-
דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
דיון יותר לבוני הסיקסים/סופות/נ"נ/ריאו. מערכות סינון אויר מתאימות, זמינות ומשתלמות לשימוש?
במקרה שלי מדובר על סבן, הפילטר הנוכחי הוא לא מקורי, פתוח בתא המנוע, מעל קרבורטור וובר. יש לי גם פילטר דוד מקורי גדול של סיקס. היה לי (מי יודע איפה הוא?) פילטר דוד קומפקטי יותר של סופה. על הסיקס של יואב יש פילטר דוד מפלסטיק, דונלדסון דו-שלבי - מה המק"ט והדגם יואב, ואולי גם תכתוב כאן כמה מילים...
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
הטוב ביותר (למטרות סינון כמובן) הוא הפילטר דוד המקורי של סיקס.
הוא over kill מטורף, אבל עושה עבודה מצוינת (כמו שאתה יודע).
גם עם הרבה מאוד אבק וחול, הוא בקושי מתלכלך.
דוד סופה, גם הוא מצוין, אבל יכולת הספיגה שלו יותר נמוך, מן הסתם.
מה שאומר שאחרי כמה ימי נסיעה באבק דחוס, צריך לנקות ואולי אפילו להחליף.
הכי גרוע הוא פילטר פתוח. כמה נסיעות קצרות באבק והוא סתום.
ויותר גרוע מזה מתחיל להעביר אבק.
החיסרון של דוד סיקס הוא הגודל המטורף שלו. תופס הרבה מאוד נפח בתא מנוע.
גם מבחינה אסטטית לא משהו.
לי זה לא כול כך מפריע, גם כך יש הרבה מקום פנוי בתא מנוע של סיקס.
אבל כל אחד והרצונות שלו..
מה לבחור תלוי במה השימוש. אני מניח שאתה רוצה לנסוע בנגב אבל פעמים שלוש בשנה.
במקרה כזה אפשר להסתפק בדוד סופה, ואולי אפילו פתוח (ולנקות אותו בכל ערב במקרה של נסיעה באבק)
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
גם וובר. בניתי מתאם על בסיס הפחים של הפילטר המקורי הפתוח. צינור גמיש ופילטר סיקס מדברי שיושב על הכנף מקדימה.
היציאה שלו פונה הצידה לכיוון הכנף כהכנה לשנורקל.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b676b3f332.jpg
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
golyat
מגניב. אין לי תמונות, אבל בסיקס הקודם שלי התקנתי מתאם כזה מעל קרבורטור וובר, וממנו צינור גמיש לפילטר דוד הגדול שהכנסתי לתוך הקבינה.
אגב, הצינור הגמיש - מאיפה?
מוני, הדיון מתעורר כי היתה התפתחות גם בתחום הזה. זה כבר לא רק דוד של סיקס או דוד של סופה. יש מערכות סינון קומפקטיות יותר, מפלסטיק, שנותנות ביצועים אפילו יותר טובים, אני מצפה שיואב יתן פה פירוט על מה שהוא התקין :rolleyes:
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
וירטהיים בחיפה. כל מוצר גומי/פלסטיק שתרצה. גם בהתאמה אישית.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
יקירי:
מה רע בפילטר המקורי שבא עם הוובר?
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
שום דבר, פילטר מצויין, חוץ מהקטע הזה של הסינון.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
הפילטר שיואב עשה נהדר אם לא אכפת לך שהג'יפ נראה כמו קומביין שאוסף קש :rolleyes:
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
שום דבר, פילטר מצויין, חוץ מהקטע הזה של הסינון.
וואללה?
להחליף?
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
הטוב ביותר (למטרות סינון כמובן) הוא הפילטר דוד המקורי של סיקס.
הוא over kill מטורף, אבל עושה עבודה מצוינת (כמו שאתה יודע).
גם עם הרבה מאוד אבק וחול, הוא בקושי מתלכלך.
דוד סופה, גם הוא מצוין, אבל יכולת הספיגה שלו יותר נמוך, מן הסתם.
מה שאומר שאחרי כמה ימי נסיעה באבק דחוס, צריך לנקות ואולי אפילו להחליף.
הכי גרוע הוא פילטר פתוח. כמה נסיעות קצרות באבק והוא סתום.
ויותר גרוע מזה מתחיל להעביר אבק.
החיסרון של דוד סיקס הוא הגודל המטורף שלו. תופס הרבה מאוד נפח בתא מנוע.
גם מבחינה אסטטית לא משהו.
לי זה לא כול כך מפריע, גם כך יש הרבה מקום פנוי בתא מנוע של סיקס.
אבל כל אחד והרצונות שלו..
מה לבחור תלוי במה השימוש. אני מניח שאתה רוצה לנסוע בנגב אבל פעמים שלוש בשנה.
במקרה כזה אפשר להסתפק בדוד סופה, ואולי אפילו פתוח (ולנקות אותו בכל ערב במקרה של נסיעה באבק)
למעט המידות (דוד סיקס טיפה ארוך יותר ובקוטר קצת קטן יותר) מה ההבדל בדיוק בין דוד מדברי מקורי* של סיקס ישראלי ובין דוד מדברי מקורי* VORTEX של סופה?.... (הכוכביות הן כי זה לא באמת מקורי מ-Jeep אלא פיצ'ר של תע''ר). שניהם מגודלים וחונקים את תא המנוע.
אם כבר אז קרב הסינון הטורקי שנמכר בחנויות החלפים לג'יפים שקשה לדעת מה איכותו - אבל קרב סינון מקורי של מיצובישי מגנום מתאים לשם. יותר יקר אבל כנראה שאיכותי יותר.
אצלי יש דוד סופה מקורי עם המכסה וגומיית הניקוז וכל הצנרת המקורית שהוספתי לו מיכל לוכד חול/אבק של VW/AUDI/MAN. התוספת הזו יושבת אחרי המסכה, לא נראית לעין במבט ראשון אבל עושה עבודה מעולה ומרחיקה את רוב הג'יפה מהמסנן.
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
טוב. מערכת סינון האויר המקורית של ג'יפ סיקס ישראלי היא מערכת ישנה של חברת Donaldson.
קובץ מצורף 117960קובץ מצורף 117959
לפי המידות זה ככל הנראה המק"ט:
קובץ מצורף 117951
מעיון ארוך בקטלוג המעולה של דונלדסון, יש שתיים או שלוש אפשרויות נוספות מודרניות יותר, מפלסטיק, אבל לצערי אף אחת מהן לא קטנה יותר. הן אפילו ארוכות יותר, ולא במעט.
מכיוון שהדוד הזה שקיבלתי הוא במצב מצויין, אין לי סיבה אמיתית להחליף אותו.
לגביך PW - ממליץ לך להתקין מערכת סינון אויר דו-דרגתית כזאת, היבואן הוא זוקו שילובים, המחירים טובים מאד (השוויתי את המחיר של מה שיואב קנה למחיר באמזון, יותר זול בארץ!).
המק"ט שהייתי קונה הוא ממשפחת G08XXXX, מה שיש להם על המדף בגדול. זה למשל:
קובץ מצורף 117952
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
אשמח אם מישהו יוכל להעלות תמונות עם מידות של פילטר אויר של סופה, אם מישהו מכיר שם יצרן ומק"ט עוד יותר טוב.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
יש באתר צה״ל באינטרנט (תחזיקו חזק) קטלוגים מלאים של חלקי חילוף. בחלקם מופיעים גם מקטי יצרן מקוריים.
ובלי קשר את הבית פילטר הזה קיבלת ממני להגרלה במפגש ג׳יפולוג. אז אם אתה מוצא אותו יש לי מקום בבגאז׳......
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
יש באתר צה״ל באינטרנט (תחזיקו חזק) קטלוגים מלאים של חלקי חילוף. בחלקם מופיעים גם מקטי יצרן מקוריים.
ואללה צודק. אתר מצל"ח. מדהים.
https://www.idf.il/%D7%90%D7%AA%D7%A...8%D7%9B%D7%91/
בית פילטר של סופה הוא AU80H4 של יצרן אמריקאי בשם Vortox. הוא טיפה יותר גדול בקוטר אבל קצר יותר משל סיקס ב110 מ"מ משמעותיים (לפחות עבורי במיקום שאני מתכנן לו). אין בקטלוג של דונלדסון משהו שקול בביצועים באורך כזה. לחברת Vortox יש נציגות בארץ?
קובץ מצורף 117963
אם הייתי מוצא את ההוא שהבאת לי לא היו לי שאלות. איבדתי אותו. אבל חלה על זה התיישנות. תמצא לי עוד אחד וקח פילטר של סיקס במקומו, עבור הפרויקט שלך זה מתאים יותר.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
עבור הפרוייקט שלי יש לי מקורי. דונלדסון דומה לשל סיקס.
כך או כך אני ממליץ מאוד על התקנת פרה- קלינר שלוקח את רוב הליכלוך הגס ולא רק מונע סתימה אלא גם שומר על הנייר בפילטר מקריעה.
בפילטרים העגולים שאתם רואים שיש בהם כנפונים זה בעצם סוג של פריקלינר מובנה.
אסף.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
עבור הפרוייקט שלי יש לי מקורי. דונלדסון דומה לשל סיקס.
כך או כך אני ממליץ מאוד על התקנת פרה- קלינר שלוקח את רוב הליכלוך הגס ולא רק מונע סתימה אלא גם שומר על הנייר בפילטר מקריעה.
בפילטרים העגולים שאתם רואים שיש בהם כנפונים זה בעצם סוג של פריקלינר מובנה.
אסף.
סוף, סוף הגענו לנקודה האמיתית.
האם יש המלצות לפר-קלינר בגודל סביר שניתן להוסיף לרכב כמו טרופר?
להערכתי (בתור אחד שלא מתכוון לחצות אוקינוס) פרה-קלינר חשוב יותר משונרקל.
-
נמרוד יקירי:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לגביך PW - ממליץ לך להתקין מערכת סינון אויר דו-דרגתית כזאת, היבואן הוא זוקו שילובים, המחירים טובים מאד (השוויתי את המחיר של מה שיואב קנה למחיר באמזון, יותר זול בארץ!)
מה המיקום המועדף להתקנה? מה המחיר?
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
סוף, סוף הגענו לנקודה האמיתית.
האם יש המלצות לפר-קלינר בגודל סביר שניתן להוסיף לרכב כמו טרופר?
להערכתי (בתור אחד שלא מתכוון לחצות אוקינוס) פרה-קלינר חשוב יותר משונרקל.
הכי קל ונוח זה בראש השנורקל. מלכתחילה האויר שם קר ונקי יותר.
אסף.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ובהנחה שאני לא רוצה שונרקל, מה ההמלצות? יש איזה מוצר?
הייתי שמח להוסיף משהו לפני הפילטר אויר של הטרופר.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
אני קניתי מזוקו את הבית פילטר שהתאים למידות של הברך והצנרת המקוריים ("3) ודומה במידות לפילטר המקורי של סופה. מודה שלא בדקתי נתוני ספיקת אוויר וכו,,.
התכנון המקורי היה להתקין אותו מתחת למצבר ולעלות עם צינור "שנורקל" אל מחוץ לכנף. אבל ברגע של חוסר התיחסות לחברים והמשפחה התקנתי אותו מחוץ לבודי, יפה או לא ? לי זה יפה.
קובץ מצורף 117964
קובץ מצורף 117965
ההבדל הגדול מבחינתי שהמנוע עובד הרבה אבל הרבה יותר קר ממה שהיה לפני עם הפילטר הפתוח הפנימי. תמיד ידעתי שפילטר פתוח זה לא טוב ועוד ששואב אוויר מתא המנוע, אבל לא חשבתי שזה כזה משמעותי גם לחום וגם לסחיבה. נשאר לי לשנות ולקצר את הצינור שבין הפילטר לבית המצערת וזהו.
יואב
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
יואב עם איזה קרבורטור אתה?
בכל מקרה אני לא מצליח למצוא ברך למוטורקרפט, בקוטר חיצוני של 1/8 5" ... מישהו מכיר אמריקאית עם משהו כזה?
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
סוף, סוף הגענו לנקודה האמיתית.
האם יש המלצות לפר-קלינר בגודל סביר שניתן להוסיף לרכב כמו טרופר?
להערכתי (בתור אחד שלא מתכוון לחצות אוקינוס) פרה-קלינר חשוב יותר משונרקל.
פרה קלינר נפרד - הדרך הנכונה היא כמו שאסף כתב, להתקין מחוץ לרכב, על צינור שיוצא מתא המנוע. כמו בכל רכב חקלאי או מכונה ניידת. לא חייב לקרוא לזה שנורקל. יש הרבה אפשרויות:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odk...eaner&_sacat=0
לחלופין, להחליף את בית המסנן המקורי שלך לבית מסנן דו-שלבי (שקודם מסחרר את האויר כדי להפריד אבק גס) כמו אלו של הסופה והסיקס , או הגרסא המודרנית מפלסטיק כמו שיואב התקין. אתה צריך למצוא מקום בתא המנוע ולחבר לפתח היניקה המקורי (מאחורי הפנס, בתוך הכנף? לא יודע איפה זה בטרופר) או לינוק מבחוץ... שוב פעם חוזרים לנושא השנורקל.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
PW - הכי נכון מבחינתך זה לקבל ממני את פילטר הדוד המקורי של סיקס (ראה בתמונה של גולית) אתה רק צריך לעזור לי למצוא פילטר דוד מקורי של סופה.
או לקנות בזוקו שילובים דונלדסון FPG כמו של יואב, ולהתקין אותו כמו יואב מחוץ לרכב או בתוך תא המנוע כמו המקורי, כשצינור הכניסה מחובר למסיכה הקדמית או החוצה לשנורקל או לתא הנוסעים (לא מפריע ברכב כל עוד הוא פתוח).
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
להערכתי (בתור אחד שלא מתכוון לחצות אוקינוס) פרה-קלינר חשוב יותר משונרקל.
שנורקל בגובה גג שם אותך כנקודת פתיחה בה רוב החומר הגס לא מגיע.
יש חלוקה אנכית של גוגל גרגר, ואיכשהו יצא שגובה דל SUV בגודל מלא נמצא במקום טוב בחתך.
אז שנורקל לבד עושה חלק נכבד מהעבודה.
כמובן שפרקלינר עוזר עוד יותר.
זוכר מהטרקטורים שהיינו מרוקנים בסוף יום עבודה את המיכל איסוף מהפודרה שהצטברה.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
אגב.. אם למישהו יש המלצה על פרה קלינר ברמה בסיסית ובזול (לגודל 3״ הנפוץ) - לטובת מי שנהנה ממסנן דו שלבי (כמו רוב הדודים ברכבי השטח ) ושנורקל - תנו כיוון.
אסף.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
פרה קלינר הם בהכרח ציקלוניים או שיש גם על בסיס צלחת שמן?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
יש הרבה סוגים אבל צלחת שמן לדעתי עבר מהעולם מזמן וגם כשהיה היה רק המסנן עצמו.
הפשוט ביותר ודי מספיק לשימושים שלנו זה פטריה עם כנפונים חתוכים בפח כמו שיש בדיפנדר או בפרגסון ישנים. יותר משוכללים הם עם הצלחת השקופה. עוד יותר הם הרב שלביים כמו ״טורבו 3״ ודומיו. ויש בין לבין.
אסף.
-
תגובה: דיון על מערכות סינון אויר לרכב שטח
צלחת השמן ממש לא עברה מן העולם. אצלנו במחצבה הזמנו את זה בתור תוספת מקורית בשופלים וולוו.
ההבדל בנקיון הפילטרים בתנאים קשים בהחלט מורגשים לעומת שופלים וכלים אחרים עם פילטרים יבשים בלבד.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk