כשאתה יורד מרכב שעולה 50kובכל פירוקיה תמצא חלפים אחרי שעה ועולה לאחד ששווה 150k וכל חלק עולה כמו משכנתא ממוצעת כנראה שזה ועוד איך משנה, במיוחד אם לא נישאר הרבה בכיס במינימום לתחזק אותו שלא לדבר על שבירות אם יקרו.
נכון, אין היום הרבה כלים בשוק בטווח המחירים האלה, המתחרים הם הקינג והלנדקרוזר שהם שונים מאוד, ההמון הולך אחרי הטויוטה 120 שהוא אחלה רכב, אבל לא חף מתקלות, אמין עד מידה מסויימת כמו כולם, כשמתקרב לגיל 10 ו 200k ק"מ או יותר כבר רואים את הסימפטומים וזולים הם לא.
זה במוחרקה ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
חברים, יש בהחלט בעיה, ככל שאני יודע, היא בפראדו.
כשל בתפוחים של המתלה הקדמי, עם עשרות קריסות מדווחות, גם בכלים שלא עושים שטח, ואינם משופרים. הוגשה (בישראל) תביעה ייצוגית, היבואן התחייב לתקן את הכשלים, ולפצות את כמה עשרות הלקוחות שקרס להם המתלה. איך העסק הזה לא הסתיים בנפגעים, אלוהים יודע. כנראה שעוד נשאר קצת מזל בעולמנו...
על פניו שינו את מבנה המתלה הקדמי והמיקום של הבולג׳ויטים חסין יותר לכשל.
ובכל זאת ראיתי לאחרונה כמה 120/150 מוגבהים מאוד, ונראה שזווית העבודה של הבולג׳וינט גבולית, כלומר הוא מועמס בכיוון הלא נכון כל הזמן.
וחייבים לומר שגם אם הוא נשבר הוא לא יישלף ויפול כמו ב90.
אז נשאלת השאלה האם באמת יש גבול להגבהה שמעליו יש סכנה, ובחול ראיתי שמחליפים את המשולש העליון לגאומטריה מתוקנת.
אסף.
אסף הכשל בלנדקרוזר 120 הוא בבולג׳וינט העליון כנראה לאחר הגבהה, בפראדו זה היה כשל תכנוני, בלנדקרוזר 120 גם בהגבהה של 2" יש סיכון כי הוא עובד בטווח שלא מתאים לו, תוסיף מידת צמיגים שונה וצמיגים כבדים...
באמת, המותג הזה, פוי, איך הם מעזים להסתיר את העובדה שאם מגביהים את הרכב ומשנים את גיאומטרית המתלה שלו הבולג'וינט נשבר, כולם לגרדום!
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
תקשיב חביבי, אתה יכול לצחוק כמה שתרצה, בעלי המותג הזה התרגלו שהרכב רואה מוסך במקרה הטוב מטיפול לטיפול וגם זה רק להחלפת שמן ופילטר, בלי לבדוק דברים אחריםצשצריך עד שקורה משהו, התוצאה שהבולג׳ויינט הזה לא ניבדק ולא מוחלף במשך שנים בדיוק כמו שקרה עם הפראדו, מי שתופס מעצמו אחד שלא רק מחזיק בג׳יפ יעשה גם תחזוקה מונעת ויעשה בדק בית לבדוק מה קורה אצלו ומתי החליפו.
זה לא סתם שיש זרועות מתלה משופרות בשוק לרכבים כאלה מוגבהים כדי לתקן זוויות.
- - - Updated - - -
תקשיב חביבי, אתה יכול לצחוק כמה שתרצה, בעלי המותג הזה התרגלו שהרכב רואה מוסך במקרה הטוב מטיפול לטיפול וגם זה רק להחלפת שמן ופילטר, בלי לבדוק דברים אחריםצשצריך עד שקורה משהו, התוצאה שהבולג׳ויינט הזה לא ניבדק ולא מוחלף במשך שנים בדיוק כמו שקרה עם הפראדו, מי שתופס מעצמו אחד שלא רק מחזיק בג׳יפ יעשה גם תחזוקה מונעת ויעשה בדק בית לבדוק מה קורה אצלו ומתי החליפו.
זה לא סתם שיש זרועות מתלה משופרות בשוק לרכבים כאלה מוגבהים כדי לתקן זוויות.
https://youtu.be/0iy99zU9JVo
אני באמת לא מבין מה הטענה שלך. שרכב משופר "חלקית" נשבר? למה זה נושא לשרשור בכלל?
אם היה לך מאגר של 120 סטנדרטיים, שנסעו כפי שהיצרן התכוון, וטופלו לפי הנחיותיו והגדרותיו, ואף על פי כן נשבר להם מתלה - הייתי שמח להסכים איתך שיש פה כשל תכנוני שהיצרן מנסה לקבור. עם העובדות הנוכחיות? אין פה שום דבר חריג, פרט למוטיבציה הבלתי נלאית שלך להכפיש את שם המותג, ללא שום הצדקה, ואני תוהה מדוע.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
עודד נראה לי שפספסת.
אין טענה לכשל תכנוני. אגב, לתפיסתי גם בפראדו זה לא כשל תכנוני אלא מוצר שדורש אחזקה מסויימת.
הסוגיה שעלתה היא שיש סיכוי לשבר. ונשאלת שאלה אם מי שמגביה או משנה מידת גלגלים מעבר לגודל מסויים, צריך להיות במודעות לכך ולבדוק תקופתית או לשפר בהתאם.
נדב אולי מציג את הנושא בצורה פרובוקטיבית, אבל השאלה במקומה.
אם לפני עשור מישהו היה מדבר על תופעת הציריות הנגזרות בדיסקברי והיו מהסים אותו, זה היה מעלים את הבעיה?
אסף.
למה אתה חושב שאני מחפש כשל תכנוני? אמרתי שברכבים האלה שמוגבהים, צריך לשים לב וכדאי לבדוק את הנושא, העובדה שזה כן קורה, בפרט שמטיילים איתי כמה כאלה.
רובנו מטבע הדברים משנים את מה שהיצרן יצר למה שאנחנו רוצים, יותר גבוה, צמיגים יותר גדולים וכו', לא לוקחים בחשבון את שאר הדברים מסביב, ברכבים אחרים עם מתלה דומה שמשנים את מיקום הבולג׳ויינט, מוסיפים ספייסרים כאלה ואחרים וטוחנים סלעים כמעט ואין מקרים כאלה של תלישת בולג׳וינט למה?
למה? כי הכותרת שלך היא "תופעת הפרונט המתמוטט", וכותרת המשנה "כנראה שעוד לא נגמרה". אתה יכול לספר לי עד מחר שכל מטרתך בחיים הייתה להעיר את תשומת לב הנהגים, ואז אני אקרא שוב את המשפט האחרון בהודעה שלך, ואבין שכל מה שיש פה זה ניסיון ריק מתוכן לצלוב את טויוטה, בשביל להשיג איזו מטרה נשגבת.
אסף, אין לי כל רצון להשתיק את הנושא. אפשר לדון בו, בצורה הגיונית עם טיעונים הנדסיים ולא ספקולציות ותמונה ללא פרטים.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
נכון, כנראה שעוד לא נגמרה כי את הרכב בתמונה אני לא מכיר, לא יודע אם מוגבה או לא, מה מידת הצמיגים שלו וכו'.
ד"א לא מחפש להעיר אף אחד, שכל אחד יבדוק את עצמו איך הוא מטפל.
חיפשתי מידע אם מישהו מכיר, ראה, יודע, שמע, ומכל מי שמתנגד או זה ששותק(כצפוי) פתאום צץ עוד אחד מכיוון אחר בכלל שראה את התופעה באיזה חניון...
לפני כשנתיים יצא לי להתקל ב-120 בשעת העמסה על גרר, תקלה כזו בדיוק.
ככל שזכור לי ועד כמה ששמתי לב אז, הוא נראה לי סטנדרטי.
זה היה ביציאה ממסלול קל מאד באזור פארק בריטניה.
אני לא מבין את העניין של "...שנסעו כפי שהיצרן התכוון...".
היצרן לא התכוון שתיסע בשטח והיצרן לא התכוון שתשנה את התיכנון שלו והוא גם לא התכוון שתתקין מערכת אודיו שונה ממה שהוא סיפק ואם לא שמת לב, לא הכינו גם מקום למיתקן לטלופן נייד - היצרן לא התכוון...
אז מה?
זה אומר שאם משנים משהו, הוא אמור להתפרק/להישבר?
מדברים על רכב שממוצב כרכב שטח (עם נעילה וסרנים חיים), עם כל המשמעות שכרוכה בכך = שיפורים, שינויים, נהיגה בתנאים קשים.
אני בטוח שרכב שלא שינו בו דבר ולא "הקשו עליו את החיים" בנסיעות תובעניות, יחזיק גם 50 שנה...
וכשל באלמנט כ"כ אלמנטרי לנסיעת שטח (זויות עבודה והגעה ל"קצה"), בהחלט מעלה סימני שאלה, הן לגבי מיצוב הרכב והן לגבי יכולת/רצון המתכננים להתאים אותו למיצוב שהם מפרסמים.
בקיצור - מה האמינות של הרכב, יחסית למטרות הרכב המפורסמות.
נכון ומדוייק.
ולכן נשאלה השאלה האם מדובר בתופעה - ושמי שמגביה אן עולה משמעוית במידת הצמיגים צריך להיות מודע לכך - או שמדובר בתקלה נקודתית.
אסף.
איך לא?
דפקת כותרת שמסכמת את המסקנה שלך ע״ס תמונה יחידה בלי סיפור.
זאת בעיקר הבעיה.
לא שאלת, לא הבאת שום פרט, לא ביקשת לדעת האם עוד אנשים נתקלו בבעיה אלא רצת לקצה הברור מאיליו לגביך.
זאת גישה לא נכונה בעליל כשמנסים לאבחן תופעה.
ותמונה שאין לך מושג מה גרם לה היא ממש לא תופעה,
וגם לא שמועתי/ראיתי על גרר בלי לדעת מה גרם לזה.
בפראדו יש לא מעט דוגמאות עם סיפור מקרה ברור וזהה, ויש תופעה.
כאן בקושי יש כותרת, עד שתיתן לה תוכן.