-
שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
אז ככה:
כל הסיפור מתחיל מהרצון להוסיף לוקרים לגלגלים הקדמיים, כדי להוריד את הבלאי למכלולי ההנעה הקדמית, רמות הרעש בנסיעה ואולי גם לחסוך קצת דלק (גז) ...
יש קיטים לעניין הזה (כאלף דולר שם) והשאלה המתבקשת היא האם להשקיע את הסכום הזה בסרן הקיים (דנה 30 פיניון גבוה, 4:10, בולסטר), או להתחיל לבנות לעצמי דנה 44 קדמי. אני יכול לרכוש במחיר סביר דנה 44 קדמי שנקצר במקור מוואנדורה, הותאם לגראמד צ'רוקי ע"י החלפת הצינורות לכאלו של דנה 30 וקיצור הציריות, וכעת עומד למכירה. הסרן האחורי שלי הוא כבר דנה 44.
ברור לי שההשקעה ב- 44 תהייה גבוהה משמעותית מאשר בסרן הקיים (כי צריך להחליף יחסי העברה, להוסיף נעילה ואולי להתאים תושבות), והשאלה היא האם זה תורם משמעותית לחוסן הכולל של מערכות ההנעה. הרכב לא עובד קשה בשוטף, אבל לפעמים כן :)
שמעתי (בלי להבין ממש למה) שדנה 30 עם פיניון גבוה חזק יותר מדנה 30 רגיל, אבל איפה זה עומד לעומת דנה 44 ?
בקיצור, להשקיע בסרן הקיים (תקין לחלוטין) או להתחיל לבנות לאט לאט דנה 44 קדמי נעול בלי שטויות של לחץ אוויר ?
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ללא קשר לדגם - אם בסרן הנוכחי שלך גודל הצלב בציריה זהה לזה שקיים בסרן אותו אתה רוצה להרכיב במקום הנוכחי זה לא בדיוק שדרוג אלא הוספת משקל ו"TITLE" להוסיף לרשימת התוספות על הג'יפ.
כן הדיפרנציאל יותר חזק ב44 כי הוא יותר גדול אבל דיפרנציאל דנה 30 מכוון כראוי ונהג שפוי מחזיק גם 33 בלי בעיה מיוחדת. נקודת התורפה שלו הן הציריות המקוריות שלו או יותר נכון בתי הצלב שעשויים מברזל דיי רך. עם ציריות כרומולי בדנה 30 (לא יודע אם יש לך או לא) אין שום סיבה שתשבור משהו, אבל אם עדין אין לך כאלו זה עוד 2.5-3K להוצאה על הסרן הנוכחי אז צריך לשקול את הטוטאל שיצא לך אחד מול השני.
באופן כללי על 44 מקומבן כמו שאתה מתאר לא הייתי הולך מכל מיני סיבות והעיקרית היא שיהיו לך בעיות למצוא ציריות לאורך הספציפי שלו כי מי יודע כמה קיצרו בכל צד, לעומת זאת 44 מקורי מיצרן אפטרמרקט כלשהו שמישהו פירק מהג'יפ כן הייתי שוקל כי לסרן כזה יהיו לך חלקי מדף לקנות.
אגב, לפי מה שאתה מתאר אין לוקרים ב44 הזה בנוסף להכל, אז למה בעצם?
-
שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
הסרן שלך מחייך/ עקום?
לא הייתי מוסיף לוקרים.
דלק זה לא יחסוך ויהיה לך עוד מכלולים עם פוטנציאל שבר.
המקסימום שהייתי עושה זה מחזק את הסרן מבפנים או מבחוץ כי הוא קצת עדין ונוטה להתעקם. במיוחד עם גלגלים מוגדלים
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
הסרן מחייך כמו מתי כספי :)
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
אז חפש אובייקט אחר להתעלל בו [emoji4]
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
כל שקל שתשקיע בדנה 30 הוא מיותר זה סרן חלש , השאלה מה רמת העבירות שאתה עושה עם האוטו
44 יותר חזק משמעותית אבל אתה מקבל פיניון נמוך יחסית למה שיש לך היום
ותצטרך עוד שינויים של גאנטים ועוד כמה דברים
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
שמעתי (בלי להבין ממש למה) שדנה 30 עם פיניון גבוה חזק יותר מדנה 30
פיניון קדמי עליון= רוורסקאט., וכן זה ייותר חזק מאשר פיניון קדמי נמוך.
הסיבה היא שבגדול הדיפ הוא דיפ אחורי שמסובב קדימה, כלומר בכיוון הפוך ממה שתוכנן.
מה שגרום לשיני הפיניון והרינג לנסות להתרחק אחד מהשני תחת עומס, במקום להתכנס ולהדק את שטח המגע בינהם.
רוב הסרנים הקדמיים כאלו, ובגלל שסרן קדמי לרוב נושא פחות עומס, זה לא כזה משמעותי שזו קומבינציה חלשה יותר.
בארץ, הסופות הגיעו עם סרנים פיניון גבוה כאבזור מקורי.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
הסיבה היא שבגדול הדיפ הוא דיפ אחורי שמסובב קדימה, כלומר בכיוון הפוך ממה שתוכנן.
מה שגרום לשיני הפיניון והרינג לנסות להתרחק אחד מהשני תחת עומס, במקום להתכנס ולהדק את שטח המגע בינהם.
הסיבה לרוורס-קאט בפרונט היא כדי שהכח בתנועה קדימה יעבוד על גב השן בקורונה (שהוא הצד החזק שלה) כמו בסרן אחורי, ולא על הצד הפנימי שהוא הצד החלש יותר של שיני הקורונה. אין קשר לכינוס/ הידוק שטח המגע בניהם, ואוי ואבוי אם היה כזה דבר.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
כל שקל שתשקיע בדנה 30 הוא מיותר זה סרן חלש , השאלה מה רמת העבירות שאתה עושה עם האוטו
44 יותר חזק משמעותית אבל אתה מקבל פיניון נמוך יחסית למה שיש לך היום
ותצטרך עוד שינויים של גאנטים ועוד כמה דברים
ה-44 המדובר כבר מותאם לג'אנטים של הצ'רוקי.
לפעמים אני חוטף ג'ננה ומצטרף לטיולים כובשי-שבילי-אש וכיו"ב, ומעדיף שהרכב יהיה ערוך לשטויות שלי ...
לקחת דנה 44 מקורי ולהתחיל לעשות בעצמי את ההתאמות זה קצת מעבר לתקציב ולרצון שלי להשקיע. פה יש הזדמנות לסרן קיים שכבר מותאם ככל הנראה לרכב, רק לשים יחסי העברה ונעילה לטעמי ולדרך, ומכאן עברה המחשבה ממוד פנטזיה רחוקה למוד של מחשבות מימוש פרקטיות (כמו שקרה לי עם הצ'רוקי עצמו, למעשה :)
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
הסיבה לרוורס-קאט בפרונט היא כדי שהכח בתנועה קדימה יעבוד על גב השן בקורונה (שהוא הצד החזק שלה) כמו בסרן אחורי, ולא על הצד הפנימי שהוא הצד החלש יותר של שיני הקורונה. אין קשר לכינוס/ הידוק שטח המגע בניהם, ואוי ואבוי אם היה כזה דבר.
המשמעות. של כיוון המגע יוצר את ההתכנסות ביחס לפתיחה.
כתבת בדיוק אותו דבר.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
אני עדין לא מבין מה אתה מנסה לאמר עם "התכנסות ביחס לפתיחה" אבל אוקיי, בכל מקרה זה כבר לא קשור לשרשור אז נעצור כאן.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
אז כדי לנסות בכל זאת להבין איפה אני עומד פראקטית: ברור שדנה 30 "רגיל" חלש יותר מדנה 44 "רגיל". על הסקלה שביניהם איפה יהיה ממוקם דנה 30 קדמי עם פיניון גבוה, יותר קרוב ל-30 או ל-44 ?
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
1. אתה בטוח שאתה באמת צריך את זה? אם כן למה?
2. מה הביטחון שלך בחוזק של הסרן המיועד שהורכב מחלקים שונים במסגריה עלומה?
3. איפה נקודות התורפה של ה 30 שלך לשיטתך?
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אז כדי לנסות בכל זאת להבין איפה אני עומד פראקטית: ברור שדנה 30 "רגיל" חלש יותר מדנה 44 "רגיל". על הסקלה שביניהם איפה יהיה ממוקם דנה 30 קדמי עם פיניון גבוה, יותר קרוב ל-30 או ל-44 ?
נדב, אתה צריך להבין ולזכור שאם הצלב ב2 הסרנים הוא 30 ממ, אתה תשבור צלב בדנה 44 בדיוק באותו מקום ומצב שתשבור צלב בדנה 30.
היתרון היחיד שיש ל44 על 30 זה פיניון עבה יותר, מה שיהיה עמיד יותר לקפיצות חבלניות באויר וזהו.
אתה לא יכול לשבור דיפרנציאל לפני שתשבור צלבים+ ציריות+ דרייבשאפט אם הסרן מכוון כראוי, אבל אתה כן יכול לגזור פיניון בקפיצה באויר ונחיתה חזקה על הקרקע עם 2 גלגלים גם אם הסרן מכוון כראוי, אבל את זה אפשר לעשות גם ב44, רק עם יותר מאמץ.
אז לסיכום כמו שבועז שאל - איפה אתה חושב שהנקודות תורפה נמצאות בסרן שלך?
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
אני יכול להבין ממה נדב חושש.
הסט-אפ שלו כיום מבחינת קוטר צמיגים ויחס העברה, קרוב למגבלות החוזק המעשיות של הסרן הקדמי שלו.
זה לא סוד שצמיגי 33 מעמיסים מאוד על סרן קטן כמו דנה 30 ויחס 4.10 "מצטיין" בקורונה ופיניון קטנים וחלשים יותר מה-3.54 המקורי. זה לא שאי אפשר לחיות עם זה. אפשר. נ דב, עובדה שאתה מצליח לא לשבור. אבל ברור לך שצריך להיזהר ולנהוג בעדינות. וזו הסיבה שפתחת את השרשור. כי אתה רוצה יורת שקט נפשי והסיכויים לשבירה יקטנו/יפחתו.
אז כדי שהסרן באופן כללי יהיה חזק יותר, כל מרכיביו צריכים להיות חזקים יותר.
מה שיש אצלך כיום נדב, זה דיפרנציאל היי-פיניון עם קורונה ופיניון חתוכים הפוך (רוורס-קאט) וחוץ מהיתרון המובהק שלו בגל הינע שמותקן גבוה ובטוח בזוית שטוחה ללא רעידות, הוא אכן חזק יותר מדיפרנציאל דנה 30 הרגיל בזמן שהוא מסתובב קדימה, אבל נקודת התורפה הראשית היא עדיין בצלבים ובציריות. אם זה צלב 27 הסטנדרטי, זה הצלב שיישבר ראשון. אם זה צלב 30 "המחוזק", יש סיכוי גדול יותר שאזני הציריה יישברו. בטיולים שאני מכיר שהם קשים, ציריות כאלה נשברות בלי סוף. בעיקר בכלים עם צמיגי 33 ואגב - לפחות ממה שאני מכיר, הסטטיסטיקה של ציריות עם צלב 30 הרבה פחות טובה משל אלה עם צלב 27....
אפשר לפתור את זה מצויין עם קיט ציריות כרומולי וצלבי CTM (לא זול בכלל). טוב גם לחזק את ההאוזינג עצמו כדי שלא יפתח נטיות לחייך.
אבל שלא יהיו לך אשליות - כי נקודת התורפה תנדוד ותחפש לה חוליה חלשה חדשה בתוך סרן על מנת להתפוצץ דרכה - כמו שארז כתב לך, זה עלול להיות הפיניון. אולי גם הקורונה. יש לי עצה מצויינת בשבילך כדי שזה לא יקרה - אל תקפוץ באוויר. לא עם צמיגי 33 וגם לא עם צמיגי 31 ואפילו לא עם ה-28 המקוריים.
לגבי הדנה 44 הקדמי תוצרת בית המדובר: גם אני שמעתי על הסרן המאולתר הזה שהוצע גם לי לחשוב עליו דרך חבר של חבר של חבר של חבר וכו'. ואני לא מזלזל במי שבנה אותו והשקיע בו על מנת שיתאים בלי משחקים עם ספייסרים וכו' - ייתכן ונבנה טוב. אבל יש לזה מגבלות בסיסיות שאי אפשר לעקוף אותן כמו חלקים בייצור עצמי פרטני שלא קיימים על המדף ושמכניסים אותך לבעיה במקרה ואחד מהם יישבר/ייכשל.
אחרי שחשבתי עליו לעומק במשך לא יותר משתי דקות הבנתי שהסרן הזה לא משדרג אותי לשום מקום מלבד שכולם ייראו ביצה גדולה יותר של דנה 44 מלפנים ויגידו "וואו". אבל ככל הנראה לא יתן לי שום יתרון מעשי על פני הדנה 30 שיש לי כיום.
רוצה להשקיע בסרן דנה 44 טוב וחזק באמת שישדרג אותך קדימה מבחינת חוזק?.... אז כל מכלולי הסרן, כולל ציריות וכולל צלבים וכולל קורנה ופיניון וכולל האוזינג, צריכים להיות חזקים יותר ממה שיש לך היום - ושכל חלקיו יהיו חלקי מדף בעלי מק"טים שניתן להזמין ולהתקין בקלות Plug and play אם משהו כשל/נשבר. סרן 44 קאסטום איכותי שכזה, חדש, מותאם לרכב שלך, עם האוזינג מחוזק, ציריות כרומולי וצלבי CTM + קורונה ופיניון מתוצרת מותג לבחירתך ביחס העברה לבחירתך + נעילה לבחירתך, שבאמת חזק ויתאים בקלות לצמיגים כמו שלך וגם גדולים יותר, מגיע בקלות לסכומים של חמש ספרות עם קידומת 2.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
בועז:
אין לי שיטה וגם לא בטחון בשום דבר ואף אחד, וכנראה שאני לא באמת צריך את זה. אני לא מבין גדול בסרנים האלו ולכן אני מתייעץ.
אני כן רוצה להוסיף את קיט הלוקרים, ומתלבט אם להשקיע את הכסף בסרן הנוכחי או שכדאי לי לעבור על הדרך לדנה 44 ..
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
לא הצלחתי להבין איך יש שם חוקרים ומעגל חלוקה סופה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
לא הצלחתי להבין איך יש שם לוקרים ומעגל חלוקה סופה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
לאור מה שדרור כתב, נראה לי שעדיף לשבור צלבים יותר מכל חלק אחר במערכות ההנעה (בעיקר אם יש לוקרים מקדימה) ...
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
לא הצלחתי להבין איך יש שם חוקרים ומעגל חלוקה סופה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
אין שם לוקרים, יש שם צינורות של דנה 30 וסיומות בהתאם.
-
שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
נדב,
תבדוק שוב האם הלוקרים האלו הם אכן שיפור עבורך ומה היתרונות מול החסרונות.
לתשומת לבך- יש סרן 44 שמתאים לאוטו שלך בלי שום שינוי.
מדובר על סרן שירד מ TJ.
נדיר אבל קיים ויתן גם שיפור בהיגוי כי אין שם את מבנה המספריים של הדראג לונק שקיים אצלנו.
ברוך-
אם הבנתי נכון רק הביצה של דנה 44 ומשם החוצה של דנה 30 מקורי של zj/xj כולל הנאבות...
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
אז כל היתרון הוא רק בביצה גם ככה נאבות סופה זה זבל
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
הרבה יותר פשוט לקצר דנה 44 של וונדורה ולשים קצוות של דנה 30 מאשר הסטאפ המדובר פה.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
הגאנטים לא יתאימו
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
למה לא? אם אתה לוקח את כל המכלול יד סרן ונאבה.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
יד סרן (נאקל) של D30 של סופה/ גרנד/ צ'רוקי לא מתאים לנאקל בסרן D44 של ונדורה, מאותה סיבה שנאקל של D30 של סיקס לא יכול לשבת בנאקל של D30 סופה - הבולג'וינטים מורכבים הפוך, ואם היה אפשר היית רואה את כל הסופות בכביש עם נאקלים נאבות ולוקרים של סיקס.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לתשומת לבך- יש סרן 44 שמתאים לאוטו שלך בלי שום שינוי.
מדובר על סרן שירד מ TJ.
נדיר אבל קיים ויתן גם שיפור בהיגוי כי אין שם את מבנה המספריים של הדראג לונק שקיים אצלנו.
דנה 44 קדמי של TJ רוביקון הוא סרן נדיר ויקר גם בארה"ב.
וההיגוי ב-TJ, אוי ההיגוי, הוא דווקא כן "מספריים" או "Y" או איך שתרצה לקרוא למבנה הזה, בדיוק כמו אצלכם.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
נדב, הנקודות שלי:
- במקרה שלך, הגדלת קוטר ועובי קורונה-פיניון היא צעד מבורך בהסתכלות-מיקרו. לא חושב שיימצא חולק על כך (בגבול הטעם הטוב כמובן, אין טעם להעמיס על צ'ירוקי דנה 60 קדמי עם משקל בלתי-מוקפץ של רבע טון וביצה נמוכה...)
- הסיבות שעדיף לשבור ציריות מאשר יחסי העברה, הן:
- קלות תיקון בבית, לא כל שכן בשטח
- בסרן נטול-לוקרים, טחינת יחסי-העברה בהחלט עשויה להיות בעלת משמעות בטיחותית (פגיעה בהיגוי כאשר נוצרת התנגדות לסיבוב צירייה אחת או שתיהן, נעילת גלגל\ים פתאומית במקרים שבהם הקורונה והפיניון נתפסים אחד בשני). לעומת זאת גזירת צירייה או שבירת צלב לא יסכנו אותך בכביש, וגם ניתן לחלוץ את הגדם הפנימי ולהמשיך בנסיעה ללא חשש.
- לכן לא הייתי מחליף לציריות כרומולי ולא לצלבי CTM, אני רוצה שזו תישאר נקודת התורפה
- ציריות סופה עם צלבי 30 הם, ככל הידוע לי, ציריות לצלבי 27-במקור שאכלו להן מעובי הכלובים. מילים אחרות: ציריות עם צלבי 27 כנראה חזקות יותר. וזה בהשוואה לציריות דנה 44 שמגיעות במקור עם צלבי 30.
- אם אתה רוצה לחזק את הציריות אבל עדיין להשאיר אותן נקודות-תורפה - סע איתן עד השבר הראשון, קח את שני הגדמים להלחמת כלובי כרומולי עם צלבי 30 (כ-800-900 ש"ח לצירייה), והסתדרת.
ומה בהסתכלות מאקרו על שדרוג לדנה 44? פה העניינים מתחילים להסתבך:
- על קומבינת ה-44 שדובר בה כבר, אין מה להוסיף. מוצלחת יותר או פחות, זו תמיד קומבינה (אגב זו אינה הבעת עמדה על איכותן של קומבינות-החצר - יש לא מעט סרנים כאלה מצויינים) וזה עניין פסיכולוגי, ובעל משמעות לחלפים.
- בסרן וואנדורה יש שתי גרסאות לבחירתך, כל אחת עם יתרונותיה וחסרונותיה:
- ניצול מירב הפיצ'רים - יחסי-העברה כמובן, ציריות, דיסקים גדולים, נאבות חסונות, מוטות היגוי ותפוחים רובסטים יותר, וכמובן - לוקרים חזקים (לא הזבל של CJ).
במקרה כזה 'התשלום' שלך יהיה בהמרה למעגל חלוקה של וואנדורה 8 ברגים, מה שיחייב: המרה כנ"ל גם בסרן האחורי כולל ספייסרים שיבליטו את הגלגלים בכ-3 ס"מ לכל צד, והשקעה יקרה בחמישיית ג'אנטים מתאימים. - ניצול שמרני של חוזק יחסי-העברה בעיקר - החלפת ידי-הסרן לכאלו של סופה, ומכאן קצרה הדרך לכל השאר - נאקלים סופה, נאבות סופה, וכן הלאה.
בכל אחת משתי האופציות תצטרך להשכיב כעשירייה לכל הפחות, שזה הרבה כסף (אלא אם יש לך מציאה\קשרים\ירושה\דוד מאמריקה).
לכן עד שתמצא סרן TJ ובמחיר שפוי כאמור - כולל חיזוקים מתבקשים שם בהאוזינג - הישאר עם הסרן שיש לך כיום, וזכור את אופציית הכלובים-30-כרומולי בציריות בבוא העת.
-
תגובה: שיפור דנה 30 קדמי או החלפה לדנה 44 ?
תודה דרור וגיתאי, החכמתי קצת 😊
מאחר ובכל מקרה אני רוצה לשים לוקרים, אז אני רוצה לדעת בוודאות שהסרן על כל מרכיביו יהיה יותר חסון מהלוקר. הלוקר הוא מבחינתי נקודת הגזירה המועדפת - הכי קל לטפל בשטח, ולא מאוד יקר להחלפה ...
בויטארה צחקו עלי שאני משריין את כל מערכות ההנעה ושם לוקרים אוטומטיים, ובסוף גזרתי צירייה בלי שהלוקר ימצמץ. לא בא לי שזה יקרה לי שוב, ובטח שלא בא לי להתמודד עם קורונה פיניון טחונים בשטח, גם זה קרה לי עם הויטארה (בסרן האחורי) וזה לא היה כיף ...