טיול. נקרות בכיוון עליה.
מצטרף דיסקברי 5 סטנדרטי כביום היוולדו. כריות והכל, אבל לא ממוגן וללא מדרגות סף.
עשיתי את הנקרות עם מכוניות סטנדרטיות למהדרין, אבל לא כאלה שעולות חצי מיליון שח.
אשמח לחוו"ד.
יואב
Printable View
טיול. נקרות בכיוון עליה.
מצטרף דיסקברי 5 סטנדרטי כביום היוולדו. כריות והכל, אבל לא ממוגן וללא מדרגות סף.
עשיתי את הנקרות עם מכוניות סטנדרטיות למהדרין, אבל לא כאלה שעולות חצי מיליון שח.
אשמח לחוו"ד.
יואב
600,000 אם לדייק [emoji6] לדעתי האישית בלבד הייתי אולי יורד את נקרות איתו אבל בעלייה רכב גדול כזה יכול להבחבש מעט כי הרבה מרחב תמרון אין שם. עם כל הכבוד לאלקטרוניקה ולצמיגי הכביש שיש לו.
במחשבה שניה, עם הרבה מעצ אולי יעלה בקלות:
https://youtu.be/FoMwumBm0V4
המדרגה היום לא כאתמול שלשום, היינו לפני חודש בערך, למען האמת היה אפילו פקק של כמה קבוצות שלחקם התקשו, אלה בלי נעילה אחת לפחות עשו הרבה מע"צ.
הוא יסיים את המסלול בלי ספק, אבל תבהיר לבחור שהרכב עלול להינזק מבחינת פלסטיקה וכו', הרבה מאוד תלוי בנהג.
נ.ב
היה אפילו טנדר אחד שנעול בכל זאת החליק הצידה צמוד לסלע הגדול מימין מה שגרם לו אי יכולת תמרון וחייב משיכה רק קדימה.
הוידאו מסוכות אגב
תודה רבה, אין מצב לנזק.
נשנה מסלול. :(
במחשבה שניה, אני מסתכל על הוידאו שצורף, לא נראה שום דבר חריג. הרכב עם כריות. מגביה למקסימום ונותן לאלקטרוניקה לעשות הכל. לא נשמע לי הגיוני שדיסקברי 5, פאר היצירה הבריטית/הודית לא יעשה מסלול קל ובסיסי כמו נקרות.
מניח שהתכוונת לנקרות מכביש הערבה ולא לחלק המערבי מכביש 40?
עם הצמיגים נמוכי החתך המקוריים זה סיכון לא קטן.
לא רק בקטע הסלעי אלא אפילו בפגישה מקרית עם סלע בדשדש, בחלק הפתוח של הנחל, דווקא כי דם לא מצפים לבעיה.
בקטעים הטכניים הרי תשקיעו, תכוונו ותבנו.
וגם אז הצמיגים בעייתיים מאד.
לאן הגענו... זה מסוג התשובות שמקבלים בד"כ על פורסטר/דאסטר ושו'ת...
זה נכון גם לגבי ויטארה, ספורטאז' ודומיהם, אבל הם אף פעם לא נחשבו לתפארת רכבי השטח... איך נפלו גיבורים ...
ואם להיות פרודוקטיביים, אתם יכולים להתחיל את המסלול כמו בתכנון המקורי, ובמיצד נקרות להמשיך למסלול המסומן שחור שלוקח דרומה לנחל מישר, עד כביש 40. מסלול יפהפה ופחות מוכר, ללא אתגרים מיוחדים לצמיגים העדינים של הדיסקו ...
יש שלושה גורמים לפיהם תחליט.
א. מהם שאר הרכבים? אם כולם suv חסונים תצטרכו לחכות לו כל הזמן. אם יש ג'יפונים אז במילא הקצב יהיה איטי.
ב. אילו צמיגים יש לו? אם יש את המידה הכי גבוהה של צמיג, ישנם צמיגי 50-50 שמתאימים לרכב (במיוחד, ולא יודע אם יש בארץ).
ג. מיהו הנהג? נהג עם נסיון בשטח שלא יתפתה לטוס בדשדש יכול לעשות את המסלול גם עם צמיגים עדינים. סה"כ להניח אותם במקום הנכון. לרכב אין בעיה של גובה או של זוויות. ואת הנקרות אפשר לעשות גם עם צמיגים של פרייבט.
בקיצור, הורדת קצב משמעותית יהיה המחיר. ותסביר לבחור שאם יש לו כסף לאוטו כזה, שישקיע עוד כמה אלפי שקלים לסט גלגלים חלופי לשטח בלבד.
עריכה, והכי חשוב:
תנסה כן להוציא אותו לטיול. אם הרכבים האלו לא יטיילו, לא תהיה לנו עליהם שום אינפורמציה אמיתית מהשטח.
גם בדיסקו 5 הרכב מוריד גובה מעל 40 קמ"ש?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
הוידאו זה לא מהמדרגה התחתונה, עם הסיבוב מייד ימינה על הסלע.
בטח שיצא, שיספר מה נסגר אחר כך... זה רק פלסטיקה, צמיגים וכסף....לא?;)
זה בגלל שלקחו מתאגרף ונתנו לו נעלי עקב.
התגובות מוגזמות. לדיסקברי החדש יש הילוך כוח, יש נעילה אחורית בנוסף לבקרת משיכה, יש מרווח גחון מכובד ביותר (למי ששאל: הרכב נשאר גבוה עד 80 קמ"ש, לא 40 כמו בדורות קודמים). החסרון הוא הצמיגים המקוריים עם חתך נמוך ודופן עדינה. הרכב יעבור בנקרות ויטפס את המדרגה גם אם הנהג לא מאד מנוסה. עד הפאנצ'ר השני הכל יהיה טוב.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אחרי 3 התנסויות גרועות בטיולים עם רכבים עם צמיגים כאלו, אני ממש לא רוצה רכבים עם צמיגים כאלו בטיול.
זה פשוט מתכון לצרות שמתממש.
אלו רכבים עם נתונים טכניים מצויינים לשטח, שמסרסים אותם כמעט לגמרי עם הצמיגי צעצוע האלו.
מצאנו את עצמנו פעם-אחר-פעם עם אוסף רסטות בולט מדופן הצמיג כי זה מה שנשאר לעשות כשגם הצמיג השני נגזר בדופן.
ועם הצמיג המרוטש הזה הרכב (דיסקו 3\4) עם שלל המערכות עדיין נסע, במעברים לא פשוטים בצורה מרשימה אבל זה היה כואב לראות.
הצמיגים האלו נגזרים על כלום, וזה מחייב תשומת לב בלתי פוסקת וקצב נסיעה מעליב ליכולות המתלים של הרכבים האלו.
אלו רכבים כבדים, ובמקום שפרייבט קל עם צמיג דומה נוסע, הם גוזרים.
בקעת ערד- שבילים רגילים ביותר, בדואים נוסעים סביבך עם פרייבטים ואנחנו מתקנים דופן גזורה לדיסקו.
המצב טיפה יותר טוב אם מתקינים צמיגי AT עם 3 שכבות בדופן, אבל זה רק מעט יותר טוב.
חבר מכר דיסקו 3 כי נמאס לו לשלם על 4 סטים של צמיגים בשנה.
אני רק יניח את זה כאן...
ונציין שהרכב עשה את 70% מהמסלולים בלי בעיה מיוחדת על הצמיגים הקיימים.
קובץ מצורף 117460
אני לא מתווכח שהמידת צמיג היא בעייתית, אפילו בעל הרכב הנ"ל שהוא חבר חשב להחזיק עוד סט רק לשטח אבל ויתר בסוף.
בעוונותי מחזיק דיסקברי 3 עם סט נוסף 17" וצמיגי bf at.
אז נכון שזה לא נוח להחליף לפני כל טיול והרבה פעמים אני נשאר על ה-17 גם אחרי אבל זו נוסחה מנצחת של שילוב יכולת העבירות המקורית - כריות אויר, בקרת משיכה, נעילה אחורית מלאה וצמיגים עמידים יותר מהמקור.
אני חושב שהכלים האלו מגיעים עם יכולת עבירות מקורית מדהימה ללא שיפורים והתקנות נוספות.
כיום גם רמת המחירים לשנתונים המוקדמים כבר סבירה ולכן יכול להיכנס לרשימת המומלצים פה.
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
חתך הצמיגים ברכב הזה פשוט מגוחך, לרכב שטח שיהיה הכי משוכלל בעולם.
נתקלתי בדסקברי בנחל חורשה שניים או שלושה צמיגים גזורים בדופן ללא יכולת תיקון שטח בשום צורה.
הכל טוב ויפה הרבה אלקטרוניקה כריות נעילות, אבל את הדבר הכי חשוב לשטח הוא לא נועל צמיגי שטח.
מסכים לגמרי עם ההערות על הצמיגים, אבל לא הייתי מזלזל בעובדה שזה רכב חדש ולא מיגון.
עד כמה הנהג מנוסה? כמה הוא מכיר את הרכב?
ללא מיגון, רגע אחד של חוסר ריכוז ( ו\או חוסר ניסיון), ויש נזק של אלפי שקלים.
הקטע מבור נקרות לכיוון מעלה דקלים מצריך ניסיון.
הרעיון של בועז (לצאת דרומה לנחל מיישר) יכול להיות פתרון סביר ( ועדיין גם שם יש מספיק סלעים לאתגר את הצמיגים).
באם הטיול לא יצא כבר אז אתרום מנסיוני
1. מ 4 כבר לא ניתן להחזיק שני סטים (מה שעשיתי בעברי) בגלל גודל הדיסק
2. הוא יעבור ללא כל בעיה וללא שום כישורים. תלוי רק במכוון.
3. חובה 2 צמיגים ספר ואם הוא יכול עם גאנט אז בטוח תתקנו אבל תסיימו. הדיסקברי לא יעכב בכלום חוץ מהפאנצר.
4. הקונה ילד גדול הוא בטוח מבין שמכה בדלת שלו עולה כמו גפ"ס קומפלט. הוא ידע לקחת את ההחלטה לבד.
5. לחיזוק טענה 4 אני מכיר מישהו עם 4 שנסע ללא בביטוח . הוא יכול להרשות לעצמו......
גם ב-4 ניתן להתקין צמיגי 50-50. בגרסא הכי פחות מפוארת. שנית,
אם אתה מחזיק סט לשטח, אז ברור שהוא לא יהיה במידה המקורית, וגם לג'אנט 19 ניתן למצוא צמיגי שטח. כנראה שאוויר אי אפשר יהיה להוריד, אבל מהתרשמות מהכתבות, ומנסיון עם דיסקו 3, אפשר לנסוע בנוחות רבה גם בלי להוריד.
עריכה:
מסתבר שניתן להשיג לדיסקו את הרנגלר אדוונצ'ר קוולאר של גודייר במידה 255/60/19
https://tiresize.com/tires/Goodyear/Wrangler-All-Terrain-Adventure-wKevlar-255-60R19.htm
אני יכול להעיד רק מנסיוני ושל חברי עמית
לא מצאנו ביום פקודה צמיג ראוי. גם שהרכבנו את הכי מתאימים לשטח בלי להכנס לשמות ואחוזים.
על גאנט 19 לא הצלחנו לפתור את הבעיה.
אנחנו פשוט משלמים את המחיר ההזוי של 1250 שח לצמיג כל טיול.
הצמיגים שמורכבים מתאימים לקוד עומס ומהירות?
בחו"ל מרכיבים את הגודייר דורטרק, יש בארץ במידה?
סרטון הסבר על פירוש סימני צמיגים, שווה צפיה:
https://youtu.be/LEj0X8vsbvk
על אחד מרכבי המבחן של חברת המזרח מותקנים צמיגי גודייר Duratrack. הם באותה מידה וחתך, קוד מהירות נמוך יותר. פסיכולוגית גרמו לי להרגיש הרבה יותר נוח על הרכב הזה לעומת רכב שעוטה את הצמיגים המקוריים. היבואן מודה לבעייתיות של הצמיגים ונאמר שהוא עובד על אישור לצמיגים בקוד מהירות נמוך יותר.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...0&d=1493491985
נמרוד
הענה בשתי צורות
תחביב קשה למדוד בעלות תועלת ולא משנה אם אתה נוסע בכלי של 200,000 או 20,000
שנית זה ענין של יכולת כלכלית
אם הדילמה היא עוד חוג לילד או צמיג לחוג שלך - אז סדרי העדיפויות לי הם ברורים.
אם זה לא עומד אחד מול השני אז התשובה הרבה יותר קלה.......
אני מקווה שעניתי ברור
ובמידה ולא - אשמח לפרט בצורה בוטה יותר בפרטי או בטלפון.
- - - Updated - - -
הצמיגים הללו לא היו זמינים כאשר נזקקתי להם. ( ללא כל קשר לחוקיותם )
צור,
זה שווה את התקיעה בשטח והעצבים של לייבש חברים שנוסעים יחד, או שזו אחוות נדכאים?