-
אלומיניום למיגון הרכב
שלום,
יש חלק נוסף שאני מעוניין למגן בסוזוקי גרנד ויטרה שלי שאותו שום יצרן / מתקין מגונים לא עושה.
אני צריך פלטה בעובי של 6-6.5 מ"מ בגודל של 57 ס"מ / 14ס"מ שאכופף לזווית של כ 3-4 / 10.
מאיזו סגסוגת (מספר) עשויים המגונים שלנו ברכב?
איפה קונים פלטה כזו?
איפה מכופפים?
בברכה
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
5052
מפעלי עיבוד מתכת רבים היום חותכים ומכופפים CNC. תן לגוגל למצוא מפעל באזור שלך.
https://www.google.co.il/webhp?sourc...%D7%95%D7%9D&*
הסוד לקבלת התיחסות רצינית לעבודה קטנה בכל מפעל, הוא לשלוח שרטוט מדויק וברור לחלוטין של מה שאתה רוצה לייצר.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
תודה,
ואיזה חומר / סגסוגת לבקש?
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
5052
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
נמרוד,
אם אני קורא נכון את הדרישה (וזה מזכיר לי מה שאני עשיתי הרבה פעמים), CNC זה Over kill.
יש הרבה מסגריות שעושות את זה בגרושים (חיתוך גליוטינה של פלטה ריבועית + 2-3 כיפופים).
-
אלומיניום למיגון הרכב
6061 T6 או חזק ויקר יותר
אבל הרדיוסים של הכיפוף יגדלו
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
6061 T6 או חזק ויקר יותר
אבל הרדיוסים של הכיפוף יגדלו
חימום מבוקר מסייע להשיג כיפופים קטנים יותר גם כאן.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
מתעלק על השירשור יש למישהו שרטוט של מיגון טרנספר לגימיני?
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
אם אלומיניום אז 5052, זמין, מתאים, נוח לעבודה, זה מה שמשתמשים למיגונים.
אבל אם מדברים על עלות תועלת - החומר הנכון הוא פח פלדה שחורה בעובי 3 מ"מ. תשאירו את האלומיניום למותגים שמייצרים סדרות. בעבודה ביתית - הכי זול, חזק, נוח לעבודה, ניתן לריתוך - פלדה פשוטה.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
מבחינת חוזק, נמרוד צודק, לחלוטין.
מבחינת משקל, יש יתרון ברור לאלומניום.
אבל ההבדלים בגדלים שלנו הם בנקודות לא בנוק אווט.
אם המגן ישקול 12 קילו במקום 8.. לא ממש מענין גיפאי ממוצע.
וזה גם יושב במקום הנכון, למטה.
מבחינת יופי, האלומניום מנצח אין ספק.
אבל את הבוץ זה לא ממש יענין..
-
אלומיניום למיגון הרכב
ה 5052 חזק כמו קרטון בערך.
נכון, הוא יפה אבל כמגן זה די חרטא.
אגב, לא לשכוח פתחי שרות אם יש צורך ואת הברגים לעשות עם ראש שקע
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
אם החלק מצריך ריתוכים, אין שום ספק, פלדה וזהו. פשוט וזול, והשני קילו לא יהרגו אף אחד.
אבל אם זה רק כיפוף ומגינים, אני (למגן גיר בטרופר), הלכתי על שתי שכבות 4מ"מ "שתפרתי" אחת לשניה עם הרבה ניטים (כמובן לא בשורה ישרה).
מצד אחד, לכופף 4מ"מ הרבה יותר קל.
מצד שני, בגלל שזה שתי פלטות שמוצמדות אחת לשניה עם ניטים, מתקבלת עמידות טובה לכיפוף וספיגה של מכות.
בשולים של הפלטה התחתונה, הוספתי כיפוף אנכי (1ס"מ) וקיבלתי "קורות" חיזוק.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ה 5052 חזק כמו קרטון בערך.
זו צורת התבטאות שמתאימה לדיונים הפילוסופיים על אקזיסטנציאליזם, הגבהות רכב ורוח האדם. בוא לא נגרור את גם את הצד הטכני של הפורום הזה למטה.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
אז בוא נגיד את זה בצורה מנומסת...
5052 הוא בעיקרון חומר רך מדי לטעמי בתור מגן לגחון הרכב. (בעוביים המקובלים של 4-6 ממ)
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
מה עלות
פלטה 5022 1 מ"ר בעובי 4-6 לערך ?
6061 T6 1 מ"ר בעובי 4-6 לערך ?
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
המחיר הולך לפי משקל האלומיניום , תרים טלפון למקום כמו מ.ש סחר מתכות בחולון ויגידו לך.
-
אלומיניום למיגון הרכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ומה זה עושה לחוזק?
מיגון נכון נשען על השילדה, הוא לא צף בפני עצמו.
הכיפוף בא לעקוב אחרי זויות השלדה, כך שמיגון נכון נתמך בכל מישור.
בנסיון לכופף 6061 ללא חימום, הופיעו כמעט מיד סדקים בכיפוף, ומעל 25 מעלות בערך, זה הפך לשבר.
אחרי חימום, הצלחתי לכופף אלומיניום 6ממ מעל 45 מעלות ללא שבר.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
אפשר וכדאי לכופף בלי חימום.
אבל.
לחומר יש כיוון. מה שנסדק לא ייסדר ב90 מעלות לכיוון הכיפוף.
לכל עובי יש רדיוס מינימלי. 3 פעמים עובי החומר זה רדיוס סביר. תקפיד ולא ייסדק.
אסף.
- - - Updated - - -
בנוסף לכיפופים יש משמעות של חוזק מבני. פלטה שטוחה תחטוף מכה ותתעקם. פלטה מכופפת היא כבר מבנה חזק ולא תתעקם מאותה מכה.
אסף.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
חימום לא צריך להיות לנקודת התכה, גם חימום קצר עוזר מאד.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
6061-T6 הוא אחרי טיפול תרמי, הוא לא מתאים לכיפוף. אם אתה מחמם אותו אתה הורס את הטיפול ומחליש אותו. זה לא פלדה. הסגסוגת שמשלבת חוזק עם נוחות כיפוף ונועדה בשביל עבודה כמו מיגונים היא 5052. או, כאמור, וזו ההמלצה שלי, פלדה רגילה 3 מ"מ. קל לכופף עם או בלי חום, ואפשר לרתך בקלות ברמת החובב מה שפותח אפשרויות עיצוב רבות.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
קטונתי מלהתווכח עם מהנדס מכונות אבל הגורו הפרטי שלי מכופף פה ושם 6061 לשם בניית מיגונים.
חושבני אפילו שהוא נמנע באופן עקרוני מלעבוד עם 5052 למיגון.
מעבר לכך אני אשים את הקישור הבא כאן.
בהיותי חסר הכשרה והסמכה רלוונטיות, ייתכן ואני מבין אותו לא נכון.
http://www.global-lcs.com/%D7%90%D7%...95%D7%9D-6061/
אגב, נכון שרובם המוחלט של הממגנים משתמשים ב 5052 בהיותו זול ונוח יותר לעבודה.
אנחנו גם רואים את התוצאה יפה על כל מגן כזה שפוגש אבן.
אגב, לרוב הישומים פח עבה עדיף בעיני.
גם קל יותר להחזירו למצב המקורי אם "חטף"
-
אלומיניום למיגון הרכב
אני לא מהנדס אבל זה:
א.עובד.
ב. מכיר יותר ממהנדס אחד שמכופף את הסגסוגת הזו.
עכשיו,
נמרוד, תנשום עמוק ותצא רגע מראש המהנדס המרובע.
זה לא רכיב כשל קריטי למוצר/ חיי אדם.
ונק הכיפוף הזו לא הורגת אותו ולא הורסת אותו.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
לשלם יותר על חומר פחות מתאים - כשכל מה שאתה באמת יודע על החומרים זה השמות המספריים שלהם- אולי בכל זאת כדאי קצת לחשוב הנדסית? אבל כמו בכל דיון, למה להכנס לפרטים ולעובדות... אם זה עובד :rolleyes:
וכאמור, הנדסית, החומר הכי מתאים לשימוש הזה הוא דווקא פלדה. יצרני המיגונים המסחריים בארץ משתמשים באלומיניום כי... לא ברור למה, אבל הלקוחות משלמים.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
כי זה לא מחליד. כי זה נראה יותר טוב. כי אפשר להוסיף את המילה ״תעופתי״ לאלומיניום ולפח לא. כי אלומיניום שהתעקם קל ליישר בלי חימום.
אסף.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
הוא קל (במשקל) מה שמאפשר יותר נוחות בשינוע וההרכבה שלו.
אבל הכי חשוב, לעניות דעתי כי הוא יפה, והלקוח משלם על יופי..
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
החברים האוסטרלים של דורון, ARB, מייצרים מיגונים מדהימים, הרבה יותר מתוחכמים ויעילים, וגם יותר יקרים. מפלדה.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
פח שחור זה מצויין. פלדת שחיקה בכלל מושלם.
אגב, גם המיגון המקורי של פולקסווגן לשטח - משנות ה70 - כנראה המיגון שנמכר כתוספת הראשון בהסטוריה - עשוי פלדה.
אסף.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
אגב פלדה אידיאלית למיגונים. לפני כמה שנים היה הייפ בתחום הספורט המוטורי בארץ על פלדה מסתורית בשם קרוזברו. זה שם מותג (Creusabro) של פלדת שחיקה, החומר שממנו מייצרים כפות של בולדוזרים.
-
תגובה: אלומיניום למיגון הרכב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אגב פלדה אידיאלית למיגונים. לפני כמה שנים היה הייפ בתחום הספורט המוטורי בארץ על פלדת קרוזברו. זה שם מותג (Creusabro) של פלדת שחיקה, החומר שממנו מייצרים כפות של בולדוזרים.
לא רק בבולדוזרים, אני מכיר את החומר הזה הרבה שנים ,מאז שהתחילו לייבא אותו ארצה ,נמצא כתחליף משופר ל EN9 שבו השתמשנו לפיצלוח סלעים. לא בכדי כל הבאגי שלי בנויה מפחי קרוזברו , חיסכון אדיר במשקל וחסינות יוצאת דופן .
אה..יש גם 6061 בהמה , בתור מגן מנוע/גיר, ליופי ,עם כיפופים מינימליים (בכיוון הנכון), וכל שאר הפחים הצורניים לחיפוי, 5052.