-
שאלה על התנעת וונדורה TBI
וונדורה קוויגלי TBI לא מתניע.
ספריי קרבורטורים ללוע זוג המזרקים נותן התנעה, ומשם הכל רץ כרגיל. חבר שלי נוסע בלי חופת מנוע כדי לתת כל פעם שפריץ כזה, ואם לא היה קר בחוץ הוא היה מתבשל בחום המנוע.
מכיוון שאני לא מכיר מספיק הזרקת TBI אני שואל כאן בשמו - מה התופעה כאן?
האם TBI לא אמור לעבוד כמו הזרקה רב-נקודתית בהיבט ניהול המנוע? כי אם כן, מה עוזר ספריי כל עוד המחשב לא נותן פיקוד לפתוח את המזרקים?
תודה
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
לא מניע בשום סיטואציה, או רק כשהמנוע קר?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
בשום סיטואציה, היה נוסע עם חופת מנוע פתוחה בקבינה כמו מפעל על גלגלים ומציץ לאספלט מבעד...
פתר את הבעיה בינתיים בהחלפת סוויץ', המגע באחת הרגליים היה דפוק.
אבל זה מוזר - האם יש איזו רגל בסוויץ' שאחראית על איזשהו פלוס-דיווח למחשב על כך שמופעל הסטרטר?
האם המחשב מנהל את ההזרקה בשלב הקרנקינג בנפרד מהניהול אחרי שהמנוע תפס?
משו פה לא ברור לי...
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
יכול להיות שהסטרטר חלש מכדי להזיז את המכלולי מנוע. ברגע שמזריקים ספריי קרבורטורים אז ההצתה יותר קלה כי למוע כבר יש חומר בעירה חזק ודליק מאוד בסעפת יניקה.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
יש משהו במה שמיכה אמר.
אם הסטרטר חלש ומצליח לסובב את המנוע לאט אז קצת חומר בעירה דליק יאפשר הנעה גם בסלד הנעה נמוך מאוד.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
חברים, אם היה סטרטר חלש הייתי אומר (או יותר נכון הוא היה פועל בהתאם ולא הייתי מעלה פה שאלה כי הכל היה ברור).
סתכלו בתגובה #3 שלי - הוחלף סוויץ' והבעיה נפתרה, תראו את השאלות שלי בעקבות זה.
אז מה היה פה?
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
מידע נוסף -
הסטרטר כאמור היה חזק כרגיל, אבל המזרקים לא נתנו עבודה בהתנעה בכלל.
ספריי ישיר לתוך שתי המצערות הניע בתרגיל עוקף-מזרקים.
הקטע הוא שכשהמנוע תפס - הכל עבד כרגיל מכאן ואילך.
ושוב - החלפת סוויץ' העלימה את הבעיה.
מישו יודע להסביר?
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
אתה רוצה ספר רכב? צריך להיות לי.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
אתה רוצה ספר רכב? צריך להיות לי.
בהחלט
מולי בפרטי תודה
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
יש למחשב של ה tbi כניסה שמגיעה ממתח לסטרטר. כנראה שהסוויץ׳ הדפוק לא הזין את הכניסה הזאת.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
יש למחשב של ה tbi כניסה שמגיעה ממתח לסטרטר. כנראה שהסוויץ׳ הדפוק לא הזין את הכניסה הזאת.
זה מה שעלה לי בראש, אבל למה המחשב זקוק למידע הזה? הרי החיישנים מספקים לו את כל המידע הנדרש
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
לא בדיוק. למנוע הזה אין חיישן קרנק אלא רק חיישן גל ארכובה (למעשה יושב על ציר הדיסט'). אני לא יודע בדיוק מה המחשב עושה עם האינפורמציה הזו (שהסטרטר מופעל), אני מנחש שמעשיר את התערובת או מאחר את ההצתה. אצלי בסיקס זה לא מחובר והמנוע מניע בנגיעה, חם או אחרי חודש ללא התנעה.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
אמת. הכוונה לגל זיזים כמובן.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
בעצם למה הוא צריך בכלל חיישן קראנק?
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
מאחר ומדובר בהזרקה חד נקודתית, הוא לא.
המחשב צריך לדעת את הסל"ד, לא מעניין אותו הזווית האבסולוטית של המנוע.
במערכות רב נקודתיות, המחשב צריך את זווית הקרנק וגל הזיזים ע"מ לדעת לאיזה צילינדר להזריק ומתי.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
את זה אני יודע. אז באמת מעניין למה הוונדורה לא הניעה
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
אולי זה מנגנון הגנה, שמונע מהמנוע להניע בדחיפה במקרה של גיר ידני :D
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
גם ב-TBI המחשב אמור לדעת מתי בוכנה מגיעה לנ.מ.ע. ומה הסל"ד, איך הוא יידע ללא חיישן קרנק?
אם כבר אז אפשר לוותר על חיישן קמשאפט דווקא, מכיוון שבהזרקה חד-נקודתית לא מעניין אותו איזו מהבוכנות מגיעה עכשיו למצב "עבודה".
יש כאן מי שיודע לתת תשובה מוסמכת?
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
למה אכפת למחשב נמע? כלומר, מה הוא עושה עם הנתון הזה? אני חושב שאתה צודק ואני חושב שחסר לי פה איזה פרט כלשהו. לקרבורטור הנתון הזה לא מעניין, למה לtbi כן? הסיבה היחידה היא לדעתי שזה קשור בניהול הצתה ולא דווקא ישירות להזרקת דלק.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
תחשבו על זיהוי החטאת בעירה והדלקת נורת תקלה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
חנן, TBI יודע לזהות החטאת בעירה?
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
לא יודע, אבל אפשר לבדוק בקלות לפי רשימת הDTC.
מכיוון שאין לו חיישן קרנק אז אני מעריך שלא. זו לוגיקה שמסתמכת על הרזולוציה הגבוהה של מהירות המנוע שמתקבלת מחיישן קרנק.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
אז איך אפשר לנהל הזרקה, גם חד, ללא חיישן קרנק?
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
הנעה קשה..? אני הייתי חושד מייד בהצתה. כויל עייף, מפלג עייף, משהו בסגנון.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
תן ניצוץ ופולס דלק בכל פעם שאתה מקבל פולס מחיישן הקאמשאפט, והמנוע יעבוד מצוין. לא?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
לא יצא לי מעולם להתעמק בהזרקה חד, אז אני חושב בקול רם.
מאחר ותפקיד חיישן קאמשאפט ב-MPI מתייתר ב-TBI, אז כן - אפשר להשתמש בו לשם כך, בתנאי כמובן ש החיישן מוציא פולס עבור כל צילינדר (ולא רק עבור אחד), ובתנאי שהוא מכוון להוציא פולס לפני שהרוטור פוגש את המגענים.
כן, וודאי יעבוד.
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
OK. נראה לי שניתן לסכם שמנוע MPI \TBI\דיזל יכול להתניע ולעבוד על בסיס חיישן גל"ז, ללא חיישן קרנק. בתיאוריה, וגם בפועל, בחלק גדול מהמנועים, גם כאלה שמגיעים במקור עם שני החיישנים.
אם כך, אם אני אנסה לזקק מחלקו האחרון של הדיון הזה שאלה עיקרית, אז היא תהיה:
בשביל מה בא לעולם חיישן הקרנק?
זיקקתי נכון?
-
תגובה: שאלה על התנעת וונדורה TBI
התייחסתי ל-TBI.
ב-MPI חיישן הקרנק מדווח מתי זוג בוכנות כלשהו מגיע קרוב לנמ"ע.
חיישן קאמשאפט משלים את המידע בתשובה - על איזו מהבוכנות מדובר.
האם ניתן לשלב את שני סוגי הדיווח הללו לחיישן אחד? אולי, לא נדרשתי מעולם לשאלה הזו.
בסופה לא ניתן להתניע ללא אחד מהם, והסיבה ברורה (בחלקן כן ניתן לנתק חיישן קאמשאפט לאחר ההתנעה, וגם זה מובן). לא יודע מה ברכבים אחרים.
תאיר את עינינו?