תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
לדעתי בשיקול עלות-תועלת, קופסת עץ עם מרווח אויר בינה לבין המקרר.
ככה לא יהיה מגע ישיר של העץ שמתחמם עם המקרר, מרווח האוייר יספק אוורור למקרר ויאפשר הסעת חום.
לאן המקרר מפנה את החום?
אלומיניום יחייב כיסוי חיצוני כלשהו כדי לא להיות לוהט בעצמו ולהקרין את החום פנימה למקרר.
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
המדחס חיצוני ומורכב מאחור. התא מכסה מעליו ומצדדיו אבל הוא די מאורר, מאחור פתוח לחלוטין.
כאן יש איור של מיקום המדחס.
http://www.vitrifrigo.com/ww/en/brk35px
אין בעיה לצפות אלומיניום... אולי אפילו גם למלא את חלל האוויר בחומר בידוד כלשהו? או אפילו שימוש באיזשהו פלסטיק מכופף ? פרספקס או משהו עמיד יותר?
אני רוצה לשפר את הבידוד משמעותית, בדומה לצידנית, אם כבר אני גונב עוד נפח אז שיבודד.
Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
קלקר של פיתות מכיר? ששומר את חום הפיתה. אותו דבר יש לדגים ואני די בטוח שזה אותו קלקר. אני יכול לנסות להשיג לך משומש או חדש, לא יודע כמה יעלה.
תבנה קופסת עץ שהמקרר והקלקר נכנסים בה ותצבע את הקופסא בלבן. אני די מאמין שיספיק. אחרת צריך למצוא פתרון הרבה יותר יקר.
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
תסבירו למה רכב "מרווח" כמו סמוראי צריך לבזבז מקום על הוספת בידודים?
כל עוד המדחס מצליח לשמור על טמפ' רצויה, לא חבל על מקום?
במשך היום, שחם, בכל מקרה המנוע עובד. בלילה שהמנוע לא עובד, כבר לא כל כך חם.
My two cents
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
מתכת/ אלומיניום זה יפה וחזק אבל מקרין חום ויעשה הפוך מבידוד.
עץ לבד או עם תוספת בידוד החל משטיח לבד, פלציב וכו
קלקר רק אם הדופן כפולה
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
עץ עם מרווח צנוע, בתוספת מאוורר שיזרים את האוויר אם אתה עומד במקום עם שמש ישירה. מאוורר פשוט של מחשב בכמה גרושים ומפסק לפיקוד ידני, פשוט וטיפש ...
Sent from my HTC One using Tapatalk
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
בקיצור אחפש בנגריה בקיבוץ עץ דק וחזק ככל הניתן... אחפש בטמבוריה לוחות קלקר לבידוד ואתפור הכל יחד...
המון תודה!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...fc965a3c54.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4afea90f31.jpg
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
אם אתה בונה כפול אז יש ספרי פוליאוריטן מוקצף.
אם לא כפול אז אל תשים קלקר כי הוא יתפורר וילכלך וגם יסתום לך את המאוורר של המקרר בסוף
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
דיקט 12 מ"מ עם חיזוקים במקומות הנכונים, דופן כפולה דקה עם פוליאריטן מוקצף בניהם ואולי גם שני מאווררי מחשב לפינוי חום (שידלקו יחד עם המקרר).
ציפוי של העץ מבחוץ עם גומי שיהיה ניתן להעמיס עליו וכאלה.
תרצה עזרה בביצוע אתה יודע איפה אני גר :p
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
אני חושש שאתם טועים ומטעים.
צריך להבדיל בין המקרר עצמו לבין האוויר החם שנפלט מהמעבה.
את האוויר החם, שנפלט מהמעבה, צריך להרחיק כמה שיותר יעיל (אבל הצידה, לא ע"י הזרמת אוויר על גוף המקרר).
לגבי המקרר עצמו - אסור! להוסיף שם מאוורר, אתה לא רוצה שם תחלופת אוויר, בדיוק ההפך, אתה רוצה שכבת אוויר, "כמה שיותר סטטית", האוויר הזה יהיה חלק ממפל הטמפ' בין החוץ לבין פנים המקרר (בדיוק כמו שעובד המעיל או השק"ש שלכם, מחזיק אוויר עומד!!!).
השאיפה היא, שהאוויר הזה (בין המקרר למסגרת העץ), יהיה קר יותר מהסביבה וחם יותר מהדפנות של המקרר.
לדעתי, מאחר וקופסת העץ (שמסביב למקרר) לא תהיה אטומה, אין שום משמעות לדפנות הכפולות והבידוד הנוסף מעבר לסנדוויץ' 8-12 מ"מ.
לא משנה כמה בידוד הקופסה תתן (מעל רמה מינמלית בסיסית) , זה לא משנה.
מאחר והיא לא אטומה, בכל מקרה, ברגע שיתחיל להיווצר הבדל טמפ' בין חלל הרכב לטמ' שבין הקופסה למקרר, תתחיל תנועת אוויר בתוך הקופסה. האוויר ("הקר") שבתוך הקופסה יתחיל "לנזול" לצדדים ולמטה, ואוויר חם יכנס במקומו מלמעלה.
ככל שמפל הטמפ' גדול יותר, "המוטיבציה" של האוויר לזרום תגדל, ולכן מעל רמת בידוד מסויים, אין תרומה משמעותית.
בקיצור -
1- להרחיק את החום של המעבה, הצידה, לא ע"ג המקרר עצמו.
2- בידוד בסיסי (כמו סנדוויץ' , ואם עטפת בשטיח בכלל טוב), אבל לנסות "לאטום" ולמנוע תנועת אוויר סביב המקרר עצמו.
לסילוק האוויר החם של המעבה, אני קניתי משהו כזה -
http://www.ebay.com/itm/Brushless-DC...item2ef1b139e0
וחיברתי אותו לצינור ("אגזוז") מצינור של שואב אבק ישן. המאוורר ממוקם מעל ובהמשך למעבה, כך שזה אמור לשאוב את כל האוויר החם כמו שהוא יוצא.
אין ספק שניתן לעשות משהו יותר מתוחכם ולהבטיח איסוף של 100% , אבל זה נראה לי מוגזם.
הפרוייקט עדיין בתהליך אז אני לא יכול להעיד עד כמה זה עובד :-)
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
מסכים עם זיו ולכן אחדד ואדייק את מה שכתבתי בקצרנות מהטלפון.
מאוורר להזרים אוויר סביב המקרר מתאים רק למצב שבו יש שמש ישירה על המקרר למשך זמן ממושך. בכל שאר המצבים עדיף לצמצם תנועת אוויר ככל שניתן.
במחשבה שנייה, במצבים הספציפיים האלו שים משהו מעל המקרר לחסום את השמש - זה יהיה יותר פשוט ויעיל ממאוורר. למשל: מחצלת מקופלת ל- 4, הבגדים החמים של הלילה וכדומה ...
אגב, המקרר דומה באופן מחשיד למקרר שלי ... מאיזו משאית שדדת אותו ?
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
שאלה - איפה משיגים מקרר מגירה? :)
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
בגלל שאתה בבעיית נפח, מציע משהו לא אידאלי אבל יעיל - שמיכה מתחת לדיקט. יש השופכים מים קרים כדי לשמור את המקרר צונן מבחוץ...
אם היה מקום... אז כל הפתרונות של נפח ספוגים ובידודים הם הדבר הנכון.
אסף.
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
שאלה - איפה משיגים מקרר מגירה? :)
אצל מאיר - גלים יש מלאי משתנה של משומשים. יש גם חדשים אבל יקרים למדי. 052-2440673
(המקרר שלי ממנו, היחידי שמחזיק מגירה של 40 ליטר, היה מתצוגה במחיר הגיוני)
הכי זול מהחדשים מצאתי במוסך סטארט, למועדון איסוזו יש שם מחירים טובים ...
http://www.startrelax.com/BRK35-35-Liter/
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
שאלה - איפה משיגים מקרר מגירה? :)
בדכ זה מגיע מסוג מסויים של משאיות שהגיעו עם זה מהמפעל.
לעיתים צצים כאלו בלוחות.
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
לא מבין אותכם, תסתכלו על הקישור שנדב שלח -
http://www.startrelax.com/%D7%9E%D7%...8%D7%9B%D7%91/
יש גם 44 ו 47 ליטר ועם קצת סבלנות הם מביאים חלפים (אני בררתי בשעתו שתיכננתי את המקרר שלי).
חוץ מזה, אפשר לפנות לאיטלקים - Vitrifrigo
ישירות, הם מוכרים את חלקים כמו מגירות, מדחס......
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
ה-47 ליטר נראה מעניין, הוא לא הופיע באתר שלהם כשחיפשתי לפני שנה ...
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
יש למישהו הערכת סדג מחיר ל47?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
זה רק אני או שמתעלמים מהחסרון של השכבת בקבוקים מוגזים במקררים האלו?
במשאית, אני מבין את היתרון היחסי של ההשכבה בקבינה עצמה.
אבל ברכב שטח, בתא המטען, הנפח הוא זהה, והצורה שונה.
לא רואה יתרון אלא חסרונות ביחס לאחסנה אנכית במקרר.
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה רק אני או שמתעלמים מהחסרון של השכבת בקבוקים מוגזים במקררים האלו?
במשאית, אני מבין את היתרון היחסי של ההשכבה בקבינה עצמה.
אבל ברכב שטח, בתא המטען, הנפח הוא זהה, והצורה שונה.
לא רואה יתרון אלא חסרונות ביחס לאחסנה אנכית במקרר.
לא זוכר שלמישהו היתה בעייה עם הבירות בטמפ' 2 מעלות שהוצאתי מהמקרר (למרות שהן נשמרו בשכיבה) :rolleyes:
אבל להיות רציני, אתה עם טנדר, מדוגם עם הרבה שטח אחסנה, ולכן אתה יכול להתייחס לאופטימיזציות "מדרג שני".
ברכב שנוסע בשטח, ומטלטל, בקבוק מוגז, חצי מלא, מה באמת ההבדל (אני מניח שאתה מתייחס לאובדן גזים)?
לדעתי ההבדל שולי, ולעומת זאת, מקרר 40-45 ליטר לבקבוקים בעימידה, זו "יבלת" רצינית בסידור.
מקרר שטוח פשוט מסתדר יותר טוב ברוב הסידורים של בגאז' (לעומת טנדר).
בגדול, שאני מנסה לחשוב על ההבדל - בסידור הגאז' קלאסי, כל הגישה היא מדופן אחת - האחורית, ולכן הנטיה לעבוד בשכבות (אופקיות).
טנדר, מאפשר גישה הקפית נוחה יותר ולכן "מחסום" אנכי גדול, פחות מפריע.
דרך אגב, החיסרון הגדול של מקררים שטוחים לעומת מקרר קוביה, הוא בייחס בין הנפח שהוא טופס לעומת הנפח של פנים המקרר.
קוביה זה הפורפוציות הכי נכונה.
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
ברכב שנוסע בשטח, ומטלטל, בקבוק מוגז, חצי מלא, מה באמת ההבדל (אני מניח שאתה מתייחס לאובדן גזים)? .
כן, לזה, ולכך שלבקבוקי בירה בשכיבה יש נטייה להעיף את הפקק, מניח שזה קשור לגלי לחץ ישירים על הפקק מהנוזל להבדיל מעמידה.
קרה לא מעט בצידניות, שהבקבוקים עברו לשכיבה.
אבדן בירה קרה במדבר זו סוגייה שיש לתת עליה את הדין..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
בגדול, שאני מנסה לחשוב על ההבדל - בסידור הגאז' קלאסי, כל הגישה היא מדופן אחת - האחורית, ולכן הנטיה לעבוד בשכבות (אופקיות).
טנדר, מאפשר גישה הקפית נוחה יותר ולכן "מחסום" אנכי גדול, פחות מפריע.
.
גם אצלי הגישה הכי נוחה למקרר היא מדלת אחורי.
הגישה ההיקפית לציוד ליד הקבינה מעשית רק בגלל שטח הטענה גדול בהרבה מאשר רכב שטח סגור רגיל.
בסיקס/סופה/דיפנדר/75 עם שטח הטענה גדול, מניח שזה יותר רלוונטי, ועדיין, מאחורי המקרר שמים דברים שלא צריך בשליפה, ויש הרבה כאלו בטיול שטח.
ב-SUV רגיל?
לא רואה את הבעיה, וזו אכן הצורה הכי נפוצה.
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
עידכון,
הוחלט לבצע את המיגון/בידוד החדש ממסגרת של בירץ בעובי 6 מ"מ, בין המסגרת למקרר הונחו פלטות בעובי 2ס"מ של פוליפלן לבידוד בתים,
המתקון החדש נצבע בניגוד להמלצות בצבע שחור, בחלקו העליון הודבקה יריעת גומי נגד החלקה והותקנו 4 אוזני קשירה לציוד.
בדופן הפנימית הכנתי 2 רשתות לתפיסת ציוד ועל גבי הדופן החיצונית מתקון לעת חפירה מתקפלת וצלב לגלגלים שהציקו לי בתוך המגירות.
העלות כוללת הגיעה ל-300ש"ח בערך. מלבד התרמוסטט של המקרר שנפגע בזמן העבודה וגבה ממני מחיר של 150שח נוספים :/ .
הסרת המיגון/בידוד הישן והרופס...
https://lh3.googleusercontent.com/NA...Q=w359-h638-no
חיתוך פלטות פוליפילן בעובי 2סמ לכיסוי המקרר.
https://lh3.googleusercontent.com/h9...w=w359-h638-no
המתקון/בידוד החדש לפני צבע
https://lh3.googleusercontent.com/JA...=w1135-h638-no
משטח גומי הודבק על גבי הקופסא + אוזני קשירה לציוד
https://lh3.googleusercontent.com/iY...A=w359-h638-no
חלקו האחורי של המקרר, איזור המדחס נשאר יחסית פתוח לעת עתה...
https://lh3.googleusercontent.com/4D...=w1135-h638-no
https://lh3.googleusercontent.com/6O...=w1135-h638-no
https://lh3.googleusercontent.com/5r...=w1135-h638-no
https://lh3.googleusercontent.com/0I...=w1135-h638-no
עד כאן להפעם, תודה לכולכם על הייעוץ וההכוונה!
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
לא יודע לגבי אפקטיביות אבל נראה מצויין
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מיגון/בידוד למקרר מגירה
ידעתי שתאהב את מראה הפאנק של הכיסים (:
מה שבטוח זה מבודד הרבה יותר טוב מהכיסוי הקודם.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk