לא ממש ברור לאן הפרויקט ייקח אותי.
בשנת 1991 הבעלים הקודם יצא מהרכב, חנה אותו ושכח ממנו.
היום 26 שנים אחרי, עם רישיונות מסודרים אבל בלי טסט עברה למקומה החדש.
קובץ מצורף 112461
Printable View
לא ממש ברור לאן הפרויקט ייקח אותי.
בשנת 1991 הבעלים הקודם יצא מהרכב, חנה אותו ושכח ממנו.
היום 26 שנים אחרי, עם רישיונות מסודרים אבל בלי טסט עברה למקומה החדש.
קובץ מצורף 112461
תתחדש....
והנה הדילמה לכל חיפושית.... כביש או שטח?
אסף.
שטח.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
בידים של ערן זה יהפוך לפורשה
כבעלים גאה לשתי חיפושיות לפני 20 שנה הפעם אני אנסה לא לחתוך את הגג...
בתקופה האחרונה אני יותר בקטע של החזרה למקורות ופחות בשינויים ביזארים.
חבל לי לקחת חיפושית כשרה ולהפוך אותה לרכב שלא יעבור טסט עוד לעולם.
קודם כל תתחדש ותהנה!
אין שום דבר שדומה לחיפושית הקלאסית.
יש טובות ממנה, יפות ממנה, מהירות ממנה, אבל כמוה - אין.
כביש או שטח?
בעברי שתי חיפושיות. 64' ו-74'.
הראשונה שירתה אותי בנאמנות כשהייתי בסדיר וקצת אחרי.
עם השנייה כבר השתגעתי בשיפורי מנוע והתנהגות לכיוון הכביש. היתה מכונית אדירה ומהירה, פורשה לעניים, חבל"ז. אני לא מפסיק להצטער שמכרתי אותה ברגע של חולשה כדי לחזור לג'יפ.
עברו שנים רבות. התבגרנו, שלא לומר הזדקנו. ותמיד הקטע הזה של החיפושית מנקר במוח. הרבה זמן פינטזתי על חיפושטח. להגביה, להגדיל גלגלים, לשפר מנוע, רכיבי מתלה איכותיים, מיגונים, כנפיים מורחבות, כננת....
עד שיצאתי לשבת אחת בחורשן עם משוגעי החיפושיות והבנתי שזה בתכל'ס לא באמת זה. כן, הם אנשים מיוחדים והם עשו דברים שבעיני מי שלא מבין, ייראו כמו הזיה. אבל בתכל'ס, ממרום מושב הסופה, זה נראה קצת פאתטי. הנסיון של ואדים לעלות את מדרגות הסלע על שביל האש המפחיד מול נחל דליה - כן, הוא הגיע הרבה יותר גבוה ורחוק ממה שכולנו חשבנו שיגיע, אבל... נו באמת. לא חבל על האוטו?
כן, אפשר לעשות מהחיפושית רכב שבילים לא נורמלי, אבל בינינו? זה שאפשר לשחק איתה ולעשות כל מה שרוצים, לא אומר שהיא באמת בנויה לזה. זה אפשרי אולי באמריקה. לבנות אותה כמו שצריך כאן בישראל, יעלה כמו שני ג'יפים מדוגמים ועדיין היא לא תהיה ג'יפ לעולם. ואל תשכח את הגיל שלה.
אז לא, לא ויתרתי על הרצון להיות בעלים של חיפושית בפעם השלישית. זה יקרה.
אבל לא לשטח. היא תהיה מונמכת, לכביש, עם מנוע אכזרי, מלוקקת ויפה.
ניסיון ראשון להניע היום, המנוע מסתובב אבל אין ניצוץ בפלאגים.
כנראה קויל.
למי יש קויל לחיפושית או איפה ניתן להשיג?
השנים האלו זה 6 או 12 וולט?
12v
במה הוא שונה מכל קויל 12v אחר?
לא יודע...
בסופו של דבר זה סליל עם התנגדות מסויימת, זא שסלילים שונים כנראה צורכים זרם שונה, זרם גבוה יותר עלול לשרוף משהו איפשהו.
אני לא מבין בזה מספיק בשביל לקבל החלטה כזו
למיטב הבנתי זה אוניברסלי...
מה יש לו לשרוף בדיוק?
משם הוא מתפצל דרך המפלג לפלגים...
וזה עוד בלי להזכיר שאין לך מחשב ברכב.
אני לא רואה שום סיבה לחשוש.
אגב, בדקת שהקויל בכלל תקול?
אתה בטוח שמשהו נשאר מהמערכת הצתה המקורית?
הקויל הכי סטנדרטי יהיה בסדר.
יש גם ״כחול״ אבל הוא לדגמים חדשים יותר.
אצלי הוספתי גם פרטרוניקס. אם יש רק דבר אחד שבו תסטה מהסטנדרט, זה זה.
אסף.
זהו!
הניע
הבעיה הייתה הפלטינה
עכשיו צריך שיסע...
תנפח אוויר בגלגלים ואז גם יסע.
אם לא אז מאחורה יש שתי ידיות כמו במריצה...
בשעה טובה!
למי שהתהה איך נראה מנוע שעמד 25 שנה מתחת לעץ ואז יום אחד הניע
קובץ מצורף 112515
אני ממש מקווה שבדקת שמנים לפני. אמנם מנוע שורד אבל חבל להרוס מנוע רק בגלל שמן
אני יודע ומכיר אבל הוא לא כתב שהחליף אז מאיפה לי לדעת...לא תמיד זוכרים בהתלהבות של הרגע
הסר דאגה :)
דבר ראשון ניקיתי את תא המנוע עם אוויר דחוס
רק אחכ
שמן נבדק
סיבבתי מנוע ביד
ניתקתי צנרת דלק
החלפתי צינור חדש מהקרבורטור אל פילטר דלק חדש ומשם למשאבה
חיברתי צינור דלק מהמשאבה אל מיכל חיצוני עם דלק טרי
פירקתי את פילטר האוויר
ורק אז
הגעתי לשלב הסטרטר
רק שאלה
איפה ממלאים מים לרדיאטור?
צחוק צחוק, אבל לחבר פעם ניגש בתחנת דלק המתדלק לצד של האין מנוע בחיפושית ושואל אותו "לבדוק לך שמן ומים?", מיותר לציין שהחבר לא נתן לו לגעת בכלום... מוגש כשירות לציבור למה לא לתת לבדוק שמן מים או כל דבר אחר בתחנת הדלק...
ויש את זה שהתערב עם המתדלק שאם הוא לא מוצא איפה בודקים מים, הדלק על חשבונו...
אסף.
והאגדה על המוכס שהכניס לארץ פורשה כדגם תצוגה ללא מנוע?
אז רק לי יש סיוטים מהאוטו הזה?
הגה אמורפי גם עם 100 קילו בתא מטען עדיין היה לה היגוי יותר מפחיד משל סיקס מוגבה 7 אינצ׳...
ופעם החרא הזו התחילה לעשן חוטי חשמל בגלל איזה קצר במתג אורות.
היינו 5 חברה בטרנטה במהירות שיא של כ 80 קמש והמצבר תחת המושב האחורי באוטו 2 דלתות...
ממרחק השנים זה מצחיק אבל אז כמעט בכינו .האוטו ניצל בנס והיינו צריכים לסדר אורות בשביל לחזור למושב מתל אביב... בסוף הגענו איכשהו
בסוף ויתרתי לו, נראה לי שסגרנו על 50 שקל.
ערן , מאיפה אתה בארץ?
חלקים טורקיים ולפעמים גם גרמניים יש בלינקר בתל אביב , הוא לא לגמרי סגור על עצמו, תבוא עם דוגמאות.
ביהוד יש מוסך בשם ד"ר באג (יעבור דירה בקרוב) מומחה מס ' 1 לרכבים האלו, מחזיק גם חלק מהחלפים במלאי.
בחיפה יש את סעיד, לא קניתי שם אבל החיפאים אוהבים אותו.
בפייסבוק יש קבוצה "מועדון מקוררי האוויר בישראל" שלח לרם הודעה פרטית עם תמונה של הרכב והוא יצרף אותך.
באתר מוסך יש פורום החיפושיות, אבל הוא קצת רדום.
לגבי כביש / שטח / מקוריות - אחרי ג'יפ, חיפושית שטח זה רק לשבילים מהירים (ובזה היא לא רעה בכלל) כי שטח אמיתי זה באמת לשבור את האוטו.
כביש- יש בארץ חיפושיות במאות אלפי שקלים. חוויות נהיגה פסיכיות, אבל חוקי כמו רנגלר ממועדון המיליון.
מקוריות- אותי זה משעמם, אבל זה הכיוון נחבר אותך להיסטוריונים של המועדון .
מפגשי מועדון יש ברמת גן (אני שם), רופין, חיפה ולעיתים בקסטינה. תבוא, תכיר, תראה ותקבל יותר עצות ממה שאתה מסוגל לספוג.