-
סיקס מתחמם בזחילה.
הסיקס שלי, עם מנוע סטנדרטי, מניפה 7 כנפיים מהקטנות יותר, רדיאטור עם דודים מוגדלים ובלי כונס (בגלל הרדיאטור) - מתחמם בנסיעה איטית או עמידה במקום.
מחוץ לעיר לא זז מעל 80 מעלות צ׳ (180 פרנהייט) בפקקים בעיר ובנסיעה איטית בשטח יכול להגיע עד 220 פרנהייט ויותר. דקה-שתיים של סלד גבוה משפרים קצת את המצב, נסיעה מעל נגיד 40 קמש מחזירה את הטמפרטורה לסביב 180.
משאבת המים לא חדשה אבל לא נסעה הרבה, רדיאטור ומעברי מים במנוע נוקו.
על פניו, נראה שהבעיה בספיקת האוויר דרך הרדיאטור, מה אומרים?
הפתרון האולטימטיבי וה"נקי" ביותר לטעמי, הוא החלפת המניפה המכנית בחשמלית עם כונס תואם + בקר מתכוונן + רגש.
יתקבל שיפור קל בביצועי הג׳יפ (פחות מעניין), ניצול אנרגיה טוב יותר (עובד רק כשצריך) וביצועי קירור טובים יותר בעמידה וזחילה. החיסרון הוא סיבוך יחסי, יותר חשמל ועמל.
פתרון פחות נקי הוא הוספת מניפה חשמלית קטנה יותר עם מתג ידני או טרמוסטט בנוסף למניפה המכנית. הפתרון ייתן מענה ואולי הכי אמין עקב הכפילות.
אשמח לשמוע דעות ותובנות.
תודה.
בעז
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
המכאני הכי אמין והכי יעיל.. החשמלי מועד לפורענות.
באיזה נוזל קירור אתה משתמש? יש סימנים של התחממות מעבר לאינדיקציה של השעון? מה הסיכויי שהוא מזייף?
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
תמצא כונס או שתבנה אצל פחח מיזוג אוויר כונס מפח.
סיקס תקין לא מתחמם!
אביגדור
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
המכני הכי אמין, כן. הכי יעיל, ממש לא. אבל זה משני ברכב טיולים, צריכת דלק וביצועים מעניינים אותי פחות.
שעון החום חדש, הרגש בפלאנג'. בפעם האחרונה שחשבתי שהשעון מזייף, זה עלה לי בראש מנוע וגרירה מהנגב. נוזל קירור איכותי.
כונס סטנדרטי של סיקס לא מתאים כי הדודים של הרדיאטור אצלי גדולים יותר, ובולטים לכיוון המנוע.
בניית כונס קאסטום היא אופציה. גם החלפת הרדיאטור לסטנדרטי היא אופציה, אולי נכונה יותר.
היו לי סיקסים שלא מתחממים לעולם. היתה להם מניפה בעלת 7 או 8 כנפיים בגודל של תחנת רוח של דון קישוט והם גם נסעו בהתאם (שלא לדבר על רעש של וולוו 740). בנימה יותר רצינית, עקב גמישות השלדה המניפות האלו פוגשות את הרדיאטור לפעמים והוא יוצא מהמפגש פגוע ובוכה בדמעות ירוקות. לדעתי זו קומבינה ישראלית - מעולם לא ראיתי סבן או סקרמבלר עם מניפה כזו גדולה.
אין ספק שמניפה ענקית עושה את העבודה אבל יש לה חסרונות שכבר קשה לחיות איתם.
מבקש לחדד את השאלה - האם לדעתכם הבעיה נובעת מזרימת האוויר?
אם כן - מה הפתרון היעיל, הזול, האמין, הקל ליישום והמוכח?
תנקס
בעז
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
בפגארו שהיה לי הייתה בעיה דומה מאוורר חשמלי עם כונס פתר את הבעיה בסיקס הנוכחי גם חשמלי עובד מעולה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
כן, בוזי, זה נובע מזרימת אויר.
אביגדור הציע לך את הפתרון.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
חשמלי בנוסף למכאני עלול לחסום זרימת אוויר
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
הכונס הוא קריטי.
אם כונס סטנדרטי לא מתאים, תבנה כונס קאסטום.
לגבי מפגש המניפה ברדיאטור - בעיה ידועה בסיקסים, שכל-כולה מגיעה מהכיוון של תושבות מנוע עייפות.
יש לזה פתרונות כמו פס פלדה שמותקן לרוחב על הרדיאטור, אפשר גם עם באמפסטופ קטן מגומי שממוקם מול המניפה.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
חשמלי בנוסף למכאני עלול לחסום זרימת אוויר
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
כשהוא מגיע למצב שהטמפרטורה עולה בגלל חסימת מעבר אוויר הוא ייכנס לפעולה ואז זה בטל בשישים
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
תודה על ההתייחסויות.
אכן קניתי כונס לאחרונה וגיליתי שהוא לא מתאים.
אני אבדוק מה יותר נכון - לבנות כונס קאסטום לרדיאטור קאסטום בן ככה וככה שנים שכבר תוקן אי אילו פעמים, או לקנות רדיאטור 3 שורות נחושת סטנדרטי מסאמיט שיתאים לכונס סטנדרטי, ושלום על ישראל.
בעיקרון מעדיף להיצמד לחלפים זמינים ולא להשתגע.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
כשהגיע אליך היה מצוייד בוונטה חשמלית נוספת למכאני ?
אצלי היה מתחמם במצבים כאלו בעיקר לקראת הסוף של המנוע (הקודם) שהיה בדיעבד עם סדק בצילינדר, אז הוספתי וונטה חשמלית כדי לקרר בזחילה.
למיטב זכרוני היא לא הייתה בשימוש על המנוע החדש והוא לא היה מתחמם יתר על המידה עם אותה מניפה אני מבין, ללא כונס, עם רשת נחושת 3 שורות של בשן.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
כשהמנוע מתחיל להתחמם, מדוד עם מד טמפ׳ א״א (״לייזר״) את הפרש הטמפרטורה בין הכניסה ליציאה של הרדיאטור.
אם הוא גדול מ12-15 מעלות בערך, הבעיה היא בספיקת הנוזל. אם קטנה מ6 מעלות בערך, הבעיה היא בספיקת האויר/ רדיאטור סתום.
אסף.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
הגיע בתצורה הנוכחית - מניפה מכנית ללא כונס.
כנראה שהוא מתחמם במצבים האלה מאז שהוא אצלי ולא ידעתי.
אגב, מי שרוצה לדעת באיזו טמפרטורה ראש של סיקס מתייאש מבעליו, מוזמן לפנות בפרטי. מנועי קיטור מתבקשים לא להאדים מקנאה.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
מי יכול להשאיל מד טמפרטורה אינפא אדום?
לייזר גם טוב ;)
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
אתה יכול לקחת רק אני לא בטוח מתי אני והמכשיר נהיה באותו מקום.
אסף.
-
סיקס מתחמם בזחילה.
יש גם לי
אגב מכשיר זול שכדאי שיהיה בבית
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
בוזי,
יש לי לייזר ולפי החתימה שלך, אתה 20 דקות ממני.
אתה מוזמן לפנות בפרטי
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
נתקלתי בבעיה דומה כמה פעמים בפרייבטים אבל אף פעם לא בסיקס.
זה תמיד תמיד היה משאבת מים נוזלת או עייפה. אבל שוב נתקלתי בזה רק בפרייבטים
בהצלחה
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
אני לא מצליח להבין מדוע אתם מתעקשים להחליף מניפת ברזל מכאנית במניפה חשמלית,
לאחר המון שנים עם שני רכבים בעלי מנוע 6 טורי ומערכת קירור תקינה, המניפה המכאנית לא הכזיבה.
בפעמיים ששעון החום עלה, הייתה בעיה אמיתית (פעם אחת ראש מנוע, פעם נוספת רצועה קרועה).
אם זה לצורך הפרויקט, סבבה, אם לא, תמצאו את הבעיה האמיתית.
...my two cents
אביגדור
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
מנסיוני בסיקסים (מעל 15 שנה..)
סיקס תקין לא מתחמם, פשוט כך.
ולא משנה גודל המניפה.
יחידת הקירור בסיקס היא over kill מטורף (ובצדק)
הרדיטור גדול בהרבה מהדרוש, והמניפה יותר ממספקת את הדרוש.
אם סיקס מתחמם, מניפה חשמלית לא תשפר את המצב (אלא אם היא בנוסף לקימת, אבל אז זה פלסטר לחולה סרטן)
מניפה חשמלית במקרה הטוב,רק קרובה ליכולת של המניפה המכנית לא יותר.
אתה חייב למצוא מה נדפק במערכת, ויתכן וכמה דברים נדפקו.
אם נסעת על מים רגלים או "מי קירור צבעונים" הרדיטור שלך סתום והמשאבה מלאה חורי קווטציה, מה שמוריד מאוד מהיעילות שלה.
גם אם "ניקית" את הרדיטור, לא בטוח שהוא באמת נקי.
חבר שלי במשך שנים נסע עם סיקס מתחמם, מה לא ניסה החליף טרמוסטט ומשאבה וניקה רדיאטור, כלום לא עזר.
בסוף הוא החליף את הרדיטור ש"נוקה" בחדש שלוש שורות, ופתאום הכל קריר ונעים.
בקיצור, קח את הענין כפרויקט ולך מהקל לכבד.
1. טרמוסטט חדש, ניקוי יסודי של כל המערכת, והכנסת נוזל קירור איכותי
2. בדיקת (על ידי פירוק) המשאבה והחלפה בחדשה אם יש קווטציות
3. אם הרדיטור סתם נקה (עדיף להחליף) רדיאטור.
4. בדיקת תזמון
5. בדיקת ראש מנוע.
אגב ניחוש שלי, משאבת מים לא יעילה.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
אביגדור, אין ויכוח שסיקס סטנדרטי ותקין לא מתחמם.
כרגע המציאות טיפה יותר מורכבת, המנוע לא חדש, הכונס לא תואם לרדיאטור הלא סטנדרטי ועוד כהנה וכהנה.
אני מחפש מה יפתור את הבעייה בדרך הקצרה והיעילה.
עדכונים אחרי שאמדוד את הפרש הטמפרטורות ברדיאטור.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
מוני תודה על הפירוט.
הג׳יפ קיבל ממש לאחרונה תיקון ראש מנוע, צינורות מים, פלאנג׳, טרמוסטט, ניקוי מעברי מים וניקוי רדיאטור שאני לא יודע מה הוא שווה. משאבת מים שווה בדיקה.
אתחיל כאמור במדידת הפרשי הטמפ. החשודה הבאה היא המשאבה.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
מנסיוני בסיקסים (מעל 15 שנה..)
סיקס תקין לא מתחמם, פשוט כך.
ולא משנה גודל המניפה.
יחידת הקירור בסיקס היא over kill מטורף (ובצדק)
הרדיטור גדול בהרבה מהדרוש, והמניפה יותר ממספקת את הדרוש.
אם סיקס מתחמם, מניפה חשמלית לא תשפר את המצב (אלא אם היא בנוסף לקימת, אבל אז זה פלסטר לחולה סרטן)
מניפה חשמלית במקרה הטוב,רק קרובה ליכולת של המניפה המכנית לא יותר.
אתה חייב למצוא מה נדפק במערכת, ויתכן וכמה דברים נדפקו.
אם נסעת על מים רגלים או "מי קירור צבעונים" הרדיטור שלך סתום והמשאבה מלאה חורי קווטציה, מה שמוריד מאוד מהיעילות שלה.
גם אם "ניקית" את הרדיטור, לא בטוח שהוא באמת נקי.
חבר שלי במשך שנים נסע עם סיקס מתחמם, מה לא ניסה החליף טרמוסטט ומשאבה וניקה רדיאטור, כלום לא עזר.
בסוף הוא החליף את הרדיטור ש"נוקה" בחדש שלוש שורות, ופתאום הכל קריר ונעים.
בקיצור, קח את הענין כפרויקט ולך מהקל לכבד.
1. טרמוסטט חדש, ניקוי יסודי של כל המערכת, והכנסת נוזל קירור איכותי
2. בדיקת (על ידי פירוק) המשאבה והחלפה בחדשה אם יש קווטציות
3. אם הרדיטור סתם נקה (עדיף להחליף) רדיאטור.
4. בדיקת תזמון
5. בדיקת ראש מנוע.
אגב ניחוש שלי, משאבת מים לא יעילה.
הכל אמת מוני, למעט משפט אחד המסומן באדום.
כנראה שנסיוני לא נופל משלך, ומסקנותי, בהתבסס על עובדות - שונות.
מניפה חשמלית של מונדיאו עם הכונס שלה על מנוע CJ עם כונס, נותנת CFM גדול יותר בסל"ד של עד 1800 סל"ד מנוע, ומקררת באופן יעיל יותר.
לא נכנס לריב, ומותר לא להסכים.
כיוון שזה ויכוח עם זקן, נשאיר אותו כנראה בחוסר הסכמה.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
מה הדעות לגבי האסכולה שהמניפה המכאנית מייצרת גרר גדול ומוסיפה עומס למנוע בעוד מניפה חשמלית בריאה בשילוב של אלטרנטור בריא משפרת את זרימת האוויר ומשחררת את המנוע מעומסו של זה? (בהנחה שהאלטרנטור לא מעמיס באותה מידה).
אני שואל ברצינות, לא כהתרסה. אני עדיין עם מכאנית.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
שמיל האם בדקת את זה כמותית?
בעבר נעשו החישובים הללו על ידי חנן והתברר שמניפה מכנית גם בטורים נמוכים יותר חזקה מחשמלית.
הסיבה שעברו לחשמלית היא יעילות לא יכולת קירור משופרת (מה שיש למכנית)
ברנגלר שלי המניפה היא חשמלית במקור.
בנסיעה מהירה (מעל שלושים קמש) המניפה אף פעם לא מופעלת, גם אם מפעלים מזגן.
בנסיעה איטית זחילה או פקקים, המניפה מופעלת לחצי דקה פעם בכמה דקות.
לא מדדתי אבל נראה לי משהו בסביבות ה 10 דקות.
גם במזג אוויר חם מאוד במקרה הכי גרוע היא מופעלת פעם בחמש דקות.
ולכן מניפה מכנית מיותרת לגמרי, היא פשוט over kill מטורף ולא יעיל.
נכון, המנוע הרבה יותר חדש, תכנון מודרני וכו, אבל מצד שני לרנגלר 200 כוח סוס לעומת 110 של סיקס.
בזמנו התקנתי מניפה חשמלית על הווגוניר (מנוע סופה). מנוע ישן אבל סוחב.
נסיעה מהירה אף פעם לא דולק. זחילה פעם בכמה דקות.
בסבן שלי מניפה מכנית טרמוסטט 82.
נסיעה מהירה לא עובר את ה 85. זחילה בכל מצב ומזג אוויר שהוא, לא עובר את ה 95.
יש לי מד חום מכני ולכן אני יודע בדיוק את טמפרטורת המים.
סיכום: מניפה מכנית ניתנת הרבה יותר אוורור ממה שצריך, אם הסיקס מתחמם הבעיה במערכת קירור לא במניפה
לגבי עומס למנוע של מניפה מכנית.. ניסיתי לנסוע עם ובלי מניפה מכנית, לא הרגשתי הבדל בכוח מנוע.
לגבי יעלות, כבר כתבתי, מניפה מכנית לא יעילה יחסית לחשמלית עובדת גם כשלא צריך.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
בדיוק כך. זו הסיבה שיש בסיקסים ישראלים מערכת קירור כ"כ גדולה - היעילות שלה נמוכה והיא צריכה להיות ענקית כדי לתת מענה בכל מצב. מזכיר לכם שרוב הסיקסים יוצרו למטרות שיטור, אבטחה, ייעור, תעשייה וכיוצ"ב והדרישות היו גבוהות ומגוונות. מערכת יעילה היתה יכולה להיות קטנה יותר.
אני רק חולק על הטענה שאין שיפור בביצועים. רוב בעלי הסיקסים שהחליפו למניפה חשמלית טוענים שזה השיפור הטוב ביותר מבחינת ביצועים, ויברציות, רעש וגם צריכת דלק, במחיר של סיבוך יחסי, אמינות תאורתית פחותה וגם מחיר לא זול.
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
מוני, איזו מניפה והאם יש לך כונס בסבן?
-
תגובה: סיקס מתחמם בזחילה.
כמו שאמרתי מוני.
גם הפעם אין לי שום ויכוח עם מרבית העובדות והמסקנות שלך.
רק עם עניין ה-CFM.
למיטב זכרוני גם חנן לא מדד CFM.