http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4991390,00.html
Printable View
הוא יהיה פשוט יקר מדי ולא משתלם בעליל.. ימכרו בודדים.
מרצדס X קלאס - תכלע'ס טנדר יפאני. נכנס באותו נישה שהאמרוק נכנס אליה.
בעולם לא יודע איך משווקים, בארץ פולקסוואגן אמרוק שווק כטנדר פרמיום שעלה יותר ממלך הטנדרים טויוטה היילקס - וככזה, היה קשה מאד למכור אותו. זה יהיה המצב גם עם טנדר מרצדס. אם היה עולה כמו טויוטה - היה על מה לדבר. אבל 20,30 אלף יותר? האנשים שקונים טנדרים חדשים מתחלקים לשניים - גופים מסחריים ועוסקים שקונים מה שכלכלי - שבטח לא יקנו טנדר יקר במיוחד. ואלו שקונים פרטי - חקלאים, קבלנים. אלא לרוב לא לוקחים סיכונים, ומעדיפים ללכת על בטוח, בטח לא לשלם הרבה יותר מהעסקה הבטוחה.
אני לא יודע אם ההיילקס כל כך הרבה יותר טוב מהאחרים (אם בכלל) או שנוצר כאן מצב מוזר וחולני שבו כל מה שלא קוראים לו טויוטה מוכרח לעלות מלכתחילה הרבה-הרבה פחות כדי להימכר בכלל. אבל זה המצב ומי שחרד לכספו מוכרח לבחור בטויוטה, ולו רק על מנת שיצליח אחר כך להיפטר ממנו בסכום סביר.
אין לי צל ספק שה-X קלאס ייסע יותר טוב מהיילקס (אבל זה לא חוכמה. אני לא חושב שיש דגם כלשהו של טויוטה שלא נוסע פחות טוב מכמעט כל דגם מקביל של כמעט כל יצרן אחר) ממש כפי שאין לי צל של ספק שאחרי כך וכך שנים ההיילקס יהיה שווה - בכסף - פי 2 ויותר גם מ-X קלאס.
אתה באמת חושב שהדימקס נוסע יותר טוב מהיילקס (או כל טנדר אחר) בשטח?
עבדתי במקביל עם היילקס, דימקס ומגנום, הדימקס היה הכי גרוע בכל פרמטר בשטח.
שיכוך לא קיים יחד עם מרווח גחון קטן מאד, קומבינציה לא מוצלחת לשטח.
זה תואם נווארה. לא תואם דימקס.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דרור התייחס לכלל המתחרים.
מיותר כל כך.
טנדר פוזה נטו
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
זה לא רק בהיילקס. זו תופעת הסגידה העיוורת לטויוטה בכלל. והיילקס הוא באמת אחד הדגמים המוצלחים ביותר (אם לא המוצלח מכולם) של היצרן הזה שרוב המכוניות שלו בינוניות-מינוס-מינוס-מינוס וגם זה ביום טוב. כי חוץ ממוניטין האמינות אין בטויוטה שום דבר שניתן לשים עליו את האצבע ולומר - וואו.
זה כבר לא ההיילקס האלמותי של עד 97 וגם את הסיפורים על העבירות שלו כבר שמענו ולקחנו בפרופורציות - כי זה לא ההיילקס של פעם ואפילו לא מגנום של לפני 15 שנה. זה כן בסדר גמור לטנדר מודרני עם IFS.
שלא יהיו אי הבנות - היילקס טנדר מצוין וגם אני הייתי בוחר בו וכתבתי את זה לא פעם ולא פעמיים - אבל לא בגלל ייתרון פרקטי או דינמי כלשהו. כמו כל ישראלי טוב הייתי עושה זאת רק בשל שמירת הערך - כי מה לעשות? בישראל אני חי, וכאן טויוטה זו הדת הלאומית/רשמית הרביעית ויש לזה משמעות לחיים או למוות במחירון הלאומי. אם הייתי צריך לזרוק רבע מיליון שקלים על מכונית גם לי היה חשוב לשמור על הכסף שלי ואם יש רק סיבה אחת לבחור בטויוטה - זו הסיבה הזו. בתכל'ס באמת אין שום סיבה אחרת.
אבל אם שיקולי לוי יצחק לא היו כל כך קריטיים, כנראה שגם הטנדרים האחרים לא היו בחירה גרועה.
ההבדלים בתכל'ס בין הטנדרים היפניים לא כאלה גדולים בסך הכל. כולם נוסעים בסדר מבחינת ביצועים (עם יתרון למיצובישי), כולם מצהירים על כושר גרירה דומה בסה''כ, כולם לא נוחים עד כאב ממשי כשהארגז ריק, בכולם מושב אחורי די סביר, בכולם תנוחת נהיגה "יפנית" על הפנים.
כל המוסדות שבוחרים בדימקס או בטריטון כל כך מטומטמים?... לכל טנדר יש את היתרונות והחסרונות הקטנים שלו. כולל להיילקס.
אבל תיכף תספרו לי שחוץ מטויוטה, כולם זבל (כולל מרצדס) ושחוץ מטויוטה, לאף יצרן בעולם אין בתכל'ס שום זכות קיום.
ועל זה יש לי לומר מילה אחת: פחחח.
ושוב נכנסנו ללופ למה טיוטה (לא) הכי טוב
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
בשביל לבנות שם טוב לא חייבים שכל הדגמים יהיו מוצלחים.
מספיק כמה אייקונים כמו שיש לטויוטה כמו הקורולה, ההילקס והלנדקרוזר ( הישנים והקשוחים לא אלו שנושאים שם המקום לשוא)...
תראה, מרצדס כאן עושים משהו די דומה אם הבנתי נכון.
לוקחים ניסן נבארה בלי הילה מיוחדת, מצעצעים אותו מעט וממתגים אותו בסמל היוקרתי שלהם ומוכרים אותו כמוצר שונה ויוקרתי...
למרות שטכנית הוא ניסן עכשיו הוא כבר סמל סטטוס....
זה סוג של הטעיה אבל כמה שננסה, אנחנו כבני אדם לא נוכל לעולם לעשות שיקולים טכניים מנותקים מסמל ושיוך קבוצתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אם מחר בבוקר אתה מקבל טנדר 4×4 חדש מאלו שמשווקים בישראל כרכב צמוד ( דרור עובד בהדרכת טיולים). הוצאות הדלק (זו נקודה חשובה) והתחזוקה עליך. גם מותר לך לשפר ולשפצר. אבל אחרי שלוש שנים אתה לא צריך למכור, אתה מחזיר ויכול לבחור שוב.
אגב, גם אמריקאים גדולים במשחק, אבל אתה לא תרוויח או תפסיד מהטבת המס.
במי אתה בוחר?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
לגמרי את המרצדס ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
בכלל לא שאלה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7a236e1e4a.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
או זה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ac043f937d.jpg
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
רק חבל שלא נמכר בארץ.
אבל השאלה מופנית יותר לדרור. האם בלי שיקולי סחירות, היה בוחר בטריטון, דימקס, פולבק, ראם, סילברדו - או, כמו ששמעתיו לא פעם, היה בכל זאת בוחר בהיילקס משיקולים עניניים?
עד כמה שידוע לי יש כמה פורד רפטור בארץ וגם ניתן לייבא
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
דרור,
עזוב היילקס, זה לא הנושא.
לדעתי בארץ, התואר.הטנדר הכי מעאפן בשטח, והדגש בשטח, מגיע לדימקס, ומכאן השאלה.
נהנתי הרבה יותר מהמגנום/מגה/איפון/מזדה/ווינר.
וזה ממש מוזר, כי רוב הגד"שים בארץ מחליפים שוב ושוב לדימקס אחרי דימקס. ואלה טנדרים שמניעים בבוקר ומכבים בארוחת הצהריים ואז שוב עד אחה"צ. תמיד האוטו נוסע באבק, תמיד מזגן דולק ולרוב מטופל במוסך של הקיבוץ. אז מעאפן הוא לא, ולא, אין לי דימקס אבל יום אחד מישהו יקרא את השרשור הזה ויפספס טנדר עבודה טוב.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כי שטח בשביל טנדר עבודה זה נסיעה באבק, קצת בוץ (אף חקלאי עם שכל/קבלן לא ייכנס לבוץ עמוק), דרכים משובשות ובעיקר אמינות וארגז שימושי.
לעומת זאת, באתר של ג'יפים, שטח זה זוויות גישה בטן ונטישה, מרווח גחון, מהלך מתלה ונעילות.
טנדר (לעבודה) צריך למדוד במידות הנכונות.
מי שמנסה למדוד זרם בוולטים, סופו שיתחשמל....
רק לסבר את האוזן,. לפני שהגיעו טנדרי ה4x4, עבדנו עם טנדרים הנעה אחורית, ורחמנא ליצלן גם טנדר סובארו. לא שקעו או נתקעו יותר מאשר בעידן ה4x4.
אני רואה שכולם מתפתלים ומתחמקים עם כל מיני תירוצים מחו"ל.
אף אחד כאן לא היה מעדיף, אישית, דימקס או האנטר או טריטון או נבארה על פני היילקס?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
רוב הגדשים לא מחפשים בטנדר מה שמי שמטייל מחפש.
הם גם בקושי משלבים את ההנעה הקדמית, בשביל זה יש טרקטור.
בשביל זה הוא יכול להתאים להרבה מאד אנשים.
שיקול קנייה של גדש זה לא רק יכולות, זה גם תקציב, הנחה בקנייה אם אני קונה אחד או עשרה, וכו.
וכן, היה לי דימקס בעבודה עם נסיעת שטח מעבר לשבילי גדש ועדיין חושב שהוא הפחות טוב בהיצע.
איפושהו בנבכי הפורום יש תיאור יפה של אייל על איזה חקלאי בוחר מה.
אני העדפתי כשזה היה על הפרק את הוינר ואני לא מצטער על כך
רכב שנוסע יותר טוב, קבינה יותר נעימה.
היתה קניה הרבה יותר טובה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נוסע על נבארה כבר 8 שנים ולא מצטער לרגע.
גם בשטח וגם בכביש
ודרך אגב, לא כולם קונים כדי למכור, גם מי שכותב פה באתר
נראה לי שנצמד ליהלום שלו להרבה שנים.
כרכב לי חשוב להנות ממנו ואת זה הנבארה נותן הרבה יותר מההיילקס.
בשטח יש לו יכולות שוות ערך למעט נעילה אחורית שניתן להוסיף
במסגרת עבודתי נוסע על די-מקסדור קודם..... נסעתי על ווינר ידני... על היילקס חדש... טגם על הדי מקס החדש... אפילו על הטריטון...
בשטח... חקלאי .. טרשי...חולות... יבש .. רטוב .. ריק .. עמוס... עם גרור כיבוי עמוס לעייפה ...עם צמיגי שטח מלא ועם חצי חצי וממיטב התוצרת.. לכולם אגב מיגון מלא וכולם לא שלי... (:
אז אני ממש לא משוחד ..
ההיילקס הכי עביר, אבל.. וזה רק בזכות נעילה אחורית.
יש לו אופצייה ידנית ובכללו הרבה אופציות שדרוג לשטח שלא לכל האחרים יש... ופה בעצם עיקר ההבדל לדעתי
מעבר לכך הדי מקס הישן שלי תמיד עמד בקצב של ההיילקס
ורוב החבר'ה אצלנו טוענים שיום ארוך יותר נעים להעביר בקבינה של הדי מקס.
אני תמיד נהנה יותר בהיילקס בגלל הגיר הידני.
לגבי הווינר... סליחה על התגובה אבל... פחחח. .
הוא קטן בכל מידה ולכל כיוון מהדימקס או ההיילקס.
לא רוצה לקרוא לו טנדרון אבל הכל שם קטן יותר. חלש יותר. רועש יותר.... גם עם הטייטל של ה133כס והגיר הידני ... הוא הרגיש לי כמו עגלה...
הצמיג כולה 235 75 15.... זה 29" זה אפילו יותר קטן מכח הטנדרים החדשים.
הקבינה מרגישה מנייר... המתלים נסגרים מכל שטות.
ולגבי הטריטון... מעדיף לו לתת דעה כי אין לי מספיק זמן עליו.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני נסעתי באופן קבוע בדימקס החדש (2015), ידני. האמת, נהניתי ממנו. המתלים שלו היו נהדרים (יחסית לטנדר) ועוד יותר אחרי טיפה התאמה למשקל הקבוע. הקבינה סבירה פלוס (יש כאלו שיגידו שיותר מההיילקס) והספסל האחורי הכי נוח ומרווח בקטגוריה.
נכון הוא לא מצטיין בשטח ועם זויות מרכב לא מדהימות, אבך עם קפיצים מעל הסרן ו- low עם יכולת זחילה לא פחות ממדהימה הוא לא פראייר בכלל ועושה עבודה טובה פלוס. עניין של קצת להתרגל למגבלות/חוזקות והוא עובר הכל למרות האין נעילה. נסעתי איתו המון בשטח גם שטח בינוני פלוס פלוס ופה ושם מעבר, עם המון משקל מאחורה, והוא מעולם לא אכזב.
מצד שני הוא גם רכב שלא מצטיין בכלום, אולי למעט המחיר והספסל האחורי.
לטויוטה אגב, יכולת העמסה נחותה לעומתו ולדעתי גם כושר גרירה נמוך.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
אתם מפספסים דבר אחד חשוב ופשוט - מי שיקנה טנדר עם הכוכב של מרצדס בחזית לא יקנה טויוטה ולא איסוזו ולכן אין פה בכלל שאלה של פרקטיות או ביצועים
בדיוק כמו שמי שקונה אמרוק קונה אותו בתור תחליף טוארג ולא במקום היילקס
אתה צודק גלעד, אבל אין הרבה כאלו. לפחות לא היו יותר מדי במקרה של אמרוק. נראה אם יש ביקוש יותר גדול לטנדר עם כוכב של מרצדס על החרטום.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
זה אחלה טנדר קבלנים.
פוזה מקילומטר.
יום אחד הם ימכרו אותו .. ואז דור שני יוצא לשטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk