-
שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
בסט הוא "קיט" של קינג ספרינגס ובולמי קוני.
סט הקפיצים הקדמי שונה באורכו מהסט המיועד למתלה האחורי, האם זה בגלל המשקל העודף שיש בחלק הקדמי בשל המנוע?
האם ייתכן שלאחר ההתקנה, ההגבהה המתקבלת מלפנים גבוהה ב2-3 ס"מ מההגבהה המתקבלת בחלק האחורי? האם זה נורמלי ורק צריך "לשקוע"?
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
אני הגבהתי רקסטון 2005 עם הסט הנ"ל.
אורך הקפיצים שונה בעיקר כי מדובר במבנה אחר - מלפנים מתלה נפרד ומאחור סרן חי.
החלק הקדמי עלה בכמה מ"מ יותר מהחלק האחורי.
מצד שני, הקפיצים היו כבר ישנים מאוד והרכב היה די נמוך, ולכן לא ניתן להתבסס על הגובה הקודם של הרכב כנקודת ייחוס.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
אני הגבהתי רקסטון 2005 עם הסט הנ"ל.
אורך הקפיצים שונה בעיקר כי מדובר במבנה אחר - מלפנים מתלה נפרד ומאחור סרן חי.
החלק הקדמי עלה בכמה מ"מ יותר מהחלק האחורי.
מצד שני, הקפיצים היו כבר ישנים מאוד והרכב היה די נמוך, ולכן לא ניתן להתבסס על הגובה הקודם של הרכב כנקודת ייחוס.
אני לא מדבר על המצב קודם ההגבהה כנקודת ייחוס, אלא על מצב שבו לאחר הגבהה בארבעה קפיצים חדשים, ישנו פער בין החלק הקדמי לאחורי של כמעט 3 ס"מ...
האם זה מצב תקין והחלק הקדמי צריך קצת "לשקוע" במשך השבועות הקרובים ולהתייצב עם החלק האחורי, או שמשהו לא תקין בהגבהה?
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
האם יש ברשותך את המק"טים של הקפיצים שהותקנו? אנחנו מדברים על רקסטון 2010? תוכל להעלות תמונת פרופיל של הרכב כאשר הוא עומד על משטח ישר?
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
בסט הוא "קיט" של קינג ספרינגס ובולמי קוני.
סט הקפיצים הקדמי שונה באורכו מהסט המיועד למתלה האחורי, האם זה בגלל המשקל העודף שיש בחלק הקדמי בשל המנוע?
האם ייתכן שלאחר ההתקנה, ההגבהה המתקבלת מלפנים גבוהה ב2-3 ס"מ מההגבהה המתקבלת בחלק האחורי? האם זה נורמלי ורק צריך "לשקוע"?
המתלה הקדמי והאחורי שונים כמו שכתבו לך, הקפיצים לא נראים אותו דבר ואין מה להתרשם מהצורה שלהם.
האם כבר התקנת את הסט או שזו שאלה תיאורטית?
אם כבר התקנת, הסבר מה מדדת ואיך מדדת.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
התקנתי את הקיט המדובר.
קינגספרינגס ובולמי קוני.
הקדימה גבוה בכ2-3 ס"מ מהחלק האחורי.
נאמר לי שמכיוון שהקפיצים הקדמיים קשים יותר, זה טיבעי וצריך קצת זמן לשקוע.
רק שלי נראה שטיבעי שגם האחוריים ישקעו קצת, לא?
אני יודע שהמתלה האחורי והקדמי שונים זה מזה, האחורי סרן חי ומלפנים מתלים נפרדים.
אמדוד שוב במוצ"ש את הגובה בארבעת פינות הרכב ואכתוב אותן.
אני מודד ממפגש הצמיג עם הכביש ועד לחלק התחתון של הכנף. דרך אמצע הגלגל כמובן.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
מדידה עד החלק התחתון של הכנף היא לא בהכרח נכונה. אני לא מכיר את הרכב שלך, אבל ישנם רכבים שבהם הכנף הקדמית קצת יותר גבוהה מהאחורית כאשר הרכב מפולס לגמרי, ולהיפך.
המדידה בדר"כ צריכה להיות יחסית, משמע - מדידה לפני ההגבהה ואחרי ההגבהה.
האם ביצעת מדידה דומה לפני ההגבהה?
האם שהרכב עומד על משטח מפולס, הוא נראה גבוה יותר מקדימה? או נראה מאוזן?
אריאל
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ariel-ro
מדידה עד החלק התחתון של הכנף היא לא בהכרח נכונה. אני לא מכיר את הרכב שלך, אבל ישנם רכבים שבהם הכנף הקדמית קצת יותר גבוהה מהאחורית כאשר הרכב מפולס לגמרי, ולהיפך.
המדידה בדר"כ צריכה להיות יחסית, משמע - מדידה לפני ההגבהה ואחרי ההגבהה.
האם ביצעת מדידה דומה לפני ההגבהה?
האם שהרכב עומד על משטח מפולס, הוא נראה גבוה יותר מקדימה? או נראה מאוזן?
אריאל
לא בצעתי מדידה לפני... אני יודע, חמור גרם...
כשהרכב עומד על משטח מפולס, נראה שהחלק הקידמי גבוה יותר. מפתח הכנף גדול יותר וגם כשיושבים ברכב מרגישים את קצת.
אעלה תמונה.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
מה שאריאל כתב נכון, יש רכבים (לא רק ג'יפים, גם פרטיים) שהמרווח בין הכנף לגלגל אינו זהה ושווה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים.
אתה צריך לבדוק את הרכב על משטח מפולס ככל הניתן ולראות את כיוון השיפוע; מאוזן, נוטה קדימה או אחורה.
אני מציע גם שתבדוק את דגם הקפיצים שהותקן אצלך, אם שמרת את אריזות הקפיצים זה רשום עליהן.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
סליחה שאני מתערב, אבל ככלל אצבע קיטים כאלו מיועדים בד''כ ולוקחים בחשבון גם משקל של כננת ולא רק הגבהה. שים 40 קג על הטמבון ותראה שזה יתאזן...חוץ מזה מה אכפת לך? בסך הכל זה מגדיל לך עוד יותר זוית גישה,מה רע?
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
לא כל היצרנים עובדים ככה ולמיטב ידעתי King Spring מציע רק אופצייה אחת של קפיצים.
Dobinsons למשל מציעים מספר אפשרויות (שלוש במקרה של הרקסטון) בהתאם לתוספות שיש על הרכב, כננת, פגוש ברזל, מטען קבוע וכו'.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
מדידה נכונה היא מנקודה שלא משתנה.
מספיק שלחץ האויר מעט שונה והגובה מהרצפה ישתנה.
מודדים מהטבור לתחתית הכנף או מסף הגאנט בחלקו העליון לכנף.
וכן,
היית צריך למדוד לפני ואחרי.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
הקיט הזה באמת מגביה את החלק הקדמי יותר מאשר את האחורי. להערכתי מדובר על הפרש של מ"מ בודדים ולא כמה עשרות כמו שאתה טוען.
גם אצלי זה קרה וחשבתי שזה מפריע וצריך לתקן... אחרי חצי יום התרגלתי.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
אגב, צריך להוציא מחוץ לחוק את המשפט "תיסע קצת, זה יסתדר".
בעברית פשוטה זה: "תעוף מפה, עכשיו אחרי ששילמת. ואם תחזור להתלונן ננפנף אותך".
המתקין היה צריך לספר לך שזה המצב והוא ידוע. אגב, שמעתי על התקנות בהן קיצרו את הקפיץ הקדמי בחצי כריכה ע"מ למתן את ההגבהה.
אם זה ממש מפריע לך, תשקול את זה.
בכל מקרה אני מצטרף להמלצה להעלות לכאן תמונה של ההרכב עומד על משטח מפולס, נעזור לך להחליט אם יש בעייה.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ספייסר מאחורה. יכול להיות שיקטין את מהלך המתלה (לא בטוח ולא מכיר את האוטו) אבל זה הכי זול, והאוטו יהיה ישר. במילא ברדיון יהיה רשום מוגבה, ואף בוחן לא מסתכל בחלק האחורי. (רק שלא יהיה בכתום או צהוב).
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
ספייסר מאחורה. יכול להיות שיקטין את מהלך המתלה (לא בטוח ולא מכיר את האוטו) אבל זה הכי זול, והאוטו יהיה ישר. במילא ברדיון יהיה רשום מוגבה, ואף בוחן לא מסתכל בחלק האחורי. (רק שלא יהיה בכתום או צהוב).
אני בהחלט נוטה לספייסרים בנוסף להגבהה, ספייסרים של 1.5-2 ס"מ. רציתי לכל ארבעת פינות הרכב, אבל במידה שאכן המצב הנוכחי יישאר קבוע, אתקין רק מאחור.
אעלה תמונה מחר, כרגע חשוך.
את מהלך המתלה זה לא יקטין, כי עשיתי פעולות מסויימות להארכתו יחד עם ההגבהה
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
לא מצליח להעלות תמונה משום מה, דווקא אתמול הצלחתי, מוזר.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
לא מצליח להעלות תמונה משום מה, דווקא אתמול הצלחתי, מוזר.
ניסיון שני
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
לא מצליח להעלות תמונה משום מה, דווקא אתמול הצלחתי, מוזר.
ניסיון שני
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ייתכן לקבצי התמונות גדולים מדי... בדוק שנים לא יוצא מ-250 KB
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
ניסיון שני
- - - Updated - - -
ניסיון שני
הצלחתי, באמת היתה גדולה מדי.
המשטח די ישר, יש הבדל של 2-3 ס"מ בן החלק האחורי לקדמי.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
לפי דובינסונס לא מומלץ להגביה את החלק האחורי של הרקסטון מעל 35 מ"מ מחשש לרעידות של הדרייבשאפט האחורי.
אני לא בטוח שיש משהו לא בסדר בהגבהה שלך, זה גם נראה שהכנף הקדמית יותר גבוהה אבסולוטית מהאחורית.
כדי לבדוק אם הרכב רוכן אחורה ניתן לבדוק את הגבהים בין הפינות התחתונות של הכנפיים בשני הצדדים, סימנתי באיור.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
ייתכן לקבצי התמונות גדולים מדי... בדוק שנים לא יוצא מ-250 KB
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Mushu
לפי דובינסונס לא מומלץ להגביה את החלק האחורי של הרקסטון מעל 35 מ"מ מחשש לרעידות של הדרייבשאפט האחורי.
אני לא בטוח שיש משהו לא בסדר בהגבהה שלך, זה גם נראה שהכנף הקדמית יותר גבוהה אבסולוטית מהאחורית.
כדי לבדוק אם הרכב רוכן אחורה ניתן לבדוק את הגבהים בין הפינות התחתונות של הכנפיים בשני הצדדים, סימנתי באיור.
תודה על האיור, אבדוק את זה.
בנוגע לדרייבשאפט, אפשר להנמיך אותו ולבטל את הרעידה במידה וקיימת
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
לפי התמונה, הרכב באמת נראה גבוה יותר בחלק הקדמי. לא רק זה, אלא שנראה גם שהמתלה פתוח כמעט עד הסוף. בדוק שאין לך נקישה בפתיחה מלאה ומהירה (כמו למשל בירידה מהירה מפס האטה). הרקסטון שלך 4x4 קבוע? לא בטוח שהציריות הקדמיות יאהבו את הזויות האלה לאורך זמן.
אני חושב שהייתי שוקל לקצר את הקפיץ.
בדוק שהתקינו לך קינג ספרינגס מק"ט ksfr-50 ולא משהו אחר.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
לפי התמונה, הרכב באמת נראה גבוה יותר בחלק הקדמי. לא רק זה, אלא שנראה גם שהמתלה פתוח כמעט עד הסוף. בדוק שאין לך נקישה בפתיחה מלאה ומהירה (כמו למשל בירידה מהירה מפס האטה). הרקסטון שלך 4x4 קבוע? לא בטוח שהציריות הקדמיות יאהבו את הזויות האלה לאורך זמן.
אני חושב שהייתי שוקל לקצר את הקפיץ.
בדוק שהתקינו לך קינג ספרינגס מק"ט ksfr-50 ולא משהו אחר.
זה אכן המק"ט שמופיע על הקופסה.
אין נקישה או רעש/הרגשה של פתיחה מלאה עד הסטופ בגלגלים בקידמיים במצב שתיארת, וניסיתי די הרבה מצבים לאחר ההתקנה כדי להרגיש הבדלים. לא נראה שיש בעיה כזו.
לי מפריע בעיקר השיפוע אחורה והעובדה שדווקא החלק האחורי בשל המבנה מתלה שלו יכול "לסבול" הגבהה גדולה יותר, בגלל זה שאלתי האם סביר שיתאזן.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
משהו שנזכרתי בו עכשיו - האם החלפת גם בולמים? יש הבדל בגובה תושבת הקפיץ שעל הבולם הקדמי בין רקסטון דור ראשון לשני.
הקפיץ בבולם של דור שני יושב 2-3 סנטימטר יותר גבוה מהבולם של דור ראשון. יכול להיות שהחלפת הבולמים תאזן לך את הרכב ואת זוויות העבודה של הציריות.
לעניין הנמכת הדרייבשאפט - המיסב התומך ברקסטון דור שני יושב על גשר, כלומר כדי להנמיך את המיסב יש לחתוך ולרתך אותו. זה אפשרי, אבל אז אתה משנה את הזווית של הגל מול היציאה מהטרנספר, וזה לכשעצמו יכול לעשות בעיות ורעידות. כלל אצבע קובע שהזווית בין היציאה מהטרנספר והחיבור לגל ההינע צריך להיות בזווית של 1-1.5 מעלות כדי שלא יהיו רעידות מוגזמות. הנמכת המיסב התומך של הדרייבשאפט יכולה לעלות בכמה מעלות טובות.
אני מציע שלא להגביה את החלק האחורי מעל המלצות יצרני הקפיצים או להתכונן להוצאה כספית נוספת בתוספת בעל מקצוע טוב שידע מה לעשות כדי להעלים את הרעידות.
מבאס, אבל את הרכבים האלה אי אפשר להגביה יותר מדי מבלי להיכנס לעוד עבודות הנדסה וקוסטומיזציה.
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
הנמכת תושבת גל ההנע היא הליך מקובל.
דובינזון ממליצים שלא לבצע אותו, ואמנם אין להם קפיצים שמגביהים ב 50 מ"מ.
לקינג ספרינגס יש קפיצים כאלה, והם ממליצים לבצע את ההנמכה במידת הצורך (ברקסטון 2 בד"כ צריך).
אני לא רואה איך בולמים משפיעים על גובה הרכב במצב סטטי. (אלא אם הם ארוכים מדי, ולא מאפשרים למתלה להיסגר למצב מנוחה. זה לא המקרה הזה).
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
הבולמים הם קוני האבי טראק
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
הנמכת תושבת גל ההנע היא הליך מקובל.
דובינזון ממליצים שלא לבצע אותו, ואמנם אין להם קפיצים שמגביהים ב 50 מ"מ.
לקינג ספרינגס יש קפיצים כאלה, והם ממליצים לבצע את ההנמכה במידת הצורך (ברקסטון 2 בד"כ צריך).
אני לא רואה איך בולמים משפיעים על גובה הרכב במצב סטטי. (אלא אם הם ארוכים מדי, ולא מאפשרים למתלה להיסגר למצב מנוחה. זה לא המקרה הזה).
אני יודע שהנמכת הדרייבשאפט היא דבר מקובל, אפילו אני עשיתי אותו, אבל צריך לדעת מה עושים ולהיזהר כי המהלך הזה עלול לגרום לרעידות חדשות שעליהן יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להתגבר.
אם מצליחים לכוון את זווית הפיניון מבלי לגעת בתושבת המיסב זה הפתרון האידאלי.
לעניין הבולמים, הבולמים הקדמיים הם התושבת התחתונה של הקפיצים. התושבת הזו גבוהה יותר ב 2-3 ס"מ ברקסטון דור 2 בהשוואה לבולמים של רקסטון דור 1, ככה שאם הקפיצים שהותקנו ברכב מותאמים לרקסטון דור ראשון אז נקבל חלק קדמי גבוה מהאחורי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
הבולמים הם קוני האבי טראק
מה הדגם המדוייק של הקפיצים והבולמים הקדמיים?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
זו המדבקה עם הברקוד שעל קופסת הבולם
-
תגובה: שאלה בנוגע להגבהה באמצעות קינג ספרינגס
מתלבש על השרשור
רקסטון 2014 נחשב דור 2? כלומר אפשר להגביה רק 35 מ"מ מאחור?
איזו ערכת הגבהה מומלצת לרקסטון 2014? אני מחפש גם בגבהה וגם שיפור התנהגות - בדגש על המתלה האחורי שמזדעזע על כל בליטונת בשטח (כלומר אני מחפש משהו שישפר משמעותית את השיכוך)
תודה