-
קצר או ארוך- מה עדיף?
הקדמה- היה לי רוביקון 2007 ארוך. לטעמי הוא היה רכב השטח הטוב ביותר שהיה לי עד היום. מתגעגע אליו. שוקל לחזור לרנגלר. התקציב מאפשר כראה רק קצר.
נניח שאצליח לחיות עם ההבדל העצום והמובן מאליו בשטח ונפח האיחסון. נוסע ומטייל רק לבד (עדיין אוהב הרבה מקום איחסון אבל אתמודד).
קראתי דיעות לכאן ולכאן ברשת ובפורומים מחו״ל. התובנות בקצרה-
קצר- יפה וסקסי יותר (סובייקטיבי), תצרוכת דלק טובה יותר, תאוצות ותגובות דוושה טובות יותר (לא בהרבה), רדיוס סיבוב קטן יותר בהרבה, עדיפות מוחצת בזוית הבטן וביכולת תימרון בשטח במקומות מהודקים. המזגן מתמודד יותר טוב עם הנפח הקטן.
החסרונות, נפח ושטח איחסון, פחות יציב הן בשטח ובעיקר בכביש מבחינת יציבות כיוונית ( יש הרואים יתרון בכך מבחינת משחקי זנב), בעייתי במדרגות גבוהות ותלולות ובעליות ומורדות תלולים מאד, קופצני יותר.
ארוך- עדיפות מוחצת בעניין האיחסון, נוחות ויציבות הן בשטח והן בכביש טובות יותר, עדיפות בשטח במדרגות גבוהות ותלולות - הצמיגים הקדמיים כבר עלו את קצה המדרגה לפני שהאחוריים ניתקו מגע מהקרקע. עדיפות בשטח במורדות ועליות תלולות, בהצלבות.
החסרונות, פחות יפה וסקסי (נו שוין..), זוית בטן נוראית ומרווח גחון רע בעיקר בגלל מיכל הדל בצד ימין היורד הרבה מקו השילדה, קוטר סיבוב מקשה על תימרון בשטח וגם מקשה בתנועה עירונית , גם בעיית חניה בעיר. זוית הבטן הנוראית מחייבת הגבהה וצמיגים גדולים יותר.
אשמח לדעת המלומדים כאן בעיקר אלו שהתנסו במו ישבנם בשתי התצורות.
אנא חיסכו ממני את הירידות על החישקוקים המפגרים שלי ועל קצב החלפת הרכבים המופרע שלי.... זוגתי שתחיה עושה יופי של עבודה בעניין הזה...
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
שלמה, הבעיה שלך היא כספית נטו (לפי ההגדרה שלך) בכול פרמטר הארוך יותר טוב בשבילך (אופי הטיולים שלך, שימוש יום יומי, סחירות....) אבל בגלל שוקלי תקציב אתה מוגבל לקצר, ההחלטה כבר נעשתה(רנגלר קצר) הבעייה שאתה עדיין לא הפנמת.
Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
יש משהו במה שאתה אומר.
אבל לצרכיי דווקא בשימוש היום יומי עדיף לי הקצר- נוסע לרוב לבד ובתנועה עירונית ברובה.
לא בטוח שיש הבדל ובטח שלא הבדל גדול בסחירות בין קצר לארוך.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
הניתוח שלך שלמה די נכון, אם אתה נוסע לבד או בזוג, אז אתה יכול להסתפק בקצר, בכל שאר ההיבטים (עבירות, ביצועים, יציבות וכו') ההבדלים הם כאלו שאפשר להסתדר איתם לכאן או לכאן. אם אתה מחפש חיזוק לבחור בקצר, לך על זה. גם אם אתה מחפש חיזוק ללכת על ארוך, אני אמור לך על זה :rolleyes:
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
לי יש קצר כבר שנתיים וחצי, על הארוך אף פעם לא נסעתי.
מבחינת יציבות בכביש, לא יודע על מה אתה מדבר, יציב מאוד ונוח מאוד.
היה לי רכבים ארוכים (לא רנגלר כמובן) הרנגלר לא פחות יציב מהם אולי יותר.
מבחינת יציבות בשטח, מאוד יציב, לא נכנס בקלות לשיפועי צד.
נכון סופה או יותר טוב מזה היליקס יותר יציבים, אין חולק.
אבל עדין יציב מאוד (יותר מהטרנו ארוך שהיה לי או הדפנדר הקצר שגם היה לי)
מבחינת מקום, אני העפתי את המושבים האחוריים, אין לי צורך בהם.
בנוסף יש לי מיכל גז מאחור, ובכל זאת אני מסתדר לא רע מתקמץ בציוד.
אם אתה ללא מיכל וכיסאות אחוריים, יש לך הרבה מאוד מקום, יותר מהבגז בארוך (ללא קיפול כסאות כמובן).
לעניות דעתי לצרכים שלך אין שום בעיה בקצר.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
שלמה,
אני חושב שמבחינת אופי הטיולים, אנחנו די דומים.
אני החלטתי ללכת על ארוך -טרופר במקרה שלי.
מבחינת עבירות ושטח, לדעתי ההבדל לא משמעותי, ואיפה שזה משמעותי, לא בטוח שאני רוצה להיות.
אבל מבחינת האיכות חיים, ארוך זה עולם אחר.
בטיולים שאני לבד אני ישן ברכב - זה נח ומינימום התעסקות.
תוסיף אביזרי איכות (מקרר, מקלחת, הכיסא שרותים שלך :-)..... ותראה שאתה ממלא את הרכב.
אני מעדיף ארוך ע"פ כל הזמן לטפס לגג.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
שלמה,
איך תישן בתוך הקצר?
לדעתי ארוך.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
דורון וזיו
הכיוון שחשבתי עליו:
אוהל גג סטייל מג'ולינה(קונכייה קשיחה) שיורכב רק בטיולים + הסרת הכיסאות האחוריים וסידור תא המטען עם מגירות + מיכל מים ומקרר.
או גגון + תיק גג שיכיל ציוד השינה (אוהל, מיטת שדה, מזרון ומצעים) והיתר בתא המטען נטול הכיסאות האחוריים.
הארוך שהיה לי סיפק אותי לחלוטין מבחינת סידור הפנים והציוד כולל אפשרות השינה ברכב.
כיום כמו שכתבתי התקציב שונה ומעדיף אולי קצר שישמש גם כרכב יום יומי לתנועה עירונית ברובה
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
חומר למחשבה: מה לגבי גראנד גיבור ?
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
הקצר בעבירות טכנית ששלמה אוהב ובשילוב רגל כבדה על הגז הוא גיפ מסוכן , ויסלחו לי כל בעלי הקצרים..
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
רמי
עלית על הנקודה שהכי מפריעה לי במחשבה על הקצר.
יחד עם זה נכון להיום אני חי בשלום יחסית עם דיסקו 1 שיש לו בסיס גלגלים של 100 אינצ'.
לרנגלר הקצר בסיס גלגלים של 95.4 אינצ'
ההבדל ביניהם במובן הזה הוא לא בשמיים...
אם אני זוכר נכון, לרנגלר הארוך בסיס גלגלים של 119 אינצ' - ארוך בצורה אולי מוגזמת, יותר ארוך מבסיס הגלגלים של הדיפנדר הארוך...
אם בסוף אלך על הצעד הזה ועל הקצר אני מניח כמי שנהג עד היום רק על ארוכים שתהיה לי עקומת למידה והסתגלות- רק שלא תהיה כואבת מדיי לכיס... או חלילה לגוף....
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
האם אתה כולל בעבירות טכנית מעלות תלולים?
אם מדובר רק על מעברי סלעים, לקצר יש יתרון גדול על הארוך.
זווית בטן מצוינת, לעומת הארוך שחייב לפחות 3" הגבהה בכדי להיחשב כאחד עם עבירות טובה.
אם מדובר על מעלות, אכן לארוך יש יתרון, בגלל הגאומטריה כמובן.
אבל רק אם הוא מוגבה ועדיף גלגלי 35, אחרת זווית הבטן הנוראית שלו תהפוך אותו למחרשה.
ובקשר לרגל הכבדה, ממליץ בחום לרדת מההרגל הרע הזה.
קנה רובי קרולר ותעבור הכול ללאט ובטוח.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
קצר זה גם עניין של נוחות בנסיעה, בכביש ובטח בשטח.
הזכרת נכון גם את עניין היציבות הכיוונית.
מרווח גחון זה משהו שאפשר לטפל בו.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
מוני
רמי זוכר את סיגנון הנהיגה שלי דאז. התבגרתי והפכתי למתון יותר וכיום הרגל על הגז הרבה יותר קלילה בשטח.
אכן מבחינתי עבירות זה מדרגות גבוהות במעלות תלולים - ששם להבנתי יש יתרון לארוך.
כיום לא מחפש שעשועי עבירות לשמם ולא נוסע במיוחד למגרשי המשחקים באלעד/ מודיעין/ בית שמש/ חורשן וכו' אבל מברך על אתגרים מעניינים תוך כדי הטיול החודשי בדרום.
בקיצור מתלבט...
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
שלמה, אל תאמין לאף אחד.
עדיף ארוך ועבה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
שלמה, אל תאמין לאף אחד.
עדיף ארוך ועבה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אתה מדבר על גיפ נכון? [emoji3]
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
כמו שאתה יודע שלמה, גמני מחפש לאט לאט והתלבטתי בין ארוך לקצר.
דווקא הפוסט פתיחה שלך חיזק את זה שאני רוצה קצר.
הפתרון שלי למקום אחסון הוא משהו כזה:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...ep-camping.jpg
ובשביל לישון מעל האדמה משהו כזה:
https://www.amazon.com/gp/product/B0...350_em_1p_0_im
כמובן ששני הפריטים בייחד עולים הרבה פחות מההפרש בין הקצר לארוך.
קלות החנייה בעיר, החסכון (הקטן) בדלק ובסחיבה בגלל המשקל יחסית לארוך, והיתרון של מרחק הסרנים הקצר בשטח מבולדר ובתלוליות, לדעתי, עדיפים על יתרון קטן בעליית מדרגות גבוהות.
ותמיד תוכל בעתיד לקנות ערכה ל-JK קצר שמרחיקה את הסרנים :-)
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
יסלחו לי כל תומכי הקצר, הארוך פשוט יותר טוב.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
מה שכן, רנגלר שעובד כמו שצריך חייב צמיגי 35 ומעלה ואולי העתקה של מיכל הדלק לאחור, עם כל הבעייתיות של הנושא הזה במדינתנו זה העניין שעוצר אותי למשל מלפנטז על כזה.
למסלולי הנגב אינדיאני טוב יעשה הכל עם פחות רעש בעיניים
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
אוהל גג סטייל מג'ולינה(קונכייה קשיחה) שיורכב רק בטיולים + הסרת הכיסאות האחוריים וסידור תא המטען עם מגירות + מיכל מים ומקרר.
אישית, מג'ולינה על רכב קצר לא מסתדר לי טוב.
זה עוד יותר יקצין את החסרונות של הקצר בזויות שטח בעיתיות ויגרום לך להגיע לקיצון מהר יותר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
או גגון + תיק גג שיכיל ציוד השינה (אוהל, מיטת שדה, מזרון ומצעים) והיתר בתא המטען נטול הכיסאות האחוריים.
זה הרבה יותר הגיוני לדעתי מבחינת המשקל על הגג ומרכז הכובד.
אם אתה חוזר ללינה באוהל, אז נראה לי מתאים להגדרות שלך, אבל לא אמרת מזמן שאתה עובר לליהנ בתוך הרכב?
אני עדיין חושב שהחסרונות של קצר ביחס לארוך משמעותיים.
מבחינת עבירות, הגבהה קצה ומיגונים ורנגלר ארוך עושה כל מסלול טיול, במיוחד הרוביקון, ומאפשר לך העמסה נוחה, אפשרות ללינה ברכב שחשובה לך, ויציבות כיוונית ונוחות טובים יותר.
חנייה?
כמה כבר ההבדל?
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
מה שכן, רנגלר שעובד כמו שצריך חייב צמיגי 35 ומעלה ואולי העתקה של מיכל הדלק לאחור, עם כל הבעייתיות של הנושא הזה במדינתנו זה העניין שעוצר אותי למשל מלפנטז על כזה.
למסלולי הנגב אינדיאני טוב יעשה הכל עם פחות רעש בעיניים
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
אתה טועה. מספיק הגבהה של 2" בשביל לשפר את זווית הבטן. עם צמיגי 33" אתה כבר "מכסה" את כל המעלות של הנגב בלי דרמה.
בקשר להעמסה על הגג- אפשרי, אבל אסור לשכוח שהגג עשוי פלסטיק.
או שאתה מתכנן קונסטרוקציה מסורבלת וכבדה שבסיסה בשמשה ובפגוש האחורי, או שאתה מתחבר למרזב של הגג המקורי שעשוי... פלסטיק. לך תתקן כשישבר, והוא ישבר בסוף.
עוד אופציה היא לקדוח בגג ולהתחבר לקשת, עם כל מה שכרוך בכך.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
מוני
רמי זוכר את סיגנון הנהיגה שלי דאז. התבגרתי והפכתי למתון יותר וכיום הרגל על הגז הרבה יותר קלילה בשטח.
אכן מבחינתי עבירות זה מדרגות גבוהות במעלות תלולים - ששם להבנתי יש יתרון לארוך.
כיום לא מחפש שעשועי עבירות לשמם ולא נוסע במיוחד למגרשי המשחקים באלעד/ מודיעין/ בית שמש/ חורשן וכו' אבל מברך על אתגרים מעניינים תוך כדי הטיול החודשי בדרום.
בקיצור מתלבט...
אם אתה ברמת הורדית/זיק וכדומה...רנגלר ארוך לא צריך יותר מדיי שיפורים כדי לעבור שם אם בכלל.
אם אתה מדבר על רמת כמריר וכו' - ררנגלים קצרים עשו ועושים את זה.
אני בכלל הייתי שם עם סמוראי טנדר עם בסיס גלגלים מאוד דומה לרנגלר קצר...
לדעתי אם תבנה את הרנגלר הקצר כמו שצריך - תגביה ממש מעט, ותדחוף צמיג 35 על ידי פינוי מקום בכנפיים (הכי פשוט בעולם ברנגלר)
יהיה לך אחלה כלי.
ואם לא הייתי שורף את כל הכסף שלי על הסמוראי - זה הכלי שהייתי בונה גם כן ;) באדום כמובן
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
שלמה, אני מבין שאתה לא מחפש אקסטרים אלא לטייל בכיף שלך.
לא רואה שום סיבה בעולם שרנגלר קצר נעול מאחור עם הגלגלים הכי גדולים שאפשר לדחוף בלי שינויים משמעותיים ובלי יצירתיות ברשיון (35 נכנס בלי שינויים אבל 33 נכנס גם ברשיון למיטב ידיעתי) והגבהה ממש מינימלית לא ייתן לך את כל מה שחיפשת ועדיין יהיה רכב יומיומי מהנה. בלי כנפוני רובוט ריקים ובלי פנסים זועמים ובלי פוקסים ובלי שטויות. בינינו... גם כמו שהוא יצא סטנדרטי מהחנות הוא הרבה יותר ג׳יפ מכל המתחרים.
אישית אם היום הייתי מחפש ג׳יפ רב שימושי עירוני ולמדבר כנראה זה היה בדיוק זה, בכחול.
אסף.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
מסכים עם אסף ועם שגיא באופן עקרוני... מינימום שינוי בגובה מתלים ומקסימום שיניי בגלגלים..
אבל עדיין הייתי בודק את האופצייה של קיט לונגארמס קומפלט אבל בשידוך לקפיץ נמוך ככל הניתן.. אםמהדבר אפשרי... עם נגיד 3" זו אופצייה עדיפה לדעתי מ2"...
וכנפוני רובוטריקים כמו שאסף קרה להם הם אולי מיותרים... אבל יש גירסאות של פרופיל גבוה ... כמעט בולט און שמאפשרות לדחוף גלגל גדול בלי שינוי בכלל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
אני שם קילו אנטריקוט מיושן על כך שתוך 4 חודשים יש פה שרשור בו אתה מחליף את הקצר בארוך.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
באמת להרכיב ולפרק כל טיול את האוהל מהגג ? אני נכנעתי לארגז אחרי שהרכבתי אותו פעם אחת בדרך הביתה ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
אני שם קילו אנטריקוט מיושן על כך שתוך 4 חודשים יש פה שרשור בו אתה מחליף את הקצר בארוך.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אני מוסיף בקבוק ויסקי טוב. סיום טוב לקילו אנטריקוט שלך.
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
מה לגבי בקשה ל "רשיון סחר" ... ?
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
אפשר במכתש רמון?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: קצר או ארוך- מה עדיף?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
מה לגבי בקשה ל "רשיון סחר" ... ?
למרות שאני מאד אוהב את ההתעסקות בקניית ומכירת רכבים תוך כדי שידרוגם בזמן שהם אצלי, לא מאמין שאצליח בתור סוחר מכונית אני ישר מדיי מכדי ממש להרוויח בתחום כזה.....:rolleyes: