עד לפני מספר שנים, כלי הרכב היחיד שהיה אפשר לבנות לבד ולקבל עבורו רישוי היה גרור.
מישהו ניסה לקבל רישוי לגרור בבנייה עצמית בשנים האחרונות? אפשרי בכלל?
אסף.
Printable View
עד לפני מספר שנים, כלי הרכב היחיד שהיה אפשר לבנות לבד ולקבל עבורו רישוי היה גרור.
מישהו ניסה לקבל רישוי לגרור בבנייה עצמית בשנים האחרונות? אפשרי בכלל?
אסף.
...אם זה אפשרי- זה אחד הפרוייקטים הבאים שלי:
http://www.tawayama.com/gear/trailer/chuckwagon.html
אסף.
אם זו הכוונה שלך, אז כן, זה אפשרי.
חבר שלי היה רוכש ריקשות צה"ליות לפירוק ואז מסב אותן לנגררים באותה המתכונת של מה שאתה מציג.
חלקן נמכרו ואחת מהן משמשת אותו עד היום.
אם אתה רוצה את פרטיו, נמשיך בפרטי.
בברכה
ברק.
במדינתנו הנאורה קשה לי להאמין שלא יערימו עליך קשיים .
רצוי וצריך קודם ללכת ולבקש את הדרישות בעמדה מס' 1 או בטכניון או איפה שתידרש לאשר את המוצר ואז לבנות לפיהם.
הניחוש לי שאתה צריך להיות איזה יצרן מורשה שמשלם אגרת יצרן או חבר באיגוד יצרני העגלות ,או חבר בארגון העגלונים שמשלם אגרת חברות שנתית בסך של $$$$
בקיצור לא נראה לי שזה כ"כ פשוט כי אחרת כל מסגריה הייתה מייצרת עגלות\נגררים
והלוואי ואני טועה !!!
אסף
כפי שמן הסתם הבנתה כבר - טלפון למעבדה של הטכניון יתן לך את כל התשובות, החברה בנתניה לא כל יום שם אבל כשהם שם בד"כ יש שיתוף פעולה ורצון לעזור, אם אתה לא תופס אותם תבדוק אם מוסך מקסיקו מתי הם נמצאים (יושבים באותו מבנה).
אם תגידו לי לאיפה ללכת בטכניון, אני אביא משם את מה שצריך מתישהו השבוע.
דברו עם מוני, הוא בנה נגרר והעלה אותו לכביש.
אסף זה אפשרי - אבל לא במתקונת של הנגררפנדר.
הם לא יאפשרו לך לקחת רכב ולהפוך אותו לנגרר.
התהליך די פשוט:
1. ללכת למוסד הטכניון ולהעביר את הנגרר בדיקה.
2. ללכת לעמדה מספר 1 ולהעביר אותו רישוי (עם חקיקת מספר שילדה, מספר רכב וכול השאר)
מובן שהכול מלווה בברוקרטיה, אבל בזמנו (7 שנים) התהליך לא היה כל כך קשה.
דבר ראשון כדאי ללכת לטכניון ולשאול אותם מה תוכל להעביר בדיקה. יש מספר נגררים סטנדרטים שיעברו ללא בעיות. עצתי - אל תעבור את ה 500 קילו אחרת תצתרך ברקסים על הנגרר, ותוכל לגרור אותו רק ברכבים מסוימים. יש גם הגבלות על אורך רוחב וגובה. אבל נגרר בגודל של הנגררפנדר תוכל לעשות ללא בעיות.
הבעיה המרכזית לדעתי תהיה המתלים. הם ידרשו משהו סטנדרטי והוא לא יתאים לשטח (לא מספיק משכך) כדאי שתלבן איתם את הבעיה.
בהצלחה.
אני רוצה עגלה של 3500 ק"ג כולל (יש לי רשיון משא כבד, ולדיפנדר מותר לגרור לפי התקנות האירופאיות שאוטוטו נכנסות לתוקף 3500 ק"ג). זה אומר בלמים מסוג PUSH-PULL, לפחות, אם לא בלמים הידראוליים כמו שמקובל באמריקה (ומשום מה לא ראיתי אף פעם בארץ.. אולי זה לא תקני).
אסף.
אסף
אם אתה רוצה יש מספר פלאפון של הבוחן של הטכניון בחיפה.
כמו כן,
כשתדע, אני סקרן - אני זקוק גם לניגרר וחשבתי לבנות לבד.
הברה פחות מ 500 ק"ג.
יותר פרקטי , חזרה למקורות ...
http://tamor.us/members-rigs/albums/...0403.sized.jpg
http://tamor.us/members-rigs/albums/...0404.sized.jpg
ואפילו... :lol: :lol:
http://tamor.us/members-rigs/albums/...0406.sized.jpg
אסף או מישהו - יש מסקנות?
אני צריך עגלה וחושב לחסוך כמה שקלים. עם מי מדברים?
אני מהצפון.
תודה,
אודי
אשמח לדעת גם כן.
עם מי צריך לדבר בטכניון/מוסך מקסיקו?
לא צריך ללכת רחוק.
יורמי ממוסך גבע בנה נגרר מחצי דיסקו, כמצולם בשדות העמק - זה לא פוטושופ, נהגתי בדבר הזה בעצמי...
אבל אני לא יודע אם הוא העלה אותו לכביש, שווה לבדוק איתו
רמי, לבנות זה קל.
החוכמה בישראל זה לקבל רישוי.
דרור, ברור. יורמי עשה את זה בשביל הקטע, ה'דיסקו-וחצי' הגיע קומפלט עם המושב האחורי, אז אי אפשר היה להעמיס שם הרבה סחורה. אבל יכול להיות שהוא בדק ויודע משהו על רישוי.
בינתיים, הזגוגיות שלך שמורות במערכת, במקום אפל וקר...
רמי
משהו לא מסתדר בתמונה.
גרנד צ'ירוקי מלפנים וחצי דיסקו מאחור היה נראה יפה שבעתיים.
השרשור הזה מתוזמן ממש מהשמיים ותודה למי שפתח אותו.
בשבועיים האחרונים אני משתעשע ברעיון בראש. ראיתי כל מיני כאלו בפרסומים מחו"ל.
לפני כמה שנים נפל לידי נגרר כמו בתמונה רק במצב קצת פחות טוב.
קפיצי עלים, ללא בלמים וללא מתקן לג'ריקן כמו בתמונה.
בגלל שאין לו רישוי הוא משמש את הזקן שלי ומלווה את הפרגיסון 35 שלו בשיטוטיו במושב
.
אם ניתן להכשיר ולהסדיר לו רישוי הרי שהיה מעניין אותי ולבנות אותו מדוגם עם ציוד מחנאות קומפלט.
קובץ מצורף 62272
Some say it is a Disco.
Some say it's a Cherokee.
Some say that HM the queen is being driven in this orange chariot to her secret lover…
All we know is that it is – The Shpig !!!!!!!
אולי לא הבנתי אותך נכון אסף - דיפנדר אין לך כבר מזמן אבל לחצות אחד לשניים אתה כן מעוניין?
קודם תקנה דיפנדר ואז נראה אותך עובר את המגבלה הנפשית של לשחוט אותו לטובת עגלה נגררת.
אני חושב על נגרר עם גלגלי 7.5 או 235X85 וכבר חושב איזה בלאגן זה יעשה כי זה לא הכי סטנדרטי.
גלי.
תסתכל ממתי הוא רצה לחתוך דיפנדר
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
גלי, מנפלאות האינטרנט...
אסף.
אוי אסף...יצאתי כבש!
ואני כבר חשבתי שנראה אותך שוב על דיפנדר.
יאללה שיהיה אחלה סופ"ש.
בועז האם קיבלת תשובה אם אפשר להכשיר ולסדר עגלה ישנה ואיך עושים את זה?
גם אני יש לי עגלה ישנה שאני רוצה לשפץ אותה ולסדר רק שאין לי רשיונות ומספר.
לא
חשבתי שיהיה פה מישהו עם נסיון.
אם לא אני אנסה לרחרח בכמה מקומות אבל זה לא מאמין שיהיה לי תשובה מהירה אם בכלל
אפשרי.יצא לי לעבור את כל התהליך והבירוקרטיה.
ראשית ניתן לבנות ע"י אדם פרטי , עגלה במשקל מקסימלי של 750 ק"ג ללא בלמים!
כל הפרטים נמצאים בתקן של מכון התקנים שנקרא בעבר: ת"י 184. (כיום מספר המפרט/התקן שונה אם זכור לי)
הולכים לספריה של מכון התקנים ורוכשים את המפרט הרלוונטי.
כל עוד נצמדים למה שהמפרט מציין לא צפויות בעיות. (לא צפויות, אבל יהיו.....)
אני בניתי בזמנו נגרר עם רמפות לטרקטורונים.
רציתי צמיגים גדולים וקפיצי עלים.
אחרת כדאי לקנות משהו סטנדרטי ולחסוך את כאב הראש.
אני קודם בניתי ואח"כ הלכתי למכון התקנים.
בדיעבד הסתבר שהיה טוב יותר לו קודם הייתי מאשר את השרטוטים קודם ואז מייצר., אבל התמזל מזלי והערות הבוחן היו לא משמעותיות.
לאחר בדיקת מכון התקנים ( תמורת תשלום אגרה כמובן) צריך להטביע מספר שלדה בגרור.
ועם התעודות של מכון התקנים, ניגשים למשרד הרישוי מקבלים את הניירשת לרישום רכב חדש, וקדימה לעמדה מס' 1 הידועה.
לאחר האישור של עמדה מס' 1, חוזרים לפקיד הרישוי ושם מקבלים מספר רישוי ורשיון.
כמובן שבמהלך כל הבדיקות הללו, אסור לנסוע עם הגרור על הכביש.
אם מישהו מעוניין להכנס להרפתקאה הזו, אשמח לעזור, בשרטוים, במפרט, בשאלות וכו'.
היי רובי
מידע מועיל מאוד.
ניתן להזמין את התקן בעלות של כ 100 שח' בקישור הבא.
http://www.sii.org.il/488-he/SII.asp...num=1044530200
התקן נקרא ת"י 4453 חלק 2 והוא מחליף את התקן שרשמת.
מישהו נוסף מעוניין בתקן?
בועז
לדעתי היום זה בלתי אפשרי. כדאי לשאול קודם (לפני שנכנסים לזה) את מי שאמור לאשר במשרד התחבורה.
אסף.
אין ספק שלפי החוק היבש זה מסובך ומצריך אי אלו אישורים.
מצד שני נגרר זה לא רכב סטנדרטי ולא פשוט לראות שם שינוי מבנה...
מבחינת טסטר מספיק שהנגרר שלם ותואם לניירת ויש לו אורות. אף אחד לא יודע איך נראה השרטוט של הנגרר שאושר במכון תקנים/משרד הרישוי.
אסף,
למהמלדעתך כיום זה בלתי אפשרי ואת מי צריך לשאול ?