-
מחשבות על עתיד הויטארה ...
אחרי שהויטארה עמדה למכירה במשך יותר משנה, ודי ברור שהדרך היחידה עבורי לקבל בחזרה חלק סביר מההשקעה היא לפרק ולמכור את השיפורים, התחילו אצלי (כרגיל) כל מיני מחשבות.
אחסוך לכם את כל הלוקשים שאני מוכר לעצמי. אני אוהב את הויטארה והייתי שמח להפוך אותה לרכב היומיומי שלי, שגם יראה שטח בשגרה כמובן :)
א-מה-מה, כמו שכתבתי במודעת המכירה, יש בעייה בתושבות הקדמיות של הבודי. חוצמזה ראיתי גם כמה מקומות שריתוכי פח נפרדו, וגם קצת ג'ינג'ים - בקיצור, לא בטוח ששווה להשקיע בבודי הזה.
אני לא מקובע ספציפית על הויטארה הזו, אבל כמובן שהיא משופרת בדיוק לטעמי ...
יהיה נחמד להשאר בתצורה הנוכחית במלואה אבל זה לא הכרחי. המקומות שלא אתפשר: ארוכה, ידנית, סרן קדמי מברזל, מידת הצמיגים.
מכאן יש כמה אפשרויות:
- מציאת תורם בודי
- מציאת ויטארה ארוכה אחרת והסבתה לגיר ידני + העברת השיפורים שאבחר, מכירת החלקים העודפים
- מציאת ויטארה ארוכה אחרת, החלפת בודי ומכירת החלקים העודפים
- מציאת ויטארה ארוכה ידנית - יש אחת למכירה (מנוע 1800) במחיר מופקע ובודי לא להיט בכלל...
תקציב לכל החגיגה: עד 20K, אפשר לקחת בחשבון הזה מכירת חלקים ללא נחוצים.
רעיונות, הצעות, המלצות לבעלי מקצוע, קישור לרכבים למכירה, הסברים מנומקים למה ירדתי מהפסים - הכל הולך :)
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
לא הבנתי למה גם ויטרה משופרת בפראות וגם מפלצת אדומה... מה אני מפספס? מה יהיה השימוש לכל אחת מהן?
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
הצ'רוקי לטיולים בלבד.
הויטארה ליומיום (כולל גיחות לשטח על הדרך), ומדי פעם לטיולים כשרוצים להגדיל את כמות הנוסעים.
כמו שכתבתי מהתחלה - אין צורך אמיתי בכל השיפורים, אבל מכיוון שהם ממילא כאן אז למה לא ?
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
תמצא בודי תקין. בין אם מפירוק ובין אם ברכישה של ויטרה תקינה/שלמה ופירוקה.
זה הפתרון הכי שפוי שאינו מכירת הרכב ושאינו מתייחס לתיקון הפגמים באופן פרטני.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
מה הבעיה בתושבות בודי?
למה לא להשקיע בבודי הקיים פחחות נורמלית או החלפה של הפח איפה שצריך ולגמור עיניין?
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
התושבות סדוקות ומעוכות. לא משהו שאי אפשר לתקן אבל זה לא יהיה זול כי צריך להפריד בין הבודי לשלדה...
חוצמזה יש כל מיני מקומות שריתוכי פח התנתקו, ועם הפח הדקיק של היפנים זה לא פשוט לתקן.
אם אני לוקח ויטארה שלמה, יהיה כנראה יותר קל וזול לעשות את ההסבה לידני ולהעביר את השיפורים מאשר להחליף בודי. בכל מקרה יהיה צורך להוציא את הדשבורד בשביל להחליף את תת השלדה של ההגה.
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
אם אתה חושב לגמור את הסיפור ברמה נורמלית ב20 אשח בלי עבודה עצמית רבה... צר לי לאכזב אותך.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
אני חושב שבשביל רכב יומיומי שצריך לעשות טסט פעמיים בשנה - תוותר על הצמיגים וההגבהה.
אתה לא צריך את זה ביום יום ובגיחות הקטנות שבהם אתה יכול "להסתפק" ביכולת של ויטארה סטנדרטית עם נעילה אחורית.
בשביל טיולים שמצריכים יותר מזה- יש לך את הצ'ירוקי.
תיקח ויטארה ארוכה אחרת בתור רכב שתבנה. תעשה שם את ההסבה לידני. תעביר עוד חלקים מסוימים שבא לך עליהם...וזהו.
אבל תרשה לי להציע פיתרון אחר,
סע עם הויטארה עם הבודי הגרוע. סע עד שזה יתפגר. אחרי זה תחשוב עם להחליף בודי או למכור לפירוק.
ככה תחסוך כסף על השיפוץ שאתה לא שלם איתו. אם אתה רוצה להקל על הרכב- תחזור למקור מבחינת מתלים וצמיגים.
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
סע עם הויטארה עם הבודי הגרוע. סע עד שזה יתפגר. אחרי זה תחשוב עם להחליף בודי או למכור לפירוק.
המצב לטעמי כבר ממש לא בטיחותי - 2 התושבות הקדמיות לא ממש מחוברות... לא רוצה לחשוב מה יקרה בתאונה.
אבל אולי יש משהו בדבריך - אפשר לעשות תיקון (וחיזוק) של התושבות באופן חסכני ולהתעלם משאר הבעיות של הבודי, ובינתיים לנסות למצוא בודי בהזדמנות ...
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
אגיד לך מה שקיווית לא לשמוע-
אתה לא צריך את הכאב ראש הזה וחוץ מהוצאות ונוסטלגיה שקשה לך לשחרר יש בזה רק מינוסים.
צריך לדעת לחתוך ולמזער נזקים בכיס. יש לך רכב שטח אחד שגם כך דורש וידרוש מספיק משאבים.
היומיומי צריך להיות רכב נעים ושנותן לך שקט נפשי על הכביש ובחשבון בנק.
אתה יודע זאת טוב מכולם ומחפש חיזוקים כאן למשהו שעמוק בלב אתה יודע שהוא לא רציונלי.
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
ממתי הרציונאל קשור פה ??
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
יש לי ויטרה ארוכה אדומה
יפיפה למכירה הבודי במצב כמעט חדש... הרכב מעולם לא היה שטח.
רק הגיר האוטומט שלו דפוק כל שאחר המכלולים מנגנים.
תתקשר אלי 0528281009 עדיאל אם מעניין אותך.
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אגיד לך מה שקיווית לא לשמוע-
אתה לא צריך את הכאב ראש הזה וחוץ מהוצאות ונוסטלגיה שקשה לך לשחרר יש בזה רק מינוסים.
צריך לדעת לחתוך ולמזער נזקים בכיס. יש לך רכב שטח אחד שגם כך דורש וידרוש מספיק משאבים.
היומיומי צריך להיות רכב נעים ושנותן לך שקט נפשי על הכביש ובחשבון בנק.
אתה יודע זאת טוב מכולם ומחפש חיזוקים כאן למשהו שעמוק בלב אתה יודע שהוא לא רציונלי.
מי קובע מה צריך להיות הרכב היומיומי שלי ?
אם אני יכול להרשות לעצמי, אז אני מעדיף שהרכב היומיומי שלי יהיה כזה שישמח אותי ביום-יום, ואפילו אם חלק מהמניעים הם נוסטלגיים.
ברור שזה לא רציונלי. גם XJ הוא לא רציונלי, ויודע מה ? גם ZJ. אבל הם עושים לנו טוב :)
אז ברשותך, אני רוצה לפרגן לעצמי משהו טוב גם ביומיום, ומבחינתי (ומנסיון העבר) ויטארה ארוכה ידנית יושבת לי יופי במשבצת הזו. לא תפרגן לי גם אתה ? מה אכפת לך ? לא על חשבונך :)
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
נדב, מנסיון ארוך שנים עם די הרבה רכבים...
עדיף ציפור אחת ביד לעשרות על העץ.
כל רכב אחר שתיקח יהיה הרפתקאה כלכלית שאתה לא תדע את סופה.
יש לך רכב שאתה אוהב אתו ואיך שהוא משופר, אל תזרוק אותו כל כך מהר.
קשה ויקר להגיע לקונפגורציה שאתה אוהב, ועדיף להתחיל עם מה שאתה מכיר.
3000 שח והרכב עם תושבות כמו שצריך ואיך שאתה אוהב אותו, לעניות דעתי לך על זה, שווה אפילו כלכלית.
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
מי קובע מה צריך להיות הרכב היומיומי שלי ?
אם אני יכול להרשות לעצמי, אז אני מעדיף שהרכב היומיומי שלי יהיה כזה שישמח אותי ביום-יום, ואפילו אם חלק מהמניעים הם נוסטלגיים.
ברור שזה לא רציונלי. גם XJ הוא לא רציונלי, ויודע מה ? גם ZJ. אבל הם עושים לנו טוב :)
אז ברשותך, אני רוצה לפרגן לעצמי משהו טוב גם ביומיום, ומבחינתי (ומנסיון העבר) ויטארה ארוכה ידנית יושבת לי יופי במשבצת הזו. לא תפרגן לי גם אתה ? מה אכפת לך ? לא על חשבונך :)
מפרגן ועוד איך.
אני מנסה לטעון שרכב יומיומי (רכב ת"ש) צריך להיות רכב פונקציונלי עד כמה שניתן אלא אם יש אתה לא סופר כסף.
מאחר ויש לך כבר רכב שטח שסוגר לך את פינת השטח ומאחר והויטרה היא סוג של כפילות שכבר כמעט לאא תראה שטח מצד אחד ומצד שני גם כנראה לא תספק לך כרכב מיושן שקט מיוחד או חיסכון אני אומר תיפרדו לשלום.
גם אם לשחוט אותה.
מצד שני אולי יש משהו במה שמוני אמר ואולי תמשוך עוד קצת ותהפוך אותה לאספנות.
בהייטק לא נוסעים ממילא בשעות ההגבלה.
בועז
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
ולמה להגביל את השטח רק לפינה ?
אני גר בכפ"ס ועובד בת"א - מה רע לנסוע דרך הירקון ?
נסעתי ככה 3 שנים - החיוך לא עובר, בדוק :)
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
אם אתה יכול להרשות לעצמך אז ההנאה מובטחת
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
או, עכשיו אנחנו מתחילים להתקדם :)
מה שנשאר זה למצוא את הדרך הנכונה להגיע לשם במסגרת התקציב.
אצל עדיאל יש ויטארה שלמה שאמורה להיות עם בודי נקי וגיר אוטומטי תקול באזור ה- 10K זוזים ועוד כמה מאות עבור הגרר. בהנחה שאצליח למכור מתוכה מנוע וסרן קדמי (שהוא כידוע רכיב מתכלה בויטארה ...) אוכל להחזיר לעצמי מחצית מהסכום הזה.
החלפתי כמה מילים עם מוסך הבית - עבודה של החלפת בודי או לחילופין הסבה לידני והעברת השיפורים תעלה לי 3500-5000 ש"ח (ויומיים חופש מהעבודה ...). זה מוסך גדול עם הרבה ליפטים, כך שהרכבים יועלו על ליפטים צמודים, זה יקל על העבודה...
אז בהנחה שבאמת מדובר בבודי יפה, אצטרך להשקיע עכשיו כ- 15K, מתוכם 5K-6K יחזרו בחזרה בזמן סביר ממכירת חלקים, נראה לי השקעה סבירה מתוך מחשבה לעוד כמה שנים קדימה (וזה גם ישאיר לי ויטארה שלמה לחלקי חילוף, יש לי היכן להעמיד אותה.
בסופ"ש אקפוץ לראות את הויטארה האמורה, ואז נראה מה הלאה...
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
אם תבנה רשימה של התוספות שמורכבות על הרכב אוכל להפיץ אותה ברשתות שאינך נמצא בהן (גם לא הבנתי למה אבל זה דיון אחר).
אם בכל זאת תתעקש,הנה משהו שאולי יתאים.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...037183048c.jpg
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
תודה שי, אבל אני לא מוצא את הפוסט הזה. תוכל לשלוח קישור ?
בשלב הזה אני עוד לא מוכר שום תוספות.
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
הוא התכוון שרצית למכור את כל הרכב עם התוספות אז שתכין רשימה מה יש על הרכב כדי שיוכל לפרסם ולספר לשאר למה הרכב הזה יקר יותר מיונדאי 2014 [emoji3] [emoji3]
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
יש רשימה מפורטת במודעת המכירה, שפורסמה גם בפייסבוק, אגב.
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
נדב.
לבחור עם הויטרה השחורה קוראים יוסף.
הנייד שלו 0524076402
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עדיאל
יש לי ויטרה ארוכה אדומה
יפיפה למכירה הבודי במצב כמעט חדש... הרכב מעולם לא היה שטח.
רק הגיר האוטומט שלו דפוק כל שאחר המכלולים מנגנים.
אז באתי וראיתי...
בודי אכן יפה, למעט רקבונות סביב המצבר - המגש והכנף עד לשלדה, וחלודה זלגה גם לשלדה עצמה אבל לא משמעותי ועוד ניתן לטיפול. חוצמזה יש חלודה גם מעל למצבר. כנראה שפכו מים על הקטבים מספיק פעמים בלי לשים לב לאן זה מתיז ...
חוץ מהגיר הדפוק, יש פלונטר של חוטים מתחת להגה ושתי ידיות הפיקוד שמצידי ההגה שבורות - כל זה בעקבות נסיון פריצה.
בנוסף לוקרים תקועים במצב מחובר, מראה שמאלית לא תקינה (מנגנון תקוע והמראה עצמה נפלה), 2 חלונות חשמל לא עובדים, מתזים לא מחוברים לכלום, ושאר זוטות.
חיברנו בוסטר והרכב הניע בנגיעה, אבל כשניתקנו את הבוסטר הוא כבה (גם כשניסינו להעלות סל"ד לפני הניתוק), אז או שהמצבר מקצר או שהאלטרנטור לא תקין.
בגדול זה נראה בסיס שאפשר לעבוד איתו. אני צריך להתייעץ עם פחח כדי להעריך את אפשרות ועלות התיקון בסביבת המצבר.
(הבעייה היא שאני לא יכול לקחת את האוטו לפחח...)
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
או שתביא את הפחח אליו או שתצלם מספיק ת והוא להעמיד את הנזק וכך תקבל לא מחיר מדויק אבל אזור שתדע איך להתקדם.
אגב הרכב לא חדש. אל תצפה ליותר מידי
היום רכבים 2008 אם רותם בעיות שתיארת חלונות חלודה וכו
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
בקושי רואים בעין, על אחת כמה וכמה בצילום. מתפורר במגע :(
אם לא הייתי מכיר את נקודת התורפה הזו, כנראה שלא הייתי מגלה עד אחרי הקנייה ...
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
נסגרה העסקה (טלפונית, טרם שולמה תמורתה).
השאלות על הפרק:
1. האם להסב את הכלה החדשה לגיר ודני ולהעביר את כל השיפורים, או לשתול את הבודי החדש בויטארה שלי ?
הויטארה שלי מודל 94, הכלה מודל 95 (לכן חייבת בממיר קטליטי). 2 השלדות תקינות, בויטארה שלי יש כבר וו גרירה ומידות צמיגים מתאימות ברשיון. אם אעביר את הבודי, כנראה שאבצע בהזדמנות זו גם זיפות לתחתית ואולי גם לשלדה
2. האם לבצע על הדרך (כי בכל מקרה דשבורד יוצא ממקומו) גם איטום לרעש וחום לרצפת הרכב?
דובר פה רבות על דיינמאט ו- WURTH, ויש כל מיני מוצרים ומחירים שאני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל ...
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
זו הויטרה האדומה??
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
בורדו למעשה, זו שעדיאל דיבר עליה, שהיא בכלל של מיודעינו מורי :)
-
תגובה: מחשבות על עתיד הויטארה ...
כמה שפחות להתעסק עם הרשיון, עדיף...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk