-
מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
יש לי שני מטענים CTEK MXS 7.0 שעבדו אצלי בערך שנה וחצי שנתיים.
אחד משמש לרכב שחונה זמנים ארוכים והשני לשימושים כללים מידי פעם.
לפני מס' שבועות גיליתי שהמטען שמחובר קבוע היפסיק להטעין
לקחתי אותו למפעל שנפ ( היבואן ) באיזור התעשיה בנתניה. כבר עם הגעתי הבנתי שלא סופרים אותי ואני ממש לא מעניין אותם .
אמרו לי להשאיר את המטען לבדיקה. השארתי ובאתי לאחר מס' ימים, נאמר לי שהמטען לא ניתן לתיקון מפני שכל היחידה האלקטרונית יצוקה ועשויה מקשה אחת . שאלתי, האם מכשיר שנרכש ב 700 ש"ח לא ניתן לתיקון ? נעניתי באדישות."כן. זה המצב"
היגעתי הביתה , פירקתי את המטען וגיליתי ששיקרו לי. לא יציקה ולא בטיח. כל הרכיבים האלקטרוניים גלויים וניתנים להחלפה כמו כל מכשיר אחר. כנראה שבכלל לא פתחו את המטען. אחרי שבועיים גם המטען השני הפסיק להטעין. אפילו לא ניגשתי אליהם. רכשתי שניים חדשים תוצרת אחרת.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
שניהם הפסיקו לעבוד?!
צירוף מקרים מוזר.
מה בדיוק חש על התצוגה עשהמטען מחובר ולא מחובר למצבר?
האם הכפתור מגיב כשהמטען מחובר?
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
הכפתור מגיב . באחד עשיתי שימוש מועט אז כנראה ששבק חיים לפני יותר זמן. ניסיתי לצורך הניסוי לבדוק טעינה על מצבר מלא . במשך זמן רב לא היגיע לסימן ירוק של טעינה מלאה. מצבר אחר שהיה ריק לא נטען בכלל. כבאתי להטעין עם המטען השני, הסיפור כמעט דומה פעם מטעין ופעם לא מטעין .
יש לציין שניסיתי על כמה מצברים גם חדשים על רכב חדש וגם על משומשים לצורך טעינה. אתה מצפה לכך שאם השקעת מאות שקלים במכשיר יקר ולא משהו מאיזו טמבוריה , גם המכשיר יהיה טוב ועמיד לאורך שנים ויותר מכך, לשרות ראוי. אכזבה גדולה משנפ.
-
מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
אכן מתסכל לאבד השקעה יקרה אבל לכל מוצר יש את האחריות שלו ומעבר לזה זה עניין של רצון טוב של היבואן.
אם תפנה יפה ליבואן בכתב ותבין שלא מגיע לך דבר זולת רצון טוב, יש סיכוי סביר שיתיחסו אליך.
בתור אחד שמחזיק שני מטענים כבר איזה 5 שנים ושניהם עדיין מתפקדים, ומתוך היכרות עם המטען, אני סבור שמשהו בחוטי הטעינה או החיבור לא תקין.
מאחר ויש למטען הגנות אז גם אי אפשר בקלות למדוד אותו בלי חיבור למצבר
זה ששנים כשלו רק מיזק את הרגשתי
מהיכן אתה בארץ?
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
לי יש ctek כבר אי אלו שנים ועובד מצוין.
אגב, מנסיון עם מוצרים אחרים, לעתים פניה ליצרן עם תלונה על שירות היבואן עושה פלאים.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
יש לי גם סיטק. להרגשתי משהו בו תקול. רכשתי מטען של נוקו בארץ ולצערי גם הוא לא להיט. ממש מצער לדעת שהשרות של סיטק על הפנים.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
גם לי יש ניסיון טוב עד כה עם המטען הקטן יותר של סיטק.
לגבי הבעיות במטענים שלך - הייתי בודק עם איש אלקטרוניקה (מעבדה טובה) - יש אפשרות שרכיב חשמלי, שקל להחליפו, כשל. אולי אפשר לתקן בעלות נמוכה.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
כל כך נגעלתי מהם מהאי אכפתיות והשקר, שאני מוותר ולא רוצה שום קשר איתם. זה כמו מפעל היסתדרותי מימי הביניים . בגיל 60 לפעמים אתה לומד לוותר. אין לי אנרגיות .גם במלחמות שאתה יכול לנצח אתה אוכל את הלב בדרך. שילכו לעזאזל .
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
הבעיות שנתקלתי בהן היו לרוב של חוטי הטעינה, אבל גם תקלה בלוח הלחצנים.
בשני המקרים תקלה קלה שבגינה אין טעינה כלל.
סהכ זה מוצר טוב, אבל אין מה לעשות ומוצרי צריכה אלקטרוניים מודרניים לא מתוכננים לשרוד זמן רב...
(המטען שלי עובד כבר 8 או 9 שנים רצוף.)
אסף.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
אסף, האנשים "הנחמדים" בשנפ יכלו לתקן לי בתשלום במקום לנפנף אותי.
בגלל שלא יכולתי להמתין קניתי בוש C-7 . בתקווה שלדיקו היבואן ייתן שרות במקרה הצורך.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
אתה צודק לחלוטין לגבי השרות. היה הרבה יותר מכובד אם היו אומרים את האמת - שהם לא מתעסקים בזה. אני מנחש שמכשירים באחריות נשלחים להחלפה אצל היצרן מה שאומר שאין להם באמת יכולת לתקן משהו.
אני אישית כבר לא מחפש תיקונים מחוץ לאחריות אצל היבואנים. בשביל זה יש מספיק מעבדות עצמאיות.
אסף.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
אולי אפשר להציע לכם גישה שונה?
לדעתי אין יותר שום סיבה למכשיר כזה, הוא פשוט נהיה מיותר.
1- לגבי רכב חונה ללא שימוש - מטען ביתי פשוט של 12V 500-250ma עושה את העבודה (כן כזה שנשאר מאיזה ציד אלקטרוני ישן).
אני (אפילו לא זוכר איך הגעתי לזה) מחבר את זה בטור עם דיודה 1N4007, שמבטיחה הגנה מטעינת יתר , אבל לפי מה שנאמר פה (ע"י חנן למשל), גם אין חשש מטעינת יתר.
2- בנוסף ( 300-400 ש"ח, הרבה פחות מ 700 ש"ח), רכשתי Jump starter . אם יש מצבר שהתרוקן, אני פשוט מניע עם זה ונותן לרכב לטעון מחדש. בנוסף קיבלתי עוד גיבוי לשטח, וגם גיבוי לטלפונים וטאבלטים. מניסיוני בין 80 ל100$ מכשיר לדיזל בעייתי כמו טרופר ו 40-60 דולר למכשיר פשוט שמתאים לסמוראי \ג'ימני.
זו קומבינציה הרבה יותר זולה, והרבה יותר פונקציונלית מהמטענים המסורתיים.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
על הפתרון הראשון שלך לא חשבתי מספיק כדי לחוות דיעה
אבל הפתרון השני שהצעת לא מוצלח במיוחד.
אם אתה מגיע למצב שהרכב לא מניע - זה אומר שהמצבר נפרק עמוק מדי.
מחזור פריקה עמוקה כזה מקצר את חייו משמעותית.
מספר מחזורים כאלו - מחסלים אותו.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אולי אפשר להציע לכם גישה שונה?
לדעתי אין יותר שום סיבה למכשיר כזה, הוא פשוט נהיה מיותר.
1- לגבי רכב חונה ללא שימוש - מטען ביתי פשוט של 12V 500-250ma עושה את העבודה (כן כזה שנשאר מאיזה ציד אלקטרוני ישן).
אני (אפילו לא זוכר איך הגעתי לזה) מחבר את זה בטור עם דיודה 1N4007, שמבטיחה הגנה מטעינת יתר , אבל לפי מה שנאמר פה (ע"י חנן למשל), גם אין חשש מטעינת יתר.
2- בנוסף ( 300-400 ש"ח, הרבה פחות מ 700 ש"ח), רכשתי Jump starter . אם יש מצבר שהתרוקן, אני פשוט מניע עם זה ונותן לרכב לטעון מחדש. בנוסף קיבלתי עוד גיבוי לשטח, וגם גיבוי לטלפונים וטאבלטים. מניסיוני בין 80 ל100$ מכשיר לדיזל בעייתי כמו טרופר ו 40-60 דולר למכשיר פשוט שמתאים לסמוראי \ג'ימני.
זו קומבינציה הרבה יותר זולה, והרבה יותר פונקציונלית מהמטענים המסורתיים.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ezraiz
על הפתרון הראשון שלך לא חשבתי מספיק כדי לחוות דיעה
אבל הפתרון השני שהצעת לא מוצלח במיוחד.
אם אתה מגיע למצב שהרכב לא מניע - זה אומר שהמצבר נפרק עמוק מדי.
מחזור פריקה עמוקה כזה מקצר את חייו משמעותית.
מספר מחזורים כאלו - מחסלים אותו.
לא במקרה הצגתי את הפתרון בשלבים, אתה פסחת על הראשון, ולכן נפלת בשלב השני :-)
הצעתי לך פתרון למנוע את הפריקה בחינם או עד 25 ש"ח.
פתרון בדוק, שעובד אצל הרבה אנשים.
אין הרבה מה לחשוב, יש בעיה של פריקה שבד"כ לא עוברת 200ma , ולזה יש פתרון מאוד פשוט. הבעיה היחידה שהטרידה אותי, זו טעינת יתר.
וגם זה כנראה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתי.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
ולגבי הפיתרון השני שלך,
קניתי 2 ג'אמפרים כאלו.
שניהם הפסיקו לתפקד אחרי פחות משנה.
המטען של סיטק עובד אצלי כבר מספר שנים.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
טעינה נכונה ותחזוקת המצבר היא יותר מאספקת זרם נמוך ובקרה מטעינת יתר.
על זה נבנה כל ההייפ של המטענים החכמים
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
הייפ זו ממש המילה הנכונה.
שאתה פורק מצבר לערכים נמוכים וצריך להחזיר אותו לטעינה מלאה, יש מקום לכל מני תחכומים.
שיש לך פריקה קבועה של 100-150ma ,וכל מה שצריך זה משהו "שישלים" את אותם 150ma במקביל, כל מטען בסיסי עושה את העבודה, בלי שום השפעה על חיי המצבר.
כל החוכמה זה להמנע פריקה (ואז לא צריך טעינה חכמה).
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
זה לא מדוייק. המטען המתוחכם נותן פעם בכמה זמן פולסים ש״מעוררים״ את המצבר, מערבבים אותו קצת, מונעים מהתמיסה להרוס את התאים החלשים יותר - וזה יעיל. למצבר שעומד תקופות ארוכות ממש בין התנעות.
אני מכיר מי שבדק לאורך זמן את כל שיטות ההטענה וחד משמעית אומרים שיש הבדל משמעותי באורך החיים של המצברים בשיטות השונות ולטובת המטענים החכמים.
אבל מה שאתה אומר כנראה נכון לרכב שמניע ונוסע פעם בשבוע שבועיים או משהו כזה.
אסף.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
אורינ,
ברמת השרון יש מעבדה לתיקוני אלקטרוניקה ג.ו. אלקטרוניקה. עושים פלאים עם מוצרי חשמל שונים ומשונים.
הטלפון שלהם 03-5490667 תתקשר אליהם ותשאל. אם הם מתעסקים עם זה, הם יענו לך שבדיקה עולה X וההחלטה שלך.
אם תרצה להקפיץ לי אותם שאני אעביר אותם למעבדה - בשמחה.
יואב
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
אגב.. אם למישהו יש מטען כזה מקולקל בדרך לפח, אני אשמח לקחת.
אסף.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
מחזיק מטען CTEK יותר קטן כבר סביבות 8 שנים, עדיין עובד.
יש לו רגישות לקונקטור שבין הכבל של הסופיות לכבל שיוצא מהמטען, לא תמיד המגע טוב,
ועל הכפתור הראשי בפאנל צריך לדעת בדיוק באיזו פינה ללחוץ כי אחרת לא קורה כלום, ואז יש לפעמים מצב שהשארתי אותו לילה והוא לא טען (ולפעמים כן) ואז אני ניגש ופורט על מיתריו וזה מסדר את העניין.
כנראה דברים שכל מעבדה/חובב היה מסדר בכמה דקות אבל למי יש זמן לזה.
הד
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
לי יש חיבור קבוע על המצברים ולכן אני בכלל לא נוגע בפאנל של המטען.
כל פעם שאני מוציא את הגיפ או הטרקטורון אני פשוט מנתק את הקונקטור חיבור מהיר ולהיפך כשאני חוזר להטענה.
המטען של הגיפ יושב בחניה בתוך קופסת חשמל מוגנת עם מכסה שקוף
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אולי אפשר להציע לכם גישה שונה?
לדעתי אין יותר שום סיבה למכשיר כזה, הוא פשוט נהיה מיותר.
1- לגבי רכב חונה ללא שימוש - מטען ביתי פשוט של 12V 500-250ma עושה את העבודה (כן כזה שנשאר מאיזה ציד אלקטרוני ישן).
אני (אפילו לא זוכר איך הגעתי לזה) מחבר את זה בטור עם דיודה 1N4007, שמבטיחה הגנה מטעינת יתר , אבל לפי מה שנאמר פה (ע"י חנן למשל), גם אין חשש מטעינת יתר.
2- בנוסף ( 300-400 ש"ח, הרבה פחות מ 700 ש"ח), רכשתי Jump starter . אם יש מצבר שהתרוקן, אני פשוט מניע עם זה ונותן לרכב לטעון מחדש. בנוסף קיבלתי עוד גיבוי לשטח, וגם גיבוי לטלפונים וטאבלטים. מניסיוני בין 80 ל100$ מכשיר לדיזל בעייתי כמו טרופר ו 40-60 דולר למכשיר פשוט שמתאים לסמוראי \ג'ימני.
זו קומבינציה הרבה יותר זולה, והרבה יותר פונקציונלית מהמטענים המסורתיים.
לא הבנתי איך דיודה מגנה מטעינת יתר.
ע"פ הבנתי (ואני מבין) כדי להגן מטעינת יתר צריך מעגל שדוגם את מתח המצבר, אפשר לבנות מעגל כזה מ lm317 בכמה שקלים או עשרות שקלים.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
דיודה מבטיחה הפסקה של הטעינה שההבדל שפער המתח בין המטען למצבר יורד מ 1.2V .
כלומר, במתח מסויים של המצבר הטעינה נפסקת.
זה לא מדוייק כמו מייצבי מתח למיניהם, אבל כמו שאמרתי -
אני בכלל לא בטוח שיש בעיה, והעיקר שהקומבינציה הזו עובדת אצלי שונים (על שני רכבים שונים).
דרך אגב, מעגל אלקטרוני.
למרות שיש לי עבר בתחום, לא הייתי לוקח מלחם ביד בשביל המשימה הזו:)
יש לי מעגל כזה -
http://www.ebay.com/itm/131931603167...%3AMEBIDX%3AIT
שנקנה בכלל לצרכים של עבודה עם פנל סולארי, אבל הוא יעשה את העבודה הזו בצורה מושלמת.
בקיצור, בפחות מ 30ש"ח קונים משהו מוכן , שמגיע הביתה (תלוי במצב רוח של דואר ישראל....), זה פחות מהדלק לנסוע לקנות חלקים לבד.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
ואני (וגם דרור למיטב זכרוני), מכיר שרכב שמניע פעם בשבועיים, גם לנסיעה קצרה של סידורי שישי, יכול לשרוד יופי בלי שום מטען מצברים מחובר לרכב.
בעבר, לתקופה של כ-3 שנים בהם הטנדר הניע במקרה הטוב פעם בשבועיים, המצבר היה מחובר כל הזמן, ולא קרה למצבר כלום בתקופה הזו.
״לא קרה כלום״= לא היו שום בעיות הנעה והמצבר עבר את תקופת האחריות בהצלחה.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
דורון,
סמוך על היצרן שיש התאמה בין פרופיל השימוש, המצבר והאחריות. ולכן, מה שאתה אומר לא מפתיע וברור.
השאלה אם אפשר להאריך למצבר את החיים?
אם יש לך מצבר עם אחריות של שנתיים, אם תצליח להאריך לו את החיים בשנה נוספת, הוזלת לעצמך עלויות מצבר ב 30% (לאורך השנים), ואת זה ניתן להשיג ע"י השיפור \ שינוי בפרופיל השימוש.
גם אם תקפיד על פעם בשבועיים, עדיין לאורך השבועיים, המצבר נפרק "עמוק" מדי . מצבר עופרת לא בנוי לפרוק (בשביל זה יש מצבר פריקה עמוקה).
וחוץ מזה, בשיטת הפעם בשבועיים, ופתאום לא מטיילים, ושוכחים.... או לא מספיקים..... ואאווופפססס , הרכב לא מניע.
וכל "טראומה" כזו מקצרת את חיי המצבר.
תבדוק ותראה, מי שלא סומך על תאוריית "הפעם בשבועיים" בסופו של יום, משלם פחות על מצברים.
דרך אגב, בהמשך לשירשור אחר על פתרון סולארי, אני די ירדתי מהרעיון כי הבנתי שתקופה כמו החודש האחרון, סולארי לא פותר את בעיות הפריקה (או שאני צריך תחנת כח שלמה).
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אם יש לך מצבר עם אחריות של שנתיים, אם תצליח להאריך לו את החיים בשנה נוספת, הוזלת לעצמך עלויות מצבר ב 30% (לאורך השנים),
לזה התייחסתי באמירה כי המצבר עבר את תאריך האחריות.
זה קרה גם בלי טעינה רציפה.
אישית, לא אוהב את הרעיון של חיבור מתח חשמלי רציף מהחשמל הביתי אל רכב שעומד ללא השגחה לפרקי זמן ארוכים.
בהתייחס לפתרון סולרי, יכול להיות שיש לך זליגה גבוהה מידי.
בקצת משחק שביצעתי עם הפאנל, הוא מצליח להחזיר זליגה יומית בלי בעיה ביום שמש סביר, ויותר מכך ביום שמש ישראלי רגיל, יחד עם כיוון מיטבי של הפאנל ביחס לשמש.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
השאלה אם אפשר להאריך למצבר את החיים?
אם יש לך מצבר עם אחריות של שנתיים, אם תצליח להאריך לו את החיים בשנה נוספת, הוזלת לעצמך עלויות מצבר ב 30% (לאורך השנים), ואת זה ניתן להשיג ע"י השיפור \ שינוי בפרופיל השימוש.
גם אם תקפיד על פעם בשבועיים, עדיין לאורך השבועיים, המצבר נפרק "עמוק" מדי . מצבר עופרת לא בנוי לפרוק (בשביל זה יש מצבר פריקה עמוקה).
וחוץ מזה, בשיטת הפעם בשבועיים, ופתאום לא מטיילים, ושוכחים.... או לא מספיקים..... ואאווופפססס , הרכב לא מניע.
וכל "טראומה" כזו מקצרת את חיי המצבר.
תבדוק ותראה, מי שלא סומך על תאוריית "הפעם בשבועיים" בסופו של יום, משלם פחות על מצברים.
יקירי,
אני עם מספר מטעני CTEK כבר מספר שנים, חלקם עובדים ועומדים בתנאים סביבתיים לא נוחים (רטיבות, חום, קור וכד'). מעולם לא עשו בעיות מעבר ללחצן ההפעלה שמדי פעם דורש לחיצות נוספות כדי להגיע למקום הנכון.
הצורך הוא בדיוק אחזקת מצברי רכבי טיולים שעומדים רוב הזמן. ברכב אחד יש לי שני מצברים מחוברים במקביל עם ריליי מפוקד סוויץ'.
סט המצברים האחרון החזיר את ההשקעה בגדול: 12 שנה (!) החזיק מצבר אופטימה התנעה אדום מחובר קבוע למטען כזה, לצד 5 שנים של קטרפילר שחור 100 א"ש שהוא מצבר הצרכנים.
בסך הכל זה מוצר טוב. לא הייתי מראש סומך על היבואן במקרה של תקלה, לא מסובך לאלקטרונאי לפתוח ולתקן במידת הצורך והכדאיות.
המטענים אצלי הם בני עשור, עובדים (טפו טפו חמסה חמסה חמסה) ללא דופי ומעולם לא הכזיבו מצברי הרכב בהנעת בוקר בדרך לטיול השבועי.
לא רואה בעיה בלחבר מתח של 12V - 13.8V באופן קבוע לרכב. המוצר מוגן פיוז ואין קשר ישיר של מתח 220V לאוטו.
טיולים טובים לך
-
מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
PW,
ה-220v מתייחס לכבל שרץ בחצר עד למטען/רכב.
-
תגובה: מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב
PW,
איבדתי אותך.
אין לנו וויכוח לגבי הצורך לשמור על מצבר טעון כל הזמן ולא לתת לו לפרוק ולהטען כל שבועיים.
אני גם לרגע לא טוען ש CTEK לא עושה את העבודה.
כל מה שאני אומר, שאם המשימה היחידה היא לשמור על המצבר טעון, CTEK זה Over kill, וניתן, כנראה, לקבל אורך חיים דומה באמצעות פתרון הרבה יותר זול.
ולכן, שווה לעשות השוואה בין התוצאות \ עובדות .....
היתה לי GV 2006, במשך 7 שנים החלפתי מצבר בדיוק פעם אחת! וזה באמצעות מטען של 20 ש"ח.
דורון,
יש לי זליגה של 130ma, זה הרבה? מעט?
לא יודע מה בדיוק הממצאים שלך ומה זה יום שמש סביר, אבל -
1- יש לי חניה מקורה וסגורה! כניסת האור מוגבלת.
2- בחורף (קח לדוגמה את החודש האחרון), יש הרבה ימים מעוננים.
אם אתה רוצה להניח מחזורים של שבועיים, השאלה כמה זרם אפשר להפיק מפנל סביר, שמורכב בתוך הרכב, בממוצע לאורך שבועיים?
איבוד - 14 ימים * 24 שעות * 130ma => (בערך) 44AH
טעינה - נניח 7 שעות ביום (לארג'), * 7 ימים (50% מעונן) צ"ל > 44 ==> כלומר, בתוך החניה בזמן שיש שמש, הפנל צריך לתת, לפחות 900ma שזה (לפי 12V) בסביבות 11W.
וזה כבר לא פשוט (בחניה, בתוך הרכב).
הפנל הנוכחי שלי, לא מגיע לזה. הזמנתי פנל נוסף (30W) סוג שונה, ונראה מה הוא מסוגל :-(