טרופר דיזל 3 ליטר 2003 - בנסיעה של כ180 קמ מקריית 8 להוד השרון. באזור צמח "צק אנגין " די מובן גובה 200- . תודלק בשרון (בסולר בוודאות ) אבל נראה כאילו יש בעיה במשאבת דלק....הגיע הבייתה. לאחר כשעתיים הותנע גימגם וכבה....רעיונות ??
Printable View
טרופר דיזל 3 ליטר 2003 - בנסיעה של כ180 קמ מקריית 8 להוד השרון. באזור צמח "צק אנגין " די מובן גובה 200- . תודלק בשרון (בסולר בוודאות ) אבל נראה כאילו יש בעיה במשאבת דלק....הגיע הבייתה. לאחר כשעתיים הותנע גימגם וכבה....רעיונות ??
מה קשור צ'ק-אנג'ין לגובה 200 מתחת לפני הים?
צריך לבדוק מה הסיבה האמיתית לנורת האזהרה, אם אין לך tech-2 אתה יכול להוציא את קוד השגיאה ע"י קיצור רגליים במחבר ה- OBD - חפש הוראות מדוייקות יותר כאן בפורום.
מי שיחפש בפורום ימצא קשר בין הלחץ ב-200- מתחת לפני הים ו-check engine light !
אשמח אם תסביר או תמצא הסבר שכזה ותוכל לצרף כאן קישור.
מעולם לא ראיתי אצלי את הנורה דולקת לאורך נסיעות בכנרת, בבקעת הירדן וגם לא לאורך חוף ים המלח. אם אצלי הייתהנדלקת נורת בדוק-מנוע, הייתי בודק מה הסיבה לכך.
לפעמים שגיאה בחיישן (map (manifold absolute pressure שיושב על סעפת היניקה מדליקה נורת צ׳ק אינג׳ין בגלל הפרשי גובה, אם התקלה נראשמה במחשב אפשר לשלוף אותה בעזרת טק2 או קיצור פינים בקונקטור DLC.
בקשר לגמגום ונכבה, תן יותר פרטים, קרה חד פעמי או יותר? מתי? מנוע חם/קר?
בטרופר דיזל אין משאבת סולר קונבנציונלית, המשאבה בעצם היא משאבת לחץ שמן גבוה למערכת הזרקה הידראולית שאליה מחוברת מעין "משאבה" שמזרימה את הסולר ישירות לראש.
בדרך כלל גמגום ומנוע נכבה זה חיישן לחץ מסילת שמן, צריך לבדוק בטק 2 ערכים שלו ולהשוות, או אופציה אחרת זה כשהתקלה מופיעה לנתק חוט לבן בצמת מזרקים(פיקוד של החיישן), אם התקלה נעלמת כנראה חיישן מסילה תקול.
אם התקלה לא נעלמת?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לי קרה שהוא הניע ונכבה בגלל חוסר קריטי בשמן.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
מה זה חוסר קריטי בשמן מתחת לקו התחתון או באמצע?
Sent from my iPhone using Tapatalk
איך "באמצע" זה "חוסר קריטי" בשמן?
שואל כדי לבדוק דמיון לתקלה שחוויתי אמש.
באיזו נקודה מתחיל חוסר קריטי? מתחת לקו התחתון?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חצי זה כבר מתחיל להיות קריטי, כי זה תלוי גם איפה האוטו נוסע או חונה, עליות/ירידות, בעליה יהיה לו קשה לינוק שמן מהאגן, בירידה יהיה לו יותר קל, כמובן זה משפיע על המשאבות וכו'.
מתחת לחצי זה כבר לא טוב, יכול להיכבות במצבים מסויימים וכו'.
קו מינימום כנראה שבכלל לא יניע, שוב-כל זה גם תלוי במצב המנוע עצמו ועייפות המרכיבים המכניים.
תודה,
דרך אגב, מה הגורמים האפשריים לכך שפתאום הטרופר אוכל שמן בצורה משמעותית בטיול אחד שלא ממש שונה מטיולים קודמים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
האוטו לא עישן
Sent from my iPhone using Tapatalk
בינתיים נמצא שהאלקטרו מגנטי היה תקול ולא העביר שמן...
חוץ ממנו מה עוד צריך לבדוק במסלול השמן?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה תהליך הבדיקה שלך?
איך הגעת לזה שה"אלקטרו מגנטי" היה תקול ולא העביר שמן ומה עשית כדי לפתור את זה?
כדאי לדעתי לעבוד בצורה מסודרת ולא לזרוק דברים באויר;
ישנו מסנן באגן השמן שדרכו משאבת הלחץ שמן מושכת שמן ודוחפת למסילה ומשם למזרקים.
צריך לבדוק:
1. תקינות מסנן באגן השמן - שלא סתום ושלא סדוק/נוזל מהגומיה.
2. מצב ווסת לחץ (אלקטרו מגנטי), אפשר ורצוי עם מחשב טק2.
3. מצב חיישן מסילה - רצוי עם מחשב טק2
4. מצב מסילה מבחינת נזילות - יש שני פקקים בצדדים, יש את הגומיות של המזרקים ויש את שני החיישנים.
אם כל זה לא פותר - צריך לחבר מד לחץ שמן ולבדוק אם המשאבה דוחפת שמן במספיק לחץ בצינור הראשי שמוביל למסילה.
בהצלחה ואם אתה במקרה מאיזור גליל עליון צור קשר ננסה לעזור לך.
תודה על התגובה, לצערי אין לי את הזמן הכלים והניסיון לעשות את כל הדברים לכן התשובה שאני מעביר היא מאיש המקצוע במוסך, הוא ביצע גם את כל הדברים שכתבת כולל ניקוי האגן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם הרכב מניע - הווסת כן מעביר שמן..תפקידו לווסת את לחץ השמן במסילה בהינתן פקודה מהחיישן.
אתה צריך טק2 לדעתי לפני שתמשיך עם הניסוי ותהייה...לדעתי.
הרכב לא הניע, רק אחרי החלפת וסת השמן הוא הניע
Sent from my iPhone using Tapatalk
רכשת חדש?
תביא את הישן אני מוכן לקנות אותו ממך בסכום סמלי
אחרי מעלה רמון, בכניסה לנחל דורבן הרכב נכבה וסירב להניע...
בוצע ניתוק מצברים, בוצע קיצור חיישן מסילה ועדיין לא הניע.
כחלק מהבדיקות נמצא שירד הרבה שמן ביום וחצי טיול.
בכל מקרה כל מי שניסה לעזור כבר אמר שנראה לו שמדובר בוסת שמן אלקטרו מגנטי...
Sent from my iPhone using Tapatalk