תגובה: הברגות גשר גיר לcj
אם אתה רוצה משהו פשוט ועמיד בלי ריתוכים ובניות אבל עם מאמץ יחסי, אתה יכול לקדוח מלמטה למעלה ולתפוס עם בורג דוך בשלדה.
לגביי ההברגות זה לא הברגות זה אומים מולחמים, אם אתה חושב שאתה יכול להבריז אותם בצורה טובה תנסה, הם כבר שם אין מה להפסיד חוץ מהמברז.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
יש טכניקה נכונה לשחזר את ההברגה. היא כוללת בגדול להעיף את האום הישן והמסתובב (אם הוא עדיים שם) להשחיל אום חדש במקומו ולרתך אותו למקום.
הקטע המאתגר הוא כמובן להכניס אום לתוך השלדה עד למצב שאתה יכול להבריג לתוכו בורג עם כמה כריכות כדי להחזיק אותו, ואז אתה יכול לרתך את האום למקום (שניים או ארבע חריצים עם דיסק כדי לייצר שטח מגע לריתוך מסביב לחור). להכניס אותו למקום אפשר בכל מיני שיטות. החל בלרתך לו ידית מאיזשהו מוט ברזל מכופף ולהכניס אותו דרך אחד מחורי הצד, וכלה בלמשוך אותו על ידי חוט ברזל מרותך לבורג בלי ראש כמוביל לתוך החור המקורי או המוגדל, ומן הסתם יש אינספור נוספות.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
אני שתלתי "מופות" - אום אינצ'י באורך של 40!!! מ"מ כאשר את הס"מ הראשון חרטתי לקוטר החור פחות קצת .
הכנסתי את המופה לתוך השלדה , הברגתי בורג ( על מנת לא לפגוע בתבריג ) וריתכתי .
לאחר מכך הוצאתי את הבורג והשחזתי את השארית , לסיום עברתי עם מברז לתיקון קצה ההברגה .
כל התהליך מתואר בליווי תמונות בפורום סיפורי ג'יפים באתר CJ CLUB .
לדעתי זה הפתרון הנכון - כמו שתכנן היצרן אך יותר חזק .
אילן
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
דרך איפה השחלת אותן? דרך חור ההברגה המקורית או בצדדים בשילדה? איך הצלחת לא לרתך את הבורג?
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
העברתי אלקטרודה דרך הקדח הזקוק להשתלה והוצאתי אותה מאחד החורים בצידי השלדה , על האלקטרודה הלבשתי את המופה והחלקתי אותה אל הקדח .
לאחר שהצלחתי למקם את המופה בקדח הברגתי לתוכה בורג , ואז משכתי את המופה בחוזקה החוצה וריתכתי את הכתף .
בזמן הריתוך המופה בלטה מהשלדה מספר מילימטרים ולכן יכולתי לרתך ללא חשש להברגה .
בסיום הריתוך פשוט השחזתי את החלק המיותר ועברתי על ההברגה עם מברז לתיקון התבריג .
כמו שכתבתי לך תעיין בשירשור שלי על שיפוץ סיקס 1990 ע"י צוות יונימוג - אתר CJ CLUB פורום סיפורי ג'יפים .
אילן
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
אתה יכול לומר לי איזה בורג יש שם בשלדה? M8 או גדול יותר?
בגדול אפשר להשתמש בדבר כזה:
http://www.ebay.com/itm/STEEL-RIVNUT...BEOifh0cxwNRCg
כל עוד לא מתחרעים על זה בהידוק זה יכול להחזיק יופי. כמובן שצריך אחד בקוטר החור בשלדה או לצמצם את החור לקוטר הנדרש.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
החור בשלדה הוא חצי אינץ' בקוטר. ריבנט יכול להיות פתרון טוב. מיכה יש לך כלי בשביל ריבנט בגודל כזה?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
יש לי עד 8M אולי אפשר לקנות לו מתאמים ל12M אבל מעבר לזה צריך כלי חשמלי או פנאומטי. מאוד קשה ללחוץ אותם ידנית.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
ריבנט M10 זה מה שיתאים, וזה לדעתי פתרון מצויין אם תמצא מקום שמחזיק את הכלי המתאים.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
אני מברר מול החברה אם יש ראשים נוספים לכלי שלי שמתאימים.
יכול להיות, לא מתחייב כמובן, שאם תכניס כזה ריבנט לחור בלחץ קטן (לא בכוח כי זה יהרוס את הריבנט) ותבריג בורג ארוך שיבלוט מהריבנט ותמשוך את הבורג עם לום אז אולי זה יעבוד. הרי הכלי בסה"כ גורם לריבנט להמחץ. די חורני אבל אפשר לנסות.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
הבחור בסרטון אילתר כלי להכניס nutsert גדול. שווה צפייה יוני.
https://www.youtube.com/watch?v=NpnfyzLyfbI
https://www.youtube.com/watch?v=5bAg_eN3cPU
ואם כבר... אם יש חבר חרט או גישה למחרטה גדולה, אפשר לחרוט אום יעודית פשוטה מפלדה ככה: קוטר חיצוני 13 שיכנס לחור, אורך 20-25 מ"מ, הברגה נקבה M8, וכתף רחבה בקוטר 20 בערך ועובי 3 מ"מ. להכניס אותה מלמטה לחור הנקי אחרי העפת האום המקורי, ולרתך בהיקף מלמטה. גשר הגיר יונמך באותם 3 מ"מ ולא יגע בשלדה, אבל זה לא נורא במקרה זה ולא שונה מהנמכה גשר גיר על ידי ספייסרים.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
אבל אז כל המשקל של הגשר יהיה תלוי על הריתוכים.. במקרה של הריתוכים שלי עדיף יהיה להשאיר את המצב כמו שהוא :rolleyes:
הרעיון של האמריקאי נראה מגניב.. לא צריך כלים מיוחדים והעלות של החומרים שולית. מה שאני לא מצליח להבין זה איך הnutsurt הזה עובד.. ברגע שמבריגים הוא "מוחץ" עצמו לשילדה? איך לא מתעוות שם כל העסק?
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
בזמנו, עם הcj שלי, במקרה דומה בהברגות בשלדה בחיבור של תיבת ההגה:
פתחו חלון בצד השלדה, הכניסו אומים מהחלון. ריתכו אותם. ריתכו את החלון חזרה. זה עבד טוב לעוד שנים רבות עד שהרכב נמכר.
פשוט, חינמי, ביתי, וללא כל אמצעים אקזוטיים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
עברו הימים של חלונות בשלדה, יש פתרונות הרבה יותר טובים היום (אלא אם הבעלים בוחר בכוונה לחתוך את השלדה בת ה30 שלו ולרתך חזרה), אחד מהם מוצג כאן בסרטונים.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
מה שעבד אז, לא עבר לשום מקום, ויעבוד גם היום, וגם עוד מאה שנים.
זה כמובן לא בא בסתירה לאמצעים מתוחכמים יותר, וכל אחד יכול לבחור במה שמתאים לו.
זה מצוין שיש מגוון פתרונות, ואני גם לא אומר, או חושב, שהפתרון הזה עדיף על פתרונות אחרים.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
אבל אז כל המשקל של הגשר יהיה תלוי על הריתוכים.. במקרה של הריתוכים שלי עדיף יהיה להשאיר את המצב כמו שהוא :rolleyes:
הרעיון של האמריקאי נראה מגניב.. לא צריך כלים מיוחדים והעלות של החומרים שולית. מה שאני לא מצליח להבין זה איך הnutsurt הזה עובד.. ברגע שמבריגים הוא "מוחץ" עצמו לשילדה? איך לא מתעוות שם כל העסק?
תבוא ונרתך לך. אני גם יכול לנסות לייצר לך את הבאנגים לריתוך.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
בלי קשר לאיכות הפתרונות, זה ג׳יפ, לכן רצוי לטעמי לעבוד אינצ׳י.
אסף.
1 קבצים מצורפים
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
יוני תודה שהעלת את הנושא! מכיוון שעוד לא חיברתי את גשר הגיר זה גורם לחשוב שוב, ונראה לי שמיכה - ולוריה לפניו בדיונים קודמים - צודקים. יש פתרון מדף למצבים האלו.
יש מסתבר כלים ידניים איטיים ופשוטים לשימוש, או לקנות או לאלתר כמו הבחור בסרטון. להלן הוראות שימוש בכלי ידני מקורי של rivnut. למי שחושש - יש ריבנטים לעומסים ולעוביי החומר שאנחנו מדברים עליהם. ריבנט M10 דורש חור של 12.5 מ"מ... אה, מצטער... אסף צודק :rolleyes:. ריבנט 3/8-16 דורש חור של 1/2 אינץ' שזה מה שיש בשלדה בדיוק.
קובץ מצורף 112408
בלי חיתוכים ובלי ריתוכים. רק צריך להחליט אם קונים כלי, משאילים מהשכן את הכלי הגדול שלו :rolleyes: או שאפילו פשוט יותר:
כן מרתכים את השפה של הריבנט לשלדה, ריתוך שתפקידו למנוע ממנו להסתובב. ואז בורג רגיל ארוך, מפתח אחד כקונטרה מחזיק את הבורג שלא יסתובב, מפתח פתוח שני על אום רגיל מול השלדה, ואין סיבה בעולם שזה לא יעבוד.
נזמין כמה באיביי וננסה.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
לא צריך לרתך. מתחילים להדק בזהירות וברגע שהשיניים תופסות אתה במשחק. רק לשים לב לקנות ריוונט מפלדה ולא מאלומיניום, ועם שיניים בהיקף.
אסף.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
תעדכן איך יצא!
בכל מקרה אני לא מתחיל להתעסק עם זה לפני אמצע פברואר.. תקופת מבחנים וזה..
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
אני מקווה להתעסק עם זה לפני סוף השנה שרק התחילה :rolleyes:
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
זה בסדר, בקרוב אצלי. מתחיל לפנות מקום לג'יפ.
תגובה: הברגות גשר גיר לcj
חברים , כמו שהסברתי - מופה עם תבריג 3/8 , הקוטר של המופה סביב 17 מ"מ .
חורטים כ: 10 מ"מ אורך למידה קצת יותר קטנה מהחור , משחילים מתוך השלדה , מבריגים בורג אשר משמש גם למשיכת המופה למקום על מנת לרתך וגם לשמירה על שלמות התבריג .
לאחר מכן השחזה למפלס השלדה וניקוי ההברגה עם מברז .
פעם אחת ולתמיד נפתרה הבעיה .
אילן