-
אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
בקרוב התנעת מנוע הבעירה הפנימית שלכם תיראה לשכינכם כמו עישון בחדר נקי של אינטל.
מוזמנים להתחיל.
כאן אין "אחרי מות קדושים אמור" אז תרגישו חופשי, להלל, להכפיש.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
כנראה פיספסתי שעור.
למה אתה חושב שהוא ימות בקרוב?
בפעם האחרונה ששמעתי בעית הטווח והתדלוק החשמלי עוד לא ממש נפתרו ( שמעתי על הטענה מהירה אבל זה עוד לא זה).
בקיצור, אתה לא קצת נחפז ?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
שימו לב לניסוח "יאסר יבוא של רכבי בנזין וסולר". מה עם גז?
בקצב ההתפתחות הטכנולוגית ולפי חוקים דומים בארצות אחרות, זה יקרה.
טוב? רע?
שאלו יהיו הצרות שלנו, האם בכלל בעוד עשור או שניים ישאר איפה לטייל., האם יהיה מותר ?
כנראה שיהיה הרבה פחות איפה לטייל ויהיה הרבה פחות איפה לטייל ברכב.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
עד 2030 יהיו כאן כמה קווים של רכבת תחתית, באיחור אפנתי אחרי אירופה. סין הכריזה שב 2030 תיאסר מכירת רכב ICE, עם כמה שהם רציניים הם לא יעמדו בזמנים, זה תחום שאני עוקב אחריו מקרוב לצרכי השקעה והם לא מתקדמים בקצב שהם מצהירים עליו.
הרבה מגדלים בונים כאן על הגז המקומי, מייצאים לירדן ומצריים, האינטרס של בעלי הזכיונות להיפגש עם הכסף כמה שיותר מהר, עד 2030 כבר לא ישאר מזה כלום, נחזור לזהם ולשלם ביוקר. אבל אחלה, מנוע חשמלי זה מצויין, הפתרון הלוגיסטי שהציע אגסי גם בא בחשבון אם הטכנולוגיה לא תפתור את בעיית הטווח והטעינה, ניתן להקליט פס קול של V8 ולחבר למצערת ולרמקולים או לאזניות ביטס אלחוטיות.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
שטייניץ היה ונשאר חרטטן..
הטכנולוגיה מתקדמת יפה אבל יש עוד דרך ארוכה כדי שהיישום יוכל להוות החלפה מלאה של מנועי הבעירה הפנימית, בעיקר מבחינת טווחי נסיעה.
בנוסף יש את הכלכלה העולמית שעדיין נשענת על ייצור והפצת נפט - לא יוותרו על זה כל כך מהר - דרך אגב גם הכנסות המדינה נשענות חזק על מסי הדלק..
בקיצור אין לו ולא תהיה לו שום שליטה על הענין, מה גם שהוא בטח כבר לא יהיה בסביבה עד 2030, ומי יזכור שהוא אמר את זה.. גימיק שנראה טוב בתור הצהרת כוונות כללית והצטרפות לכיוון העולמי ותו לא.
זאת דעתי בלבד כמובן ויכול להיות שאני טועה.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wonderd
שטייניץ היה ונשאר חרטטן..
הטכנולוגיה מתקדמת יפה אבל יש עוד דרך ארוכה כדי שהיישום יוכל להוות החלפה מלאה של מנועי הבעירה הפנימית, בעיקר מבחינת טווחי נסיעה.
בנוסף יש את הכלכלה העולמית שעדיין נשענת על ייצור והפצת נפט - לא יוותרו על זה כל כך מהר - דרך אגב גם הכנסות המדינה נשענות חזק על מסי הדלק..
בקיצור אין לו ולא תהיה לו שום שליטה על הענין, מה גם שהוא בטח כבר לא יהיה בסביבה עד 2030, ומי יזכור שהוא אמר את זה.. גימיק שנראה טוב בתור הצהרת כוונות כללית והצטרפות לכיוון העולמי ותו לא.
זאת דעתי בלבד כמובן ויכול להיות שאני טועה.
שטייניץ אכן חרטטן וכולי תקווה שבעוד 12 שנים מה שיישאר ממנו ומחבר מרעיו ממפלגת האספסוף זה רק ספק של בדל-סרחון קלוש בפח הזבל של ההיסטוריה...
אבל עזוב פוליטיקה. דבר אחד הוא עובדה - הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק.
שים לב - איסורים. רגולציות. כפייה. מנועי השריפה הפנימית הולכים למות רק כי יהרגו אותם בכוונה. באמצעות הרגולציות. לא כי הציבור ינהר לטכנולוגיה החלופית מרצונו ומבחירה.
מכוניות חשמליות הן עדיין מוצר לא אפוי עד הסוף. נכון שהטווחים הולכים וגדלים - אבל נשארת בעיית זמינות ופריסת עמדות הטעינה ובעיקר זמני הטעינה הבעייתיים בעליל. אני לא רק מאמין אלא גם יודע שאלה דברים שייפתרו לחלוטין בשנים הקרובות ואם לא ייפתרו - הפוליטיקאים פשוט יכפו אותם על הציבור ונורווגיה היא הדוגמה המצויינת, הקדימון למה שהולך לקרות - אחרי שסתם הקלות במיסוי על רכב חשמלי לא הניבו את התוצאה המצופה (כי רוב הציבור לא בוחר מרצונו ברכב מוגבל ומגביל) - הם פשוט מגבילים את החופש להשתמש במנועי השריפה הפנימית. מדללים את מספר תחנות הדלק וכו'. הכל בכפייה. באמצעות חוקים.
וכאן הבעיה שמבחינתי חמורה יותר מכל זיהום אוויר - וזו הפגיעה בחופש הבחירה, בחופש הקניין, בחופש בכלל.
כפיית חוקים דעה ורצונות אישיים על כלל הציבור, פגיעה בחופש ומהר מאוד גם ביטולו - אלה מרכיבי החלום הרטוב של כל פוליטיקאי ו/או פקיד שלטון מתחיל. ולכן אני משוכנע שביחד עם ההתקדמות הטכנולוגית שלא רק מביאה לנו אפשרויות תחבורתיות כאילו נקיות אלא בעיקר מעצימה את יכולות האכיפה והחדירה לפרטיות, נהיה עדים לדברים שאותי אישית הרבה יותר מדאיגים מאשר סתם טכנולוגיה שתצא משליטה - עוד ועוד רגולציות, כפייה ואיסורי שימוש למיניהם. פגיעה בחופש.
אנחנו מאמינים שאנחנו חיים בצד החופשי של העולם, אבל ה''חופש'' עאלק הזה, הוא בערבון שהולך והופך ליותר ויותר מוגבל.
אין מה לומר. פשוט עולם חדש ומופלא. יום אחד נתעורר לתוך ההכרה שאנחנו רוצים בעצם לחיות במקום שבו הטינופות האלה לא מתערבים לנו בחיים.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
לדעתי הרבה לפני שהפוליטיקאים יכפו עלינו, יעלמו מנועי הבעירה הפנימית.
הסיבה היא שיצרני הרכב משקיעים סכומים עצומים בפיתוח מנועים חשמליים וסוללות. אחרי שהמוצרים יהיו בשלים(לדעתי עניינים של כמה שנים) הם יתחילו למכור ואנשים ייקנו, כי יש רק יתרונות לרכבים חשמליים על מנועי בעירה פנימית.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יובל48
הכל טמון בפסקה הזאת:
בכיר אחר בענף אמר "זה נחמד לפידבקים בפייסבוק אבל נראה לי שהשר קופץ רחוק מדי וגבוה מדי. מ-0% חשמל ל-100% חשמל ב-12 שנים נראה לי יומרני מדי וצריך לזכור כי כרגע סך מכירות מכוניות חשמליות בעולם הן שוות ערך לפחות מ-1% נתח שוק. תכליתית, יש עוד המון עבודה כמו תשתית רשתות הטענה, מחירי הסוללות ויכולות יצרניות הרכב להרוויח מכונית חשמלית לעומת המצב כיום בו היא תלויה בסבסוד ממשלתי. כל זה מבלי להזכיר את התלות המוחלטת של מדינת ישראל במיסים מייבוא של מכוניות בנזין ודיזל".
ובעיקר במשפט האחרון.
אל תדאגו, זה לא יבוא כל כך מהר אלא אם ימצא מקור אחר לכסף.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
השר השקיע מחשבה מאיפה הוא מביא את החשמל לטעינת כל המכוניות האלו?
הוא התחיל לתכנן את מערכת החשמל וכוח הארצית כדי שתוכל לעמוד בעומסים הצפויים?
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
השר השקיע מחשבה מאיפה הוא מביא את החשמל לטעינת כל המכוניות האלו?
הוא התחיל לתכנן את מערכת החשמל וכוח הארצית כדי שתוכל לעמוד בעומסים הצפויים?
ואגב חשמל, מישהו חשב על הזיהום שמתקבל מייצור כל החשמל הזה ?
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
לפני עשר שנים מכונית היברידית היתה חדשה בארץ, ונחשבה "חצי אפויה" ומי יודע מתי תתפוס (אני יכול לחפש ציטוטים ספציפיים של דרור ברלי בפורום הזה).
היום? מאד יכול להיות שיונדאי איוניק קאיה נירו ההיבירידיות יהיו מקום 1-2 במסירות לשנת 2018. בינתיים הן מובילות את טבלת המסירות לינואר.
אז להגיד שבעוד עשר שנים, המכוניות הנמכרות ביותר בישראל יהיו חשמליות? זה לא ניחוש מלומד. זה הימור שמרני. זה כנראה יקרה לפני.
כל טכנולוגיה שנראית לנו טבעית, נולדה מתוך טכנולוגיות קודמות, שהיא הרגה, ואנחנו אפילו לא זוכרים. מנוע השריפה הפנימית בכלי תחבורה יבשתיים, שלט בעולם 120 שנה. עשה את שלו. המעבר למנוע חשמלי בתחבורה היבשתית לא כזה דרמטי מבחינה טכנולוגית, הוא אפילו מגיע באיחור.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
ואגב חשמל, מישהו חשב על הזיהום שמתקבל מייצור כל החשמל הזה ?
בוודאי. טענה דמגוגית טפשית.
קודם כל -
יעילות של הפקת אנרגיה מדלק פוסילי (פחם/גז/נפט) בתחנת כוח גבוהה משמעותית מהיצור שלו באלפי מנועים קטנים. אל תתפוס אותי, אבל זה הבדל של 50 אחוז לפחות.
שנית - המזהמים מטופלים ונפלטים מארובות גבוהות במקומות מסוימים, ולא בגובה הרחוב בכל עיר ובכל כפר.
שלישית - חשמל לא מופק כולו משריפת דלק. אפילו בישראל יש כבר כמה אחוזים של תפוקה ממקורות מתחדשים, ובהרבה מדינות בעולם מקורות נקיים, מתחדשים, הידרו, או גרעיניים, זה עשרות אחוזים מתפוקת החשמל העולמית.
מאד סביר להניח שבתוך, נניח, חמישים שנה, רוב האנרגיה בעולם תופק ממקורות לא מזהמים.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
לא טענה דמאגוגית ... שאלה ...
ואם כבר אתה מצוי בתחום.
למה לא משתמשים בהמצאה ישאלית של הפקת חשמל מגלי הים ? זה נראה לי הכי ירוק שאפשר ואפילו לא מפריע לציפורים כמו טענות שיש נגד הטורבינות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
בקרוב התנעת מנוע הבעירה הפנימית שלכם תיראה לשכינכם כמו עישון בחדר נקי של אינטל.
מוזמנים להתחיל.
כאן אין "אחרי מות קדושים אמור" אז תרגישו חופשי, להלל, להכפיש.
בקצב של המדינה, זה לא יקרה לפני 2040 ואולי יותר.
מישהו זוכר את נתב"ג 2000? ועוד הרבה פרוייקטים במדינתנו..
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
במחילה מכבוד השר, הסיפור של גז להנעת מנועי בעירה פנימית הוא קשקוש, זמני או מוחלט. במוקדם או במאוחר ישראל תצטרף לשאר המדינות שמכריזות חדשות לבקרים שעד 2030 פלוס מינוס הן לא ירשו מכירת מכוניות עם מנוע בעירה פנימית. גם היצרנים מצהירים כבר על תאריכים מוקדמים יותר שבהם כל ליין הרכבים שלהם יהיה חשמלי, אז גם אם מישהו נורא ירצה בישראל לשלם על שאריות מאובנים, כנראה שלא יהיה לו רכב חדש זמין בשביל לעשות את זה.
לגבי הטווח, התשובה האבסולוטית לעניין זה, גם עבור אנשים כמוני שטוחנים את הרכב, היא מימן. בצפון אירופה כבר נמכרו אלפים כאלה והתשתיות מתפתחות בהתאם בד בבד עם התרבות הרכבים.
ברמת הביניים, של אנשים עם מסלול יומי פחות או יותר קבוע ונורמלי באורכו, כבר יש רכבים עממים שמספקים אותו, כמו הKONA עם 450 ק"מ תיאורטיים. עניין הטעינה בבית עדיין לא קל, ואני כותב את זה כמי שהסתובב שלושה ימים בכבישי ישראל עם איוניק חשמלית ולא הגיע אף פעם למצבר מלא, אבל הפתרונות קיימים והדבר היחיד שצריך לעשות הוא לעשות להם SCALING ברמה התשתיתית. זה יקרה.
חשבתי שהדיון יתפתח לכיוון אחר, כי לא העליתי בדעתי שבכלל יש מי שעדיין יתדיין על עצם הפטירה או שעתה המדויקת.
מה עם מנועי הבעירה?
טוב שהגיעו לעולם, כי על כתפיהם התפתחה במהירות טכנולוגיה אחרת?
רע? סתם זיהמו והלכו?
ברמה האישית, האם עדיין יש לי טעם לטפח את ההיילקס והאקסאר600 מתוך הנחה שבעתיד יהיה מה לעשות אתם? פעם חשבתי שאני והבנות נהנה מהם גם בעוד עשרות שנים. כרגע זה נראה שכמו טרקטורי הקיטור של איציק, אולי יהיה ניתן להתניע אותם בתערוכה כזו או אחרת מחוברים למסנני גזים, אבל כנראה שלא יהיה אפשרי לנסוע בהם.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
עד שלא נראה סוללות חדשניות או פתרונות טעינה מהירים אני לא מספיד מנוע בעירה פנימית.
לא התרגשתי מההצהרות של אגסי והסובבים אותו וגם לא מתרגש עכשיו.
יש למכוניות חשמליות פרופיל שימושי מסויים אבל לא השתכנעתי שהכול בשל כולל האוטונומית שעד 2030 כבר אמורה להיות בשימוש נרחב לכאורה.
לי זה מזכיר את הדיון על הרכבת לאילת עד 2019
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
מציע להתנתק מהחשיבה על היישום בישראל. אנחנו לא מייצרים רכבים. לא קובעים מדיניות עולמית, ויקרה אצלנו במוקדם או במוקדם מה שיקרה בשאר העולם.
-
אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
על אחת כמה וכמה...
בעולם הרחב המרחקים הרבה יותר גדולים.
אני מתקשה לראות בנתונים הנוכחיים מכונית שמכסה מרחקים במונחים של גרמניה או צרפת או בארהב.
משהו בטכנולוגיה הזו עוד צריך להשתפר בשביל לנפץ את תקרת הזכוכית.
בפרופיל עירוני יש בהחלט על מה לדבר
אגב, אם מדברים על זיהום אז לא דיברנו על זיהום הסוללות ומה המשאבים ליצורם.
האם אלו סוללות עופרת או ליתיום?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
אגד מפעיל, כבר כמה חודשים טובים, מספר אוטובוסים חשמליים באזור הקריות. אני לא ממש בקיא בטכנולוגיה בתפעול ובתקלות אבל אני רואה את האוטובוסים האלה, מידי יום, בשעות קבועות - כך שמתקבל הרושם שזה עובד די מסודר.
מצד שני, מי שרואה את בערך 1/3 האוטובוס הנוסף המותקן על הגג מבין שגם אם זה עובד, הדרך ארוכה עד לפתרון יעיל של בעיית הסוללות.
בנוסף, יש פרוייקט רכב להשכרה, מכוניות בחניית רחוב שניתן לקחת ולהחזיר, על בסיס איזה דגם חשמלי לגמרי של רנו.
יש השקעה פרטית לא קטנה במיזמים האלה
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
נמרוד,
זו לא דמגוגיה.
שאלה מאד לגיטימית באווירת המזרח התיכון, בו מתכננים תכניות וזה שאמור לבצע אותן לא קיבל את המזכר..
תפריד בין היברידי שיודע לטעון את עצמו מלא/חלקית, לבין חשמלי מלא שנדרש לתשתית חשמל מתאימה בייצור, והובלה, ושינוי אופי הייצור.
להעביר את כלל/רוב צי הרכב בארץ להנעה חשמלית מלאה אומר הרבה מאד חשמל בכל רגע נתון, ויכולת להביך אותו לצרכנים.
ואת זה צריך להתחיל לתכנן ולבצע עכשיו.
זה הרבה לפני גז/פוסילי.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
הפתרונות החשמליים כרגע הם עדיין חצי אפויים. דגש על עדיין.
פעם באו בטענות על טווח הנסיעה המגוחך.
אז היצרנים שלפו מהמותן סוללות אימתניות בעלות קיבולת מוגדלת. והטווח אכן גדל בהתאם.
רק שמין הסתם זמני הטעינה התארכו. כי זה מקביל להתקנת מיכל דלק בנפח 200 ליטר באוטו הנוכחי שלכם במקום מיכל של 60-70 ליטר ואז לספר לכם שהוא יכול לנסוע הרבה יותר קילומטרים בין תדלוקים....
חנן לא פירט לכם כמה זמן לקח לו להטעין את האיוניק החשמלית משקע ביתי רגיל.... הוא רק רמז שמעולם לא הצליח להספיק להטעין את הסוללה עד הסוף... אני אזרוק לכם מספר: יותר מ-20. כן. אני מתכוון לשעות....
מין הסתם מתישהו זה ישתנה.
האמת היא שבתחילת העשור, כשממשלת ישראל ושי אגסי ניסו להתחיל במהלך עם גרוטאת הפלואנס ZE שלהם במחיר מופקע ועם שימושיות לקויה וטווח ריאלי מגוחך, הייתי בטוח שעד סוף העשור כבר תהיה פריצת דרך משמעותית בנושא הזה ומסתבר שעדיין לא.
אני נהגתי בחשמליות החדשות של ניסאן (ליף ו-NV200) במשך יומיים - זה כבר לא כל כך רע אבל עדיין רחוק מלהיות משהו שיכול להחליף מכונית רגילה. ולא יעזור לאף אחד - המיץ בסוללה אוזל במהירות מפחידה בכל עקיפה ובכל עלייה ועם כל הפעלת אורות ומזגן... וכל נושא זמינות וזמן הטעינה בעייתי עד מאוד. זו מכונית שדורשת חישוב מסלול מחדש בכל צורת החשיבה ונכון להיום זה טוב - אולי - לרכב שני או שלישי במשפחה. לא לרכב עיקרי או יחיד.
והשאלה היא מה יקדים - הטכנולוגיה או הכפייה?... זה דומה לשאלה מה בא קודם - ביצה או תרנגולת.
יצרני הרכב אינם צדיקים או חסידי אומות עולם. הם לא בענייני מניעת זיהום או הצלת גורי פינגווינים ומצידם אפשר להמשיך לייצר מנועי שריפה פנימית ולחנוק קופים במעבדות הניסוי עד קץ כל הדורות כל עוד זה מותר ורווחי. מה שמעניין אותם זה באמת הרווח הכלכלי בלבד. והם מפתחים את הטכנולוגיות הנקיות לכאורה, בגלל רגולציה וכפייה.
ללא רגולציה וכפייה היו ממשיכים לשחק במנועי שריפה פנימית עוד שנים רבות.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ההצהרות המדיניות מסמנת לחברות איפה לשים את תקציבי המו״פ.
אם זה לא יבשיל אז זה יתפוגג
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
מוזר שאתם תקועים בקונספציה שהטעינה תהייה נייחת. היא יכולה להיות מכבל עילי (כמו בטראם-ווי) , מהשראה מהכביש (כמו שטוענים טלפונים וציוד אחר היום) ובטח באמצעים נוספים שלא חשבתי עליהם. בהתחשב בעובדה ויתכן שמדובר בכלל ברכבים אוטונומיים, אולי תחנות ההחלפה האוטומטיות תהיינה של הנוסעים ולא של המצברים... כלומר המשכיות הנסיעה תהייה תלויה בזמינות הרכב החלופי ולא במשך הטעינה. ואם התחזית נכונה, לרוב בני האדם לא יהיה בכלל רכב בבעלות וחוויית הנהיגה תסופר בפארקים מוטוריים. לדעתי צריך פרדיגמה מחשבתית אחרת לגמרי (או במילים אחרות ״להליף דיסקט״).
אבל ב- 2030, החשמל ייוצר על ידי גויים לחרדים והגישה לרכבים ממונעים קונוונציונאליים תהיה שמורה (בצבא) למיעוט לא אמוני שישרת בצבא...
יצחק
-
תגובה: אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
אני בספק אם המתכות הדרושות להסבת צי הרכב העולמי לחשמלי מצויות בכמות מספקת.
-
תגובה: אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
מעניין שישראל בחרה ביעד מחמיר, הרבה מדינות כולל מדינות גדולות כמו בריטניה מדברות על 2040 כיעד, ולהן יש הרבה יותר השפעה/כוח שוק מול יצרני הרכב. ומצד שני, בישראל רוצים להמשיך להשתמש בגז, כנראה כי זה כלכלי יותר, לפחות לאנשים מסוימים.
מצאתי בוויקפדיה רשימה של מדינות שהצהירו על איסור כזה או דומה, כמובן שצריך לקחת את זה בערבון מוגבל, סין מככבת שם והסינים הם לא בדיוק "אבירי איכות הסביבה"...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._fuel_vehicles
גם כאן נראה שההבדל העיקרי בין ישראל למדינות אחרות הוא הדרך - בישראל מנחיתים רגולציה (נכון, יהיו גם קצת הטבות מס) ובמדינות אחרות מפרטים קצת יותר על היעד, ההשקעה של המדינה והדאגה לאזרח. למשל, תראו את הצהרת הכוונות הבאה:
The government will also issue a consultation in the autumn to gather views on measures to support motorists, residents and businesses affected by local plans - such as retrofitting, subsidised car club memberships, exemptions from any vehicles restrictions, or a targeted scrappage scheme for car and van drivers.
האם זה אפשרי? מניח שכן. אמונם לוקח יותר זמן למלא מיכל בחשמל אבל מצד שני הרבה יותר קל להעביר חשמל ממקום למקום. אם לוקחים בחשבון את מה שmugi8675 נראה לי שזה באמת מתקרב. זה יהיה קצת קשה בהתחלה, בייחוד בפעם הראשונה, אבל בסוף אולי אפילו נהנה מזה.
הנה דוגמה למשהו טוב שיכול לצאת מכל הסיפור:
https://www.popularmechanics.com/car...der-car-video/
-
תגובה: אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
לישראל אין אסטרטגיה ארוכת טווח, היה יכול להגיד גם 2025, ממילא לא רואה ליותר משנה שנתיים קדימה. ייצור חשמל מגז טבעי זה טוב, אבל אם רוצים לבנות על זה לעתיד אז צריך לשמור את המאגרים ולא יעשו את זה.
דווקא הסינים מאד מודאגים מזיהום האוויר ופועלים באגרסיביות כדי לצמצם אותו, מהסיבה הפשוטה שבערים הגדולות שלהם קשה לנשום מרוב פיח. קיימות שם כבר שנים הגבלות קשות על רכישת רכב בעירה פנימית, הגרלה של כ 20,000 רשיונות חדשים בלבד כל שנה, הגבלות שימוש וכו׳, הם הציבו יעד למכירת 5 מליון מכוניות חשמליות בשנת 2020 יחד עם תכנית סובסידייה ממשלתית גבוהה לרוכשי רכב חשמלי. לאחרונה אף הודיעו על האיסור בשנת 2030. זה שוק הרכב הכי צומח בעולם אז כל הייצרנים מתיישרים איתם.
-
תגובה: אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
כבר מדמיין בעלי רכבים חשמליים גוררים גנרטורים(בעלי מנוע בעירה פנימית) כדי להגדיל את טווח הנסיעה או בשוק החשמליות המשומשות שמחיר סוללה יעלה יותר מגנרטור ונגרר.
-
תגובה: אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
לישראל אין אסטרטגיה ארוכת טווח, היה יכול להגיד גם 2025, ממילא לא רואה ליותר משנה שנתיים קדימה. ייצור חשמל מגז טבעי זה טוב, אבל אם רוצים לבנות על זה לעתיד אז צריך לשמור את המאגרים ולא יעשו את זה.
דווקא הסינים מאד מודאגים מזיהום האוויר ופועלים באגרסיביות כדי לצמצם אותו, מהסיבה הפשוטה שבערים הגדולות שלהם קשה לנשום מרוב פיח. קיימות שם כבר שנים הגבלות קשות על רכישת רכב בעירה פנימית, הגרלה של כ 20,000 רשיונות חדשים בלבד כל שנה, הגבלות שימוש וכו׳, הם הציבו יעד למכירת 5 מליון מכוניות חשמליות בשנת 2020 יחד עם תכנית סובסידייה ממשלתית גבוהה לרוכשי רכב חשמלי. לאחרונה אף הודיעו על האיסור בשנת 2030. זה שוק הרכב הכי צומח בעולם אז כל הייצרנים מתיישרים איתם.
לקחתי בחזרה לגבי הסינים - כנראה שככל שהמצב גרוע יותר חותרים לפתרון מהיר יותר...
-
תגובה: אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
בהמשך הפיסקה, כתוב שיאושר יבוא של מנועי גז.
רכב היברידי עם מנוע גז וסוללה טובה הוא פיתרון פחות מזהם עם טווח נסיעה גדול והטכנולוגיה כבר קיימת.
אני לא חושב שבארץ זה יקרה ב 2030 ועוד מוקדם להספיד את מנועי הבעירה הפנימית אבל ברור ששוק הרכב יעבור מהפך במאה הזאת.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk