-
יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
מתלבט בהזמנת הרכב הבא (ליסינג)
עד היום נוהג בסקודה אוקטביה 1800 טורבו 180כ"ס 25.4 קג"מ - רכב מטורף
לאחר כל נסיעות המבחן בכל מני דגמים, כן! וגם מה שמתיימרים להיות ג'יפונים - חסרי כוח/עגלות.
מתלבט בין סקודה 1.8 (מה שהיה) לבין סונטה היברידית דגם פרימיום
סונטה:
שווי שימוש ברכב נמוך מהסקודה
חבילת בטיחות ירודה(החבילה המורחבת מגיעה בדגם המהודר - בלימיטד - יקר מאוד)
שוקלת 250 ק"ג יותר (בגלל המצברים)
מומנט נמוך- 19.3 קג"מ
איבזור נמוך
מערכת מולטימדיה מפוארת עם ממשק בעברית
סקודה:
שווי שימוש ברכב גבוה מהסונטה
חבילת בטיחות מורחבת
שוקלת 250 ק"ג פחות מהסונטה
מומנט מעולה- 25.4 קג"מ
איבזור רחב
מערכת מולטימדיה ללא ממשק בעברית(וויז בעברית בלבד בדגם המיוחד)
חוות דעת יתקבלו בברכה
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
בדקת את הפיז'ו 3008 החדשה ?
נסעתי איתה בסוף שבוע יופי של רכב נוח מאובזר וזה שאני נסעתי עליו עם מנוע דיזל חזק
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
לטעמי - סקודה, בלי לחשוב פעמיים.
לא רק בגלל שהוא רכב טוב בהרבה בכל הפרמטרים, במיוחד בזכות מערכת הבטיחות האקטיבית שכוללת תיקוני הגה ובלימה אוטונומיים ולא מערכת מובילאיי מצפצפת בהתקנה מקומית.
המערכת הזאת עושה שינוי אמיתי ברמת הבטיחות של הרכב.
עוד פיצ'ר חשוב שמתאים במיוחד לפריפריאלים כמונו ;) שמעבירים שעות בכביש שש - קרוז קונטרול שמתאים את מהירות הנסיעה לרכב שנוסע לפניך.
עידן
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דור אריאל
בדקת את הפיז'ו 3008 החדשה ?
נסעתי איתה בסוף שבוע יופי של רכב נוח מאובזר וזה שאני נסעתי עליו עם מנוע דיזל חזק
בדקתי
אבל עדיין עגלה לעומת הסקודה 1800
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
idanw
לטעמי - סקודה, בלי לחשוב פעמיים.
לא רק בגלל שהוא רכב טוב בהרבה בכל הפרמטרים, במיוחד בזכות מערכת הבטיחות האקטיבית שכוללת תיקוני הגה ובלימה אוטונומיים ולא מערכת מובילאיי מצפצפת בהתקנה מקומית.
המערכת הזאת עושה שינוי אמיתי ברמת הבטיחות של הרכב.
עוד פיצ'ר חשוב שמתאים במיוחד לפריפריאלים כמונו ;) שמעבירים שעות בכביש שש - קרוז קונטרול שמתאים את מהירות הנסיעה לרכב שנוסע לפניך.
עידן
לסקודה יש בלימה אוטונומית אבל לפי מה שאני ראיתי אין לה בקרת שיוט אדפטיבית
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
במידה ונדרש וו גרירה, כמדומני שבהיברידים לא ניתן.
ומשיקולים פרקטיים, סונטה תא מטען רדוד ביותר ואיני בטוח שהמושב האחורי בר קיפול
לטעמי האוקטביה 1.8 זה אוטו, הסונטה ההיברידית זה רכב...
Sent from my Plus E using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דור אריאל
לסקודה יש בלימה אוטונומית אבל לפי מה שאני ראיתי אין לה בקרת שיוט אדפטיבית
צודק, טעות. בלבלתי עם הסופרב בנתון הזה.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
לדעתי מולטימדיה בעברית זה חסרון, לא יתרון [emoji12]
מה כ"כ רע לך להמשיך עם האוקטביה? נשמע שאתה מאוד מרוצה ממנה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
לטעמי האוקטביה 1.8 זה אוטו, הסונטה ההיברידית זה רכב...
Sent from my Plus E using Tapatalk
אפשר הסבר להדיוט כמוני מה ההבדל בין רכב לאוטו?
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
אפשר הסבר להדיוט כמוני מה ההבדל בין רכב לאוטו?
ארז תרגום עבורך: זה כמו ההבדל בין קטנוע לאופנוע.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דור אריאל
לסקודה יש בלימה אוטונומית אבל לפי מה שאני ראיתי אין לה בקרת שיוט אדפטיבית
ההתעקשות של היבואן לא להציע את האוקטביה עם בקרת מהירות אדפטיבית תמוהה ומרגיזה.
אני אחליף את הנוכחית שלי רק כשזה יתוקן..
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
באוטו נהנים מהנהיגה.. ברכב מתניידים..
Sent from my Plus E using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
לא הצלחתי להבין למה יש לך התלבטות בין שני הרכבים האלה.
ברשימה שנתת חוץ ממערכת המולטימדיה בעברית(שזה לא מאוד קריטי) אין שום יתרון ליונדאי.
ואני לא מכניס פה סחירות ואמינות כי הרכב בליסינג.
העניין הוא שהיונדאי עולה כ20,000ש"ח יותר. במחיר של היונדאי יש כבר את הסופרב, שבאה עם מנוע 1.4T ורמת אבזור דומה לאוקטביה.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
ארז תרגום עבורך: זה כמו ההבדל בין קטנוע לאופנוע.
תודה
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
שני נתונים שנראים לי לא מדויקים:
250 ק"ג של סוללה.
או שאני מאוד חזק, או שזה לא המספר (;
יוצא לי פה ושם להרים ביד סוללה כזו. אני מניח שזה 30-40 ק"ג.
יש גם מנוע חשמלי עם מצמד. גם אותו הרמתי בידיים.
19.5 קג"מ? אני מנחש שזה רק ממנוע הבנזין ולא המומנט המשולב עם המנוע החשמלי.
הח.מ. עובד בכלמוביל, יבואנית יונדאי.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
הפער במשקל הוא מל האוקביה ולא מול סונטה לא היברידית, כך שההבדל לא רק עקב המערכת ההיברידית
Sent from my Plus E using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
זו הנקודה שאכן שרציתי להבהיר.
בפתיחה נכתב אחרת.
יש לזה משמעות. אם פער המשקל הזה מושקע, למשל, במרחב מחייה ובבידוד, אז יש לו משמעות שונה לגמרי עבור המשתמש מאשר אם הוא מושקע בסוללה בלבד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
לחובבי בקרת השיוט האדפטיבית.... שימו לב שזה מנגנון שעשוי להיות מסוכן.
חישבו על התרחיש הבא.
אתה נוסע ברכב. בקרת שיוט אדפטיבית פועלת. מתקרבים לצומת. הרמזור אדום. הרכב שלפניך מאט וגם הרכב שלך כי בקרת השיוט מאטה אותך. רגע לפני הצומת הרכב שלפניך עובד למסלול של הפניה שמאלה. הוא רוצה לפנות. בקרת השיוט שלך מזהה נתיב ריק ומאיצה בפול גז היישר לתוך הצומת ברמזור אדום.
וזה קורה. וקרה. ויותר מפעם אחת וליותר מנהג אחד.
אסף.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
זאת בקרת שיוט - לא נהג אוטונומי.
במה זה שונה מבקרת שיוט רגילה שאתה מגיע איתה מופעלת לרמזור אדום?
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
שווה שרשור בפני עצמו..
מישהו יכול להעיד מנסיון אישי איך החיים עם בקרת שיוט אדפטיבית?
נגיד אתה נכנס לכביש 6 במחלף עין תות בזמן העומס, נוסע דרומה עד מחלף נשרים ולא לוחץ אפילו פעם אחת בדרך על הברקס או הגז?
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
אני חי עם זה כבר 29000 ק"מ באיוניק.
שכחתי איך מרגישות דוושות הבלם והגז, בעיר, בכפר ובכביש המהיר (;
המקרה שאסף מתאר מוכר, אבל הוא הרבה פחות דרמטי ממה שתואר כאן. התגובות איטיות בהרבה. אין פולגז. והנהג כבר מכיר ויודע למה לצפות במקרים השונים.
לנהגים החלשים והחזקים מהממוצע, ניתן לבחור ברמות תגובתיות שונות למערכת.
בכל מקרה, לא מדובר ברכב אוטונומי, אלא במערכת עזר לנהג, וזה דיוק חשוב ביותר.
לטעמי, תוספת הבטיחות במערכת הזו והנוספות שקיימות ברכב, היא אדירה, ובוודאי מפצה על מקרים מעין אלו שאסף תיאר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
לחובבי בקרת השיוט האדפטיבית.... שימו לב שזה מנגנון שעשוי להיות מסוכן.
חישבו על התרחיש הבא.
אתה נוסע ברכב. בקרת שיוט אדפטיבית פועלת. מתקרבים לצומת. הרמזור אדום. הרכב שלפניך מאט וגם הרכב שלך כי בקרת השיוט מאטה אותך. רגע לפני הצומת הרכב שלפניך עובד למסלול של הפניה שמאלה. הוא רוצה לפנות. בקרת השיוט שלך מזהה נתיב ריק ומאיצה בפול גז היישר לתוך הצומת ברמזור אדום.
וזה קורה. וקרה. ויותר מפעם אחת וליותר מנהג אחד.
אסף.
קרה לחבר בסיבוב חד,
המכונית שלפניו "נעלמה" והרכב האיץ.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
גם זה מוכר, שחר.
בראיה שלי, זו לא איזו "תקרית". זה אופי העבודה של המערכת. כך היא תתנהג בכל מצב דומה.
לכן, כשאני בכביש מפותל, כמו למשל מביתי לכיוון קרית גת, כשהתנועה מתנהלת ב60 קמ"ש, או שאני לא אפעיל קרוז, או, מה שסביר יותר, שאני אכוון למהירות ריאלית יותר ביחס למצב התנועה, כמו למשל 70 או 80 קמ"ש, ולא ל100 קמ"ש, ואז גם אם הרכב מקדימה יוצא מטווח הראדאר, תאוצת הרכב היא מתונה מאוד.
אגב, כשהסיבוב הוא חד עוד יותר, בהתאם לזווית ההגה, המערכת לא מאיצה כלל, אלא עד לאחר שההגה יחזור לאיזור הישר. זו התנהגות שנצפית בד"כ בצמתים, בסיבוב ימינה או שמאלה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
להפעיל בקרת שיוט בכביש מפותל?
מדרגת שפל חדשה בניוון עצמי בנהיגה..
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
למזלי, אין לי צורך בקבלת ציונים לטיב הנהיגה שלי, מהרשת.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
חנן,
כביש מפותל הוא בדיוק ההגדרה למיומנות נהג, האצות, בלימות ורדיוס עיקול משתנה שאין לבקרת שיוט שלך עדיין כישורים להתמודדות.
בדיוק מה שלא מתאים לבקרת שיוט.
אני לא אומר שהנהיגה שלך גרועה, אומר שנכנעת ל״נוחות״ חלקית שגם אתה מעיד שעובדת רק כי הכביש פקוק שמוריד את המהירות לסף המהירות שאיכשהו זה עובד.
אתה נוסע באחד הכבישים המהנים לנהיגה באזור שלך וסליחה על המינוח, אבל הולך לנמנם מאחורי הפקק עם רובוט חצי אפוי.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
הכביש מהנה, כי הוא באיזור עם נוף מקסים.
אין בו שום אתגר נהיגה אם נשארים במסגרת המהירות החוקית "פלוס קצת". גם הסיבוב ההדוק ביותר בו נלקח במאה קמ"ש ללא התערבות נהג מיוחדת. רק לשמור את הרכב בין הקווים, ורוב הזמן ההיגוי האקטיבי ביוניק דואג לזה בעצמו (:
אז אני נהנה מהנוף, ובד"כ גם מפודקאסט היסטוריה/מדע כלשהו. המערכת עושה את שלה, כרגיל עם בקרה שלי.
את אתגרי הנהיגה אני מוצא ברכביי האחרים, במתארים אחרים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
מסכים עם כל מילה של חנן ויותר.
בקרת שיוט אקטיבית שומרת עלינו מאוד, במיוחד שזה עם בלימה אוטומטית בחירום.
זה בתוספת מערכת שמירה / התראה על נתיב כבר נהיה ממש מציל חיים.
במיוחד לאלה שפוזלים לנייד.
ברגע שבא לכם לנהוג כבו הכל ושימו גז, בשיגרה זה מעולה, מי שלא ניסה לא מבין כמה זה חשוב.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
חנן,
זה לא אישית כלפיך, מההכרות אני נוטה להניח שאתה לא קהל היעד המתנוון, כמו רוב חובבי ההגה כאן באתר שזו מהותו.
זה מבחינתי עוד סימפטום הלקות המתגברת של מערכות פסבדו-בטיחותיות שבתכלס נועדו לכפר על הפרעת קשב גלובלית המכונה גם טלפון-חכם, שבדרכו הופך אנשים לטיפשים, ונותן להם הרגשה מזוייפת שהם ״מאובטחים״, ויכולים להמשיך באי-הנהיגה בכביש ציבורי.
-
תגובה: יונדאי סונטה היברידית(פרימיום) VS סקודה אוקטביה 1.8 טורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
שווה שרשור בפני עצמו..
מישהו יכול להעיד מנסיון אישי איך החיים עם בקרת שיוט אדפטיבית?
נגיד אתה נכנס לכביש 6 במחלף עין תות בזמן העומס, נוסע דרומה עד מחלף נשרים ולא לוחץ אפילו פעם אחת בדרך על הברקס או הגז?
אם אתה "משחק בגז " מההגה אז אפשרי אבל אף פעם לא קרה לי,
הבעיה שגם במקומות עם 4 נתיבים הנהגים מתפזרים על הנתיבים בלי שום הגיון ותמיד צריך לעבור נתיבים כדי להתקדם..
כבר יצא לי להתלבש על רכב ולנסוע מרחקים גדולים בלי לגעת בגז אבל אני תמיד מגוון באין ה"נהג האוטומטי " לנהיגה רגילה כדי לשמור על ערנות ונוחות