-
שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
אני צריך המלצה למקום רציני ומקצועי, שמסוגל לשפץ ברמת מפעל צמת מנוע לכלי צמ"ה, שסובלת מנתק בכבל תקשורת can-cus. הפיתרון המוצע כרגע הוא החלפת הצמה (שככל הנראה יתר הרכיבים שלה תקינים לחלוטין, הוחלפה לפני כ-3שנים), וחדשה כמובן עולה הרבה....
אשמח להמלצות מבעלי ניסיון רלוונטי
בתודה- קובי
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
אם יהיה לו פנאי לזה הוא הכי מקצועי שאני מכיר.
ינון
054-2872155
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
קובי,
רחוק מהערבה אבל בתע"ר - נצרת היתה פעם מעבדה בדיוק כזו.
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אם יהיה לו פנאי לזה הוא הכי מקצועי שאני מכיר.
ינון
054-2872155
מצטרף להמלצה.
-
את ינון רובינשטיין אני מכיר, לא עשיתי לו טלפון כי לא הייתי בטוח אם רלוונטי לעניין תקשורת can-cus. אני אתקשר ואשמע ממנו, תודה. יש עוד רעיונות?
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
עם כל הכבוד לקאן באס, ויש כבוד, בהקשר של בניית צמה אין בו שום דבר מיוחד חוץ מלדאוג ששני החוטים יהיו מלופפים אחד בשני, בניגוד לחוטי חשמל רגילים.
בנינו עשרות כאלה בידי חשמלאים טובים ופחות טובים.
אחד מחזיק שני חוטים בקצה אחד. שני מחזיק מברגה מחוברת לקצה שני. מסובבים את המברגה. זוג החוטים מתלפף, ויש קאן-באס תקני.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
לא
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
חנן, תוכל להרחיב? אצלי המכונאי מזהיר אותי, שצריך בידוד מיוחד, צריך שהחוטים יהיו שלמים מקצה לקצה בלי הלחמות, כל מיני הפחדות כאלה ואחרות שהכלי פתאום ישבוק... אני יכול להחליף את הכבל הזה לבד באמצעים סבירים וידיים טובות? לתקן באמצע?
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
האזהרות שאתה מדבר עליהן מוכרות לי מחיווט אחר, של צמות של חיישני חמצן, מערכות esp וכריות אוויר. האזהרות שם לא מדברות על קאן באס דווקא אלא על כלל החוטים במערכות בטיחות. אסור לתקן, נקודה. רק להחליף.
לגבי קאן באס באופן כללי, אין בידוד מיוחד, אין סופיות מיוחדות, אין מחברים מיוחדים ואין הנחיות מיוחדות. רק שהחוטים יהיו מלופפים כך וכך כריכות למטר (35? אולי? אף אחד לא ילך לרב אם יהיו 40...) .
יש תקנה ישראלית עבור יצרני ציוד האפטרמרקט שמעוניינים להתחבר לקאן באס: חיבור גלווני אסור, חיבור השראתי מותר, אבל זה לא נושא השרשור.
שורה תחתונה: אתה יכול לתקן באמצעים רגילים. אין בעייה. להלחים, ללחוץ, כל מה שמקובל בחיווט רכב, תופס גם כאן.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
הכבל הפגום בנוי עם 2 שכבות של בידוד מתכווץ, שכבה ראשונה עוטפת זוג חוטים מלופפים כמו שתיארת, שכבה שניה עוטפת מעליהם ליפוף של מעין נייר כסף וחוט גלוי ללא בידוד. מוכר לך?
-
מדובר בכלי ללא כל מערכת בטיחות, הכלי הוא מכונה ניידת עם מנוע ממוחשב כולל צמ"ה מקורית של ג'ון דיר. כל היתר ברזלים....
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
לא מקאן באס.
מוכר מצרכני זרם חזקים אחרים, למניעת שידור רעשים לסביבה.
מציע שתנסה לחקות ככל האפשר את המקור, אבל לא רואה צורך להיות דתי נוקשה בעניין הזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
כמהנדס חשמל שמכיר את ה CAN BUS אני יכול להגיד לך שאין שום "קסם" בחוטים הללו.
סך הכל זוג חוטים מלופף כמו שחנן אמר, יספיק לרוב האפליקציות.
אם אתה ממש רוצה איכות טובה אפשרי ללפף במבודד מוליף למניעת רעשים.
אני בטוח שאפשר למצוא כבל כזה לפי מטר ב EBAY או במקום אחר כלשהו.
-
שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
קובי, מה עובי הגידים?
חנן, זה חוטים רגילים או עם עכבה?
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
נמרוד, כן.
בועז, חוטים רגילים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
בד"כ מדובר ב0.75 ממ"ר אבל אין בעייה עם חיווט עבה יותר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
חנן, אשמח להתייעץ איתך טלפונית. 054-56400 שתיים שמונה.
קובי
-
שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
חשבתי על כבל רשת דווקא
משהו כמו cat6e שבו כל זוג מלופף ומצופה מבודד אלומיניום
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
זה כבר shielded
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
כמו שכתב כאן מישהו אין שום קסם בחוטים הללו.
מדובר ברשת תקשורת פשוטה מאוד.
למיטב ידיעתי החוטים שזורים כדי להבדילם מחוטים אחרים.
לגבי הרעשים - מה שאמור למנוע אותם, אלו הם הנגדים של 120 אום שנמצאים במערכת.
אגב הבדיקה הכי פשוטה לבדוק את תקינות הרשת היא לבדוק התנגדות על סתם 2 חוטי CAN BUS , התוצאה צריכה להיות 60 אום.
בפועל לדעתי כל זוג חוטים יתאים.
שים לב שהחוטים הללו משותפים לכל היחידות ברכב - זה זוג ש"מטייל" בין כל המחשבים או היחידות שמדברות בינהן.
הנקודה היחידה שאתה צריך להקפיד עליה היא אורך מדויק!! של החוטים שאתה מחליף, כך שיתנו התנגדות זהה!
ועוד משהו - אסור להפוך את החוטים בינהם- זוהי רשת לא מאוזנת. ( יש משמעות שונה לכל קו - CAN HIGH , CAN LOW.
אם זו הבעיה היחידה בצמה - לא מצדיק צמה חדשה חבל על ההוצאה.
אם צריך עזרה נוספת - בשמחה.
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
החוטים שזורים על מנת שרעש א"מ שחודר במרווח שבין שני חוטים בליפוף אחד, בליפוף הקרוב יחדור בכיוון ההפוך ויבטל את ההשפעה של הרעש בליפוף הקודם. לכן, לא לוותר על הליפוף.
ההתנגדות של 60 אוהם (שני נגדים מקביליים של 120 אוהם) היא לא מהחוטים אלא מנגדי קצה שמותקנים במחשבים על הקאן באס. האורך של החוטים לא קשור לזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
CAN2.0B או CANOPEN של מכונה ניידת מבוסס על ארבעה חוטים - זוג מלופף (בד"כ יהיו בצהוב וירוק) של CAN-HIGH ו CAN-LOW ועוד זוג של 28 וולט ו 0 וולט (בד"כ אדום שחור או שני חוטים לבנים)
בהרבה מכונות מפרידים בין המתח והתקשורת, אבל לא חייבים - הבקרים והאביזרים לא דורשים את זה.
מה שכן חייבים זה טרמינציה בקצה השרשרת - אותו נגד של 120 אוהם. CAN של מכונות ניידות שונה בקצת מ CANBUS של מכוניות בעיקר בזה שהוא מורכב ממודולים עצמאיים ואוניברסליים ולכן המיקום של הטרמינציה של סוף השרשרת חשוב.
יש לקנות כמוצר מדף של רוב יצרני הכבלים הגדולים כבלי CANBUS - של שניים, שלושה או ארבעה מוליכים. לא יודע מי בארץ מחזיק במלאי אז אולי אני אופטימי מדי.
החוטים סטנדרטיים והמחברים סטנדרטיים, ממה שאני מכיר 20AWG או 18AWG.
דוגמאות:
http://www.ti.com/lit/an/slla270/slla270.pdf
ואני מתנצל מראש- כבר בערך שלוש שנים אני לא עוסק בנושא אז אולי דברים השתנו, תקנים חדשים ויצרנים חדשים - אז תסלחו לי אם אני לא מעודכן...
אסף.
-
עדכון- עבדתי לפי ההמלצות של חנן, חיווט מחדש בתיקון של הקטע הפגום, ליפוף, בידוד, סיכוך נגד השראה/רעשים והלחמות מסודרות, הרכבנו הכל, סטרטר ראשון- הניע בנגיעה!
תודה רבה לכל מי שהשתדל לסייע בייעוץ מניסיונו, תודה לחנן שגרש את החששות, תיקון פשוט של שעה עבודה שחסך הרבה מאוד כסף על החלפת צמה שלא לצורך, בדיוק המהות של הפורום הטכני (אמנם לא מדובר ברכב 4×4, אבל בהחלט שטח...)
תודה-קובי
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
יפה מאוד!!
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
-
תגובה: שיפוץ צמות מנוע can-bus, מי מכיר מי יודע?
הפורום הזה כל פעם לא מפתיע מחדש... ;)