השאלה בכותרת,
תודה וחג שמח לכולם.
Printable View
השאלה בכותרת,
תודה וחג שמח לכולם.
מיותר לחלוטין.
גריז נחושת.
מדובר על סעפת יניקה של מנוע שבי סמול בלוק 305,ומה לגביי זוג הגומיות שמגיעות בקיט האטמים,משתמשים בהם או מוותרים עליהם ובמקומם מורחים שכבה נדיבה של סיליקון?
סיליקון זהו אטם נוזלי
שטחים נקיים ישרים וללא פגמים לא דורשים סיליקון
תרכיב את הגומיות והכל יבוא למקומו
שכבה נדיבה יכולה לסתום או להקטין את הפתח
בהצלחה
זאב
סיליקון זאת משחת נחשים
איציק
״סיליקון״ זה לא אטם. טוב, אולי במטבח או באמבטיה.
יש אטמים. כשהם לא מספיקים בגלל פגמים אז אפשר ורצוי להשתמש במשחת אטימה. בסעפת יניקה? אין שום טעם. האטימה צריכה להיות לוואקום ולא נוזלים אז אם הכל ישר האטמים המקוריים יעבדו ואם לא... תדאג שהכל יהיה ישר.
לגבי דבק אנארובי לברגים - אם הברגים והאומים תקינים הידוק במומנט הנכון יספיק. אבל כיוון שמדובר בסביבה עם רעידות יש טעם מסויים לאבטח את ההברגות - אבל עם חומר בחוזק נמוך כדי לא לגרום נזק בפתיחה עתידית.
אסף.
זה לא טריוויאלי
בסמול בלוק יש דרך מסויימת לאטום סעפת יניקה.
תעבור על הכתבה שבחתימה שלי
ערן ,את זה כבר הבנתי גם מסירטונים ביוטיוב,ואני שואל למה לשים שכבת סיליקון כזאת עבה בקידמת וגב המנוע במקום פשוט להשתמש בזוג הגומיות הייעודיות שמגיעות כחלק מהקיט אטמים?
ערן,לברגים של סעפת היניקה גם מומלץ/רצוי להוסיף שייבות?
הגומ
יות באות בקיט...בגלל שיש עודף גומי בעולם. אף אחד לא משתמש בהם...אפילו במפעל אוטמים עם סיליקון כבר מסוף שנות ה80
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk
אין לי מושג מה הרקע שלך
נכון להיום אגני שמן ומכסאות טיימינג מורכבים על סיליקון ללא שום אטם, גומי או כל חומר אחר
בן אדם מדבר על מנוע V6 סעפת יניקה נמצאת בין שני ראשי מנוע כלומר אין סיכוי לנדנוד כמו למשל בסעפת פליטה
אין צורך בשום חומרי הדבקה לברגים/אומים ניתן להחליפם בחדשים או כמו שהוצע כאן להוסיף שייבות קפיציות
משחות מתכתיות (נחושת לדוגמה) נמרחות לצורך שמירה על הברגות כנגד קורוזיה ולפתיחה קלה יותר לצורך פירוק
(אני מכיר אנשים שסך הכל מורחים מעט שמן מנוע)
אם המנוע עם מאייד אז יש מעברי מים בסעפת אז האטימה אינה רק לווקום אלה גם מעברי מים
כמו שציינתי באם השטחים נקיים, ישרים וללא פגיעות אין צורך להשתמש בסיליקון אלה באטמים התואמים
את המוצר
לתשומת לב משתמשי סיליקון : מריחה נדיבה עלולה יותר להזיק מלעזור.
אני אולי נשמע נחרץ?
אין לי שום כוונה לפגוע בדעות שונות משלי
בכבוד
זאב
ועל זה נאמר
ויקומו המלפפונים וילמדו את הגנן
יש סיליקון ויש סילקון
יש מקום שמיועד למישחת אטימה
לא כל מה שאתה רואה ביו טיוב מומלץ
איציק
זאב מצד אחד אתה מספר על מכלולים שסוגרים עם סיליקון מצד שני אתה אומר בדיוק כמוני שאין טעם.
אבל.
מה שאתה אולי מכנה סיליקון שאיתו משתמשים גם בקו הייצור וגם במוסך יהיה בדרך כלל משחת אטימה או נוזל אנארובי. אני משתמש למשל לא מעט בהילומר כחול ובלוקטייט 518 לאטימת פלאנג׳ים ומכסים.
עכשיו יקום מישהו ויאטום פלאנג׳ מים במנוע או מכסה מוח של גיר אוטומטי עם סיליקון מהאמבטיה. אז אין לי בעיה עם הדעה שלך ששונה משלי - אבל למי שלא מבין את ההבדל בין ״סיליקון״ למשחת אטימה שמיועדת לחומר מסויים ותנאים מסויימים - זה עלול להרוס מכלל יקר. והאמן לי... כבר ראיתי גם כאלה.
וכמו שכתבת בעצמך - אם לא צריך אז לא צריך.
אסף.
ולכן רשמתי סיליקון אטם נוזלי
מבלי להיכנס לכל סוגיו של RTV
אבל עזוב, חוסר בתקשורת!! הרי זו לא שיחה פנים מול פנים שאפשר לקשקש :cool:
הסיבה שהגומיות בקיט פשוטה.
בעיית שיווק להוריד אותם אחרי 67 שנה.
הקונים יתלוננו ויחזרו לחנות כי אין גומיות...ואז היצרן יצטרך להוסיף סיליקון לקיט...שעולה הרבה יותר...סיפור מהתחת.
הכי קל לתת 5 סנט של גומיות ואז המוכר ממליץ על הסיליקון up sale
כולם מרוצים.
ולא..אתה לא רוצה להוסיף סיליקון לדמויות כי אז הסעפת תלחץ אותם פנימה או החוצה בזמן ההתקנה והתוצאה ...יהיה נזילה ותעבוד פעמיים...ואז תבין לבד.
אגב קוריוז. עד שנות ה80 האטמים האלה היו משעם...שזה חומר אטימה הרבה יותר טוב מגומי...וגם יותר יקר...אבל שעם גם נושם..ומזיע...אז הגומי היה כאילו שיפור.
יותר מאוחר גילו שסיליקון שחור עובד הרבה יותר טוב וההתקנה הרבה יותר פשוטה וקלה...ואין נזילות אז תעשה לעצמך טובה וזרוק אותם לפח כמו כולם ב30 שנה האחרונות
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk
אוקיי שכנעת אותי,אני ארכיב את הסעפת בלי הגומיות רק עם סיליקון שחור,אגב אין חשש שבעת הידוק הסעפת למקומה הסיליקון הכנס פנימה ויסתום מעבריי מים שייגרום בהמשך לצרות?
כיוון שכולם מתכוונים לאותו הדבר... כלומר יש הסכמה.
בכל זאת כמה מילים. כי המונח סיליקון מזיק.
התיאור המסחרי יהיה בדרך כלל gasket maker
יש חומרים דומים ל RTV ומתייבשים האויר כמו החומר המעולה של ויקטור ריינץ שמגיע בשפופרת, ויש חומרים שמתייבשים באוויר שנשארים חצי נוזליים כמו הילומר כחול ודומיו. משחה חצי שקופה שהיא לא RTV.
יש חומרים אנארוביים - לוקטייט 518 או הגירסה החדשה שלו שהיא גמישה יותר, ויש סוגים רבים אחרים נוזליים יותר או פחות חזקים יותר או פחות גמישים קשים ועוד.
אני מעדיף את האנארוביים כי הם נשארים נוזליים בתוך השמן או המים ולא סותמים מעברים ופילטרים. המשחות השונות לעומתם שימושיות יותר לאטימה מסיבית או מרווחים גדולים אבל זהירות שלא יהיה יותר מדי חומר.
שורה תחתונה זה אולי נראה חסר טעם לקנות שפופרת של חומר אטימה בעשרות שקלים אבל האמינו לי זה משתלם.
הקטלוגים של היצרנים הגדולים מלאים בחומרים שונים לייעודים שונים וכדאי להכיר אותם.
אסף.
קשה ללמד שחיה בהתכתבות.
אתה שם bead בעובי רבע אינץ נותן לו לשבת כ5 דקות. מניח את הסעפת בעדינות.. מוודא שהחומר נלחץ וקיבל בטן החוצה. עכשיו תן לעסק לשבת כרבע שעה לפני שאתה מחזק את הברגים..
אגב אין מעברי מים בתוך המנוע היכן הנחת את הסיליקון
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk
יש לכם איזה שיטה/טיפ כלשהו כיצד לנקות בצורה ייסודית ויעילה/קלה את איזור הבלוק/המרימים האידראולים בטרם מרכיבים את הסעפת החדשה?
אגב,אפשר למרוח שרלק על כל הפתחים משניי צידיי האטמים או שזה מיותר לחלוטין ומספיק רק קצת סיליקון מסביב למעבריי המים?
צריך לרוקן את המים לפני כול דבר אחר. תגדיר ניקוי..מה אתה מתכנן לנקות ולמה.
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk
הכוונה לניקוי טוב של כל האיזור שמתגלה מתחת לסעפת בדגש על המרימים מקצת בוצה עיקשת שהצטברה במהלך השנים ואוליי אפילו קצת ליכלוך שהצליח להסתנן לשם כתוצאה מגילוף/שיוף האטמים הישנים של הסעפת.
לא מומלץ להתעסק עם בוצה בתוך חלל גוף המנוע
התעסקות / ניקוי / גרוד/ ניגוב / גורמת לבוצה להתפרק לסתימות במעברי השמן
מה שיש ולא ממש בתוך המעבר ( דבוק לדופן גוף המנוע ) תשאיר אותו במקומו.
הוא לא ישתחרר מעצמו
אבל לאחר ניקוי חלקי ( בטוח שחלק ממנו יתחיל לטייל במעברי השמן )
איציק
אוקיי הבנתי, מה לגביי שואב אבק,מקובל?
איציק,אז אחריי הרכבת הסעפת החדשה יהיה צורך להחליף שמן מנוע ופילטר או שלא מחייב ?
הדיון הזה מזכיר לי שיותר מפעם אחת ראיתי סיליקון בין השרוולים לראש המנוע בטרופר דיזל... במקום להחליף את הגומיות! :rolleyes:
מיותר לציין שזה לא החזיק ואולי אפילו גרם יותר נזק מתועלת..
אצלי באטמים החדשים על אחד הצדדים רשום side down ,הכוונה היא שהצד הזה פונה לכיוון הראש מנוע,נכון?
כן...האטמים כחולים? של fel pro?
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk