-
הבדלים בין סיקס וסופה
הי
אני עם טראנו כבר כ-10 שנים (יש כבר קצת הרבה ניסיון בשטח).
משתעשע במחשבה להחליף ולחוות קצת מהג'יפים היותר אמיתיים.
יש איזו השוואה/סקירה כלשהי על ההבדלים שבין הסיקסים לסופות?
אשמח לקבל קצת אינפורמציה השוואתית (על האופי, על האמינות,
על היתרונות והחסרונות), שיכולה לסייע בהחלטה איזה מהם...
תודה
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
וואו. תודה! חשבתי לעצמי חייבת להיות השוואה שכזאת, אבל כמה שחרשתי על גוגל בניסיון למצוא השוואה שכזאת לא הצלחתי...
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
חחח פתחת פה תיבת פנדורה שיש בה ויכוח עתיק יומי,
זה נבלה וזה טריפה
או שהדיון פה יוציא עשן ויאריך או שינעל כי זה כבר נלעס טומאצ'
גל
ד"א
אני נוסע גם בסופה וגם בסיקס הכל עניין של הרגשה!!:rolleyes:
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
חכה שדרור יגיע...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
שניהם מצויינים.
תקרא תבין ותעשה סיבוב- את התשובה תגלה לבד עם עצמך.
בהצלחה.
אתה בכיוון הנכון!
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ועוד לא גילה את השאלה אף חובב דיפנדר...
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ההבדלים סין סיקס וסופה, בין ג'יפ CJ לYJ, הולכים ומטשטשים עם השנים. מה שהיה ויכוח לוהט וסוער לפני 15 שנה בפורום הזה, כשסופה היה ג'יפ "חדש", "עמוס אלקטרוניקה", לעומת הCJ הישן והטוב השתנה לגמרי. גם זה וגם זה הם היום כלים "ישנים וטובים".
בהשוואה טכנית פרופר, כמעט כל דבר בסופה יותר טוב מבCJ - כי זה הרי, בהגדרה, CJ משופר מהמפעל. מצד שני, הבסיס נותר דומה מאד, והמודולריות של התכנון הבסיסי של ג'יפ גדולה מאד, ככה שאפשר ומקובל לשדרג סיקס עם מכלולים מתקדמים יותר של סופה (ולא רק סופה).
היתרון של הCJ הוא שהוא ישן יותר - קריא אספנות - והסופות עדיין לא. כרכב פרויקט ובסיס לשדרוג - אפשר לבנות את שניהם באותה מידה בדיוק.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
נסיעת הכביש שונה מאוד וכאן הסופה לוקחת בגדול. אישית הייתי שמח לסופה במקום ה CJ
אביגדור
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
תתקין בסיקס תיבת הגה של סופה 2 ותקבל היגוי חד ומדוייק .
כמו כן מערכת ההגה צריכה להיות תקינה וללא חופשים וכמובן מכויילת .
אצלי הסיקס נוסע ישר ולא משייט כלל גם במהירות של 140 קמ''ש .
וכן הייתה לי סופה מדוגמת ובכל זאת חזרתי לסיקס .
אילן
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
הנה הגעתי.
סיקס וסופה הם אחים. בריונים, דפוקים בשכל, קצת אהבלים, אבל מקסימים.
שניהם יכלו לככב בקבוצת הפייסבוק המפורסמת ''כשאבא ואמא בני דודים''.
הם זהים במידות ובמבנה ובהרבה מאוד תכונות, יתרונות וחסרונות וגם חולקים התאמה כמעט מושלמת ביניהם, כמעט בולט-און, בהרבה מכלולים ותתי-מכלולים ובהמון חלקים.
בדבר אחד באמת שהסופה לא יכולה להתחרות בסיקס - הוא פשוט יותר יפה. יש לו פרצוף וחמוקיים מעוגלים וסקסיים. החלק הקדמי שלו הוא היפה ביותר בהסטוריה של עולם הרכב. רק לטעמי כמובן - אבל אני יודע שאני לא לבד בדעה הזו.
אז בוא ואגלה לך שלוקחים חזית ומכסה מנוע וכנפיים קדמיות של סיקס ומלבישים על הסופה. זה מתאים אחד לאחד... והנה לך ג'יפ מושלם מכל הבחינות.
לכל אחד מהם הרבה מאוד יתרונות ולא פחות חסרונות. מנסיוני (28 שנים רק עם סיקסים וסופות) בשורה התחתונה לסופה באמת יש קצת יותר יתרונות וקצת פחות חסרונות - תולדת היותה מודרנית יותר ובעלת מכלולים צעירים יותר. למרות שהיום זה באמת כבר לא כל כך משנה. מה שמשנה זה מצב הג'יפ הספציפי באותו רגע שבאת לבדוק אותו. אתה יכול להחליט שאתה רוצה רק סופה ואז להתאהב באיזה סיקס במצב מעולה שעשה לך עינים וזהו - זה הג'יפ שלך. ולהיפך. ממש כמו עם נשים. צריך כימיה והתאהבות. אז אל תינעל על דגם ספציפי. פשוט תזרום. ואהההה - לך על פתוח כמובן.
מובטחת לך מערכת יחסים סוערת מלאת עליות ומורדות, דרמות וייאוש לצד הרבה ריגושים, התלהבות וסיפוק. ולמי שהדמיון שלו כבר מפליג למחוזות הרומנטיקה והארוטיקה אז שירגיע - אני עדיין מדבר רק על ג'יפים. שום רכב 4X4 יפני או בריטי או גרמני או מה שתרצה, בטח לא קוריאני - רב מוניטין ככל שיהיה, לא יכול להתקרב בכלל לאופי ולאישיות של Jeep אמיתי.
וכמובן הטוב שבכל העולמות הוא כמובן לערבב את המכלולים ולשנות ולשדרג לפי טעמך ולבנות לעצמך את היצירה הפרטית שלך - כזאת שלא זהה לאף סיקסופה אחר. וכמובן לעשות את זה במו ידיך. וכאן אין מתחרים לסיקסופה - עם כל הכבוד ויש המון כבוד - ל-Jeepים המודרניים כמו אינדיאנים ורנגלרים למיניהם, סיקס/סופה זה ה-Jeep האמיתי שאין בלתו ואין לו מתחרים ועד שלא היה לך אחד אתה לא באמת Jeepאי.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
מסכים עם כל מילה של דרור. במיוחד עם הסייפא - ג'יפאי נוסע בג'יפ אמיתי - או שיש לו תירוץ זמני ממש טוב.
יש דברים שהוא מבין בהם :rolleyes:
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ש01
ועוד לא גילה את השאלה אף חובב דיפנדר...
גילה.
ומפרגן....
Sent from my Android using Tapatalk ישוחרר ברנרד
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
מאז הכתבה ההיא לפני 17 שנה חלפו כמה ליטרים בירדן.
למשל החשש מפני תיקון תקלות-הזרקה בשטח, שהתברר כאתגר לא קשה כלל למי שמוכן ללמוד את המערכת - ואפילו אין צורך בציוד יקר מדי.
תיבת הילוכים - בלי להכנס לדירוגים, אני לא מכיר בעיות כרוניות בתמסורת סופה שנחשבת לאמינה, כך שאני לא מוצא יתרון מוחשי לטובת הסיקס.
טרנספר - אין ספק שלסיקס יתרון ברור, ה-231 הוא נקודת כשל בסופות. יש לזה שני פתרונות אפשריים:
- שדרוג ל-241 (שהוא חזק גם משל הסיקס) ייתן לך שקט מוחלט
- המרה לקיט סליפ-יוק אלימינטור עם ציר יציאה בקוטר של 241 - אני קורא לזה "241 לעניים" ולדעתי זה סט-אפ מוצלח בהחלט. קיים על הסופות 2.
נועלי טבורים (לוקרים) - יתרון ברור לסיקס כאמור בכתבה. הרברס-קאט של הסופה מחייב משנה-זהירות בטיפוס ברברס!
שלדה - אני דווקא שמעתי על שלדות סיקסים שנשברים יותר מאשר של סופות, דווקא בגלל הגמישות. אבל הכל משמועות.
מנוע - יש לקחת בחשבון שמנועי ה-258 של הסיקסים (4.2 ליטר) הולכים ונעלמים וקשה למצוא כאלה, בין השאר מכיוון שהקרנקים שלהם הם איבר נחשק לטובת מנועי סטרוקר ב... סופות. המשמעות היא שאם מכל סיבה שהיא יש להחליף מנוע בסיקס - קיים סיכוי לא קטן שתמצא את עצמך נגרר לפינה של השתלת מנוע סופה, עם פרוייקט הזרקה, ואז גם תאבד תכונה מצויינת של הסיקס לספק מומנט גבוה בסל"ד נמוך - ואם תצרף לכך את מכפלת יחסי-ההעברה הנחותה בסיקס, תקבל ג'יפ אנמי יותר בהכרח בהשוואה לסופה.
חוצמזה יש עוד לא מעט נקודות קטנות-לכאורה שבהן אתה רואה את השיפור בסופה, ואל תבין אותי לא נכון - הסופה היא לא יצירת-פלא הנדסית...
למשל בעיגון נדנדות-הקפיצים ישר לקורות במקום השישיות של הסיקסים שנטו להישבר, או למשל תיבת ההגה של הסיקס שמחייבת בניית מוט-קונטרה לחיזוק כי בא לך לירות במהנדס האידיוט שתכנן שם איך שתכנן, למשל הסט-אפ של הבולג'וינטים בסיקס שעלול להכשל (ולגרוף איתו גם צירייה שבורה) ששופר בסופה, ויש עוד פינות קטנות כאלה.
אני מת על שניהם, אבל אם תשאל לדעתי - הסופה מוצלחת יותר הנדסית.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
מיכל הדלק בסיקס קטן מדי. 20 ליטר פחות מהסופה. יתרון לסופה.
דש בורד ברזל בסיקס לעומת פלסטיק מתפורר בסופה. יתרון לסיקס.
טסט אחד בשנה לסיקס לעומת 2 בסופה. יתרון לסיקס.
סיכוי גבוה יותר שהסיקס ישאר ליד הבית בבוקר. שוב יתרון לסיקס.
בסופה אפשר להכניס מערכת גז לרשיון. יתרון לסופה.
אלו התוספות שלי.. כרכב שלישי בבית אני מעדיף את הסיקס. כרכב שני כנראה שהייתי מחפש סופה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
הדש-פלסטיק בסופה לא מתפורר, דווקא חומר ששורד יפה את השנים כל עוד לא הרביצו לו. אבך אין ספק שברזל יותר סקסי.
טסט - עניין של זמן.
גז - שמעתי על סיקסים עם גז, לא יודע אם ברשיון אבל נדמה לי שכן. לא יכול להיות?
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
למיטב ידיעתי גז ברשיון רק ממודל 95 ומעלה.. אשמח לגלות שטעיתי. מיד מזמין התקנה לסיקס.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
הכרתי סיקס אחד מוגז, לא ברשיון.
למיטב ידיעתי (ואולי אני לא מדייק) כדי לרשום באופן חוקי הסבה לגז, צריך לעמוד בתנאים הבאים:
1. הרכב צריך להיות מוזרק (כי אחרת אין למחשב מערכת הגז נתונים לעבוד איתם)
2. צריך להיות מותקן ממיר קטליטי, גם אם לא נדרש מבחינת השנתון (נבדק ויזואלית בתקינה).
3. צריך להיות אישור למערכת הגז על הרכב/המנוע הספציפי. כנראה שלסיקס אין כזה מוכן, אז זה מוסיף לעלויות, אבל לא אמור להיות בשמים.
4. הרכב צריך לעבור בדיקה תקינה ע"י הטכניון. זה כולל בעיקר בדיקת זיהום אוויר (גם על בנזין וגם על גז) ובדיקת דליפות גז מבורכת. לא מעניין אותם שום דבר אחר שמותקן ברכב, בדוק. הצ'רוקי עבר בלי אף קומבינה (לאחר תיקון דליפה קטנטנה ...)
השאלה המהותית היא האם הסבה להזרקה וגז תפגע במומנט המבורך של הסיקס בסל"ד נמוך ...
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מובטחת לך מערכת יחסים סוערת מלאת עליות ומורדות, דרמות וייאוש לצד הרבה ריגושים, התלהבות וסיפוק. ולמי שהדמיון שלו כבר מפליג למחוזות הרומנטיקה והארוטיקה אז שירגיע - אני עדיין מדבר רק על ג'יפים. שום רכב 4X4 יפני או בריטי או גרמני או מה שתרצה, בטח לא קוריאני - רב מוניטין ככל שיהיה, לא יכול להתקרב בכלל לאופי ולאישיות של Jeep אמיתי.
דרור בגדולתו ...
כל כך נכון, לטוב ולרע :)
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
אני מת על שניהם, אבל אם תשאל לדעתי - הסופה מוצלחת יותר הנדסית.
אוי ואבוי אם זה לא היה המצב... כל דור של מוצר הנדסי הוא שיפור של הקודם. אנחנו בארץ דילגנו על דור הTJ, אבל לא רחוק היום שבו השאלה סיקס/סופה תתחלף בשאלה - סופה/רנגלר... הדיון יהיה דומה והמסקנה תהיה זהה - הרנגלר JK מוצלח יותר הנדסית, הסופה יותר סקסית.
אבל בדיון הזה הגישה ההנדסית, התועלתנית, הכלכלית לא רלוונטית. אלו כבר מזמן לא כלי רכב אלא ביטויים לנפש, יצירות, סוסים עם אישיות משלהם.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אוי ואבוי אם זה לא היה המצב... כל דור של מוצר הנדסי הוא שיפור של הקודם. אנחנו בארץ דילגנו על דור הTJ, אבל לא רחוק היום שבו השאלה סיקס/סופה תתחלף בשאלה - סופה/רנגלר... הדיון יהיה דומה והמסקנה תהיה זהה - הרנגלר JK מוצלח יותר הנדסית, הסופה יותר סקסית.
אבל בדיון הזה הגישה ההנדסית, התועלתנית, הכלכלית לא רלוונטית. אלו כבר מזמן לא כלי רכב אלא ביטויים לנפש, יצירות, סוסים עם אישיות משלהם.
צ'מע, נכון ולא נכון.
עד אמצע הניינטיז ככה, בלוס-מינוס, זה עבד ככה. בעשרים שנה האחרונות העסק הולך ומדרדר בלא מעט תחומים.
קח למשל את הסרן הקדמי - דנה 30 בסופה מול דנה 44 ברנגלרים החדשים. מי מרוכבי הסופות לא היה מת לשדרג ל-44 בפרונט?
אלא מה - הסתבר שמתחת לקוד הנחשק מסתתר האוזינג עדין וחייכן במיוחד. הבעלים פחות מחייך, או משכיב 60K על סרני אפטרמרקט של קורי או דיינטרק.
גם בתחום ניהול המנוע העסק מורכב יותר, וכן אני יודע שחנן חובב טכנולוגיות להפחתת זיהום אוויר ובכל זאת יש לזה מחיר לא קטן למשתמש, אבל הצריחה לאו דווקא השתפרה וגם הביצועים של הסופה בסדר גמור כך שאני לא מזהה פה יתרון, להיפך.
אני בטוח שיש עוד דוגמאות.
אגב לא כל הטכנולוגיות מביאות בשורה, למשל ה-GDI המיותרת.
וקח בחשבון יכולת לתחזוקת-שדה.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
הרנגלר JK הנוכחי הוא הג'יפ הכי מוצלח הנדסית אי פעם. השילדה והמתלים מעולים. סוף הדרך.
חוזק ההאוזינגים של הסרנים מספיק לגלגלים המקוריים שהם 31-32 מה שבסיקסופה הם כבר הגדלה מהמקור. סרני ה-JK גם רחבים יותר והרוחב מפעיל מנוף גדול והרסני יותר. הרנגלר JK גם גדול פיזית וכבד מאוד וכל אלה ביחד עם הנטיה להתקין עליו גלגלים עצומים בהחלט מותחת את הסרנים המקוריים לקצה. אני משוכנע שבסיקסופה אם יצטרכו להתמודד עם אותו משקל ומימדים ועם אותם גלגלים יהיו כשלים דומים בסרנים.
אגב - הכל פתיר. יש קיטים של כל מיני ברזלים לחיזוק וכל עוד לא מתפרעים עם גודל הגלגלים אין צורך אמיתי בסרני אפטרמרקט מופרעים.
אבל לדעתי השאלה רנגלר מול סיקסופה תהיה פחות רלוונטית כי לנוכח כמויות הפלסטיק ועלויות האחזקה שאינן מוכרות למי שרגיל לסיקסופה שרוב בעליהם מתקנים הכל לבד והחלקים שלהם זולים. אני מהמר שהרנגלרים לא רק שלא ישרדו עשרות שנים כמו הג'יפים הקלאסיים אלא שעד שיגיעו למעמד של אספנות כבר יהיה אסור על פי חוק לנהוג בהם...
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
"אני יודע שחנן חובב טכנולוגיות להפחתת זיהום אוויר".
הייתי מגדיר את זה קצר וקל יותר: חנן חובב אוויר.
לעניין עצמו, כבעל סיקס שמונה שנים בעבר הרחוק: הסופה לוקחת.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
נושא הדיון הוא סיקס מול סופה נכון?
יש לי תחושה שהזליגה לכיוון הjk לא במקום...
ויש לו אגב לא מעט מחלות/נקודות חולשה שיש לתקן... לא לדבר על כמות recall מהגבוהות בעולם הרכב.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
זה כי תער לא עשו ריקול, פשוט בנו כל רכב שונה...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
קח למשל את הסרן הקדמי - דנה 30 בסופה מול דנה 44 ברנגלרים החדשים..
ברוביקון, לא ברגיל, לא כך?
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ברוביקון, לא ברגיל, לא כך?
גם ההאוזינגים של סרני הדנה 44 ב-JK רוביקון נוטים לחייך וגם נשברים.
ברור שהדיפרנציאל ב-44 גדול וחזק יותר. בעיקר כשלכבוד גלגלים גדולים גם יורדים ליחסי העברה קצרים/נמוכים יותר עם פיניון קטן וחלש יותר. ההאוזינג לעומת זאת לא יותר חזק מזה של הדנה 30 ברנגלר JK הרגיל.
שוב - מאותן סיבות - הנטיה של בעלי הרנגלרים למירוץ חימוש ביניהם שכוללת גלגלים גדולים מדי ושימוש שטח אינטנסיבי (כיבוש כל מיני אתגרים כמו כמריר וכו' על בסיס שבועי), מטילה עומס עצום ואז באופן טבעי מתחילים הכשלים. אלה כשלים שיופיעו בכל דגם של כל רכב שטח אם יגזימו איתו כפי שבעלי הרנגלרים מגזימים על בסיס יומיומי קבוע ויודעים מה?... בשימוש כזה לא בטוח שהיפנים/אנגלים/גרמנים/קוריאנים ישרדו אפילו חצי מזה.
כאמור יש לכל הכשלים פתרונות יעילים מאוד. החל מחיזוק פיזי של ההאוזינג עצמו וכלה בהחלפה לסרני אפטרמרקט מפחידים במחירים מפחידים עוד יותר. מי שבונה את הרנגלר לעבירות אקסטרים כמו שצריך ובלי לחפף, יודע שצריך להכין סכומים של שש ספרות.
וממה שאני ראיתי בישראל ובחו''ל - בישראל היו ויש כמה וכמה סדנאות מקצועיות עם הרבה מאוד ידע שבונות רנגלרים מהמרשימים ביותר גם ברמה העולמית - כולל ברמה של ארה''ב - ואני ממש לא מגזים. מי שצריך המלצות שיפנה בפרטי.
----------------------------------------
בין סיקס וסופה ההבדלים קטנים יחסית לדעתי, אבל הם שרירים וקיימים וברור שהסופה לוקחת בסופו של דבר. אחרי שני סיקסים שמאוד אהבתי ושתי סופות שבאו אחריהם - לי אין כל ספק בכלל שבכל פרמטר הסופה עדיפה ביג-טיים.
זה לא מנע ממני לבדוק גם סיקסים כשחיפשתי ג'יפ שיחליף את הסופה הירוקה הגנובה... כשהיה לי ברור שהג'יפ הראשון שייגע לי בלב - יהיה הג'יפ שאקנה. כי זה כבר לא באמת משנה מי מושך טוב יותר ב-800 סל''ד או מי טס טוב יותר ל-5,000 סל''ד, מי יותר טוב במעלה טכני זה או אחר או בסיבוב כזה או אחר בכביש זה או אחר. העיקר שזה Jeep קלאסי עם מנוע שש בטור חזק ונפלא וחלון קדמי מתקפל ומכניקה אמריקאית חסונה מברזל שאפשר לטפל בה לבד ולשחק בה כמה שרוצים ואיך שרוצים עם ים של חלקים ושיפורים במחירים שפויים. בין אם סופה ובין אם סיקס.
היו שני סיקסים ארוכים נפלאים במצב נהדר שאהבתי וכמעט הייתי מוכן לשים מקדמה ולסגור עליהם זכרון דברים בו במקום. הראשון היה הלבן שהיה של לביא מהפורום כאן, והשני סיקס כחול מטופח מאוד מזכרון יעקב - זו היתה רק שאלה של מחיר שלטעמי היה קצת מוגזם עבור סיקס ישן. ואז פגשתי את הסופה הנוכחית שלי וכל השאר היסטוריה.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
השאלה המהותית היא האם הסבה להזרקה וגז תפגע במומנט המבורך של הסיקס בסל"ד נמוך ...
המומנט הוא לא תולדה של דרך הזנת הדלק אלא של מבנה המנוע.
הסבה להזרקה ובטח למחשב+הזרקה רב-נקודתית של סופה (ואם כבר אז גם עם ראש סופה/4.0L) עושה רק דברים טובים למנוע של סיקס.
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונימוג אדום
תתקין בסיקס תיבת הגה של סופה 2 ותקבל היגוי חד ומדוייק
אפשר להרחיב על זה קצת ?
איזו תיבה יש בסופה 2 ?
במקרה שלי אני מתעניין בהשוואה לצ'רוקי, לא יודע איזו תיבה יש שם חוץ מזה שהיא מתחילה לנזול, ואם יש תיבה טובה יותר אז זה הזמן להתחיל לחפש כזו ...
-
תגובה: הבדלים בין סיקס וסופה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
צ'מע, נכון ולא נכון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
עד אמצע הניינטיז ככה, בלוס-מינוס, זה עבד ככה. בעשרים שנה האחרונות העסק הולך ומדרדר בלא מעט תחומים.
מה שנראה בעיניך - כמשתמש קצה מאד לא אופייני, כהתדרדרות, הוא, מבחינת המהנדסים שמפתחים לפי דרישות, התקדמות. הגדלת הבטיחות, הקטנת צריכת דלק וזיהום, והורדת עלויות, זה מה שדורשים מהמהנדסים וזה מה שהם מתקדמים בו. באופן כללי בעולם הרכב.
ועדיין, בחזרה לנושא הדיון - ההתפתחות הבין דורית של הג'יפ האוניברסלי - המהנדסים דווקא כן משפרים גם את הדברים שחשובים לנו.
קודם כל, רנגלר רוביקון זה דגם Jeep החדש היחיד הרלוונטי לחובבי שטח. הוא לא מיוחד או נדיר או בלתי מושג - , וכשאני אומר רנגלר לזה אני מתכוון. לא רואה סיבה לקנות רנגלר שהוא לא רוביקון. וזה הג'יפ הטוב ביותר אי פעם, בהפרש גדול. פה ושם אפשר להתווכח על נקודה כזאת או אחרת כמו קלות הורדת החלון הקדמי, או הסאונד של מנוע טורי מול V. אבל בסך הכל הוא עדיף מכל דור קודם, סופה-סיקס-YJ-TJ, מלבד במקדמי רומנטיות שכבודם במקומם מונח. וJL הולך להיות כנראה אפילו יותר טוב.