-
צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
אז ככה ...
נפלו עלי כמה שקלים .. ויש לי רצן עמוק להרכיב אותם בצורת כננת על הדאסטר.
יש אידיוטים שכבר עשו את זה ( לא ידוע לי בארץ .. אבל בהחלט באירופה ודא"מ )
יש גם לרכוש פלטות ומתקונים וחיבורים וכו' ..
האוטו שוקל 1.3 טון ע"פ הניירת.
ע"פ חישוב של פעמיים משקל אוטו .. אז 3 טון מינימום = 6000 ליברות מספיק לי. אני מניח ש 8000 ליברות זה מה שיעלה בגורל.
אם אני עושה את זה, אז קבועה קדמית.
לא רואה ניידת ולא רוצה רסיברים ולסחוב את המשקולת הזאת כשהכל תלוי בין שמיים וארץ וצריך לפנות את תא המטען ומבול ובאמצע שלולית של בוץ.
בעד:
- אני רוצה
- אני נוסע לרוב לבד ( מה שגורם לי להיות מחושב ושקול וזהיר ועד היום טפו טפו זה הספיק , אבל יום אחד יגמר לי המזל )
- אני רוצה
נגד:
- זה מוסיף משקל מקדימה, משקל מוקפץ שיוריד את האף בדיוק ברגע שהכי לא מתאים
- בטח לא בריא ל"אין שלדה" של האוטו
... אני לא יודע אם אני מבקש מכם לשכנע אותי כן או לא ..
אבל נא השבט יאמר את דברו.
נ.ב. - אני יודע שלכאורה האוטו לא ג'יפ ולא צריך כננת ... אבל אני כן נוסע איתו וגם במקומות שהוא לא אמור אולי לנסוע .. ויש מצב שעצם השאלה טיפשית ..
אבל תזרמו ..
תודה :)
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
אז דווקא בגלל זה תלך על נשלפת.
אני יודע שזה לא מקובל, כי אז לא רואים שיש לך כננת.... אבל דווקא באוטו כזה, שמשקל הכננת עלול להוריד לו את החרטום וגם לא כל כך בריא על המרכב העדין שלו....
כן. זה כבד ותצטרך לסחוב אותה ולהשחיל אותה לרסיבר ברגע האמת.
אבל בהתקנה קבועה המשקל שלה יעיק על קצה האין-שילדה יום-יום, שעה-שעה, 24/7.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
תודה.
( תודה שענית ברצינות :) )
אני מודה שאלמנט השופוני לגמרי משמעותי ...
אבל נשלפת .. זה לא יקרה .. ולא בגלל השופוני ... אני מכיר את הפציינט .. הוא עצלן רצח.
אם יוחלט שנשלפת אז פרקטיקלי זה כמו להחליט לוותר על החוויה.
אז נשנה את השאלה .. נגיד שזה משפיע ויודעים שזה משפיע ..
עד כמה זה משפיע ?
מה הטרייד אוף ?
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
בדקת מה המשמעות להחליף ל קפיצים/בולמים מתאימים לתוספת המשקל?
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
בדקת מה המשמעות להחליף ל קפיצים/בולמים מתאימים לתוספת המשקל?
כבר יש לי קפיצים heavy duty.
אני מניח שמשקל כננת עם כבל ניילון יהיה סביב 30 ק"ג.
אני מפעיל משקל של הגוף שלי ( 80 ק"ג ) על החלק הקדמי של מכסה מנוע ( נשען ) והאוטו כמעט לא זז.
אני מבין גם שה 30 ק"ג הללו יהפכו ל 200 ק"ג כשהאוטו מקפץ לו בשטח ...
המשמעות של ה 30 ק"ג המקפצים על הפח של היוניבודי היא זאת שלא ברורה לי בכלל.
- - - Updated - - -
ככה זה נראה בתכלס ..
https://www.youtube.com/watch?v=LlTlwMlJctU
וזה גם עלה בחיפושים ..
https://www.youtube.com/watch?v=AfM1cMPSVW4
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
90 ומשהו אחוזים מהכננות נרכשות לצורך שופוני.
עבור צרכים כאלה ניתן להשיג כננת-דמה עשויה פלסטיק....
אבל עניין המשקל הוא משמעותי. אין לך שם שתי קורות שילדה חסונות כמו בסופה או בדיפנדר שמערסלות באהבה את הכננת בלי להתרגש מהמשקל שלה.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
דרור,
בהתחשב בעובדה שכשגוררים את הרכב על מובילית ( שלא נדע .. ) מכננים אותו מהאוזני גרירה המקוריות ..
אז יש את זה,
https://sites.google.com/site/daciad...para-el-duster
וורן איקס30, גרירה אחורה .. זה נראה ללא עומס והכננת גם ככה נשמעת גוססת ..
יש גם דאסטרים עם וו גרירה .. וגם זה מעמיד 1500 ק"ג על האין שלדה מאחורה .. לא כולל תחלואי הדרך הישראלית ..
לגבי החיבור לשלדה, אז בדיסקו ובסמוראי חיברתי את הכננת לבד. אני זוכר עד היום את הברגים הקטנים שמחברים את הכננת לפלטה .. ותמיד התפלאתי איך הם מחזיקים מעמד ...
אני מבין שיש משמעות אבל לא מבין מה המשמעות של המשמעות .. זה יקרע את הפח ? זה יעוות את הפח ? .. זה ימתח לי את האוטו ל 7 מושבים ? ... אני יודע שאי אפשר לחזות מה יקרה .. ואין לכם מושג .. אני רק משתף בהתלבטות.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ברכב כזה הייתי הולך הולך על כננת נשלפת הלבד.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
אני לא הייתי מתקין כננת.
מניסיוני, כמות הפעמיים שתזדקק לה בטלה בשישים.
תנצל את הכסף לשיפורים אחרים שימושים יותר (נעילות?)
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
- אני רוצה
- אני נוסע לרוב לבד ( מה שגורם לי להיות מחושב ושקול וזהיר ועד היום טפו טפו זה הספיק , אבל יום אחד יגמר לי המזל )
- אני רוצה
:)
לדעתי אין שום בעייה שתתקין.
מלפנים (אבל לא עם כבל מתכת- כפי שכתבת). תוספת המשקל שולית לחלוטין , אלא אם אתה מטייל עם רכב מלא אנשים.
למה ?
כי אתה רוצה.
כי אתה נוסע לרוב לבד. בפעם שתשתמש בה כדי להוציא את עצמך, תברך את כל העולם ואשתו על התוספת.
כי אתה רוצה.
אם יש לך את הכסף, לך על זה. אם היא לא תהיה בשימוש מטורף, תוכל להעבירה גם לרכב הבא.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
בהתעלם מאלמנט השופוני הייתי גם שוקל כננת ידנית טובה, אותה אפשר גם לחבר מהצד ומאחור. מעין Tire Fort שיכול לעזור עם רכב קל יחסית
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
דרור,
בהתחשב בעובדה שכשגוררים את הרכב על מובילית ( שלא נדע .. ) מכננים אותו מהאוזני גרירה המקוריות ..
אל תשווה עומסים של הרמה למובילית וגרירת עגלה לחילוץ מבוץ
הבדל משמעותי - אין לי מושג איך מחשבים
אבל יצא לי לראות שרשראות נשברות בחילןצים
מצטרף להמלצה של רמי על כננת טריפור
לדוגמא http://m.ebay.co.uk/itm/122324889738
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
תודה לעונים,
היתה לי כננת ידנית בימי הסמוראי העליזים ...
לא בשבילי. בגילי אני רוצה ללחוץ על כפתור.
ההתלבטות היא כננת או כלום.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רמי גלבוע
בהתעלם מאלמנט השופוני הייתי גם שוקל כננת ידנית טובה, אותה אפשר גם לחבר מהצד ומאחור. מעין Tire Fort שיכול לעזור עם רכב קל יחסית
אכן.
כדאי לשקול. במיוחד לפני שמעמיסים.... כי לא תמיד אני זוכר כמה שוקל הארגז של הטירפור של גיתאי שמצטרפת לטיולי השומרון.
רמז: הרבה. 50 ק"ג בערך.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ורק בשביל שיהיה ברור ...
כלום = משהו לנדיה .. אז לפני שאני מאבד את הבכורה על הכסף ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אכן.
כדאי לשקול. במיוחד לפני שמעמיסים.... כי לא תמיד אני זוכר כמה שוקל הארגז של הטירפור של גיתאי שמצטרפת לטיולי השומרון.
רמז: הרבה. 50 ק"ג בערך.
אכן לפיhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3cab532a4e.jpg דף הנתןנים ה 3200 קג שוקלת 27 קג
אבל ניתן להשתמש בכבל סינטטי
Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
עוד נקודה ..
תא מטען לא הכי גדול בעולם.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
27 ק"ג זה רק הכננת. בלי כל מיני פיצ'פקעס ובלי כבל ובלי הארגז.
זה גם תופס המון מקום. שלא לדבר על קצב המשיכה....
ניג'וס לא קטן בשביל כלי שהוא סוג של גיבוי.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
אין לי דיעה בנושא, לפחות לא כזו שאני רוצה לחלוק.
עם זאת, כמה תובנות פרטיות על כננת, אחרי למעלה ממאה חילוצים עם כננת:
כננת שניתנת לתפעול בשני קצוות הרכב, עדיפה כמעט פי שתיים על כננת קבועה בקצה אחד. אם מתחשבים במרפי אז הרבה יותר מפי שתיים, כי העוגן הטבעי לעולם יהיה בצד הנגדי לכננת.
זה אף פעם לא לחיצה על כפתור. עבודה עם כננת היא תמיד עבודה קשה, אלא אם כן מרפי תמיד בצדך ואיפה שתתקע יהיה ממולך עוגן טבעי בטווח הנכון. אם הרצון הוא ללחוץ על כפתור ולסגור עניין, הכפתור הזה יהיה ה"שלח" בקבוצת הוואטסאפ לחילוצים החביבה עליך.
כננת כשלעצמה היא כמעט חסרת תועלת מהסיבות שהועלו למעלה. כבלים ארוכים ורצועות נוספות, שאקלים, גלגלת, עוגנים ופטיש יעשו ממנה משקולת קצת יותר אפקטיבית. זה יתפוס מקום בתא המטען, כך או אחרת.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
חנן, חסכת לי עוד כמה דקות של הקלדה.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
אוקי ...
אז ככה. היתה לי כננת על 3 רכבים במהלך החיים.
ואני למדתי ש-
1. לרוב מחלצים אחרים
2. בעיה עם העוגן .. קרה לי ששתלתי גלגל ספייר בחול והוא חזר אלי .. קרה לי שעץ נתלש מהאדמה ובא אלי .. וכו'
3. רצועה ומכפיל כוח כבר יש לי בתא נסתר של תא המטען אז לא יהיה הבדל
4. כננת עם רסיברים קדימה אחורה, זה אולי נוח עם טנדר גדול. .. אבל לא במקרה של רכב אחוד שתא המטען הוא חלק מהאוטו. במקרה ש .. אני לא רוצה 30 ק'ג כפול משהו מתעופפת אלי .. או אל הילדים שלי.
5. לגבי הכפתור .. אוקי .. למשוך כבל ולאבטח אותו וכו' .. סבבה .. אבל לתקתק כננת ידנית שאחרי חצי שעה האוטו התקדם 5 ס'מ ... לא מעוניין. ושוב, זה משקולת מפחידה בתא המטען.
באמת שברורים לי הדברים .. ראיתי כבל נקרע . ומצליף .. ראיתי וחילצתי וכיננתי וכו' ..
מבחינתי יש שתי אפשרויות, כננת קדמית מסוג שופוני קטן למתחילים .. או עוד עגילים ...
השנורקל שאני מפנטז עליו .. זה התלבטות נפרדת עם שאלות אחרות .. ותקציב אחר.
ואני גם קצת מופתע שאף אחד לא התבדח על חשבון שיגעון הגדלות שלי .. כי גם המחשבה הזאת נמצאת לי בראש. אולי זה בכלל סתם רעיון מפגר .. יש מצב.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
לא מדובר על זריקת הכננת בתא המטען, לא של רכב אחוד ולא של ארגז בטנדר, מסיבות ברורות בשני המקרים, אלא על התקנת רסיבר שלישי.
כמו שבוודאי כבר הבנת, אני לא מדבר על רצועה בודדת כציוד עזר. זה הבסיס הפחות ממינימלי שאליו התכוונתי שכננת בלבד היא כמעט חסרת ערך.
עצים זה הימור, במיוחד זיתים שנראים עמידים יותר ממה שהם באמת, אבל עמודי חשמל, פסי רכבת, סלעים, יתדות אמיתיות, רכבים אחרים במדרון אחורי או בתא שטח אחר יציב ורחוק (בשביל זה הכבלים הארוכים והרצועות הנוספות, 140 מ' במקרה שלי) עושים עבודה מצוינת.
קורה שמחלצים גם אחרים, אבל הייעוד העיקרי לכננת לחובב היא לחילוץ עצמי. אם הכננת והאביזרים שלה לא מתוכננים לזה, חבל על האנרגיה והכסף.
עם כל הכבוד לחברים, חובב שפוי לא יקנה עבורם כננת.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
מסכים לגמרי עם הפוסט האחרון.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
מה בעצם הסיבה שרוב מוחלט של כננות מותקנות קשיח על חלק קדמי של הרכב ?
שופוני, חילוץ אחרים או כורח המציאות ?
זה ככה גם ברכבי חילוץ והצלה מקצועיים.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
אם השאלה האמיתית היא כננת או עגילים, אז התשובה מאנשי הפורום פה צריכה להיות ברורה - כננת !!
אני רק לא מבין (וזה מתקשר לשרשור אחר פה) אתה לא חייב טמבון ברזל בשביל להרכיב כננת? ואם כן, חישבת את זה בעלויות?
ולפני הכל, תוודא שמשרד התחבורה מאשר כננת לדאסטר, לא לכל רכב מותר לחבר כננת כמו שלא לכל רכב מותר להתקין וו גרירה. (למשל ליונדאי סונטה החדשה לא מאשרים וו גרירה).
עצתי: הרי אם אתה באמת רוצה שום דבר לא יעצור אותך. בייחוד שרוב האנשים פה חלוקים איתך על איזו כננת ולא אם כננת. ברגע שתחליט לקנות, עדיף שתקח אחת של 9000 ליברות ולא 8000. הפרש המשקל והמחיר לא משמעותי (כבל ניילון כמובן), אבל אם תראה שזה לא זה, יהיה לך הרבה יותר קל למכור את ה- 9000 ולמזער נזקים. מקסימום תקנה לאשתך עגילים קצת יותר קטנים אחרי ההרפתקאה.
כננות נועדו בעיקר לחילוץ עצמי, למרות שבארץ בעיקר מחלצים איתם. ואם אתה מטייל לרוב לבד ודי לוקח את הדאסטר למגבלות העבירות שלו, חשוב שיהיו לך עזרים לחלוץ עצמי.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
מקבל את הטיעונים שלך :)
איפה מבררים אם מותר או לא ..
באירופה ודרום אמריקה מותר ..
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ברוב הרכבים דווקא אין שום צורך בטמבון ברזל בשביל כננת.
להיפך. לעתים הכננת היא רק תירוץ בשביל שהטמבון יהיה חוקי ;-).
לגבי כננת אצלך. אם הקפיצים הם מספיק קשיחים לדעתך, ויש אפשרות וכסף, לך על זה. אל תשכח שרוב האנשים כאן גם אמרו לך ש"אי אפשר לנסוע עם דאסטר במדבר".
בכל מקרה, רק כבל סינטטי.
רק הערה קטנה,
קח בחשבון שרוב ההשפעה של הכננת תהיה העלאת הבטחון העצמי שלך ואז באמת תיתקע. או אז גם תגלה שבאמצע עמק יזרעאל לא תמיד יש למה לעגון (וכנראה שאין לך עוגנים באוטו כ"כ קטן).
לא נורא,
אולי באותו רגע תהיה קצת מבואס אבל אחרי שתצא (הכפתור של הווטסאפ) תהיה לך עוד חוויה מגניבה. ועם קצת מזל אולי גם תמונות יפות בצבע חום. ;-)
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
ברוב הרכבים דווקא אין שום צורך בטמבון ברזל בשביל כננת.
להיפך. לעתים הכננת היא רק תירוץ בשביל שהטמבון יהיה חוקי ;-).
לגבי כננת אצלך. אם הקפיצים הם מספיק קשיחים לדעתך, ויש אפשרות וכסף, לך על זה. אל תשכח שרוב האנשים כאן גם אמרו לך ש"אי אפשר לנסוע עם דאסטר במדבר".
בכל מקרה, רק כבל סינטטי.
רק הערה קטנה,
קח בחשבון שרוב ההשפעה של הכננת תהיה העלאת הבטחון העצמי שלך ואז באמת תיתקע. או אז גם תגלה שבאמצע עמק יזרעאל לא תמיד יש למה לעגון (וכנראה שאין לך עוגנים באוטו כ"כ קטן).
לא נורא,
אולי באותו רגע תהיה קצת מבואס אבל אחרי שתצא (הכפתור של הווטסאפ) תהיה לך עוד חוויה מגניבה. ועם קצת מזל אולי גם תמונות יפות בצבע חום. ;-)
:)
יש יתדות .. ואת חפירה ...
ובימי הסמוראי התחביב העיקרי שלי היה לנסוע לשבילי השגות של קריית ביאליק .. ולבדוק כמה שעות יקח לי לצאת מהבוץ.
הם כמעט אותו משקל.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
ברגע שתחליט לקנות, עדיף שתקח אחת של 9000 ליברות ולא 8000.
אצלי יש על ההיילקס כננת וורן 6000...
למה?
כי זה מה שהיה על הרכב כשנרכש, ולא מצאתי סיבה אמיתית להחליף.
אגב, וורן 6000 זהה מכנית לוורן8000, בהבדל יחסי ההעברה בגיר.
הכננת ביצעה עשרות משיכות רכבים ב-19 שנים שהיא על הרכב.
כולל רכבים כבדים מההיילקס, בעזרת מכפיל.
אם כבר, כננת לדאסטר, הייתי הולך על הכי קלה שאפשר+מכפיל בתא המטען.
וכמובן, נשלפת מעוגנת בבגאז׳.
-
תגובה: צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
סליחה שאנע נדחף..כננת מחייבת החלפת טמבון?לכל גיפ מכל שנה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk