-
סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אומנם לא 4x4 ... אבל צריך את עזרתכם ...
מדובר בסאנגיונג רודיוס
מישהו אמר לי שאני אמור לשים את אותו צבע מים שיש לי היום, קשה לי לזהות מה הצבע המדויייק והמוסך כבר סגור לסופ״ש ...מה דעתכם איזה סוג מים להוסיף ?
והאם זה טבעי שכמה חודשים אחרי טיפול יהיו חסרים לי הרבה מים ?
תודה
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
מומלץ לשים את אותו נוזל, לא רק אותו הצבע.
כמה מים חסרים? מה זה"הרבה"?
אם באמת חסרים הרבה זה ממש לא טבעי וחשוב מאד למצוא את מקור הבעיה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
מומלץ לשים את אותו נוזל, לא רק אותו הצבע.
כמה מים חסרים? מה זה"הרבה"?
אם באמת חסרים הרבה זה ממש לא טבעי וחשוב מאד למצוא את מקור הבעיה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
תודה
בינתיים חיפשתי בגוגל ומצאתי שסוג המים זה 50/50 ?
פשוט מתכוננת נסיעה של איזה 200 ק״מ לשבת, כרגע הנוזל נמצא קצת מתחת למינימום, מד הרכב לא מראה ולא הראה התחממות דראסטית.
האם שווה לקחת סיכון או להשבית את הרכב עד להגעה למוסך ?
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אם הוא רק מעט מתחת למינימום אל תיגע ותעקוב.
לדעתי זה כנראה בתחום הנורמה.
זה יכול להיות פעם גבוה ופעם אחרת נמוך. זה משתנה גם אם הטמפרטורה של המנוע והזמן שעבר מהכיבוי שלו...
יש שני סוגים של חומרים שמהם עושים נוזל קירור.
פרופילן גליקול ואתילן גליקול.
בנוסף יש גם את הריכוז שלהם.
את הריכוז אתה יודע אבל לא ציינת את סוג החומר.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אם הוא רק מעט מתחת למינימום אל תיגע ותעקוב.
לדעתי זה כנראה בתחום הנורמה.
זה יכול להיות פעם גבוה ופעם אחרת נמוך. זה משתנה גם אם הטמפרטורה של המנוע והזמן שעבר מהכיבוי שלו...
יש שני סוגים של חומרים שמהם עושים נוזל קירור.
פרופילן גליקול ואתילן גליקול.
בנוסף יש גם את הריכוז שלהם.
את הריכוז אתה יודע אבל לא ציינת את סוג החומר.
אכן, רמת מפלס המים נשארת תמיד קצת פחות מתחת למינ׳
מאז שהבחנתי בבעיה, בדקתי מידי פעם אבל לא ראיתי שהמפלס עולה לצד השני.
לפני כמה ימים, ביצענו נסיעה ארוכה מהצפון הרחוק לאילת וחזרה ברציפות ... הרכב לא הראה סימני התחממות גם אז ...
לגבי סוג החומר ... זה מה שמצאתי ... כתוב רק לפעול לפי הוראות היצרן וכו׳...
תודה.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
לפי מה שאתה מתאר חסר לך חצי ליטר עד ליטר מים. באופן כללי גם אם תמלא מים רגילים לא יקרה כלום , גם אם תמלא צהוב/אדום/כתום/ ורוד שום נזק לא יקרה .
אגדות וסיפורים
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
עדיף לא למלא מים רגילים, אבל אם אתה לא בטוח אתה יכול להוסיף מים מזוקקים (יש בחלק מתחנות הדלק) - זה ידלל את ריכוז החומר אבל לא יערבב חומרים שאינם מתאימים. אחרי החג דבר עם המוסך ...
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
תיקון טעות שלי/ הבהרה , יש להפריד בין צבע החומר , באופן כללי זהו סימן מסחרי ואינו מעיד על תכולת המים.
ובין ערבוב החומרים אתילן ופרופילן כמו שנאמר מעלי.
לעיתים עירבוב החומרים יכול לגרום לנוזל להפוך לצימגי יותר "ג'ל".
במצב זה שאינך יודע את מרכיב המים שקיים אצלך, אכן עדיף להוסיף מים מזוקקים.
במידה ואתה יודע מה מכיל נוזל הקירור שלך , פשוט הוסף נוזל תואם לקיים אצלך .ערבוב הצבעים אינו משנה ולא יגרום נזק כל עוד הוא מכיל את אותו המרכיב .
שבת שלום
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
תקרא כאן לפני שאתה מאמץ משהו מההמלצות שקיבלת.
בכל אופן, אל תעיז לשים מים מזוקקים.
הם גורמים נזק למנוע
http://www.jeepolog.com/forums/archi...p/t-13746.html
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אם 1 ליטר מים מזוקקים יגרום לנזק , אז מה בדיוק עושה נוזל הקירור ה"תיקני"?
הוא לא אמור למנוע קורוזיה? הצטברות אבן?
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
צר לי אבל התשובות שקיבלת לא משהו...
הצבע זה חארטה. לא מעיד על כלום.
בנוזל קירור יש:
מים מטופלים
מונע קיפאון פרופילן/אתילן
אינהיביטורים ותוספים שתפקידם למנוע קורוזיה
בישראל מונע הקיפאון שולי וריכוז נמוך שלו מספיק.
שכן יכולת פינוי החום של הנוזל נפגעת ככל שיש יותר מונע קיפאון.
לעומתו תוספי מניעת הקורוזיה האינהיביטורים סופר קריטיים.
אין לערבב בין הסוגים לאור ראקציה שעלולה להיווצר.
במקרה שחסר מעט נוזל ולא יודעים מה יש
אני הייתי שם מים מטופלים/מזוקקים מה שיש.
מי ברז מכילים כלור- וכלור חברים אוכל אלומניום ופוגע בנוזל הקירור.
לעומת זאת מים מזוקקים אכן מזיקים אם הם ללא כל תוסף אך יגרמו רק לדילול הנוזל הקיים.
ולכן בכמות קטנה בתנאים שאין לי הנוזל המקורי- הייתי מוסיף מים מטופלים/מזוקקים.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
מה מצחיק בכל זה , עכשיו יושב אחד בבית שיש לו איזה סובארו גסטי שנוסעת כבר 25 שנה עם מי ברז,
קורא את הקשקושים שלנו ואומר לעצמו.
"בואנה אלה משוגעים . לא מבינים כלום"
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
ולעומתו יושב איזה בעל פולסוואגן או ג׳ון דיר ששילם הרבה כסף בגלל שהוא או המכונאי הלא מקצועי שלו שם את הנוזל הלא נכון.
אדב, לפי תאור המצב בתחילת השרשור, אני לא הייתי מוסיף כלום.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אשכרה ... יצאתי מבולבל ...
אני עוד זוכר שהייתי ילד, איך אבא שלי היה מוציא בקבוק מי שתיה ושופך אותו ישירות לרדיאטור...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אדב, לפי תאור המצב בתחילת השרשור, אני לא הייתי מוסיף כלום.
זה מה שגם מרגיש לי ... אחרת מד החום היה כבר שובר לי את לוח השעונים ... בטח אחרי נסיעה רצופה מאילת לגולן.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
האמת בועז אני לא נתקלתי ולא שמעתי על שום בעל רכב שבגלל שערבב ירוק/צהוב/גליקול/אתילן קרה אצלו משהו .
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אביב, אלו לא תהליכים שהנזק שלהם מגיע בשניה.
התהליך של הנזק הוא מתמשך.
אלומיניום שמתפורר או חורים כתוצאה מקוויטציה הם תהליכים של הרבה שעות מנוע...
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
עדיין ואני מתנצל מראש שאני עיקש.
בעקבות הוספת ליטר מי ברז, לא יקרה דבר שתרגיש בו גם לא ב8000 שעות מנוע .
קוויטציה נגרמת מבעיות ספיקה או אויר במערכת , לא רואה קשר למי ברז או ערבוב מי רדיאטור שונים.
אכן הדיון הזה יכול להמשך שנים ובגדול הוא גם די מיותר.
אכן מומלץ ביותר להמשיך ולמלא מים מאותו הסוג בדיוק כמו שמומלץ למלא את אותו שמן המנוע במידה וחסר , אך גם כאן אם תמלא אותה צמיגות של שמן ובאותו התקן הכל יהיה בסדר ואין צורך להיות פרנואיד.
חג שמח
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אני מסכים איתך בעיקרון.
מצד שני חשוב להבהיר את כללי האצבע, במיוחד למי שלא בקיא על מנת שמחר לא ימלא מישהו גלון מים מזוקקים
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
1+ מסכים 100%
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
צר לי אבל התשובות שקיבלת לא משהו...
הצבע זה חארטה. לא מעיד על כלום.
בנוזל קירור יש:
מים מטופלים
מונע קיפאון פרופילן/אתילן
אינהיביטורים ותוספים שתפקידם למנוע קורוזיה
בישראל מונע הקיפאון שולי וריכוז נמוך שלו מספיק.
שכן יכולת פינוי החום של הנוזל נפגעת ככל שיש יותר מונע קיפאון.
לעומתו תוספי מניעת הקורוזיה האינהיביטורים סופר קריטיים.
אין לערבב בין הסוגים לאור ראקציה שעלולה להיווצר.
במקרה שחסר מעט נוזל ולא יודעים מה יש
אני הייתי שם מים מטופלים/מזוקקים מה שיש.
מי ברז מכילים כלור- וכלור חברים אוכל אלומניום ופוגע בנוזל הקירור.
לעומת זאת מים מזוקקים אכן מזיקים אם הם ללא כל תוסף אך יגרמו רק לדילול הנוזל הקיים.
ולכן בכמות קטנה בתנאים שאין לי הנוזל המקורי- הייתי מוסיף מים מטופלים/מזוקקים.
ברשותך הערה לנושא האנטי פריז.
תפקידו בארץ בעניין נקודת הקפאון הוא די שולי ברוב המקומות הגאוגרפים אבל מהצד השני הוא גם מעלה את נקודת הרתיחה.
אנחנו לא רוצים נוזל שמבחינת אחוז המהילה שלו רותח מוקדם מדי לעומת תחום העבודה שהמנוע מתוכנן לעבוד בו. רתיחה עושה נזק די מיידי למנוע.
ומהצד השני אין טעם ואף לא רצוי לשים ריכוז גבוה ממה שהמליץ היצרן כי הולכת החום של האנטיפריז פחות טובה.
בקיצור, להיצמד להוראות היצרן ולוודא שגם המוסך לא מחפף
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
תאמינו לי... בקירור אוויר אין את הבעיות האלה...
אסף.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
נכון, יש בעיות אחרות ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מחר התכנון היה ישר לפצאל ומשם דרומה, אבל הולך להיות יום חם ולא נראה לי לעלות את העליה שאחרי אריאל בהילוך שני 40 קמ״ש.
במקום זה נעלה לירושלים מ443. הפרש הגבהים אמנם גדול יותר אבל העליה כולה מתונה יותר ויותר חשוב יש אפשרות לעצור אם חם.
(שלא תתבלבל - נכתב בהרבה קנאה :) ... תבלו :) :) :) )
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
שיקום יצרן הג'יפים וירים את הכפפה של מנוע קירור שמן אוויר וזהו.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
מעדכן ...
אתמול ... ערב חג ... מרבית המוסכים באזור שלי היו סגורים...
החלטתי להתקשר למוסכים באזור המרכז, לפחות לדעת בוודאות איזה סוג מדוייק של מים לשים.
כרגיל בארצנו הקטנה... המקצועיות מעל להכל ...
שני מוסכים ענו לי...
אחד אמר לי ״אין בעיה תקנה כל מים בצבע ירוק ״
השני...
״ אין בעיה תקנה מים בצבע כחול״
אולי נפלתי על ערב חג ומי שעובד הם אולי עובדים מחליפים אבל בכל זאת... שני מוסכים מורשים של היבואן.
בינתיים לא מוסיף כלום עד יום שלישי ... אגש למוסך פתוח ואקנה ישירות מהם את המים של היצרן.
חג שמח!
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אני לא מופתע ובגדול אין גם מה להיות מופתע.
האנשים הטכניים הפחות רציינים זה ממש לא מעניין אותם.
אלא שזה כבר כן מעניין אותם, בדר"כ מרוויחים לא משהו ועם השנים נשחקים, בנוסף בדר"כ המנהלים בתחום הזה אלו גם חבורה של אנשים שאיך אני אגיד את זה בעדינות "בעיתים".
עכשיו נניח אדם עובד במוסך מורשה, הוא יודע ללכת למחסן ולבקש את המים של היצרן.
לא מעניין אותו מה יש בפנים, בדר"כ גם לא מעוניינים שידע מה יש בפנים כי אז אולי הוא "יתפוס " מעצמו וירצה העלאה בשכר.
התחום הזה בארץ בעייתי ומחורבן עם מנהלים עוד יותר מחורבנים. (לא כולם כמובן).
גילוי נאות אני עובד בתחום הצמ"ה ובתחום הזה העיוות גדול שבעתיים.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביב3
קוויטציה נגרמת מבעיות ספיקה או אויר במערכת , לא רואה קשר למי ברז או ערבוב מי רדיאטור שונים.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
שינויים בנקודת הרתיחה יחד עם בעיות נקודתיות של סחרור גם גורמות לבועיות ואקום וקוןיטציה במערכות כאלו, אז נוזל קירור לא מתאים בהחלט יכול להיות גורם לבעיה כזו.
מסכים שיחסית, הוספת ליטר אחד של מים במיכל עיבוי לא יגרום לבעיה, אבל בחוסר של ליטר אין בעיה להמשיך לנסוע עד למקום שיש נוזל קירור מתאים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביב3
בדיוק כמו שמומלץ למלא את אותו שמן המנוע במידה וחסר , אך גם כאן אם תמלא אותה צמיגות של שמן ובאותו התקן הכל יהיה בסדר ואין צורך להיות פרנואיד.
חג שמח
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
מסכים שלהוסיף מעט מים לנוזל קירור אמיתי, כפתרון חירום עדיף על לנסוע בלי נוזל קירור, אבל ההשוואה והדוגמא לערבוב שמני מנוע לא במקומם ולא נכונה.
ערבוב צמיגויות של שמן מנוע באותו התקן רק משנה את צמיגות הנוזל המעורבב בהתאם ליחס החדש.
יש הבדל כימי בין נוזלי קירור שונים שיכול לגרום לריאקציה לא טובה לנוזל, ליצור גושים, ולפגוע במעברים ברדיאטור, מנוע ובאטמים.
על חלק מהנוזלים יש אזהרה לא לערבב עם נוזלים אחרים.
בגלל שאתה לא יודע את ההרכב הכימי וההתניות של כל יצרן, הכי פשוט ונכון זה לא לערבב עם נוזל קירור ממשפחה כימית שונה.
ואם חסר באמצע שומקום ואין לך משהו אחר, אז משלימים עם מים, ואח״כ עושים סדר.
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אכן קיים איזשהו סיכוי שיווצרו גושים (ככה האגדה מספרת לפחות).
ראית פעם מצב כזה?
אני לא.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
לא ערבבתי ולא חושב לבדוק את זה על מנוע שאכפת לי ממנו.
אין סיבה.
הזמינות של נוזלי קירור איכותיים מייתרת סיטואציה כזו.
אתה ערבבת נוזלי קירור ממשפחות שונות לגמרי במנועים ובדקת לאורך זמן?
-
תגובה: סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביב3
אכן קיים איזשהו סיכוי שיווצרו גושים (ככה האגדה מספרת לפחות).
ראית פעם מצב כזה?
אני לא.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
אני ראיתי.
בשתי סיטואציות שונות.
באחת נגרמו נזקים ממשיים למנועים.
לא מציע לזלזל בנוזלי קירור. גם אם הנזק מתגלה אחרי שנים רבות - הוא שם.
אסף.