חברים מקבוצת WK שפנו למחסן נענו שימכרו להם רק דרך מוסך.
נראה שנתגעגע למכשירי תנועה, שהיו רחוקים מלהיות צדיקים.
הפיתרון הרגיל לקנות הכל בחו"ל.
יש מה לעשות?
Printable View
חברים מקבוצת WK שפנו למחסן נענו שימכרו להם רק דרך מוסך.
נראה שנתגעגע למכשירי תנועה, שהיו רחוקים מלהיות צדיקים.
הפיתרון הרגיל לקנות הכל בחו"ל.
יש מה לעשות?
מה בדיוק הבעיה ?
במקום דלפק מכירה אחד לכל הארץ
יש לך היום נקודות מכירה בכל מוסך רשת .
למחיר החלק אין קשר למיקום המכירה
ההפך המוסך ירצה ימכור לך בהנחה
איציק
אנחנו לא מכירים
אז ברשותך מי שתמים כנראה זה אתה
אני ממש לא בא להצדיק את עולם הרכב הישראלי
אבל מאחר ואני מכיר אותו מכמה זויות
אני מרשה לעצמי לחשוב שמהלך זה מאפשר לצרכן לזכות בכמה הטבות .
ואתה יכול לחשוב שפעם קיבלתה הנחות
הנחות מצוצות ומפוברקות
איציק
איציק,
יש לי הרבה כבוד אליך ולידע שלך שתרמת במהלך השנים.
לא מסתדר מה שאתה אומר, שאני נכנס למוסך, לדוגמא, "סוכנות קאיה ירושלים", שתסכים איתי שהוא לא שייך לסמל"ת, לא מוסך של סמל"ת, אלא מורשה פיאט, ברור שהוא מקבל הנחה מהמחסן המרכזי של סמל"ת וברור לשנינו שהוא רוצה לשמור את ההנחה הזו לעצמו ולדפוק אותי.
אני רוצה לקנות מהמחסן המרכזי של סמל"ת, כמו שקניתי במכשירי תנועה, בא לי, אתה יודע מה שהם ידפקו אותי...
מכשירי תנועה עוד היו בסדר, שמו מחירון לפי מק"ט באתר האינטרנט שלהם, ככה שיכלנו להשוות המחיר, המופקע, לחו"ל. גם סמל"ת שמו מחיר, אבל אם אני לא יכול לקנות ישירות מהם איך אפשר אפילו לצפות להנחה?
צר לי שאתה שייך לדור שרגיל שדופקים אותו, אני רוצה לשנות את הדרך של המדינה הזו, מבחינתי לפרק ולהתחיל מחדש.
ממכשירי תנועה אפשר היה לקנות גם דרך רשת המוסכים שלהם במחיר זהה וכן הנחה לפי המדיניות.
סמל"ת לא עובדת כך?
אני די בטוח שכשאמרו לקנות ממוסך הם התכוונו ממוסך של היבואן. אבל אני כן מסכים שכנראה זה דופק אותנו
תסתכלו באתר שלהם, אין מוסכי יבואן, הכל מוסכים מורשים בסגנון א.א. אני דופק אותך...
מה אפשר לעשות מולם? אני חוזר על השאלה - הם יכולים לא למכור למי שבא להם?
יש בת"א 2 חנויות חלפים, מורשות סמל"ת, גם לחלפי קרייזלר, ג'יפ, דודג' וראם
ואלו מ.י.ר חלפים ונחום סודאי וחפשו אותם ב"גוגל".
מחירי חלפי רכב נקבעים ע"י היבואנים (יבואני רכב ויבואנים פרטיים) ומוסך/חנות
רשאים למוכרם מקסימום במחיר הנקוב של היבואן.
כמובן שהם רשאים לתת הנחה מהמחיר הנקוב, אבל גביית מחיר גבוה מהנקוב אסור ומהווה עבירה.
בברכה - רפי לין
רפי,
תודה, אכן זה מידע שעוזר, אעביר הלאה.
אין תרופת פלא, מי שמחזיק ג'יפ חייב לקנות מארה"ב, ההפרשים במחיר כל פעם מפילים אותך מחדש שאתה בודק.
הבעיה זה הדואר, יש לי 4 משלוחים שלפי מספר המעקב עבור את מדינת המוצא ותקועים היכן שהוא במיון, כנראה בבן גוריון.
אני שולח מארה"ב דרך mustop, לא ניסיתי לשלוח דרכם חלקי רכב אבל עלות השילוח היא, בדר"כ, לא יותר יקרה מהעלות בדואר והשירות מצויין.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
רפי מבקש את סליחתך אבל אני חושב שאתה טועה מעט.
חלפי הרכב אינם בפיקוח וכל מוסך יכול למכור אותם במחיר שירצה.
המחירון של היבואן הינו המחיר המומלץ לצרכן וממנו גם נגזרות ההנחות שהמוסכים מקבלים.
לרוב סביב 30-35 אחוז.
בחלק בהרשתות קיים גם הסדר תגמול למוסכים לפי עמידה ביעדי הקניה של החלפים מהיבואנים.
המוסכים לצערי די נזהרים לא למכור חלקים ולשבור את מחיר המחירון למטה.
נשמע לי הגיוני אבל לנסות להגיע עם אחד המוסכים להסדר לא מחייב שבו נרכז מאמץ אצל אותו אחד תמורת הנחה מוגדלת מהמחרון.
אולי אפילו לתחר כמה מוסכים
ברור לכולנו שנמשיך לקנות בחו"ל ולטפל ברכבים לבד ובמוסכי חצר.
כל ג'ו ממוצע בארה"ב יכול להחזיק ג'יפ בן כמה שנים, אצלנו היבואן חושב שזה רכב יוקרה אז נדפוק את הבעלים.
היתה תקווה לרגע שאולי סמל"ת יבינו שיש כאן קהילה מאוד מפותחת, מקושרת ובעלת כוח.
ואכן בועז הכיוון שלך נכון, ספק במחיר טוב יכול לקבל מאות לקוחות שיגיעו אליו דרך הקבוצות השונות.
אולי לא יזיק איזה מפגש איתם, להרים איזה אירוע שיגיעו כלים מהקבוצות שיראו שיש כאן קבוצות חזקות.
אילן מה אתה רוצה?
תדמיין שישראל היא מדינה של ארה"ב. אי, מרוחק, מבודד, דפוק, ועם מיסי State גבוהים במיוחד. האמת, זה לא רחוק מהמציאות...
היבואן הוא סך הכל דילר.
לא חייבים לקנות ממנו, לא חלפים וגם לא מכוניות.
יש ינוביץ' ויבואני חלפים אחרים, ויש כאמור את כל המרחב הוירטואלי, על כל שיטות המשלוח השונות והמשונות.
תן לדילר החמדן לעשות את החישובים שלו למי ולמה הוא מוכר ושילך לעזאזל.
סמל״ת לפחות בעבר יודעים לתמוך יפה בחובבי / מועדוני מכוניות. הרבה יותר ממה שמעשירי תנועה יודעים.
המפתח כמובן הוא התאגדות וארועים יפים בשיתוף איתם.
זה מקדם להם מכירות באופן הכי משתלם והם ידעו כנראה להשיב תמורה.
אולי הגיע הזמן למפגש אינדיאנים ... נראה לי שאורחי הכבוד יהיו בכירי סמלת...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
בועז, תום,
אני ממש בעד אירוע כזה, 200 כלים שיגיעו זה חלק קטן מהקהילות של האינדיאנים למינהם.
הבעיה זה משרד התחבורע שעלול לחרב.... איך מרימים כזה דבר?
איזה אינטרס יש למישהו לחרב ארוע כזה?
אפשר לחשוב שמדובר בעברינים...
האמת, לא הבנתי את הבעייה.
תמיד קניתי חלפים במוסכים של רשת טויוטה, בד"כ עם הנחה כלשהי. כמו שאיציק כתב, זה נגיש יותר, הרבה יותר נקודות מכירה.
לאחרונה קניתי חלפי טויוטה מקוריים בחנות חלפים כללית בקרית גת, גם בהנחה.
מה האינטרס לקנות דווקא אצל היבואן? אני לא רואה איך יש לו מניע חזק יותר מאשר המוסכים לתת ללקוח פרטי הנחה.
בסוף כולם עובדים עם אותו מחירון ללקוח, וממנו מוותרים על רווח כלשהו, תמורת הנחה ללקוח. אותו מחירון אצל היבואן ואצל המוסכים.
אם כבר, אז זה אמור להיות אינטרס של היבואן, שתקנו אצלו. לקחת לעצמו את העמלה שאחרת הוא נותן למוסך. אני מניח שהם מעדיפים שלא לעשות את זה מסיבות לוגיסטיות. לא פיננסיות.
ההבדל היחיד לטובת המחסן המרכזי שאני יכול לחשוב עליו, זו זמינות החלפים, אבל אם אתם מסוגלים לתקשר טוב טלפונית עם המחסנאי במוסך, אז זה חסרון קטן, יחסית.
גם אני, שאני עובד אצל יבואן רכב, והמשרד שלי נמצא באותו מתחם עם המחסן המרכזי, במקרים הבודדים שהייתי צריך חלפים כלשהם, עשיתי את זה במוסכים, ולא במחסן המרכזי.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אתה קונה מחול, מתבאס שמשלוח לוקח כלכך הרבה זמן ועוד בא בטענות שחלקים מהמדף של היבואן יקרים יותר?
להחזיק מלאי זה חינם? זמינות של הרכב לא שווה כסף?
ספק יכול להגדיר שהוא לא עובד עם לקוחות פרטיים , אין עם זה שום בעיה חוקית
גלעד, בדקת מחירים בחו"ל מול הארץ? אף אדם שפוי לא יקנה כלום בארץ אם הוא יכול לחכות למשלוח.
מה בחו"ל לא מחזיקים מלאי? כ"א? ציוד? ואיך עם עלות השילוח עוד יוצא זול בהרבה מכאן?
אין בעיה לא נקנה ישירות מהיבואן, נקנה בחו"ל.
זה לא תמיד נכון. לא תמיד כדאי לקנות מחול. אני עכשיו קניתי מלא חלקים לגראנד והמחיר בארץ היה דומה אבל האיכות פחותה אז העדפתי לקנות בחול. מיסבי גלגל של הסרן האחורי אני אקנה בארץ כי גם באתר ממנו אני קונה החברה שהם מוכרים לא משהו
יש מכוניות שחלפים מקוריים עבורן זולים יותר בארץ מאשר באיביי.
שווה לבדוק.
אסף.
אסף לא יודע מהיכן אתה מביא את הנתונים האלה, דוגמאות יעזרו.
בכל מקרה גם מגיע מילה טובה לסמל"ת, הם כן הורידו את המחירים של החלקים ממה שהיה במעשירי תנועה, לדוגמא ה PCU של מנוע ה 4.7 עולה בסמל"ת 5,725 ש"ח, לפני זה עלה מעל ל 7,000.
לדוגמא אותו חלק באיביי במשלוח לארץ יעלה 3,910 ש"ח (מקורי) כולל מיסים ושילוח.
הפרש של 1,800 ש"ח זה סכום, אבל אם את ההנחה של 30% שהם נותנים למוסך שרוכש מהם היה אפשר לגלגל חלק ממנה לצרכן הסופי, נניח 15%, אז החלק היה עולה לנו 4,866 ש"ח. עדיין 900 ש"ח הפרש מחו"ל, אבל כבר יש מה לדבר.
להתקין ECU בכל מקרה צריך מוסך מורשה עם Starscan לצריבת ה vin, ככה שבכל מקרה עבודה נשלם להם.
אם קצת רצון ומודעות של היבואנים שיש להם היום תחרות קשה להם מחו"ל, אפשר היה לעשות הרבה כאן, לכל הצדדים.
(שלא יתבלבלו, אף אחד שהיה צריך PCU בשנתיים האחרונות לא קנה במעשירי תנועה, הכל מחו"ל, בדרך כלל משומשים שעולים חצי ורק צריכים צריבת VIN).
להונדה אקסאר600 שלי, אני קונה חלפים מקוריים מחו"ל כי פער המחירים הוא בד"כ פי 3.5.
בהיילקס הפער הוא 15 אחוז יותר בישראל, עד מחיר זהה. זה כולל משלוח.
עם הפרש כזה אני לא מוצא טעם להסתכן בקנייה מחו"ל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן אתה צודק אבל השאלה היא גם מה אתה קונה.
תפוחי הגה עולים בארץ בין 220 ל180 לפני מע"מ. ברוקאוטו עלו לי 25 דולר לפני משלוח ומיסים. ההפרש לא בהכרח מצדיק. אבל בארץ אתה מקבל פלקון או קראון. חברות סיניות לא באיכות טובה ואילו אני קניתי של MOOG שלפי הפורומים בחול נחשבים סבבה לגמרי.
קונה מקורי.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk