ג'ריקן בנזין ייעודי ממתכת, על תושבת שנבנתה לשם כך בצד הג'יפ.
אם יחטוף שפשוף או פגיעה מרכב חולף קיימת סכנה שיידלק עד כדי פיצוץ?
שמעתי על שבבי אלומיניום שמכניסים לתוך הג'ריקן, שאמנם אינם מונעים דליקה אבל מונעים פיצוץ.
האם מישהו מכיר?
תודה
Printable View
ג'ריקן בנזין ייעודי ממתכת, על תושבת שנבנתה לשם כך בצד הג'יפ.
אם יחטוף שפשוף או פגיעה מרכב חולף קיימת סכנה שיידלק עד כדי פיצוץ?
שמעתי על שבבי אלומיניום שמכניסים לתוך הג'ריקן, שאמנם אינם מונעים דליקה אבל מונעים פיצוץ.
האם מישהו מכיר?
תודה
שבבי אלומיניום בעת שריפה הם מאיץ, לא מדכא.
בזמנו בגריקנים צבאיים היתה רשת מתכת בתוך הגריקן למניעת פיצוץ.
קצה החוט הוא-
בתוך מיכלי דלק של רכבי מרוצים יש סוג כזה של שערות דמויות נייר אלומיניום ברוחב של כ 2 ממ. ( כמו ספגטי שיוצא ממגרסה).
קיים גם בגריקנים יעודיים.
אני מעריך שניתן לרכוש בנפרד
מצאתי לך דוגמא
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...acb89ef1e5.jpg
Check this out: Sirius Explosion Safe Metal Jerry Can 5l Yellow Sirius Satelli... https://www.amazon.co.uk/dp/B00GLXCE..._DNsQAbEHEHR9X
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תיקון - כתוב בפרט בקישור של בועז שזו רשת אלומיניום, אבל בכל מקרה רשת זה לא שבבים.
מעניין מאד
אני מניח שהרשת לא ממלאת את כל חלל הג'ריקן נכון?
בינתיים חיפושים שונים שהרצתי לא הביאו תוצאות לרשת בלבד ללא הג'ריקן
אני מכיר מוצרים של לפני 25 שנים ולא יודע אם חלו שינויים טכנולוגיים. מניח שאלו שבנו רכבי מרוצים בשנים האחרונות בקיאים יותר ובטח גם אפשר לחפש דפי נתונים על המיכלים עצמם.
מה שאני הכרתי היה מיכל שכל נפחו הכיל את החומר הזה.
זה גם מונע במידה רבה את תנועת הדלק במיכל
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2f1954abea.jpg
http://www.armorinlaggar.com/explosi...fuel-tank.html
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
במיכלים של רכבי מרוץ יש סוג של ספוג. אפשר לקנות, חפש safety foam, אבל קצת קשה להכניס לתוך ג'ריקן. במיכלי דלק יעודיים יש פתח שירות גדול יחסית. הספוג בעל אורך חיים מוגבל.
יש פתרוו של רשת אלומיניום צפופה, לא מקובל במרוצים אבל כן בג'ריקנים לשימוש צבאי, זה מה שדורון מכיר. אני מכיר שהג'ריקן בא עם זה בילד-אין.
שני סוגי הפתרון מקטינים את הסיכוי לפיצוץ (=בעירה מהירה) כי הם מחלקים את המיכל להמון "מיכלים" זעירים, שמעכבים את התקדמות חזית הלהבה.
שבבים אני לא מכיר ולא נשמע לי הגיוני, זה יסתום לך את הפילטר דלק, לא?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
הסיפור עם הרשת הוא שהאש לא עוברת דרכה, אם אני לא טועה המציאו את זה בשביל עששיות במכרות פחם במאה ה-19 או משהו. אם כן, אז רשת בפתח של המיכל תמנע התלקחות של המיכל ממקור חיצוני אבל רק במידה שהמיכל נשאר שלם. התרחיש שפות"ש מתאר לוקח בחשבון נזק למיכל עצמו ולזה כנראה נדרש הפתרון של הספוג או משהו אחר שממלא את כל המיכל (וגם אז אני מניח שיהיה שובל של דלק שעלול להתלקח על הכביש).
מצאתי תיאור של זה בויקיפדיה...
Sir Hunphry Davy - As an experimental chemist, he was familiar with flames not passing through gauze; his experiments enabled him to determine the correct size and fineness for a miner's lamp.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Safety_lamp
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
ייתכן שהמדובר באמת ברשת בילט-אין ולא בשבבים, קשה לדעת.
את המידע הזה קיבלתי מאישיות צבאית לשעבר שהתעסק בדברים האלה.
אני אישית לא ראיתי מעולם ג'ריקן כזה, שהחלל שלו מלא ברשת אלומיניום (כמה ליטר דלק נטו יכול להכנס לג'ריקן כזה 20 ליטר ברוטו?).
הטענה שבעקבותיה פת"שתי היא שרכב חולף עלול לשפשף או לפגוע בג'ריקן ולהביא לפיצוץ שיסכן את הנהג ונוסעי הג'יפ באופן משמעותי.
ישנם מיכלי דלק ייעודיים חסיני פיצוץ.
ראיתי בעיניים הדגמה שממלאים בבנזין
מדליקים את הפיה.
זה נדלק- וזהו!
קניתי כאלו בגל-אור לפני איזה 15 שנה.
10 ליטר.
צהובים מלבניים.
לך על זה.
רק הבהרה
יש בהם רשת צפופה של מתכת.
כמו בתמונה.
בג'ריקנים לא נתקלתי אבל כמו שדורון כתב, בצבא, כל מיכלי הדלק של הרכבים היו ממולאים ברשת הזאת למניעת פיצוץ. כשהרכב נדלק הוא נדלק אך לא מתפוצץ.
תראו, כל הסיפור פה הוא סביב ג'ריקן דלק מפח שמוצב על התקן בצד הג'יפ שלי (צד נוסע מלפנים), ומכאן החשש שאותה אישיות העלתה באשר לאפשרות שרכב בכביש יפגע\ישפשף ונוסעי הג'יפ יעלו בסערה השמימה...
קובץ מצורף 118850
ג'ריקן בנזין זה בכל מקרה סיכון בטיחותי.
אבל תגיד, יש לך ג'יפ ארוך, יש מתחת לזנב מקום אידיאלי למיכל דלק נוסף של 40-50 ליטר. למה אתה לא מנצל אותו?
קח בחשבון שלא רק פיצוץ זה כואב, גם סתם בנזין שממלא את הבגדים ובוער....
כל העניין עם ג'ריקן בנזין מקורו בימים שלג'יפים היו מיכלי דלק קטנים או שבאמת נדרשו לעבור מרחקים אדירים.
אני מסתכל על מה שקורה אצלנו בסופות והעובדות הן:
1. יש לנו מיכל בנפח 76 ליטר (לעומת כ-50 ליטר מסכנים בסיקס ומי יודע כמה פחות מזה בווייליסים העתיקים עם הג'ריקנים המובנים)
המיכל שלנו מאפשר לנו טווח מעשי בשטח של כ-400 ק"מ. בוא ונאמר שלא נוסעים עד הטיפה האחרונה? כ-300-350 ק"מ לפני שצריך לדאוג לתדלוק. אנחנו לא חוצים את הסהרה ולא את המדבר המערבי במצרים ואפילו מי שנוסע למצודות המדבר במזרח ירדן זה רק פעם ב....
2. גם בטיולים היותר ארוכים שלנו אנחנו לא מגיעים לקילומטראזים כאלה ואם כן תמיד יש תחנת דלק במרחק סביר לצאת אליה. לי יצא לסחוב ג'ריקן בנזין רק לכבוד טיולי החוצה-נגב של שלושה ימים בסוכות ופסח באורך של כ-350-360 ק"מ ולקחתי אותו ליתר בטחון.... כל הזמן שהוא היה מלא אני דאגתי כמו משוגע מה יקרה אם...
3. ג'ריקן בנזין על הג'יפ זה באמת נורא קרבי אבל כן, זה מסוכן. במיוחד אם מישהו מעשן בג'יפ או לידו ואם סוחבים אותו בתוך תא המטען הוא ממלא את הג'יפ בסרחון ובאדים נפיצים. אני לא לוקח ג'ריקן בנזין אם אין צורך אמיתי וזה כאמור פעם-פעמיים בשנה בלבד כשאני יוצא לחוצה נגב. וגם אז, ברגע שהג'יפ שתה את ה-20 הליטר הראשונים אני מרוקן את הג'ריקן לתוך מיכל הדלק וזהו.
4. מתחת לרצפת הזנב בסופה/CJ8 ארוכים אכן יש מקום מצויין לעוד מיכל. השאלה אם בתנאים של ישראל מישהו חוץ מחיים רכס בכלל צריך עוד מיכל?... לעניות דעתי ממש לא. והמקום הזה עדיף שינוצל למיכל אוויר למשל.
דווקא מיכל ריק מבנזין הוא המסןכן. דרור.
יש מקום להרבה אדים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גריקן דלק מלא שאינו מוציא אדים לא יתפוצץ.
גם אם יחטוף מכה ויתעוות לגמרי..
דלק במצב נוזלי צריך חום גבוה ומרוכז יחסית כדי להדלק.
וכמובן שהוא צריך חמצן.
במיכל אין אוויר ולכן הוא לא ידלק ובטח שלא יתפוצץ.
המיכל חוטוף מכה ואפילו מתחיל לנזול ועדין לא ידלק או יתפוצץ.
יתר על כן, גם יריה במיכל דלק לא תפוצץ אותו, פשוט אין אוויר במיכל.
שכח מכל המהיר והעצבני או סרטי הארי המזוהם או מקס הזועם שראית.
אבל היכן כן יש בעיה?
אם המיכל נבקע או אפילו נסדק מתחילה נזילת דלק.
אם הוא נבקע דלק ירוסס על כל הרכב.
במצב הזה אם הוא ידלק יהיה לו חמצן ואז הוא יבער בבת אחת (כדור אש)
הוא לא יתפוצץ אבל דלק בוער זה הנאה מאוד קטנה..
גם כאן צריך משהו שידליק אותו (ניצוץ חשמלי יכול לעשות את העבודה)
זו הסיבה שמכנסים את הרשתות או הקצף. במידה והמיכל מתבקע הדלק לא זורם בבת אחת
והוא לא מושפרץ לכל כיוון..
כך שאין סכנה גדולה שיתפוצץ, יש סכנה שהוא ישפך ועלול לגרום לשריפה.
מוני אני מציע לך לבדוק את הנתונים שלך שוב.
בגרנד צירוקי ZJ היה ריקול שהגיע אחרי שג׳יפ הפסידו בתביעה.
תאונות שבהן נפגע הגיפ ממכונית פרטית נמוכה מאחור גרמו להתלקחות מיכל הדלק בגיפ ומתו אנשים.
התביעה נסגרה בריקול לג׳יפ שניפק רסיבר גרירה שמגן על המיכל דלק.
( גם 15 שנים לאחר סיום היצור של הגיפ קיבלתי )
אני מצטרף לדעתו של דרוד
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
בועז, אתה אמרת בתגובה שלך בדיוק את מה שכתבתי.
המיכל התלקח, לא התפוצץ !
פעם (שנות השמונים ומטה) מיכלי הדלק של הרכב היו ממתכת ובחלק האחורי ליד ובמקרה הגרוע צמוד לפגוש.
במקרה של תאונה אחורית (שהיא מאוד מאוד נפוצה במיוחד בפקקים) הפגוש היה מתעקם.
ואם התאונה היתה חזקה, המיכל היה חוטף מכה.
לרוב זה הסתים במכה, במספר פעמים זה הסתים במיכל מבוקע ודלק מושפרץ לכל הכיוונים, כולל האגזוז החם.
בכמה מהתאונות הדלק נפל על משהו מספיק חם (או ניצוצות מהתאונה) ונדלק.
ומכאן כדור אש יפה שמסוגל לצלות את כל הנוסעים.
זה קרה להרבה מאוד חברות רכב. ובסוף כולם ישרו קו ומיכל הדלק עבר למרכז.
זה יצר בעיות, מיכל הדלק היה חיב להיות צורני, ובגלל זה הפכו אותו לפלסטיק.
הרבה יותר זול ליצר מיכל צורני מפלסטיק.
יתרון נוסף, אם הוא מקבל מכה הוא מתעוות אבל לא מתבקע !
בסופה עדין לא עברו למיכל במרכז, ואני ממליץ לבעלי סופות (וגם סיקסים) לא לעשות תאונות אחוריות...
ברנגלרים המיכלים הם במרכז (מה שדי מעצבן מבחינת עבירות, אבל מאוד בטיחותי).
אגב וו גרירה נועד לשפד את המכונית הפוגעת כדי שלא תגיע למיכל.
במקרה של תאונה במהירות גבוהה זה לא ממש יעזור.
גם במקרה של תאונה צידית אחורית זה לא יעזור.
אבל זה הרבה יותר טוב מכלום.
אני חולק על דרור. יצא לי יותר מפעם אחת לצאת לכביש לתדלק עם סופה.
נכון, זה לא סוף העולם, אבל זה סתם מבאס את הטיול.
נ.ב.
גם יצא לי לדחוף את הסופה לתוך תחנת הדלק של חצבה באחת הפעמים הנ"ל, ועוד באמצע היום כשכולם רואים. אוי לה לאותה בושה.
הרשת לא מפריעה לזרימה החוצה, אחרת הייתה לך בעיה בהזנה במיכל ברכב (וגם בכאלו יש רשת), או במילוי וריקון גריקנים.
במצב של מיכל חצי ריק בו יש אדים, זה מונע את הדלקת האדים במאפייני פיצוץ.
וכן,
ג’ריקן חצי ריק יודע להתפוצץ כי האדים נדלקים והלחץ נבנה במיכל עד לכשל הדפנות=פיצוץ.
בשטח פתוח היית מקבל אפקט פצצת דלק-אויר.
מי אמר ביום?
(למרות שגם זה קרה אבל לא עם סופה).
כשהייתי צעיר (יותר), ויפה (יותר), ונטול ילדים, רוב הטיולים היו של יומיים שלושה. גם אם לא בכולם המצב הצריך תדלוק באמצע, תמיד עין מודאגת אחת היתה על מד המרחק (כי מי סומך על שעון).
ובוא לא נשכח שבין תחנת הדלק עד הנקודת כניסה לשטח, ומנקודת היציאה חזרה אליה, יש לפעמים נסיעת כביש לא קצרה בכלל.
וזה עוד לפני שנגענו בעובדה שיש תחנות שבהן אתה לא מעוניין לתדלק וכו....
בדיסקו מיכל של 96 ליטר. צריכת דלק היא 8-11 ק"מ/לליטר לפי אופי הנסיעה (בטיולים אגב הצריכה לא גרועה מביום יום כי בד"כ יש נסיעה בינעירונית ארוכה שמפצה על הנסיעה בשטח). ככה שנושא הדלק בכלל לא מעניין אותי והוא לא שיקול באף טיול. בסופה זה בפירוש היה עוד משהו להתעסק איתו.
חברים, תודה לכולכם על האינפוטים, החכמתי.
נמרוד - אתה מכיר אותי יותר משתי דקות, אני משאיר לך לענות בעצמך על השאלה האם הזנב אצלי לא מנוצל היטב... :p
בג'יפ שלי יש ותמיד יהיה ג'ריקן בנזין 20 ליטר מכמה סיבות, שחלקן משותפות לרובנו וחלקן פחות, אבל קחו בתור אקסיומה שג'ריקן כזה אצלי הוא בגדר "כוננות" וזה לא פתוח לדיון.
אז כמו שנראה כרגע אני לא חושב שאשנה את הסט-אפ הקיים אצלי, ובכל מקרה אני מקפיד על ג'ריקן מלא עד הפקק (אחרת מה עשינו?).
אגב באירוע התהפכות מסויים של ג'יפ מסויים במקום מסויים לפני כך וכך זמן, היה ג'ריקן בנזין 10 ליטר מלא על הגגון שהתפזר על המדרון עם יתר חבריו הברזליים וחטף והתעוות לגמרי - ולא נדלק כלום. סתם אנקדוטה כי נזכרתי :cool:
גיתאי מה יש לך מתחת לזנב?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אתה שואל אותי שאלות מביכות. תן ל-לשעבר להתאקלם במגזר החדש ברב-דרגתיות.
ובכל זאת לא אשאיר יהודי יקר באוויר - יש שם מיכל אוויר 20 ליטר עם כל המסביב שלו.