-
7 קבצים מצורפים
לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
לפני כחודשיים וחצי מכרנו את הסוזוקי XL7 ששרתה אותנו נאמנה כשלוש וחצי שנים.
הכוונה המקורית היתה לרכוש רכב שיחליף את הסוזוקי כרכב שני בבית, אך יעלה את יכולת העבירות מצד אחד ו"יצעיר" את הרכב עליו נוסעת נירית מצד שני (הסוזוקי ילידת 2005).
על הכוונת היה בעיקר האמר, ואפילו ראינו כמה אקזמפלרים, ואפילו נירית היתה מוכנה...... ואז בא חבר עם פאג'רו BK ומבחינת נירית ההאמר ירד מהפרק.
התחיל מסע החיפושים. אחרי שראיתי שהBKים נמכרים במחיר מופרז והקינגים שיש בשוק שחוטים, קיבלתי אישור להאנטר.
ואז, באחד הערבים, ישבנו שוב על הצד הכלכלי של הסיפור הזה. עם קצת חישובים, גילינו שיצא יותר משתלם שנירית תסע עם פרייבט היבריד ושבבית יתייצב רכב שלישי לטיולים בלבד.
על הכוונת: פאג'רו Q דיזל, טרופר בנזין, גרנד צ'רוקי.
בסה"כ ראיתי (החל מההאמר הראשון ועד לטרופר שנרכש) כמעט 30 כלי רכב! מתוכם 2 בלבד נפסלו בגלל מחיר גבוה והיתר על סעיף גרוטאות כאלה ואחרים.
בסופו של דבר, אחרי שנסעתי מנהריה עד ב"ש, מחיפה ועד עפולה, נמצאה הכלה המאושרת ביישוב הקרוב אלי, שיושב על מסלול הריצה שלי.
במה מדובר?
טרופר בנזין, 3200, שנת 96, עם 237,000 ק"מ על השעון וברישיון 01 בעלים. בעל הרכב הנוכחי (אבא של מי שקניתי ממנו את הרכב) החזיק בו 11 שנה.
קובץ מצורף 111870 קובץ מצורף 111869 קובץ מצורף 111868
הרכב במצב סטוק - אפילו כלי הנהג עדיין ארוזים בניילון!
קובץ מצורף 111871
מה בתוכנית:
1. יישור קו שכולל: החלפת נוזלים בכל הרכב, החלפת מכסה שסתומים (נזילה), החלפת מחזיר שמן נוזל, התקנת רדיאטור חימום, התקנת קולר גיר, החלפת תפוחים קדמיים מהתחליפיים הסיניים למקוריים
2. מיגון + הגבהה
3. דיגום פנימי - מגירות, תאים, גגון וכו'
4. כרגע נועלי מקסיס 751 במצב טוב. כאשר יישחקו יוחלפו במשהו יותר בשרני
השאלות:
1. אין לי מושג מתי נעשה טיימינג ואין אפשרות לשאול את בעל הרכב. לעשות יזום? כיוון שהיה אצל בחור מבוגר, אני רק יכול להניח שטופל לפי הספר, אבל זאת הנחה.
2. מיגון - האם לחורר את מיגון הגיר כדי שיתאוורר?
3. הגבהה - האם יש סטאפ מומלץ?
וכמובן והכי חשוב - תודה לכל חברי הפורום על הייעוץ וההכוונה
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
תתחדש!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
תתחדש!
1.כנראה שעשו, אבל זה היה מזמן(כל 120 אם אני זוכר נכון), ורק בשביל השקט(וכנראה שצריך תכף שוב) הייתי מיישר ועושה.
2.אם יש לו מיגון סגור אלומיניום כדאי לעשות לו חורי איוורור, אפשר עם מקדח כוס, הגיר הזה לא אוהב חום.
3.יש כמה מומלצים, איירון מן, קפיצי איירון מן בשילוב בולם קוני ועוד....
ההמלצה שלי-קח קפיצי HD, הטרופר לא קל ואתה הולך להעמיס אותו, הקפיצים הרגילים שוקעים אחרי שנה.
בהצלחה.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
תתחדש, יופי של רכב קנית. כל מה שאני רושם הוא על סמך מחקר שאני עשיתי שחיפשתי רכב.
מיגון קיים? לטרופר בעיית גיר שהיא הרבה פחות חמורה בדגמים הנ״ל בעיקר בזכות יחסי העברה קצרים יותר. אם לא קיים הייתי הולך על משהו מאורר אבל אם קיים וכבר נוסע 20 שנים כך לא בטוח שהייתי נוגע.
הגבהה - זה רכב די גבוה ועם מהלך מתלה מכובד מאחור. לאור התקנות החדשות הייתי מחכה אחרי ינואר כדי להחליט איפה ועם איזה סט להגביהה. יכול להיות שבזמן הזה תגלה שהרכב גבוה מספיק ואולי רק שווה להחליף בולמים לשיפור ריסון וכדומה.
צמיגים - תבדוק אם נחתן באופן חוקי להחליף ל-31, זה יתן הגבהה אמיתית ובריאה וישפר את מגוון הצמיגים האופציונלים. אם כן זה זמן טוב להתחיל לחפש ג׳אנטים 15 משומשים.
נעילות - את שני הסרנים שלך ניתן לנעול ובגלל שזה רכב רק לטיולים הייתי מתקין אוט׳ אבל לאט לאט. בוא תראה שאתה בכלל צריך.
קולר גיר - הייתי בודק אם יש ואם לא מתקין אחד כולל יוניט ומאוורר.
לגבי מגירות וכאלה, יש ג׳יגסו ופלטות סנדוויץ, אני בטוח שתסדר.
תתחדש, מקווה שנתראה במפגש ב-23
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
31 ניתן רק הדגמים מ 99, מתחת לזה לא חוקי.
נעילה אוטומטית מאחור תתאפשר רק אם הדיפ' פתוח ולא מוגבל.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
תתחדש!
1.כנראה שעשו, אבל זה היה מזמן(כל 120 אם אני זוכר נכון), ורק בשביל השקט(וכנראה שצריך תכף שוב) הייתי מיישר ועושה.
2.אם יש לו מיגון סגור אלומיניום כדאי לעשות לו חורי איוורור, אפשר עם מקדח כוס, הגיר הזה לא אוהב חום.
3.יש כמה מומלצים, איירון מן, קפיצי איירון מן בשילוב בולם קוני ועוד....
ההמלצה שלי-קח קפיצי HD, הטרופר לא קל ואתה הולך להעמיס אותו, הקפיצים הרגילים שוקעים אחרי שנה.
בהצלחה.
1. הכיוון הוא בהחלט לעשות טיימינג.
2. אין מיגון. רק האורגינל של הייצרן, והוא לא מכסה את הגיר
3. תודה על ההמלצה לגבי קפיצי HD
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
מיגון קיים? אם לא קיים הייתי הולך על משהו מאורר.
הגבהה - לאור התקנות החדשות הייתי מחכה אחרי ינואר. יכול להיות שבזמן הזה תגלה שהרכב גבוה מספיק ואולי רק שווה להחליף בולמים לשיפור ריסון וכדומה.
צמיגים - תבדוק אם נחתן באופן חוקי להחליף ל-31, זה יתן הגבהה אמיתית ובריאה וישפר את מגוון הצמיגים האופציונלים. אם כן זה זמן טוב להתחיל לחפש ג׳אנטים 15 משומשים.
נעילות - את שני הסרנים שלך ניתן לנעול ובגלל שזה רכב רק לטיולים הייתי מתקין אוט׳ אבל לאט לאט. בוא תראה שאתה בכלל צריך.
קולר גיר - הייתי בודק אם יש ואם לא מתקין אחד כולל יוניט ומאוורר.
לגבי מגירות וכאלה, יש ג׳יגסו ופלטות סנדוויץ, אני בטוח שתסדר.
תתחדש, מקווה שנתראה במפגש ב-23
אין מיגון בכלל.
לגבי הגבהה - אני מתלבט אם לעשות עכשיו ואז להכנס לאיזה הסדר Grace שמן הסתם יהיה. בכל מקרה חייב בולמים נורמליים, הרכב מתנדנד איימים
נעילות - שלב הרבה יותר מאוחר. כאמור אם צריך. זאת, דרך אגב, היתה אחת הנקודות החזקות של הפאג'רו
קולר גיר - כאמור, הרכב סטוק לגמרי
צמיגים - פתחתי ערוץ תקשורת מול UMI. נראה מה יש להם להגיד. אם אין אפשרות אתחיל מחקר על צמיגים במידה הקיימת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
נעילה אוטומטית מאחור תתאפשר רק אם הדיפ' פתוח ולא מוגבל.
מכל מה שבדקתי, מאחור זה פתוח. המוגבל החלק נכנס רק ב99'
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
תבדוק שוב, יש חלק שהגיעו עם, יש תווית על הדיפ' האחורי, ויש תווית זיהוי בתא מנוע על קיר אש, לפי הקודים שעל התווית ניתן לדעת מה האיבזור המקורי של הרכב, אם אני זוכר נכון G80 זה מוגבל.
פשוט חבל אם תקנה נעילה בעתיד והיא לא תתאים...
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
כמה שזכור לי טיימינג במנוע 3.2 ו 3.5 זה ב 160k ק'מ או 5 שנים. נ'ב במנועים אין נזק בקריעת רצועת הטיימינג כי אין מפגש בוכנה -שסתום, אז פשוט סתם נתקעים....
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=7738
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
תתחדש! אתה תהנה מהרכב ...
סתם קטנוניות, אבל הג'ק לא יושב טוב בתא הקטן שלו, צריך להיות מקביל לקרקע...
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
לאבאובה.
באבוהאבאובה.
תתחדש.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
בדיוק בגלל זה השם - כי הרכב בתולת שטח
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
שלי אמנם מהדגם הבא - שנת 2002, אבל אם תרצה להסתכל ולקבל רעיונות מדיגום בסיסי - אתה מוזמן ליצור קשר.
אני כל יום על הציר ראש פינה-קרית שמונה.
אהה.. ותתחדש! :)
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
תבדוק שוב, יש חלק שהגיעו עם, יש תווית על הדיפ' האחורי, ויש תווית זיהוי בתא מנוע על קיר אש, לפי הקודים שעל התווית ניתן לדעת מה האיבזור המקורי של הרכב, אם אני זוכר נכון G80 זה מוגבל.
פשוט חבל אם תקנה נעילה בעתיד והיא לא תתאים...
אכן, על הדיפ. מאחורה יש מדבקה שדורשת שמן LSD.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
אז כדי להתקין נעילה אתה צריך לחפש קייס פתוח למרות שכמו שרשמת, קודם בכלל תראה שצריך.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
לידיעה,
Lsd ניתן לשפץ ויש קיטים ברשת.
יכול להיות שתוכל לחסוך על נעילה או לשים מקדימה (ולקבל רכב שמתנהג כמו נעול כפול).
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
לא בטוח שזה כלכלי לרכב הזה...
ראיתי ביד 2 למכירה את כל "האיבר השלישי" נעול אוטומטית ומוכן להרכבה.
לא ציינת מה רמת הטיולים לכן לא נדע מה להמליץ לך...
לטרופר מהלך מתלה אחורי נדיב בזכות סרן חצי צף, כעקרון עם שילוב של נעילה קידמית אוטומטית(או נישלטת תלוי בתקציב ובמציאות שיש בשוק היד2) תקבל כלי עם יכולת עבירות מרשימה שתפיל לאנשים את הלסת, מניסיון.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
לטרופר מהלך מתלה אחורי נדיב בזכות סרן חצי צף,
אין שום קשר בין מהלך המתלה לכושר הציפה של הסרן...
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
יש קשר, וחבל להרוס את השרשור בשביל זה, פתח שרשור חדש בנושא ותראה את ההבדלים בינו לבין רכבים אחרים בקטגוריה.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
שימו פה קישור כשאתם פותחים...
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
אין מה לפתוח שרשור, המשפט "...מהלך מתלה אחורי נדיב בזכות סרן חצי צף" לא נכון וצודק מי שכתב שאין קשר בין המבנה הפנימי של הסרן (צף או חצי צף) לבין מהלך מתלה. נדב מן הסתם התכוון למשהו אחר.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
צודק, טעות שלי כשכתבתי "בזכות" והיתכוונתי בכלל למשהו אחר(מבנה חיבורי הסרן לרכב), אבל ניזכרתי שגם זה לא רלוונטי כי הסרנים הישנים עד 99' שונים מ"החדשים" מ 99' ומעלה שמקבילים לסרן דנה 60 בגודל ובחוזק גם.
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
חסר לי מישהו בשרשור הזה...
איפה רענן??
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
עדכון:
בשבת הוחלף מצבר שנפח את נשמתו.
ביום ראשון הרכב נכנס למוסך ליישור קו מכני + הכנה לשטח.
יצא יותר יקר ממה שתכננתי, אבל אני עכשיו מאוד שקט לגביו.
בחלק הטכני: החלפת כלל הנוזלים, הוחלפו צלחות ורפידות מאחור, וכן מיסב אחורי אחד. פילטר דלק, החלפת אטם לגיר, משאבת דלק, רדיאטור, כויל הצתה ובטח עוד כמה דברים ששכחתי.
בהכנה לשטח: הגבהה (בולמים + קפיצים מאחורה, בולמים + מוטות פיתול מלפנים), מיגון, קולר גיר, מוטות הגה מחוזקים, 4 תפוחים מלפנים (עליון ותחתון מכל צד).
מה הלאה? להרגיע את האישה שזהו ואין יותר השקעות גדולות (זה בסדר, גם היא לא מאמינה), לעשות איזה טיולצ'יק בשבת ולהתחיל לדגם:
לפחות כסא אחד ירד מאחורה לטובת מגירות
גגון - אם מישהו יכול לכוון אותי לרגליות מתאימות, אודה לו מאוד
מטען מצברים
מיתקון להייליפט (אולי כזה. בסימן שאלה לגבי המרחק שלו מהציר של הדלת)
מיתקון לג'ריקן
החלפת נורות פנימיות לנורות לד
התקנת שקעים נוספים - מושב נווט, מושבים אחוריים, תא מטען
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amitaikl
עדכון:
בשבת הוחלף מצבר שנפח את נשמתו.
ביום ראשון הרכב נכנס למוסך ליישור קו מכני + הכנה לשטח.
יצא יותר יקר ממה שתכננתי, אבל אני עכשיו מאוד שקט לגביו.
בחלק הטכני: החלפת כלל הנוזלים, הוחלפו צלחות ורפידות מאחור, וכן מיסב אחורי אחד. פילטר דלק, החלפת אטם לגיר, משאבת דלק, רדיאטור, כויל הצתה ובטח עוד כמה דברים ששכחתי.
בהכנה לשטח: הגבהה (בולמים + קפיצים מאחורה, בולמים + מוטות פיתול מלפנים), מיגון, קולר גיר, מוטות הגה מחוזקים, 4 תפוחים מלפנים (עליון ותחתון מכל צד).
מה הלאה? להרגיע את האישה שזהו ואין יותר השקעות גדולות (זה בסדר, גם היא לא מאמינה), לעשות איזה טיולצ'יק בשבת ולהתחיל לדגם:
לפחות כסא אחד ירד מאחורה לטובת מגירות
גגון - אם מישהו יכול לכוון אותי לרגליות מתאימות, אודה לו מאוד
מטען מצברים
מיתקון להייליפט (אולי
כזה. בסימן שאלה לגבי המרחק שלו מהציר של הדלת)
מיתקון לג'ריקן
החלפת נורות פנימיות לנורות לד
התקנת שקעים נוספים - מושב נווט, מושבים אחוריים, תא מטען
לא מבין את מטרת המטר ליד הגלגל, ככה לא מודדים מרווח גחון או הגבהה. מודדים מהקרקע עד לנקודה הכי נמוכה בבודי
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
החלק התחתון של הג'אנט הוא הקבוע. ההגבהה דוחפת את הבודי כלפי מעלה.
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
קצת עדכונים:
הוחלף אלטרנטור. הישן שופץ ונשמר בצד. הסתבר לי כי למרות שהרכב רשום כשנת 96 ברישיון, הרי שהוא עם רכיבים של שנת 95. רלוונטי לדעת, שכן חיבור הריתמה של האלטרנטור בשנת '95 הוא עגול ובעוד שבשנת '96 הוא אליפטי.
משאבת הגה כוח שופצה.
נקודת חלודה במרכז קורה A התחילה להתנפח וגרמה לסדק בשמשה קדמית שהוחלפה ע"ח ביטוח השמשות (פעם ראשונה שאני מפעיל ביטוח ב25 שנות נהיגה).
הרכב התחיל להכבות כאשר היה בD או בP. דיון שלם נמצא כאן, כולל הסבר על קריאת קודי תקלה, ניקוי בית מצערת וכו'. (אני לומד המון מהרכב הזה).
הרכב עדיין נחנק מדי פעם כאשר מתחמם. הוזמן חיישן חמצן מROCKAUTO
ניצלתי את הבוקר על מנת להתקין נקודות חשמל - מלפנים שקע מצית, שני שקעי USB ומד טעינה
קובץ מצורף 113795,
תא נוסעים שקע מצית ושני שקעי USB. כאשר אסיים לדגם את תא המטען ימתח חשמל גם לשם.
קובץ מצורף 113796
כרגע הכל מחובר דרך קופסת פיוזים למצבר
קובץ מצורף 113794
החוט הצהוב הושחל על מנת למשוך את החוט לתא מטען
כרגע, הכל מחובר ישירות למצבר (דרך קופסת פיוזים אומנם) והשקעים "חיים" כל הזמן.
איך אני מחבר אותם ככה שיעבדו רק כשאני נותן סוויץ'?
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amitaikl
.
איך אני מחבר אותם ככה שיעבדו רק כשאני נותן סוויץ'?
תשתמש בממסר גיבור של 100A, שהטריגר להפעלתו ממתח לאביזר שמופעל אחרי הסוויץ (הכי טוב לחפש יציאה כזו מבית הפיוזים האורגינאלי לפעמים יש מקום להרחבה)
הוא ימתג בין המצבר להזנת תיבת הפיוזים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
יפה מאוד, אם זה כמו בדיזל אז צריך להיות לך בקופסת הפיוזים key switch, לא זוכר כרגע כמה אמפר...
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
תשתמש בממסר גיבור של 100A, שהטריגר להפעלתו ממתח לאביזר שמופעל אחרי הסוויץ (הכי טוב לחפש יציאה כזו מבית הפיוזים האורגינאלי לפעמים יש מקום להרחבה)
הוא ימתג בין המצבר להזנת תיבת הפיוזים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אשמח לקצת הסברים והרחבות
1. ממסר של 100 אמפר - למה 100 אמפר? לא מתקרב לזה בכלל בחישובים שלי
2. אתה יכול לתת דוגמא/קישור למוצר בEBAY?
3. איך מחברים? אני פשוט מכניס ומוציא ממנו פלוס, אבל מחבר חוט לעוד רכיב שעובד רק עם סוויץ'? נניח מגבים?
-
תגובה: לאבאובה - הטרופר ה"חדש" שלי
למה 100. כדי שהוא לא יוגבל בזרמים שאתה עומד להשתמש בהם.
אם אתה מתכנן ארבעה קוים של '10A גם 60A יספיק.
נתנו לך כיוון לאן לחבר בטרופר.
תגן בפיוז גם על החיבור הזה.
איך מחברים...
בגדול ממסר הוא מפסק חשמלי כלכל ממסר יש ארבע רגלים (יש גם עם 5).
שתיים להפעלה שלו + ו -
והשתיים האחרות למיתוג.
למשל כניסת מתח מכיוון המצבר ויציאה לכיוון תיבת הפיוזים.
לא בטוח שכדאי לבזבז זמן להמתין למשלוח, תמצא כזה בכל חנות חשמל רכב.
http://www.ebay.com/itm/151761076358
Sent from my SM-G900F using Tapatalk