-
בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
לחבר שלי יש wj מודל 2004. יש לו בעיה שבעמידה במקום על כביש או משטח עם אחיזה אז לא ניתן לסובב את ההגה. קשה ברמה לא סבירה. כאילו משהו נעול.
על כורכר, אולי לא חמאה אבל מסתובב תקין.
הוא החליף הכול. החל מבולם הגה למשאבה חדשה. תיבת הגה חדשה. צנרת חדשה עם הפרדה מלאה משאר אביזרי המנוע (במודל הזה המניפה הידראולית) כל מה שרק אפשר לחשוב עליו.
יש למישהו רעיונות מה עוד יכול להיות?
תודה
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
תגיד לחבר שלך להפריד רשויות ולבדוק:
גלגלים באויר, פיטמן מנותק - לבדוק שהגלגלים מצטודדים ללא כל חיכוך.
מוט הגה מנותק - לבדוק שמסתובב חופשי וללא בעיות.
אות ו פיטמן מנותק, אוטו מונע - לבדוק שהתיבה מסתובבת חופשי.
רק אחר כך אפשר יהיה להיות נבונים יותר.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
בעיה כזו היא בדרך כלל בעיית לחץ.
חבל לרוץ ולהחליף חלקים יקרים לפני שעושים בדיקה בסיסית.
יש מכשיר לבדיקת לחץ וספיקה - מיועד למשאבות הגה.
גם אם אין את המכשיר הייעודי אפשר להתחבר עם שעון לחץ ולראות מה הלחץ בהיגוי סטטי בעמידה. לדעתי צריך להיות באזור ה1500 psi אבל אני לא יודע מה הערך לרכב הזה - צריך לבדוק בספר. בכל מקרה אם אתה רואה, נגיד, 600 psi או פחות, אתה יודע שהמשאבה לא מייצרת לחץ או שהשסתום מגביל לחץ ביציאה ממנה (שסתום עם חריר להגבלת הספיקה ועוד גולה מול קפיץ לוויסות הלחץ) תקוע.
אם קיבלת לחץ תקין ממשיכים לחפש בעיה בתיבה או בעיה מכנית.
אסף.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
אסף אני מסכים איתך אבל החבר בשלב שכבר החליף כל מה שאתה יכול לחשוב עליו ושם כבר עשרת אלפים שקל בעבודה וחלקים. משאבה חדשה. צנרת חדשה. תיבה משופצת שירדה מרכב תקין. החלפנו צמיגים ונראה שהבעיה התמתנה או נעלמה. איך זה יכול להיות קשור?
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
אגב, שכחתי לציין, בנסיעה תקין. רק בעמידה במקום זה קורה ובלחיצה על הברקס זה מחמיר
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
יש משאבות שיש להם מרים סלד...
אולי הוא החליף או החליפו לפניו לאחת בלי?
האם הסלד משפיע על קלות הסיבוב?
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
לא. לא משנה. משאבה צנרת הידראולית ותיבה חדשים (תיבה משופצת)
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
הרצועה לא מחליקה? יש מאזן הרמוני על הפולי הראשי?
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
אין לי מושג מה זה מאזן הרמוני. הרצועה לא מחליקה.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
הוא היה צריך אולי למלא אוויר בגלגלים לפני כל ההחלפות...
אסף.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
מילא. לחצים תקינים. לא ברור מה הולך שם ואלו שני רכבים כמעט זהים שיש להם כנראה את אותה בעיה
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
אגב, שכחתי לציין, בנסיעה תקין. רק בעמידה במקום זה קורה ובלחיצה על הברקס זה מחמיר
יש מגבר בלם ואקום או הידרו?
אסף.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
אני חושב סטנדרטי של wj. לדעתי ואקום. אני אבדוק
הבחור לא יודע.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
תפתח מכסה מנוע ותסתכל...
אם זה ואקום אז ההשפעה של הבלמים היא רק בזה שהגלגלים לא יכולים להסתובב.
אסף.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
אצלי אותה תופעה עם ברקס בקושי ההגה זז הוחלפה משאבה ואותה תופעה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
שמעתי שאפשר לקדוח א הדיזה ביציאה מהמשאבה ולקבל שיפור בהגה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
זה לא דיזה זה שסתום ויסות לחץ וספיקה.
כוח מתקבל מלחץ.
הגדלת הקדח מגדילה את הספיקה. הגדלת הספיקה מקטינה את הלחץ. פחות כוח.
כדי לפצות על זה צריך לדרוך את הקפיץ בתוך השסתום - על ידי סגירה של הראש שלו (להוריד דיסקיות אם יש) או על ידי תוספת דיסקית קטנה מתחת לקפיץ.
צריכים עזרה - נעזור. אבל לא נראה לי כדאי.
הפוטנציאל לגרימת נזק קיים. אם הכל היה בסדר ופתאום יש תקלה - לא הייתי נכנס לזה.
אסף.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
מנסיוני הדל משאבות t/c הן משאבות ספיקה, כל התנגדות לספיקה ע״י תיבה או כל צרכן אחר תייצר את הלחץ במערכת.
השסתום ביציאה מהמשאבה הוא שסתום פורק לחץ מקסימום.
מהתאורים של ירידה ביעילות הידראולית בסרק בזמן לחיצה על הברקס ,נשמע כמו ירידה בסל״ד המנוע מתחת למינימום הכרחי של סל״ד המשאבה בעקבות בעיה בבוסטר ואקום.-כמובן שזו עוד סתם יריה באוויר.
-
בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
מיכה כותב במפורש( #7) שהרמת סלד לא משפרת את המצב.
נשמע לי מוזר אבל אם זה נכון אז הייתי מוריד את המשאבה מרשימת החשודי, לא?
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
כן,אבל גם unix שאל שאלה.
חוץ מזה תראה מה השעה,מיכה כבר הלך לישון מזמן.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
אולי המאורר ההדראולי עושה ביפס לשמן לחזור למיכל וגונב כח מהמשאבה?
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
הכל ניחושים עד שלא מחברים שעון לחץ...
אסף.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
ההגה שלי טוב עד שלוחצים ברקס ואז מרגישים שהכל קשה החלפת משאבה שיפרה את המצב אבל תא החזירה את המצב לקדמותו.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
לפי מה שנאמר לי הכול הוחלף. הכול. כולל בולגויינטים בגלגלים, מיסבי גלגל, בולמי הגה. מוט הגה. הכול!
עדיין התופעה שאני הייתי נוכח לה היא שעל האספלט/אבנים משתלבות ההגה זז 2-3 מעלות ממצב ישר ונתקע כמו נעילה או קרוב לזה (וזה לא קרוב לסוף מהלך הגלגלים) ובנסיעה או על כורכר, עובד סביר. החלפנו צמיגים (יש לו ג'אנטים עם אופסט) לגאנטים רגילים והתופעה כאילו הסתדרה אבל לא בצורה מלאה.
הבנאדם נוסע לבד בשטח (מהסיבות הכי טובות שיש) ומגיע למצבים שהוא לא יכול לסובב את ההגה כדי לצאת ממכשול.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
ג׳נטים עם אופסט. בטח גם צמיגים גדולים. שניהם משפיעים על מומנט ההיגוי באופן דרסטי. יש לך עוד מידע חשוב?
אסף.
-
בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
אסף, בתחילת השרשור חשבתי להעלות את השאלה הזו אבל במחשבה שניה, הרכבים האלו נוסעים על המשאבה המקורית עם סטאפים מפלצתיים לעיתים ובלי בעיה מיוחדת.
לא בטוח שזה הכיוון.
אני באופן אישי חושד שהמשאבה לא מיצרת מספיק לחץ למרות תשובה מס׳ 7.
אבל תכלס, מישהו קיבל הרבה כסף לתקן ותכלס החליף חלקים בלי לאבחן.
הייתי חוזר אליו כלקוח עם דרישה חד משמעית
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אסף, בתחילת השרשור חשבתי להעלות את השאלה הזו אבל במחשבה שניה, הרכבים האלו נוסעים על המשאבה המקורית עם סטאפים מפלצתיים לעיתים ובלי בעיה מיוחדת.
לא בטוח שזה הכיוון.
אני באופן אישי חושד שהמשאבה לא מיצרת מספיק לחץ למרות תשובה מס׳ 7.
אבל תכלס, מישהו קיבל הרבה כסף לתקן ותכלס החליף חלקים בלי לאבחן.
הייתי חוזר אליו כלקוח עם דרישה חד משמעית
+1
ובנוסף לבדוק את יוניט ושסתום חלוקת לחץ בין המאוורר ההידראולי והתיבה.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
מיכה,הייתי חוזר למשפץ המשאבה ומבקש ממנו להחליף את הווסת ספיקה ופורק הלחץ (שמתאים למערכת עם מאוורר הידראולי- ספיקה גבוהה יותר).
יש לי הרגשה שהוא העביר את המכלול מהמשאבה הישנה ל"משופצת".-אתה מתאר מצב שיש בו יותר מידי שמן חוזר (BYPASS) במשאבה ,מה שיתכן כווסת ספיקה או שסתום פורק לחץ מקסימום תפוס מלכלוך כלשהו או פגם מכני בלתי הפיך וכתוצאה מכך אי יכולת תנועה של המכלול.
אגב, אין בעיית התחממות ?,כי ההשפעה יכולה להיות גם על ספיקה נמוכה מידי למניפה.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
השסתום כמכלל נמצא מתחת לצינור היציאה. פירוק והרכבה בקלות.
אסף.
-
תגובה: בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
גלגלים סטנדרטים. גובה 4". יש הפרדה מוחלטת בין המאוורר למערכת ההגה. לא יודע איך בוצע.
משאבה חדשה מהניילונים מיאנוביץ.
מה שאתם אומרים נשמע הגיוני אבל זה לא אמור להשפיע גם בנסיעה?