תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
הייתי אומר לחמם ולשנות זוית, אבל לפני זה, אני רק שאלה:
למה הוא בזוית כזו? מה שונה בהיגוי שלך שהוא נהיה ככה?
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
הפיטמן כבר מונמך ...
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
הייתי אומר לחמם ולשנות זוית, אבל לפני זה, אני רק שאלה:
למה הוא בזוית כזו? מה שונה בהיגוי שלך שהוא נהיה ככה?
זה לא חומר שמאפשר כיפוף, הוא יישבר.
מה שונה ? הגובה, קצת ...
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
לא זוכר שראיתי באוטו שלך משהו סופר לא סטנדרטי שאמור לגרום לזה.
אולי תיתן תמונה רחבה של כל מערכת ההיגוי?
אגב, מוטות ההיגוי ניתנים לכיפוף.
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
זאת זרוע מקשרת ??!!
מספיק להסתכל על הגומיה בנקודת החיבור לזרוע כדי להבין
שזה סתם ברזל מכופף ולא מוט היגוי איכותי
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
לא זוכר שראיתי באוטו שלך משהו סופר לא סטנדרטי שאמור לגרום לזה.
אולי תיתן תמונה רחבה של כל מערכת ההיגוי?
כנראה היית מסנוור כשראות אותו ...
חשוך מדי עכשיו בשביל לצלם את זה, מקווה לזכור בבוקר ...
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
אני מניח שאתה רוצה למצוא פתרון כמו שצריך ולא עוד אילתורים.
הפתרון הבסיסי ביותר במקרה זה גם יעיל מאוד וגם איכותי - זרוע פיטמן מונמכת.
החיסרון הוא בזה שאיבדת מרווח גחון יקר לפני הסרן וחמור מכך אתה חייב להזיז גם פנהארד כדי לייצר מחדש מקבילות של פנהארד ודראגלינק.
עכשיו מגיעים לפתרונות מורכבים יותר וכדי לעזור לך אני שולח אותך לעשות שיעורי בית - מה המידה המדויקת של התפוח? הברגה וקונוס.
אגב.. הסרן מקורי של צ׳רוקי?
אסף.
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
אני חוזר...
זרוע הפיטמן כבר מונמכת ...
וכן, הסרן מקורי.
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
לכופף ולתת לכל המוט חיזוק, אפשר לחתוך צינור טיפה יותר עבה לחצי ולהלביש עליו כמו שמחזקים מוטות רדיוס עגולים, שיוף, צבע שחור וזה מקורי מהיצרן. :-)
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
פתרון ולא אילתור נוסף יהיה היי סטיר. הקיטים עולים סביב 700-800 דולר ועוד כמה שיעלה להביא לארץ.
ממילא הקיט יכלול גם מוטות היגוי חדשים.
ומיותר לציין שעל הדרך מרוויחים עוד כמה דברים.
אסף.
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ומיותר לציין שעל הדרך מרוויחים עוד כמה דברים.
לא מיותר, הרמת להנחתה אז קדימה ...
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
תלוי בקיט נדב...
אבל בד"כ על הדרך מקבלים מוטות מחוזקים, תפוחים מוגדלים... מיקום גבוה יותר מין הסתם... זוויות עבודה נכונות יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
המלצות (מנסיון) לקיט ספציפי ?
Sent from my HTC One using Tapatalk
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
מרענן:
קיטים של היי-סטיר מחליפים חלקים מחלקים שונים בקצות הסרן, שאולי לא יתאימו לי כשארצה להוסיף קיט לוקרים (ואני כבר עכשיו רוצה, רק שאין תקציב).
בחזרה להצעה המקורית: http://www.currieenterprises.com/CE-9701
מה אכפת לי מה הזווית של הזרוע, אם היא מותאמת לגובה של הרכב ובקצה שלה יש כיפוף שמביא את התפוח לעבוד בזווית תקינה ?
(ובמקרה הזה מדובר בתפוחים חזקים משמעותית מהמקוריים)
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
אם אתה אוהב היגוי "מדויק" שקרוב יותר למקור צריך להיות אכפת לך מאוד זווית הזרוע, חפש ערך "באמפ סטיר" / מקביליות מוטות היגוי/פנהרד וכו' .
אני לא יודע כמה אתה מוגבהה ,אני הייתי עם ZJ מוגבהה 4.5 סט קומפלט רוביקון ,לוקרים ,בולם הגה מחוזק של פוקס ומערכת מוטות היגוי של קורי, ההיגוי היה טוב . יותר גבוה מזה נראה לי שהייתי בבעיה עם הסטאפ הזה מבחינת באמפסטיר.
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
תודה טל ובועז, החכמתי בתאוריה (בלי ציניות), ועכשיו איך לעזאזל אני יודע אם קיט מסויים יתאים לסטאפ שלי ???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כדי לעזור לך אני שולח אותך לעשות שיעורי בית - מה המידה המדויקת של התפוח? הברגה וקונוס.
זה מוט היגוי במידות מקוריות של צ'רוקי (מה שינוביץ' מביאים)
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
כדאי שטל יעבור אחרי ויאשר או יתקן.
הידע שלו רב משלי כמו גם נסיון מעשי של ממש עם אותו הפרונט בדיוק
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
הסטאפ שלי הוא 6.5"
הגדלת דיסקים כנראה לא תהייה אפשרית אלא אם כן יהיה קיט שיתאים לג'אנטים 15" וגם יהיה לו קיט לוקרים תואם ...
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
נדב, מבלי להיכנס למידת ההגבהה שלך, אולי כדאי שנתחיל בכך שתספר לנו מהן התחושות שלך בנסיעה כאשר התפוח הנ"ל ( שנראה בתמונה בזווית גרועה מאוד בהתחשב שהרכב לא מורם על ג'ק) תקין, - כל אחד עם רף התחושות והציפיות שלו מהיגוי כזה או אחר ,בעקבות הגבהה כזו או אחרת.
יכול להיות שרק שינוי זווית התפוחים תספק אותך, כמו עם הסט של currie .
יכול להיות שתעדיף לשפר גאומטריה עם סטים "כבדים" יותר מהסיבה שבמקום להסתכל על הנוף אתה חרד מכל באמפ בכביש שיפתיע אותך . וזה לא רק היגוי ,אלא גם כניסה ללונג ארם בכדי לפצות על זווית מוגזמת של מוטות הרדיוס .
כפי שרשמתי קודם ,הצלחתי לחיות טוב עם הגבהה 4.5 ,גלגלים 31 ,מוטות הגה CURRIE, ביטול מוחלט של חופשים ,ביחוד בפנהרד והכי חשוב לדעתי לתחושות ופידבקים מהפרונט הדבילי הזה - בולם הגה מחוזק מאוד . לחיות טוב זה גם להיות על 190 ולא לקבל התקף לב - יוצא מזה ששיוט על 100 עוברת בנינוחות מוחלטת. באפן יחסי למותג ג'יפ ,כן ?.
2 קבצים מצורפים
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
טוב, אז מתבקשות תמונות של כל המערכת, ומתנצל על איכות הצילום הנחותה בטלפון שלי ...
קובץ מצורף 117378
קובץ מצורף 117379
תקנו אותי אם אני טועה, אבל הפנהרד והדראג לינק נראים פה די מקבילים. אולי מישהו כבר דאג לזה לפני ...
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
תקנו אותי אם אני טועה, אבל הפנהרד והדראג לינק נראים פה די מקבילים. אולי מישהו כבר דאג לזה לפני ...
זו לא רק המקבילות בניהם, אלא גם המקבילות של שניהם לרצפה, תחשוב על הרדיוסים שהם מציירים כשהסרן עולה ויורד - איך הסרן רוצה לזוז לצד הנוסע והרכב רוצה לזוז לצד הנהג,וזה עוד לפני שהסרן האחורי התחיל לזוז מהבאמפ... הריקוד הזה של הרכב והסרנים כנגד שתי הידיים שלך על גלגל ההגה ,מבעס .
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
אני לא מרגיש באמפ-סטיר בנסיעה.
בגדול, כשאין חופשים, ההיגוי מרגיש מעורפל יחסית לכל רכב אחר שנהגתי בו (אולי למעט הסיקס המיתולוגי), אבל לא במידה שמאטה אותי בכביש או בשטח. יש בולם היגוי של פוקס ונכון לעכשיו כל החופשים בוטלו למעט התפוח של הדראג-לינק.
המוטיבציה שלי לשינוי המערכת היא המהירות שבה נוצר חופש בתפוח הנ"ל, מכיוון שהוא לא עובד בזווית טובה. כבר החלפתי אותו פעם אחת, לפני שנה או שנה וחצי, ושוב יש בו חופש.
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
חלק מהקיטים מבוססים על נאקלים של WJ ומציעים על הדרך גם טיפול בהגדלת הדיסקים ושימוש בקאליפרים כפולי בוכנות, דבר די מתבקש עבוג גלגלים כבדים וגדולים בהרבה מהתכנון המקורי.
דורש בדיקה אבל אם אין התנגשות עם ג׳אנטים 15....
קראתי קצת, עם ג'אנטים ברזל יש סיכוי שיתאים, לפעמים עם גילוח קל של הקאליפר. עם ג'אנט סגסוגת כנראה שלא יתאים.
יש מספר וריאציות, אבל זה יקר מדי בשבילי כדי לקחת הימור ...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
האפשרות השניה והפחות מושקעת היא המכונה Over the knuckle -
או בקיצור OTK
מתבססת על הגדלת החור היחיד בנאקל הימני.
שימוש בדראג לינק מיוחד שמתפתל מעבר למכשולים שמגלחים בקיט היקר וחיבור הדראג לינק לרוב תחת האוזן בו בזמן שעל אותו הבורג מעל לאוזן מתחבר המוט שפור.
בקיטים האלו נהוג להשתמש במיסבי קצה מסוג Heim joint.
בקיט מעין זה מושג תיקון והחלפת זווית המיסבים אבל אין בו שיפור לגאומטריה בהי סטיר מאחר והוא לא מטפל בשינוי והקבלת הגאומטריה של הדראג עם הטראק באר.
העליתי תמונות, נראה לכם שצריך עוד תיקון לזווית ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
יש עוד פתרון , אני צריך לנבור לחפש מי מיצר אותו והוא מבצע למעשה חיקוי לתצורה של ההיגוי בסופה אם אינני טועה.
הכוונה שהמוט שפור מחובר קשיח בין ימין לשמאל והדראג. לינק מתחבר אליו קשיח בלי תצורת ה Y המקורית.
שוב, החסרון לדעתי הוא שלא מטופל הנושא שהדראג לינק והטראק באר לא מקבילות ולכן יהיה באמפ סטיר.
למשל הקישור השני ששמתי בהודעה הראשונה ...
אם הזוויות בסדר (שוב, ראו בתמונה), מה החסרונות של קיט כזה ?
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
אחרי צ'אט עם ראסטי, ואחרי שהם ראו את אותה תמונה שאתם ראיתם, יש שני קיטים מועמדים:
הזול: http://www.rustysoffroad.com/rustys-jeep-xj-tj-yj-zj-tie-rod-conversion.html/
היקר: http://www.rustysoffroad.com/jeep-steering-components-conversions-upgrades/rustys-jeep-steering-conversions/rusty-s-conversions-over-the-knuckle-steering-xj-tj-zj.html
המחירים בארץ בערך כפולים מהנקובים באתר, אלא אם כן בועז ימצא לי סיווג מתאים להעביר אותם בקלות :)
הקיט הזול יסבול מאותה בעייה שיש לי היום - משך חיים מקוצר לשניים מהתפוחים בגלל הזווית החדה מדי, אלא שאלו תפוחים ג'נריים וזולים משמעותית מהתפוחים הנוכחיים.
הקיט היקר פותר את הבעייה הזו, אבל הוא יקר ואני צריך לבדוק אם הפנהרד הישר שלו לא יצריך גם שינויים בתושבות של המייצב או משהו אחר ...
מבחינת חוזק הקיטים דומים (כך ע"פ ראסטי)
תגובה: תיקון זווית של תפוח הגה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
נדב, הרעיון הזה עלה באחת התגובות שלי.
לא טענתי למקוריות, נהפוך הוא, אני לומד המון מהשרשור הזה.
בגדול, אם אפשר, אני מעדיף להשתמש בקיט קיים שמישהו מנוסה כבר התגלח עליו, מאשר להמציא את הגלגל מחדש, גם אם זה יעלה לי עוד כמה זוזים (במידה סבירה כמובן)
מה הבעייה עם התפוחים ? לאיזה מהקיטים התייחסת ?