מי משני הרכבים מודל 2017 עדיף בעבירות: ג'ימני או לנדקרוזר קצר? אינני זקוק להשוואות אחרות שהתשובות עליהן ברורות!!!
Printable View
מי משני הרכבים מודל 2017 עדיף בעבירות: ג'ימני או לנדקרוזר קצר? אינני זקוק להשוואות אחרות שהתשובות עליהן ברורות!!!
as is כלומר סטנדרטים:
לנדקרוזר ללא ספק.
ברגע שאתה מכניס שיפורים לתמונה אין לדעת, וכמובן שהנהג הוא גם פקטור.
את הג'ימני אפשר להביא ליכולות יותר גבוהות, ועדיין יעלה הרבה-הרבה פחות מלנדקרוזר סטנדרטי ...
רנגלר ?
יצאתי מבולבל-מחדד את השאלה: מבלי להתייחס להבדלים המשמעותיים לטובת הלנדקרוזר הקצר לעומת הג'ימני. אותי מעניין רק!!! נושא העבירות. איזה רכב עדיף לאחר שידרוג זהה של השניים (מיגון, הגבהת קפיצים, צמיגי שטח וכו')
חיזוי עבירות לוקח בחשבון קוטר גלגל ונעילות ובשניהם ללנדקרוזר יש יתרון למרות הברקת אחיזה של הג׳ימני. לכן על הנייר וגם בחיים הלנדקרוזר עדיף.
מאידך לג׳ימני יש אפשרויות להגיע רחוק יותר בשטח עם נהיגה יצירתית וזה יתרונו העיקרי.
אסף.
תודה לאסף-אם הבנתי נכון ללא התחכמויות, בנושא עבירות (בלבד), הלנדקרוזר (קצר) עדיף על הג'ימני!!!
במצבם המקורי, כן.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תודה רבה
בהמשך למה שאסף כתב, השאלה קצת מוזרה.
אני לא חושב שאפשר לענות על זה בצורה כ"כ אבסולוטית.
אם מדובר על תשובה לסוג של התערבות בין חברים אז אין לי מה להוסיף.
אבל בחיים האמיתיים, התשובה כמו תמיד תהיה- תלוי.
כתבת שדרוג זהה של השניים. אבל השארת את הנושא הזה פתוח...
בנוסף, נכנס כאן גם עניין הזוויות ופגיעות הרכב (או כמה זה יכאב לנהג...).
הגודל של הג'ימיני, והזוויות שלו, הם ייתרון מוחץ ביחס ללנדקרוזר, במיוחד אחרי הגבהה.
אני לא חושב שעבירות נמדדת בעובר/לא עובר, כי כמו שאסף ציין תמיד אפשר לנצל את היתרונות של הג'ימיני באופן יצירתי ולעבור בסוף.
לטעמי, עבירות נמדדת גם בזרימה של מסלול טכני. למשל נחל ערוד.
ג'ימיני מוגבה ידלג על המסלול הזה מבלי כיוונים ומבלי שהנהג יצטרך לצאת מהרכב. בקלילות. גם נהג לא מאוד מנוסה.
בשביל להעביר לנדקרוזר באותו מסלול בלי נזקים הנהג צריך מכוון בחלק מהדרך או להיות נהג מאוד מנוסה.
וזו רק דוגמה.
בקובצה שלנו יש חבר עם לנדקרוזר משופר מאוד. הגבהות, נעילה אחורית, מיגונים בכל הרכב, הפחתות....
הסמוראי שלי משופר באופן דומה.
עוד לא היה מקום שהוא עבר ואני לא. היו מקרים שההיפך.
באותם מצבים הרכב שלו חוזר לא פעם עם פגיעות כאלו ואחרות, כולל נזקים פה ושם ושבירות. עד היום טפו טפו לא היה לי איזה נזק משמעותי.
נכון שבמצבים מסוימים הסמוראי משדר חוסר יציבות ומפחיד מאוד (גם במציאות) בעוד שהלנדקרוזר ממשיך לשדר יציבות ובטחון. אבל על זה כאמור לא שאלת...
וזה סמוראי.
ג'ימיני מקביל עובר יותר טוב!
בשורה התחתונה, ג'ימיני מוגבה, צמיגי שטח ונעילה אחורית הוא רכב מאוד עביר שעם נהג טוב יעבור בזלזול מרגיז דברים שלנדקרוזר מקביל עשוי להתקשות בהם/להינזק בהם.
בקיצור, בחיים האמיתיים התשובה היא לא שחור או לבן.
ואני חושב שאתם טועים....
ראיתי גם ג׳ימיני וגם לנדקרוזר חדשים (2016)1 הג׳ימיני היה ידני, שתיהם בטיול בדרום (מעלות) לצורך הדוגמה, שתיהם סטנדרטיים, הג׳ימיני עבר יותר בקלות, השפשופים של הפגושים היו קלים.
נראה שהלנדקרוזר "התאמץ" קצת יותר בגלל גודלו ומשקלו לעומת הג׳ימיני.
המון תודות למייעצים-אגב יופי של אתר המאפשר דיון מסוג זה. המסקנה שלי, הודות לתגובות שלכם וניסיון של שנתיים בתנאי עבירות משתנים רכוב על ג'ימני אוטומטי מודל 2015 משודרג (ללא נעילות) שאני נוטה להמשיך עמו משום שבנושא העבירות היתרון של הלנדקרוזר אינו חד-משמעי. מבלי להיכנס למשתנים אחרים.
המשתנים האחרים הם אלו שבעבורם שווה לשקול לעבור מג'ימיני לרכב אחר, לא העבירות כאמור.
אבל אני חושב שאם אתה שוקל החלפה של הג'ימיני מסיבות אחרות, שווה לפתוח עך כך דיון בפורום הייעוץ לפני קניה.
מבחינת עבירות, האם אתה מרגיש שהג'ימיני לא מספק אותך? אם כן, תן פרטים וננסה לעזור.
איפה אתה מרגיש מגבלה? אילו שיפורים יש וכד'?
אגב, נעילה אחורית אוטו' זה משהו ממש לא יקר שמשפר פלאים את העבירות והאלגנטיות שבמעבר מכשולים.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
יש לו ג׳ימני 2015 עם בקרת אחיזה, ההשפעה של הנעילה היא פחותה ביחס לדגמים של לפני 2010
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
חיזוי עבירות מורכב מכמה פרמטרים ניתנים להשוואה או ישירה או מחישוב.
גובה מדרגה, תעלה, סוללה, זוית גישה ועזיבה, שיפועים ובנוסף לקרקע גרגרית גם אינדקס קוני של הרכב.
גודל הגלגל נותן נצחון מוחץ בחלקם ובאלו שלא החישוב נותן תוצאות די דומות.
עכשיו אתם מדברים על תכונות נוספות כמו חסינות מכלולים ומחיר של נזק וכמה אפשר לגרזן את האוטו בלי פחד.
זה לא עבירות. וזו לא היתה השאלה. אבל זה כבר משהו שכאן בג׳יפולוג הוא לגמרי חלק מהדיון.
אסף.
אסף, לקחת רחוק מדי את הטענה שלי.
לא התכוונתי לחוסנו של הרכב, הכוונה היתה שהג'ימיני, עם הקומפקטיות שלו, והייתרון היחסי שיש לו בזוויות (בחלקן בוודאות ובחלקן הנחה שלי), מאפשר לעבור בקלילות במסלולים ומכשולים שבהם לנדקרוזר ודומיו יתקשו בעיקר בגלל הגודל וזוויות נחותות. במקרים רבים, הנתונים היבשים בכלל לא יבואו לידי ביטוי כי תוכל להשחיל את הג'ימיני בצורה ש''תקטין'' את המכשול ואילו הלנדקרוזר יאלץ להתמודד עם מכשול גדול יותר.
זה לא שאיו משמעות לגודל גלגל, מהלכי מתלה ועוד, אבל בחיים האמיתיים כאמור נכנסים עוד גורמים למשוואה.
ואני חושב כמו שכבר כתבתי, שבחיים האמיתיים אין ללנדקרוזר ייתרון כזה מוחץ בעבירות על ג'ימיני ואף במקרים רבים חסרון.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
המפרט על הנייר נותן יתרון ברור ללנדקרוזר.
אבל. תמיד יש אבל.
מה שאסף קורא ''אפשרות הגירזון ללא פחד'' זה לא עבירות אבל זה פקטור שבפועל משפיע על העבירות.
וכאן ג'ימני לוקח חד משמעית. ואם זה ג'ימני ידני אז בכלל הכל טוב ונכנס גם אלמנט הכיף.
כשאומרים '' הגודל לא קובע ולפעמים אפילו מפריע'' מתכוונים בדיוק לזה.
עדיין יש לי ספקות בעקבות הדיון המלומד שלכם בעלי הניסיון. הנטייה שלי בשלב זה לשמור אמונים לג'ימני.
https://youtu.be/kkFKQGFWRQY
לא מכיר את האנשים, אבל ניתן לראות מהסירטון את הלנדקרוזרים שניראים סטנדרטים ואיך הבקרות החשמליות עובדות, תשווה את זה לג׳ימיני...
נקודה בעייתית בג'ימני היא המבנה הצר שלו ומרכז הכובד הגבוהה מה שעושה אותו רגיש יותר לשיפועי צד (מול העיניים שלי התהפך אחד במקום שאחרים עברו וקיבל נעילה הידרוסטטית כתוצאה מזה). כמובן במקומות אחרים זה הרוחב הצר יכול להוות יתרון.
כישורי נהג זה כנראה הדבר שהכי הרבה משפיע על העבירות.
לדוגמא בעשוש שבסרטון למעלה, עבר ג'ימני עם נהג מנוסה בקלילות ולאחריו ג'ימני שנכנס למצוקה והיה צריך חילוץ. באותה הזדמנות היה ל"ק ששבר דיפ' אחורי והיה צריך חילוץ ולעומת זאת ל"ק אחרים שעלו בלי בעיה (כולל הפאת'פיינדר שלי).
ראיתי גם גרנד ויטארה מהדור האחרון עם נהג מעולה שעלתה בוויש אחד.
Sent from my HUAWEI CRR-L09 using Tapatalk
"צר" ברכב שטח זה לא יתרון, זה חיסרון.
ואני לא מדבר על משאית כמו האמר ביחס לג'ימני אלא הרוחב הסטנדרטי של רכב שטח בינוני+ שמאפיין את רוב שוק רכבי השטח, כמו לנדקורזר.
אז יש מקומות צרים שהג'ימני יכנס ואחרי לא, אז יופי, אחלה יתרון.
יתרון שבשאר מתארי השטח הוא חיסרון.
חסרון ביציבות בנסיעה איטית בשפ"צ,
חסרון בירידת מדרגה גבוהה
חסרון בטיפוס מדרגה גבוהה..
חסרון בנסיעה מהירה בשטח שמחייב שינויי כיוון תכופים.
זה,+ גלגלי קורקינט+בסיס גלגלים קצרצר במקור, הם חסרון.
אפשר לגרזן?
תראו כמה דיונים יש על תושבות מוטות רדיוס תלושות יש.
מנוע אנמי בלי יחסי העברה במקור שמחייב גישה מתגזרנת שהיא הכרח ולא פשרה.
אז כן,
מהנסיון הקצרצר שלי עם ג'ימני זה רכב כייף, עם פוטנציאל שטח גבוה מאד אחרי שיפורים, אבל כמקורי מהמפעל?
מתנצל..
היה חייב לשים את זה על השולחן.
דורון, אתה מתעקש לדבר על הנתונים היבשים ואתה לכאורה צודק (למה לכאורה? כי לנתוני הגובה והרוחב וכד' יש גם משמעות יחסית ולא אבסולוטית. קרטינג למשל שהוא רכב מאוד צר כמעט בלתי אפשרי להפוך).
בחיים האמתיים כאמור, וברוב מסלולי הטיול, ג'ימיני יעבור בזלזול מפתיע.
עכשיו למה אנחנו קוראים עבירות?
מדרגת הנקרות? מעלה וורדית? מעלה זיק? נחל ערוד? מעלה רמון?
כמריר? נחל סמך?
שאלה... ובעצם, אני חושב שכל מקרה לגופו.
נושא היציבות הוא גם פונצקיה של עבודת מתלים (ואתה הרי יודע את זה). אני מציין את זה כדי להראות שרוחב ואורך לכשעצמם זה לא נתון שאפשר ללמוד ממנו הרבה בעולם האמיתי.
אגב, אם משווים רכב סטנדרטי לרכב סטנדרטי, אפשר גם להשוות רכב משופר לרכב משופר.
חבר שמטייל איתנו מדי פעם ויש לו ג'ימיני משופר בכבדות (הגבהה של 4.5~, הפחתות, 2 נעילות, 235, ג'אנט אופסט) עושה לכולנו בי"ס בכל מה שקשור בעבירות.
דיפנדר 90 עם שיפורים די דומים (2 נעילות, דרופ קיט וכד') לפעמים עולה במאבקים ומלחמה מפחידה, כולל הרמות גלגלים, היכן שהג'ימיני הזה עולה על הטורים עם 4 גלגלים על הקרקע.
הג'ימיני הזה עשה את כמריר וחזר הביתה ללא נזקים.
אתה מכיר לנדקרוזר משופר באופן דומה שעשה את כמריר ללא נזקים?
מישהו בכלל מעלה על הדעת להכניס לשם רכב כזה?....
בקיצור, אני עומד על שלי שהתשובה היא לא כזו חד משמעית כמו שחלק מנסים לצייר אותה.
קרטינג מתמודד עם אתגרי שטח?
דוגמא לא ממש רלוונטית.
לא מכיר אישית, אבל תסתכל ביוטיוב, אנשים נכנסים לכמריר עם הרבה רכבים שלא חשבת שאפשר.
וכמריר זו זוית מאד צרה של עבירות.
זה ג'ימיני מבחינת המידות (שעליהן דיברת בהקשר של נחיתות ביציבות), רק קצת (הרבה) יותר גבוה ועם לא מעט משקל על הגג אגב.
ונתתי את הדוגמא כדי לנסות להשוות ג'ימיני לאחר שיפורים לרכב אחר לאחר שיפורים דומים. ובמקרה הזה ג'ימינו משופר עושה בי"ס, ממש כך, לרכבים אחרים שמשופרים באופן דומה.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
זה לא ג׳ימני כחבילה.
בהקבלה לעליה ב-3 מידות צמיג זה לנדקרוזר על 35 .
זה לבד מרחיק אותם עוד יותר אחד מהשני.