-
טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
שלום לכולם!
אז היום בעצם התחלתי פרק חדש בחיי בתור איש בעל 4X4 (עד כה בעל פרייבטים בלבד, אז חסר מושג לחלוטין), טויוטה היילקס 97. וכן, קראתי את כל הפוסטים והדיונים המרובים על הבעד ונגד הטויוטה, החל מהאמינות המפוקפקת וכלה ברכב השטח הטוב ביותר ביקום האינסופי, אבל בסוף כשהגעתי למה שמוכרים פשוט נשביתי בידי רכב ספציפי.
כמובן שיש תקלות ברכב שעלו בבדיקה לפני, וכשבאתי לחפש פה מידע על מוסך אמין ומומלץ (קודם מחפשים, אחר-כך שואלים) ראיתי ששוב ושוב עולה פה התשובה "היילקס אוטו פשוט, עשה זאת בעצמך".
אני ממש בעד, ואז התחילה הבעיה. ספר טכני עם תרשימים זה אחלה למרות שלא מצאתי את הקישור (זה שנעוץ בתחילת הפורום, לא הבנתי מה אני אמור להוריד מכל הקישורים). אבל מעבר לכך, לפעמים כשצריך לפרק משהו, לא בדיוק מוסבר לך איך הכי נכון וכמה צריך להיזהר, ובמקרה בתור מישהו שצריך להחליף את המוט מגל (שאין לי מושג היכן הוא) קראתי פה פוסט שגרם לי לפקפק ברצון שלי לעשות כזה דבר לבד.
אז בבקשה מכם, וותיקי ההיילקסים, היכן מתחילים?
המון תודה!
טל
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
תתחדש!
מאיזה אזור בארץ אתה?
שלח לי בפרטי את המייל ואוכל לשלוח לך ספר רכב.
בספר המקורי יש תרשימי זרימה איך לפרק את האוטו לגורמים.. אם יש לך חוש טכני וקצת אומץ, הרבה דברים אפשר לבצע טוב לבד.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
ברוך הבא.
אתה מוזמן להתקשר 0544549393
Sent from my SM-J320F using Tapatalk
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
קודם כל, תודה רבה על ההיענות!
שמח להצטרף למסיבת טנדרי ה-4X4, ומקווה שאוכל להתחיל לנסוע בשלי בקרוב...
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
בנוסף למה שדורון שולח לך - לעבודה על הרכב נוח ספר נייר -
http://www.ebay.com/itm/HAYNES-REPAI...oWfP5w&vxp=mtr
(יש לי כזה, מהימים שהיתה לי היילקס 97'. אבל אני שומר את כל מדריכי היינז שלי בשביל הנכדים. יש לי בין היתר לפג'ו 309, סובארו לאונה ועוד.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
תודה רבה על הקישור, הזמנתי ומחכה לו בקוצר רוח...
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
שאלה חשובה.
כפי שהאירו את עיניי וציינו בפניי, רצוי שתהיה בידי ידית מומנט כאשר אני הולך להתחיל את העבודה.
מגוון הידיות לא מקל, והמדריך לא בדיוק אומר. אז כרגע אין בכוונתי להתעסק עם המנוע, איזו ידית מומנט רצויה?
ואני גר ברחובות, האם מישהו מכיר היכן ניתן לקנות אחת באזור?
המון תודה, כמו תמיד.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
אני קניתי בזמנו את הכי פשוטה שמצאתי והיא עשתה עבודה טובה.
אם אתה מתחיל לבנות ארגז כלים לג׳יפאי שווה לך להכיר את ל.כ ברמלה.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
ראשית , של נעליך מעל רגליך והשתחווה לסמל המפואר, כי קדוש הוא !
העדר אינו טועה, כל העולם נוסע בטויוטה.
שנית , זכור , טויוטה לא מתקלקל.
רק משתבח עם השנים.
שלישית , ברוך הבא ...
כנראה שהילקס ישן זה האוטו כמעט הכי "טיפש" בין כל רכבי השטח (כמעט , כי רק סיקס בנוי פשוט ממנו) - אבל לא כל טיפש יכול לטפל בו.
לטיפול עצמי ברכב אתה חייב כלים איכותיים, סטנדרטיים וגם יעודיים לרכב.
מקום.
פנאי.
יכולות קריאת חומר ברשת ויכולת לעבוד לפי הוראות כתובות.
קצת שכל וחוש טכני.
כל מה שתרצה לעשות באוטו שלך כבר נשאל, נעשה, צולם והועלה לרשת. צריך רק לחפש.
קרא את כל פורום טויוטה כאן בג'יפולוג.
קרא בפיראטים.
קרא ב IH8MUD.
אל תקרא בצהוב.
ובטח לא בפייסבוק...
מבטיח לך שתמצא תשובה לכל שאלותיך.
אם קראת ועדיין לא הבנת, אתה מוזמן להתקשר.
בברכה,טושי
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
תודה רבה! נכונות יש (גם לקרוא וגם לעבוד), מקום יש, וגם חוש טכני קל יש. הייתי אומר גם כוונות טובות, אבל כולנו יודעים לאן זה הולך...
החלטתי לצרף תמונות קצת, ולשמוע קצת חוות דעת ולקבל קצת משקפי מציאות על הדרך.
ללא ספק אנבור ברחבי הרשת, ואם עדיין אשאר עם ספקות וחלקים "ספייר" (אלו שמפרקים ואחרי שמרכיבים נשארים איכשהו בחוץ) אשאל פה. תודה רבה על כל הטיפים, הסבלנות, והמוכנות לעזור!
ולא, לא לקחתי את הרכב לשחות בים... אני יודע, חלוד "קלות"...
קובץ מצורף 115805קובץ מצורף 115806קובץ מצורף 115807קובץ מצורף 115808
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
יכול להיות שהתמונה מטעה, אבל יש מצב שקפיץ העומס לא מיושר עם שאר הקפיצים?
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
משהו שקפץ לי לעין בצילומים,
למרות עליה משמעותית במידה (30בקושי המקורי אל 33), לא יישרו ברכב קו למערכת היגוי.
הכוונה למוט דחיף מונמך שמוריד את העומס מזרוע המגל, שבמצב מקורי עם קפיצים גמישים, מופעל עליה לחץ רב והדרך לשבירה קצרה.
זה, יחד עם מוט רדיוס מונמך, כדי לתקן את זוית הסרן ולעבוד במקביל למוט הדחיף המונמך.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
הייתי שמח אם היית שולח עוד קצת תמונות מבחוץ להתרשמות (לבקשת חבר שעומד לרכוש אחד זהה)
נראה טוב מאוד
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
אהלן, שבתי לכאן אחרי כמה ימים טרופים...
אז אתחיל לפי סדר כרונולוגי
איל - אם שנינו מדברים על אותו קפיץ עומס, הוא שבור. ומכאן שאלה לחברי הפורום המכובד, איפה הכי טוב לטפל באזור רחובות ולאיזה נזק לצפות?
דורון - תודה רבה על ההארה. כאשר לקחתי את הרכב למוסך לבדיקה לפני קניה (היות ובניגוד לאנשי ההיילקס שפה שבקיאים ברכבם, אני הייתי בעדר ההמון שלא נוגע באחזקת רכבו במו ידיו), המוסכניק האיר את תשומת ליבי למוט הדחיף, והוא אכן טיפל בו. אינני חושב שהוא החליף למוט דחיף מונמך, אבל הוא אומר שכעת המצב בטיחותי לנסיעה, בניגוד למה שהיה בעת התמונות שהעליתי. אעלה שוב חדשות בקרוב.
אבי - אעלה תמונות נוספות בקרוב, משהו ספציפי? מכלול כזה או אחר או סתם מבט כללי דרמטי?
שאלה פתוחה נוספת - הרכב מאוד אוהב לאכול שמן, מאוד. קראתי את השרשורים על השמן המומלץ, אבל השאלה היא מדוע? אני חושב להתחיל בהחלפה של הפילטר שמן, האם זה בכלל קשור אבל? אציין שאין נזילות מהשמן באזור המנוע, רק מאזור הסרן הקדמי (צד ימין).
שאלה נוספת - הרכב מעשן, ולא מעט. אני לא מועך את דוושת הגז, זה היילקס, לא (כל-רכב-אחר-עם-מנוע-חצי-סביר), וידעתי שהוא מתקשה לסחוב בלי טורבו (שלי טבעי, בלי תוספים אם כי אני מתחיל לשקול את זה ברצינות). קראתי על האם הוא מעשן בעת ההצתה בפורום אחר, ושלי אמנם לא מניע ברגע הסיבוב אבל גם בקושי מעשן שם. בעיקר בעליות, והחלק המדאיג הוא שגם במישור הוא לעיתים מתחיל לעשן, נע בין עשן אפרפר לשחור סמיך. אציין, שוב, אני לא לוחץ על דוושת הגז במלואה, ואעדיף להוריד מהירות והילוך ולהרגיש שהרכב סוחב בלי דוושה מרותכת לגוף מאשר להרוויח עוד איזה חצי קמ"ש. ובכללי, מילא הייתי עושה מיסוך עשן בפעילות מבצעית, אבל פחות נעים במקומות המתורבתים (אם אפשר לקרוא לכבישי ישראל מתורבתים). אשמח לשמוע על עוד חשודים נוספים בבעיה.
אהה, וטושי, אני חושב שהבנתי מה זה הצהוב. מאוד צהוב הרקע הזה, מאוד. אני תוהה אם המלצתך לא לקרוא שם נובעת רק מהתוכן או גם מהחשיבות לשמור על העיניים.
כמו תמיד, תודה רבה, וסוף שבוע טוב לכולם!
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
לגבי הנזילה מהסרן, מחלה ידועה, עם פתרון מוכח אם כי לא למתחילים מכאניים- יש קיט שיפוץ למחז"ש, ומומלץ מאד המחז"ש HD של מרלין, וכן הבוקסת פליז הנלווית.
זה לפתוח את כל הנאבה ולהחליף את החלקים, על הדרך, אם לא החליפו אף פעם את המיסביי גלגל, או שבבדיקה מקדימה יש בהם חופש, אני הייתי מיישר קו ומחליף גם אותם ועושה יישור קו לסרן הקדמי.
לגבי העישון:
לרכב יש 33, עעם מנוע אטמוספרי, זה אומר שהוא עובד בתור התחלה קצת יותר קשה ממנוע היילקס רגיל ועייף עוד מהמפעל.
לעישון הזה יכולים להיות מס' גורמים.
שאלה שתיתן כיוון- עלייה ל-33 מחייבת החלפת יחסי העברה בסרנים, אחרת הרכב מאד מתאמץ-עשן שחור בכל מצב כמעט, חוץ מעמידה.
האם החליפו גם יחסי העברה בסרנים, או שכמו במערכת ההגה חתכו פינה ולא השלימו את העבודה?
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
ניסיתי לחשוב על האם יש לי דרך שמדגישה יותר את הבורות שלי, אבל לא מצאתי.
איך אני יודע אם שינו את יחסי העברה, מלבד לשאול את מי שקניתי ממנו?
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
טל_א
ניסיתי לחשוב על האם יש לי דרך שמדגישה יותר את הבורות שלי, אבל לא מצאתי.
איך אני יודע אם שינו את יחסי העברה, מלבד לשאול את מי שקניתי ממנו?
אם אתה מצליח לעבור את ה100 קמש ומעלה כנראה שלא החליפו יחסי העברה.
בדיקה נוספת אם אתה יכול להתחיל נסיעה בהילוך 3 בקלות.
לגבי העשן אתה יכול לבקר בדיזל השרון ולעבור ניקוי מרססים וכיוון.
כשתחליט לפתוח סרן אם אין לך עדיין ציריות כרומולי זה הזמן.
בהצלחה.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zoharami
אם אתה מצליח לעבור את ה100 קמש ומעלה כנראה שלא החליפו יחסי העברה..
הפוך.. הוא עם 33, אם לא החליפו הרכב בקושי זז.
אם החליפו, והרכב חזר ליחסי המקור+\ הוא כן יצליח.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
טל_א
ניסיתי לחשוב על האם יש לי דרך שמדגישה יותר את הבורות שלי, אבל לא מצאתי.
איך אני יודע אם שינו את יחסי העברה, מלבד לשאול את מי שקניתי ממנו?
הנה משרשור אחר:
סייג אחד- לא חייבים את שני הגלגלים באויר, מספיק שהגיר יהיה בניוטרל, בלם יד משוחר וגלגל אחד באויר.
חשוב מאד לקבע את הרכב לפני ההרמה!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
udical
בדיקת יחס העברה:
1. מרימים את כל הסרן האחורי באויר (על הביצה או 2 בוקים)
2. משלבים ניוטרל ומשחררים בלם חניה.
3. ממקמים אחד הגלגלים האחוריים כשהונטיל למעלה (שעה 12)
4. מסובבים את הדרייב-שאפט וסופרים כמה סיבובים שלמים הוא עושה על סיבוב אחד שלם של הגלגלים. זה היחס.
חשוב לקבע את הרכב במקום, שלא יזוז. לא לעבוד על ג'ק.
לשים לב ש-2 הגלגלים נעים בחופשיות. אם אחד תפוס, התוצאה תהיה מוטעית.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
אם רק גלגל אחד יהיה באויר אז צריך לחלק את היחס ל2. ואז הסטייה יכולה להיות גדולה. קל יותר לפספס ככה.
ואם יש נעילה אוטומטית זה בכלל יהיה לא נעים
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
לא יודע מאיפה הבאתם את בדיקת ה100 קמ״ש.
שהייתי על 33 נסעתי תקופה עם יחסי העברה מקוריים והגעתי ל100 וגם אחרי החלפה ליחס 4.88 הגעתי ל100...
תעבוד לפי הבדיקה שדורון רשם לך ודיר בלאק לעבוד מתחת לאוטו שהוא על הג׳ק, עדיף לאבטח עם בוקים...
בנוגע לעשן- תנסה לסגור מעט את בורג הכיוון של הסולר במשאבה (בורג שטוח עם אבטחה 12ממ) , יכול להיות שפתחו בעבר בשביל לפצות על איבוד הכוח שנבע מהעלייה במידת הצמיגים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
שלום לכולם,
ראשית כל, כמו תמיד, תודה לכולם על העצות.
כפי שציינתי, זה רכב השטח הראשון שלי, ויותר מזה, זה כנראה הרכב הראשון בבעלותי שברמה התיאורטית אני מסוגל לטפל בו לבד.
היות וזה גם הרכב שלי לקיום היומיומי והוא צריך לעבור טסט, הפקדתי אותו בידי מוסך מומלץ ואמין באזורי (מוזכר גם בג'יפולוג בחיבה).
אחרי יישור הקו הראשוני, אתחיל ללמוד יותר בעצמי, ואתחיל בבדיקת יחסי ההעברה.
ומכאן לשאלת השאלות, האם יש גורו קרוב לרחובות?
המון תודה,
טל
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
לרכב הזה לא צריך גורו.
אני לא רחוק ממך אם צריך סיוע.
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
דורון בשביל היילקס אתה סוג של גורו ידידי
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
למה חס וחלילה כבוד גדול ידידי.
אתה בפורום הזה מייצג את טויטה(סליחה נמרוד אתה מספר 2)
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
avikkllk
למה חס וחלילה כבוד גדול ידידי.
אתה בפורום הזה מייצג את טויטה(סליחה נמרוד אתה מספר 2)
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
הכלים האלו הולכים ומזדקנים וכל אחד זוכה במשהו.
השיתוף יעזור לכולם.
בדיוק כמו לפני שני דורות ויותר עם דור הדינוזאורים של אנשים קטנים גדולים תם עידן הקרח ואיתו גם הם כבר נעלמו, כמעט כולם.(נכחדו)
-
תגובה: טיפול עצמאי ברכב לטנדריסט המתחיל
שוב שלום...
חשבתי שאכתוב קודם לכן, אבל המציאות היא שהרכב רק שב אליי אתמול ועימו סטירת מציאות לא פשוטה.
הרכב אמור לעבור טסט, וכמובן שבמצבו הנוכחי (למרות עבודה מצד המוסך העמוס ששם הוא שהה זמן רב) הוא לא עובר. החל מהגבהות, ארגז מקוצר, רוחב הצמיגים והבליטה שלהם, וכו וכו וכו.
אז, שאלה ראשונה, מה אנשי ההיילקס עושים? ולא אלו שרק נוסעים בו לצרכי עבודה...
וכעת, שאלה אחרת: כפי שצויין המנוע מעשן, עשן לבן (בדקתי, הרכב לא מכונה לייצור עננים). קריאה קלה במדריך טויוטה מגלה שעשן לבן עלול להיות פילטר שמן. קריאה מעמיקה יותר מעלה שעשן לבן יחד עם צריכת שמן לא פרופורציונלית (3 ליטר כל 100 ק"מ בקירוב) עלולה להיות שחיקה באטמים, או כפי שמוסכניק אמר "רינגים". בעוד שאין לי שום בעיה להשאיר את הרכב במקום אמין וראוי ולאספו, יש לי סט ידיות מומנט חדשות שצמאות להסתובב, מדריך היילקס ומנוע היילקס, ידיים פנויות, מעט מדי שכל כדי באמת לחשוש אבל מספיק כדי לשאול. עד כמה הדבר מסובך? אני יודע לפרק ולבנות שלל דברים, אך קחו בחשבון, עוד לא פירקתי דבר במכונית הזו...
תודה רבה לכם, כמו תמיד! ולילה מצוין