-
מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
התבקשתי על ידי חבר להכין רשימה של פריטים שתמציתה - איך צריך ליישר קו כדי להביא סיקסאותו למצב של רכב טיולים בעל אמינות מקסימלית. לא עבירות, לא קישוטים - פשוט אמין. הבחור ג'יפאי מנוסה יותר מרובנו ביחד... אבל מזמן-מזמן לא טעם ג'יפ ברזל אמריקאי. הוא עומד בפני קניית סיקס משופץ frame-off לא משופר.
אז התחלתי מן רשימה כזאת, ואשמח לעזרת ההמונים.
מערכת קירור:
רדיאטור חדש
משאבת מים חדשה
תרמוסטט חדש
צנרת חדשה
מניפה מכאנית, ללא פאן קלאץ'
מערכת דלק:
פרוק ונקיון מיכל דלק
כל צנרת הגומי, בנדים - חדש
משאבה מכאנית חדשה.
אופציה - משאבה חשמלית אינליין.
קרבורטור מקורי משופץ, או להביא קרבורטור חדש - מוטורקראפט.
פילטר אויר מדברי של סיקס/סופה צבאיים
שלדה
תושבות מנוע וגיר - חדשות, פוליאוריטן
תושבות בודי חדשות
גשר חיזוק מתחת למנוע
גדר גיר - לוודא שאפשר להרכיב ולפרק בקלות
מערכת הצתה
האם כדאי לשדרג לHEI, TFI?
מנגנון קלאץ מכאני
לבדוק שהבלקרנק לא אכול או לשים חדש, חדש, המיסבים/תפוחים - חדש.
או לעבור להידראולי - לדעתי לא חובה בג'יפ ללא בודי ליפט ועם תושבות מרכב חדשות.
הגה
תפוחים חדשים, מוט חיזוק לתיבת הגה לשלדה
לבדוק משאבת הגה כוח, צנרת לחץ גבוה, להחליף מה שצריך.
מערכת הינע
להחליף כל הצלבים, לאזן דרישפטים אם צריך
להחליף שמנים, לבדוק ולהחליף אם צריך מיסבי גלגל אחורי ומחזירי שמן,
לפרק, לגרז, להדק או להחליף מיסבי גלגלים קדמיים.
גיר וטרנספר - לנקז ולשים שמן חדש.
לוודא צינורות נשם קיימים ופתוחים
על הדרך מומלץ לזרוק זוג לוקרייטים בסרנים בשביל לשמור על כל המכלולים ובשביל הכיף
מתלים
סט קפיצים 2-2.5 אינץ' מספיקים עבור צמיגי 31, שיהיו כמה שיותר קשים - הפציינט הולך להעמיס את העולם על הרכב.
בולמים כלשהם, העיקר שיהיו חדשים.
בושינגים מכל הסוגים - חדשים, פוליאוריטן
חשמל
מצבר חדש
לוודא תקינות של אלטרנטור וסטרטר או לשים חדש, אופציה סטרטר+זר סופה
לסדר עד כמה שאפשר את הצמות המקוריות... אלוהים גדול.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
הייתי אומר לשתול מכלולים מכניים של סופה חדשים/משופצים ככל שניתן והיכן שאפשר - לטובת אמינות. כי עם כל הכבוד למכלולי הסיקס החסונים ולפשטות שלו, האמינות לכשעצמה מעולם לא היתה היהלום בכתר של הרכב הזה. זה עניין של הנדסה פרימיטיבית עם יותר מדי חופשים מובנים. המכניקה של סופה עדיפה לדעתי בכל פרמטר.
בגדול - כל מה שכתבת בדגש על חדש. זה רווח נקי באמינות.
כל מה שאפשר - שיהיה חדש. לא מחודש ולא אחרי ניקוי וצביעה אלא חדש מהניילון, מייד-אין USA ורצוי מקורי של MOPAR.
מה שתחליפי אז לפחות שיהיה אמריקאי. כל מה שמגיע מיפן או גרוע מזה, מסין - ייכשל מהר מהצפוי.
מומלץ לפרק את הג'יפ לרמת השילדה. לשפשף אותה עד למתכת חשופה ולבדוק היטב-היטב הימצאות עיקומים, רקבונות וסדקים. הם נמצאים שם. תאמינו לי. אם השילדה במצב טוב שמצדיק השקעה, לחזק אותה כמו שיואב עשה. לחסן אותה כנגד חלודות בטבילה ולפנק אותה בצביעה איכותית.
בסעיף המתלים - חיבורי ה"שש" הם נקודת תורפה גדולה בסיקסים. כדאי להביא "ששים" חדשים ו/או לייצר מחוזקים או מוטב לייצר תושבות חזקות שמרותכות לשילדה כמו בסופה
היגוי - תיבה של סופה. מהירה ומדוייקת יותר. תיבה של סופה 2/TJ טובה אפילו יותר.
לא מבין מה יש לכם נגד פאן-קלאץ'. המנוע עובד יותר חלק ויותר מהר ואוכל פחות דלק. חלק אמריקאי איכותי מחזיק שנים ארוכות מאוד.
האמת היא שאם כבר משקיעים, אולי הכי טוב להתחיל מסופה טובה. ובסוף לשים לה מסכה קדמית וכנפיים של סיקס. זה יהיה הג'יפ המושלם.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
מה צריך כדי שרכב יהיה אמין? זו גישה פילוסופית.. לפעמים אני מנסה לסדר משהו שעובד בסה"כ, אבל משהו קטן מציק לי, וכשאני מפרק אותו אני מקלל את הרגע שהחלטתי לגעת..
כל זה בתקציב לא מוגבל..??
אחרת אתה בקלות מגיע ל2 עד 3 עשיריות, וזה רק על חלקים..
אם נכנסים לכזה סדר גודל של שיפוץ אז עדיף לשנות פאזה- להבין שזה רכב פרוייקט הרבה לפניי שזה יהיה רכב טיולים, ועדיף לעשות באמת הכל, כולל פחחות.
הבייסיק-
מערכת ההנעה וההגה- לבטל חופשים, תפוחי הגה, להחליף צלבים מייסבים ומחזירי שמן.
תושבות מנוע
מנגנון קלאץ'
חשמל חשמל חשמל! בעיקר במערכת ההצתה.
אם האוטו במצב נסיעה, הסיכויי לכשל שבאמת יתקע אותך יבוא מאלה, ולא מדברים כמו קרבורטור ומערכת הצתה, שיתנו אותותיהם לפני שיקרסו.
אחרי אלה, השלב הבא זה לנסוע, כל פעם קצת יותר, כמה שיותר, לחפש את התקלות.
בשאר הייתי נוגע אם מתגלה הצורך, ומרענן רכיבים לאט לאט. כל זאת בהנחה שהרכב נועד להיות רכב טיולים ולא פרוייקט.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
בגישה של לרענן רכיבים לאט-לאט, לעולם לא תסיים את הפרויקט.
כי עד שתסיים לרענן את הכל, תצטרך להתחיל מחדש.
אני יודע מה אנ מדבר. רשימת הדברים שצריך לעשות ביישור קו לסופה שלי שכתבתי לפני 8 שנים, עדיין תלויה על הדלת אצלי בבית.
כבר סיימתי את כולה פעמיים, והיא עדיין לא נגמרת.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
אני יכול להבטיח לך שגם בפרוייקט ברמת הבורג אתה לעולם לא תסיים, בטח לא בהתחלה. תמיד יהיה איזה נאחס קטן שיציק ,או שלא יעבוד כמתוכנן ותרצה לשפר\ להחליף.
זה לא נגמר אף פעם- זה עניין של גישה פיולוסופית לדברים.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
איך מגדירים "אמינות"?...
מנוע שחי חצי מיליון ק"מ ומעלה?
זה נושא שהחזיק אצלנו המון ישיבות בבור על גלונים של קפה ובירות.
היה מי שהגדיר את "הרכב האמין" כרכב שלא מפתיע אותך. גם כשהוא מתקלקל או שהולך לו מכלול גדול ויקר, אתה לא יכול לומר שהופתעת. הוא נותן מספיק התרעות ואזהרות מראש. מבחינתו של אותו בחור, גם רכבים כמו דיסקברי ישן או ניסאן פטרול הם אמינים - בדיסקו אתה יודע שתשבור ציריה או שיעוף ראש מנוע ואתה מתכונן לזה. בפטרול אתה יודע שמנוע ZD30 יילך מתישהו, אתה שם כל חודש משהו בצד לטובת החלפת מנוע מאוד צפויה אחת לכמה שנים.
הסיקס והסופה נכנסו מבחינתי לקטגוריית האוטו הלא תמיד אמין, כי הם מפתיעים כל הזמן. לגיל שלהם יש כמובן השפעה ישירה על זה.
לכאורה, אפשר לצמצם את מינון ההפתעות למינימום, אם בונים הכל מחדש בחלקים חדשים. מצד שני, אלה נבלות שלכל אחת מהן יש את הנשמה השחורה הפרטית שלה, שעוצבה בעשרות שנות אונס קבוצתי אכזרי - גם אם תבנה אותם מחדש מחלקים חדשים וזהים, התוצאה לא תהיה זהה. כל ג'יפ הוא חיה בפני עצמו, עם אישיות משלו. אני מאמין שהם ימשיכו להפתיע גם כשהכל-הכל-הכל יהיה חדש מהניילון.
אני סבור שאוטו כזה בונים לא בגלל האמינות אלא כי רוצים דווקא אותו ספציפית. כי אוהבים את הסיקס או הסופה עם כל מה שנלווה אליהם.
סתם "רכב לטיולים" אפשר לעשות מכל SUV יפני שחדש מהם ב-10-15-20 שנים, שיעלה חצי.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
אני יתייחס רק לחלק של המתלים:
לדעתי עם צמיגים 31", הגבהה 2.5, ורכב עמוס הייתי מחזק גלי הינע וצלבים, המקוריים לא יחזיקו הרבה.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
צריך לא לבנות סיקס
(או כל רכב אספנות אחר)
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
לא קראתי את כל התגובות אבל בקטע של השלדה הייתי מוסיף חיזוקים לקרוס ממבר וחיזוקים לתושבות בודי. אם כי במידה ומחליפים בודי אז כנראה יהיה לסופה והתושבות שונות.
מנגנון קלאץ של נמרוד. פשוט ואמין.
מערכת חשמל חדשה. לא חייב בולט און גנרית של gm יכולה להספיק למי שמבין בחשמל. ההבדל הוא בעיקר בצורת האיתותים וכדומה. איזה מנורות פועלות ואיזה לא.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
דווקא לפני 12שנים היה אצלנו בחבורה מישהו עם סיקס והוא היה אמין מאוד.
אהה זה היה לפני 12שנים (סמיילי מגרד בזקן ותוהה על כך שהזדקן מהר מידי)
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
סטרטר וזר סופה כולל פחית תאום - המקורי לא מחזיק.
כונס למאוורר. שומר על חום המנוע ושומר על נקיון בתא המנוע. להיכנס לשלולית עם מאוורר מכאני בלי כונס בהחלט מקצר את החיים שם.
ניקוי של כל מערכת המיים כולל פקקי מיים חדשים במנוע.
לסגור כל בורג עם לוקטייט.
נדנדות עם ברגים מתגרזים - אחרת מחליפים גומיות בלי סוף.
בוקסת מירכוז בגלגל התנופה. לא תמיד מחליפים יחד עם הקלאץ. יוצר רעידות ומקצר את חיי המיסבים.
מפרק גמיש בצנרת הפליטה. מונע סדקים ומאריך את חיי הסעפת.
קיט מייסבים חדשים לציריות מאחורה.
גלגלי 31 בלי ספייסרים/אופסטים - למנוע לחצים מיותרים.
מוט הגה עם צלבים (סופה).
תפוחי הגה עם פתמות גירוז.
לענייני אמינות הייתי מוותר על נעילות אוטומטיות - חלקן טובות ואמינות אבל עדיין זה עוד מכלול שיכול להתקתקל.
צמה חדשה או משופצת מהיסוד- קונקטורים מפלסטיק בג'יפ ישן ופתוח לא מחזיקים!.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
את הפילוסופיה עזבו בצד. הבן אדם is beyond reasoning, סיקס פתוח זה מה שהוא רוצה, והוא יכול לשלם על הצעצועים שלו.
מה שמבוקש זה להוסיף לרשימה שלי באותו סגנון - נקודות ספציפיות, קריטיות, שרצוי להכניס לאותו טיפול/תיקון/ישור קו ראשוני גדול (שיבוצע על ידי מוסך/סדנא).
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
דווקא לגבי נעילה אחורית אוטומטית, לדעתי חשוב. גם לאמינות.
ההבדל בגישה ומעבר של אלמנטים (תוך כדי טיול - לא טיולי עבירות) הוא עצום!
אפשר לעשות הכל לאט ובסבלנות, בלי שוונגים וניסיונות מרובים שטוחנים את המכלולים.
בנוסף - ניתוך מוט מייצב קדמי (לינקים מתנתקים). כשמנצלים את המהלך הפוטנציאלי של הסרן החי מקדימה - גם, לאט לאט ובלי לשבור את הג'יפ ההבדל במעבר של מכשולים לא מתוכננים הוא מדהים.
לגבי מערכת הצתה - hei קומפקטי וחסר סיבוכים - תענוג.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
אני חושב שאם הוא מוכן להחליף (את מה שצריך להחליף כמובן) ולעשות בדיקה מעמיקה של הרכב אחרי קניה (כי לפני קניה אף אחד לא יסכים) אז הוא צריך לפתוח את כל המכלולים הסגורים כמו מנוע, גיר, טרנספר וסרנים ולראות מה מצבם. לפתוח הכוונה להוריד קרטר לא לפרק לגמרי. מכלול לא תקין או בשלבי גסיסה - להחליף.
כמובן לבדוק ביסודיות כל מכלול. לחצים שונים במנוע, מצב הגג"שים והסינכרונים בגיר, מצב הגג"שים בטרנספר וכדומה.
בסה"כ זה לא רכב מסובך. לדעתי האישית מה שמאוד עוזר לאמינות שלו ולתיקון תקלות בשטח ובכלל זה שבעל הרכב יהיה שותף בכל התיקונים/חיווטים שנעשים ברכב. כדי לחזור למוסך צריך צמת מנוע. לא אורות ולא בטיח. אז שילמד טוב טוב איך פועלת צמת המנוע. שידע מה לקצר ומה לסדר במקרה של תקלה.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
דברים שהייתי מוסיף:
שיפוץ גיר. כשנדפק לי הגיר הוא נתקע על הילוך שלישי וגמרנו... למזלי זה קרה 5 דקות מהבית. תהליך לא יקר ולא מסובך.
להחליף צמת חשמל לאחת של פיינלס. אין בעיות, אין מעקפים, הכל חדש נקי ומסודר.
הרשימה שכתבת די ממצה, ובכל זאת אין הבטחה ל100 אחוז אמינות. רשימה נוספת שכל בעל סיקס צריך- רשימת ספיירים.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
רשמתם את רוב הנקודות. מעבר לזה לבדוק ולחזק את תושבות הבודי על השלדה מאחורי מיכל הדלק. תושבות קפיצים אחוריות על השלדה גם טעונות חיזוק בד"כ. לגבי הששים ממליץ להוסיף משולש חיזוק בחלק הקידמי זה מעלים לחלוטין את תופעת שבירת הששים.
אני עדיף את חיבור הצלבים עם יובולטים קטנים מאשר קאפות דורש החלפת יוקים למתאימים.
בוסטר ואקום של ואנדורה או של סופה יעשו פלאים לבלימה.
להוריד את ההספק ממעגל האורות לממסרים בריאים חוסך בלאי קבוע של רגלית המחליף אורות ומפסקים בדרך.
נמשיך לחשוב על זה ונעלה עלה כתב בהמשך. ..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
כמה מהאנשים שרשמו כאן באמת נוסעים היום על סיקס אמין?
(כי לי השרשור הזה נראה כמו שרשור של קלדנים)
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
לאן אתה חותר? שהסיקס as is לא אמין?
בהשוואה ללנדקרוזר חדש מהניילון לא- הוא לא אמין.
אבל... הסיקס שלי, בכל הזמן שהוא איתי- תמיד הביא אותי הביתה.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
אני לא חותר, אני אומר שרכב שטח בן 30 הוא לא אמין.
להצליח להגיע הביתה זו לא ההגדרה של אמינות.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
ערן עד שה-CJ נמכר (כי הוא לא הספיק להרכב המשפחתי שלי) הוא היה אמין מאוד.
במשך מספר שנים הוא חנה במשך מספר שבועות ללא כל אחזקה, יצא לטיול שטח קשה של מספר ימים וחזר לאותה החנייה.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
בהנחה שכל הרכב משופץ (חשמל ורכבת כוח על כל מכלוליה) אזי פרק האמינות הוא באחזקה נכונה.
סיקס שבו הכל חדש יסע מצויין בהתחלה אבל זה רכב שחייב אצבע על הדופק ואחזקה מונעת פדנטית.
אצלי בתקופות שלא היה לי פנאי לתחזק את הסיקס הוא העניש אותי בתיקונים ולא שרד יפה מטיול לטיול.
אחרי כל טיול צריך לבדוק מכלולים שבהם יש חשד לכשל, ולעקוב אחרי חלקים שצריכים שיפוץ (לדוגמא תיבת הגה).
בקיצור שהבחור יתקין מה שחשקה נפשו.
תחזוקה נכונה תתן רכב אמין
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
עירא מתי נמכר הסיקס שלך?
אני זוכר שטיול ההשקה היה עוד כשהייתי רווק...
בקיצור סיקס לפני עשר שנים זה לא אותו הסיקס של היום.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
אני דווקא חושב שסיקס מאוד אמין. כל עוד לא משתמשים בו מעבר ליכולת שלו (כלומר מתחרעים ושוברים) אז מה כבר יכול לא להיות אמין? הנקודה היחידה שאני חושב עליה זה נושא המנגנון קלאץ ואת זה נמרוד פתר יפה בשיפצור שלו. אני כמובן מדבר על רכב תקין עם צמת חשמל מסודרת ותקינה. לא משהו שקנית אתמול ואין לך מושג מה הולך בו.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
נדמה לי שקראתי פה פעם שבג׳יפ אמין אתה פותח את מכסה המנוע מתי והיכן שאתה רוצה ולא מתי שהג׳יפ רוצה.
מהמעט יחסית שמכיר לא ראיתי סיקס שמקיים את זה.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
השרשור הזה הפך משרשור של מה נדרש לסיקס אמין - להאם סיקס זה רכב אמין.
אני חושב שרכב אמין תלוי בכלל בבעלים שלו. סיקס היה עד לאחרונה רכב שטח זול ורוב מי שהחזיק בו גם התיחס אליו כך.
כמו שנכתב מעלי "מה כבר יכול להתקלקל?"
מי שיתיחס לסיקס שלו כמו לרכב רגיל ז"א יתקן כל מה שדורש תיקון. כמו חשמל נזילות וחופשים למניהם. יהנה מרכב אמין כמו כל רכב אחר בגילו ואפילו הרבה יותר. בגלל הפשטות שבו.
מי שיתחזק את הסיקס במטרה להוציא כמה שפחות יקבל רכב לא אמין כמו כל רכב אחר.
עם קצת ידע וידיים טובות הסיקס יגיע הביתה תמיד. מה שלא ניתן לומר על רוב הרכבים האחרים שצעירים ממנו לפעמים גם בשני עשורים.
יש פה שרשור ארוך על טויוטות שעולות על גרר והמנוע שלהם עולה יותר מסיקס שלם משופץ לרמת הבורג!
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
rob
אני לא חותר, אני אומר שרכב שטח בן 30 הוא לא אמין.
להצליח להגיע הביתה זו לא ההגדרה של אמינות.
תגיד את זה לכל אלו שנתקעו באמצע המדבר עם רכב מודרני וממוחשב שמחליט פתאום לא להניע...
עובדה שעדיין יש הרבה סיקסים בני 30 ו40 שנוסעים בועטים ועומדים במבחן הזמן. זה לא ערובה ל"אמינות", אבל זה אומר משהו. אין עוד דגם רכב בגילאים האלה בארץ שכל כך נפוץ (חוץ מחיפושית אולי).
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
אני עם סיקסים משנת 1984 !!
גם כיום הרכבים הקשישים הללו מפגינים אמינות מרשימה בתחזוקה מתאימה .
יש להבחין בין אמינות מיכאנית לבין שבר כתוצאה מהתחרעות בשטח - שני דברים שונים לחלוטין .
כיום אני לקראת סיום פרוייקט שיפוץ מקיף של הסיקס הנוכחי שלי ( 1990 ) , הרכב נבנה מחדש ברמת הבורג .
לשאלתו של נמרוד - מערכת חשמל תקינה לחלוטין תמנע המון המון בעיות , להחליף מיסבים בסרנים ומחזירי שמן , לעבור על מערכת הבלימה ולהחליף לבוסטר ומשאבה של ואנדורה ( לא הידרובוסט !!! ) , תושבות מנוע ובודי תקינות ימנעו הרבה בעיות , מהפך קלאץ' - להחליף בוקסות ולהחזיק אחד נוסף בספר ( מכיר מספר חברים שעברו למשאבה הידראולית ורובם חזרו למקור ) , כמו כן מערכת ההצתה יש להחליפה בכזאת של GM לטובת אמינות וכח מנוע , יש לבדוק את מערכת הקירור ולהחליף לצנרת חדשה ( את הישנה לשמור בחלפים ספר בג'יפ ) .
זה מה שעולה לי ברגע .
גל מגל - הסיקס שלך נרכש ממך ע"י בני עידו , הרכב שימש אותו כ: שנתיים וחצי כרכב יומיומי ( לאחר ששיפץ מנוע ) והפגין אמינות מוחלטת !!!
הבחור גם טייל עם הסיקס כל סופ"ש בעבירות בינונית עד קשה מאוד , אף פעם לא חזר על גרר וכן היו תקלות לא מעטות ( כתוצאה מבלאי בשטח ) .
אחרי רומן מוצלח עם הסיקס החליט הבחור לעבור לסופה ולצערו הרב מכר את הסיקס .
היום לאחר שתי סופות והרבה זוזים השקעה הוא מודה ומתוודה שהוא מתגעגע לסיקס ולאמינות שלו .
גם אני בעוונותיי הרבים חטאתי למשך שלוש שנים על סיפון סופה 94 אזרחית במקור ומדוגמת למשעי , אך למזלי השכלתי לחזור למקורות .
אילן
-
מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
איך עוד פעם נסחפים לדיון לא רלוונטי לנושא הפתיחה?
יאללה,
כל מי שחושב שסיקס לא אמין הרי כבר החליט שזו הדיעה שלו, ואפשר לדלג להמלצות מה לשפר/לתחזק/לשים-לב כנת״ב בקנייה ובנייה של סיקס..
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
סיקס בתצורה האחרונה שלו הוא לא רע בכלל.
נקודות התורפה ידועות וכמעט כולן נמנעות באחזקה מונעת וכתבת את כולן בהתחלה.
דיברו על מערכת חשמל - מי ישמע איזה חשמל יש בסיקס... מעגל ההצתה צריך להיות חדש, מעגל הטעינה כנ״ל, פה זה בערך נגמר. קויל ספר או הצתה אלקטרונית סוגרים סופית גם את הנושא הזה.
כל עוד הוא נשאר על 31 ומנוע בהספק מקורי או קרוב לזה שום דבר מהמכללים לא יישבר.. בהנחה שהתחלנו עם מכללים תקינים.
הדבר היחיד הבעייתי באמת הוא שלדה- וכדי להיות בטוח שהיא לא תישבר בשטח צריך באמת להפשיט אותה לנקות ולתקן.
אסף.
-
תגובה: מה צריך כדי לבנות סיקס אמין
תסבירו בבקשה
מה הופך את הסופה בדיוק לפחות אמינה?
נקודות התורפה של הסיקס שופרו שם.
למשל סרנים, מערכת הזרקה והצתה.
מה קילקלו?