של צ'ילטון.
רשום עליו שהוא כולל את כל הCJ5,6,7 וSCRAMBLER שיוצרו בארה"ב וקנדה.
השאלה שלי היא לאיזה דגם להתייחס כשאני מחפש נתונים בעבור הCJ8S שלי (שיוצר כמובן בנצרת).
אם מישהו רוצה לעיין/לצלם אז בפרטי.
תודה רבה
מיכה
Printable View
של צ'ילטון.
רשום עליו שהוא כולל את כל הCJ5,6,7 וSCRAMBLER שיוצרו בארה"ב וקנדה.
השאלה שלי היא לאיזה דגם להתייחס כשאני מחפש נתונים בעבור הCJ8S שלי (שיוצר כמובן בנצרת).
אם מישהו רוצה לעיין/לצלם אז בפרטי.
תודה רבה
מיכה
זה הספר ששימש אותי עד שהגיע הספר הצבאי בעברית. הדגם שמעניין אותך זה CJ7 וScrambler מהשנתונים המאוחרים, 84-86. רוב הדברים המכאניים דומים לסיקס שלנו. סכימות החשמל יכולות להיות שונות פה ושם, ומערכות בקרת הפליטה שונות מאד (אצל רובנו יש שרידים בודדים בלבד).
עבור הרוב המוחלט של הספר, חוץ ממידות מרכב, זה לא משנה לך.
בפרק של המנוע תתייחס לSIX IN LINE .
בפרק של הגיר תתייחס לT176
בפרק של הטרנספר לדנה300
וכן, הלאה. הדגם המדויק לא משנה, וממילא לא ניתן להשליך במדויק מהדגמים האמריקאיים לדגמים הישראליים.
אוקי תודה.
מה שכרגע מעניין אותי בעיקר, לצורך תיאורטי - עוד לא מעשי, זה נושא מערכת החשמל.
מאחר ואני מאוד רוצה לבנות מערכת חדשה עם תכנון חדש אז חשוב לי לדעת איך הקיימת עובדת.
יש לי, כמובן, גם את הספר הצבאי.
מערכת החשמל בספר הצהלי כמעט ולא רלוונטית לגביך. (היא של 24V)
גם המערכת שתוםיע לך בספר לא ממש רלוונטית.
המלצתי היא לקרוא את שתי הסכימות, להבין למה כל דבר מחובר כמו שהוא, ואז להשליך מזה למה שאתה צריך.
אם תרצה עזרה בנושא חשמל, רק תגיד.
עירא
לא רלוונטית מאיזה בחינה?
אני מקווה, אני יודע שזה כרגע קצת גדול עלי אבל אני לומד את העניין, לתכנן מערכת חשמל חדשה לגמרי (לא שיפץ של קיימת) כולל סכמות חשמל חדשות וכדומה.
אני יודע שזה נשמע (נקרא?) קצת מטופש ממישהו שיש לו סיקס בקושי חודשיים אבל כמו שכתבתי, אני מתכוון ללמוד את הנושא כמו שצריך.
הרעיון הוא שלפחות בחלק האחורי של הרכב, לבנות מחדש את כל סכמת החשמל כולל בתי מנורה חדשים במיקומים חדשים והפרדה בין הפונקציונליות של המנורות (איתות לא יהיה גם אור בלם וכדומה).
לפני כן אני רוצה להבין איך המערכת הקיימת עובדת. הסבירו לי את העניין של חלוקת הרכב לקדמי ואחורי אבל לא הצלחתי להבין בדיוק איך ולמה.
תודה בכל אופן כשזה יהיה רלוונטי יותר אני בטח אפתח על זה שירשור.
מיכה
גם אני מוכן להושיט עזרה בנושא החשמל.
תודה רבה :)
כשזה יהיה רלוונטי אני אפנה אליכם.
מיכה
קפוץ לקפה, אני אסביר לך הכל.
עד רמת המנורות איתות בשעון מהירות.
עירא מערכת החשמל של ה 24 וולט ושל ה 12 וולט זהות , השוני היחידי זה המתחים
והנגדים לפני השעונים , הצתה, מנוע וישרים וכו'.
מה שכן אם הייתי מחליף את מערכת החשמל הייתי בונה אותה לפי הסכימות בספר)כולל צבעי החוטים( אבל מוריד את כל הלא נחוץ ו
זה קצת סוטה מהדיון המקורי.
בכל מקרה, כרגע זה לא רלוונטי אבל בהחלט תודה על העזרה.
כרגע, טפו טפו טפו, המערכת חשמל שלי מתפקדת. אני אמנם קצת חושש להוסיף התקנים אבל כשאגיע למשוכה הזו אעבור אותה.
אני בעיקרון מאוד מעוניין להבין איך המערכת הנוכחית עובדת ולשדרג אותה משמעותית. זה אומר בעצם לבנות מחדש את כל המערכת חשמל שלא קשורה לתפקוד המנוע.
מקווה שתוך חודשיים יהיה לי את התקציב ואוכל להתחיל לעבוד.
Quote:
סכימות החשמל יכולות להיות שונות פה ושם
Nimrod,
I have news for you
The wiring diagrams in the Chilton are not based in reality
even for the US models
I was going crazy trying to find wires that didnt exist untill I found the factory service manual, thats the only book I found that the wiring diagrams are right on, all the color codes match up to whats on the jeep.
מאיפה אפשר להשיג את הFACTORY MANUAL?
שאלה נוספת, ליאנוביץ' יש קטלוג חלקים לCJ (מן הסתם) עם פיצוצים של כל חלק וחלק.
מאיפה ניתן למצוא ספר כזה? יש בכלל חדשים לקנות?
תודה
Thats the original AMC books from the 80's
no longer in print, but you can find them on ebay all the time
for about $80
I can scan a print of the wiring diagram if some one needs it
or bring it with me........unless a nuke will spoil my visit
בוא נקווה שלא נופצץ בקרוב. אם תוכל להביא את הספר או לסרוק את העמודים של מערכת החשמל אני מאוד אודה לך.
Mike,
Any particular section?
The whole thing is like 10 pages.
אני לא יודע.
ניח שאין לי שום חשמל, כבלים וכלום ברכב.
הבודי ריק מחשמל לחלוטין וצריך לבנות הכול מחדש. (זה אגב מה שיקרה)
אני אחרוג מ"נדר" השתיקה שגזרתי על עצמי, ואפילו לא אהיה סרקסטי.
אני, עם ידע ותואר של מהנדס חשמל ואלקטרוניקה, ועם נסיון לא מבוטל בחשמל ובחשמל רכב בפרט, לא הייתי עושה דבר כזה אם לא הייתי מוכרח.
מוכרח, פירושו שיש לי רכב שאין בו מערכת חשמל, וגם אין מערכת חשמל bolt-on בשבילו.
אני יודע שמדגדג לך בכל מיני אברים לעשות כל מיני דברים בכל מיני דרכים, אבל, בניית מערכת חשמל מאפס היא משהו שגדול מאד על מידותיך, לא רק היום, אלא גם בעוד שנה-שנתיים.
גם אם אתה חושב שוינקרים בצבע כתום ומופרדים מאור הברקס הם יותר יפים/בטיחותיים/סכסיים, או מה שלא תרצה - עזוב אותם במנוחה.
מקסימום - תתעסק חצי יום בלהוריד ולחתוך ולבודד חוטים שאינמם מגיעים לשום מקום.
ראה, הוזהרת. :twisted:
Mike,
the wiring diagrams are a very usefull tool to fix electrical problems
However if you wish to build a harness from scratch, there are alternatives
like this
http://painless.r-catalog.com/pg-lkp/ymm.asp
Its a custom made harness, all brand new, I think the cost is about $200-$250
, not sure
I dont recommend to anyone to build their own, as even if you know what you are doing its TONS of work, prepare to spend weeks to make it right, especialy if you are a perfectionist like me,
Not to mention the cost of wires, connectors and such
I know Buldog buit his own
And I wish him all the luck on that
personaly I whould fix the factory harness
The reason I asked what pages did you want as there is a lot of wiring that are US specific like the computer and such,
obviosly you dont need it
I'll see what I can do
You know what, I have a pdf file of the original diagrams for a 79 cj7
I'll send them to you
אני יודע שמדגדג לך בכל מיני אברים לעשות כל מיני דברים בכל מיני דרכים
I'm going to be an adult
today only
and reserve the right to keep my big mouth shut
nuff said
Shmil,
you the man.
שמיל וג'ו.
הצמה שיש לי עכשיו, לפחות בצד השמאלי היא חוט חשמל לבניין עם 10 גידים בערך.
ככה זה לפחות נראה.
אני באמת לא מבין מה הבעיה בעניין, כנראה כי אני פשוט לא מכיר את המורכבות של המערכת.
כרגע זה לא רלוונטי, כשזה יהיה רלוונטי אני אחזור עם שאלות לפורום.
יתכן בהחלט, מחמת גודל הפרוייקט, שלא אשנה כלום אלא רק אתקן. הבעיה, כמו שכתבתי, זה שהחלק לדעתי הכי מקורי שיש לי במערכת חשמל זה המנגנון הגה שהחלפתי לקראת הטסט.
אולי גם קופסת הפיוזים. כל השאר נראה כמו קומבינה אחת גדולה.
בקשר לזה שהרכב ישכב כמה שבועות...אז מה? זה לא רכב ראשון ואפילו לא שני.
לבנות מערכת חשמל צריך לא רק תאוריה אלה גם הרבה פרקטיקה!
לך כרגע אין את שניהם, תהוריה אתה יכול ללמוד
פרקטיקה אתה יכול לרכוש
לבנות את מערכת החשמל ברכב שלך בתור שעור ראשון זו דרך לרכוש פרקטיקה, די בטוח שאם תבחר בדרך הזאת יהיו לך הרבה שעורים נוספים לרכישת פרקטיקה, כמה הרכב יסע בין שעור לשעור ואיזה מערכות יעבדו באופן רגעי, מחזורי, מקרי או תמידי לא ברור.
בקיצור
גש לסמו וקנה מערכת קומפלט
ומה עשיתי בזה שקניתי אצל סמו? הרי גם אצלו זו מערכת שפורקה מאיזה סיקס לא?
המערכת שלי עובדת. סילקתי את כל החוטים המיותרים שמצאתי מבלי לפרק את הדשבורד.
אבל כל הרעיון, שיכול להיות שלא יתממש בסופו של דבר, זה לבנות מערכת חדשה מאפס ע"פ התרשימים והתכנון המקורי או ע"י משהו שאני אתכנן.
אני מודה ומתוודה שאין לי מושג כרגע בכלום אבל מקווה שיהיה לי מתישהו.
בקשר לפרקטיקה, בשביל זה קניתי סיקס ולא רכב מתקדם ומסובך יותר. אם הוא יושבת לכמה שבועות/חודשים אז זה לא נורא כל כך.
זה לא עניין של מושג , זה יותר עניין של נסיון .
אתה צריך הרבה נסיון בשביל לבנות צמה כמו שצריך
מנסיון שלי זה קשה מאוד לעשות את זה , לא ניתן להשיג חוטים בשלל צבעים בשוק .
מסמו אתה אולי יכול למצוא מערכת במצב טוב מאיזה ג'יפ ימ"ח שלא נסע
אתה סתם מחפש צרות, ולא תקבל בסוף מערכת חשמל יותר אמינה משיש לך כרגע, בתנאי שתעבור עליה טוב, ותסדר כמו שצריך את הדורש סידור.
תמצא פרויקטים אחרים להשקיע עליהם זמן. אני בטוח שיש לך כמה כאלה בסטנדביי.
גם אני בדעה של חנן כמובן שכל עוד לא מדובר על קומבינות עצבניותציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אוקי אני מקבל את מה שאתם אומרים.
אבל כמו שכתבתי, נראה לי שהמערכת חשמל אצלי היא קומבינה על קומבינה.
בעיקרון אין שום בעיה לבנות קופסת פיוזים חדשה לחבר את כל מה שאני רק רוצה אליה.
נעשה רבות ע"י רבים וטובים.
אבל... זה מפריע לי.
נגיד את זה ככה. זה שמערכת החשמל , שעובדת אגב, נראת כמו שאיך שהיא נראית כיום אצלי ברכב מפריע לי. מפריע לי מספיק בשביל להשקיע את ה600-1000$ במערכת חדשה דנדשה.
אולי באמת אין טעם לנסות להמציא מחדש את הגלגל ופשוט לקנות צמות חשמל מוכנות מחו"ל.
העניין הוא, ותסלחו לי על החוסר נסיון והבורות, אני לא מבין מה הביג דיל בבניית צמה.
זאת אומרת, זה בסה"כ חוטים שמחוברים ביחד, בצבעים שונים ועם מחברים בקצה אחד ומחוברים לקופסאת פיוזים בקצה השני.
כמובן שיש על מיני מתגים וריליים בדרך שמסבכים את העניין, אבל בגדול זה מה שזה לא?
כמו שאני רואה את זה, שוב כנראה מפאת חוסר נסיוני, מחלקים את הרכב לצד ימני ושמאלי, לכל צד יש את הצמה שלו ושתי הצמות מתחברות בסופו של דבר לקופסת פיוזים שנשלטת ע"י ה+ של הסוויץ' (הכוונה לקופסא שלא מקבלת + במידה והסוויץ' לא במצב ON)
בנוסף יש קופסת פיוזים נוספת שמחוברת ישירות למצבר שאליה מתחברים כל הרכיבים שדורשים זרם תמידי (מחשב, רדיו וכדומה)
כמובן שצריך לתכנן את מנגנוני האיתות והאיתות סכנה או איך שקוראים לזה, אבל זה בכל מקרה נשלט מהמנגנון הגה (שישאר מקורי)
אני לא רוצה להשמע אידיוט (אולי כבר מאוחר מידי לזה אבל מילא...) אבל מה הביג דיל?
נכון שצריך לדעת לחבר טוב את המחברים לחוטים וצאיך לעטוף אותם בפלסטיק נצמד או איך שקוראים לזה. כמובן שמדובר על הלחמות בדיל איכותיות ולא חיבור בלחיצה וכדומה.
עכשיו, אחרי שכתבתי כנראה כל כל הרבה שטויות אולי מישהו יכול להסביר לי למה זה כל כך מסובך לבנות מערכת חשמל מאפס?
אני לא מדבר על החלק שקשור למנוע בכלל. לא נוגע בזה. אני מדבר בעצם על 2 קופסאות פיוזים חדשות ומערכת אורות חדשה. לא יותר מזה.
למה בעצם אני צריך לשבת רבע שעה ולכתוב למה זה מסובך ולמה זה גדול עליך?
אתה צודק, כולה כמה פיוזים, כמה ממסרים, כמה מתגים וכמה ריליים, אתה יודע מה - עוד קצת חוטים.
בעצם, עכשיו, לפי דבריך, שמע, ממש גנבים האתרים האלו שלוקחים 250$ לצמה חדשה.
יאללה, תעשה לבד, תשתדל, אגב, כדי שיהיה בטוח, לעשות את זה מחוטים של מתקיני רדיוטייפים, יש להם המון צבעים.
תוריד קודם את כל הצמה הישנה, ואח"כ תתחיל לבנות מחדש.
הולך להיות כאן מעניין... :twisted:
(מעניין על מה יהיה הדיון הבא - איזה כיף לנסוע עם ג'יפ שיש לו רק שני חוטיפ - לכויל ולסטרטר, או: איך מכבים דליקות חשמל ללא מטף, או: איפה קושרים מטף כיבוי שיהיה זמין ומהר, גם מבפנים וגם מבחוץ בלי שיגנבו אותו)
ואם למישהו לא היה ברור - אז בהודעה זו אין לקחת את דברי ברצינות.
Shmill,
you are killing me
I was rolling on the floor
I have to meet you in March....if you dont mind
העניין הוא, ותסלחו לי על החוסר נסיון והבורות, אני לא מבין מה הביג דיל בבניית צמה.
Mike,
I want you to say that AFTER you built your first harness
But for some strange reason I dont think those words will leave your mouth
I think its going to be more like
how can I be such an idiot for starting this project in the first place?
Been there done that
BTW did you get the files?
Tell you what
A CJ harness is consisted of 4 sections
1 for the dash and fuse box
2 engine compartmant left, the one for the head lites
3 engine compartmant right for the engine
4 rear harness for the back lites
Which one do you need
?
I will give it to you if you stop talking about about attempting to do it by yourself
EICH ANI?