-
אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
אחרי 18 שנה הפסקה אני שוקל לחזור לדו גלגלי.
והפעם עם טווסט קטן, אופנוע שטח (או דו"ש ליתר דיוק)
אני מקווה שזה יגדיל לי את מרחב השימוש בכלי.
בגדול לא מחפש להשחיז את הכבשים או לקפוץ על סלעים.
אלא משהו בין שניהם.
נסיעת כביש רגועה (או עם קצת אנדרנלין) נסיעת שבלים בשטח (עם קצת שטח יותר קשה).
ומדי פעם נסיעה עירונית לסידורים או עבודה.
לכאורה אופנוע אדוונצר מספק את כל הדרישות.
אבל אחרי שראיתי את הגודל של המפלצות הללו הבנתי שהם פשוט מנופחים מדי. שוקלים מעל 200 קילו.
וכל דבר מעבר לשבלי עפר, יצתרך הרבה כוח וידע.
ואז ראיתי את ה DR650, כן הוא עדין בסביבה ואפילו נמכר כחדש!
קל (160 קילו) קומפקטי ועם מספיק כוח.
אומנם זה לא פורום אופנועים ובכל זאת היו (ויש) הרבה אופנענים בקהל, אשמח לחוות דעת.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
מה המרחקים שאתה צפוי לסוע בכביש? וכמה חשובה הנוחות ככלי להתניידות בכביש.
האם הדרישה לאדוונצ'ר או נפחי 600+ זה דרישה אמיתית או נובעת מנוסטלגיה?
ה DRZ400 עונה לך יופי על הדרישות. כלי מוצלח מאוד שחזר להימכר כחדש עם שוק שיפורים עצום, כלי אמין עם מנוע מוצלח, סוס עבודה. מצוין ככלי שטח בדיוק למה שאתה מתאר וגם יותר. בכיש נוח עד רמה מסוימת...
היה לו כזה מודל 2002 כ 7 שנים, (ככלי תחבורה באר שבע- ירושלים והמון טיולי מדבר) נמכר לפני כ 5 שנים והוחלף בכלי שטח יעודי 250 שמשמש אותי לפריקות אדרנלין פעם פעמים בחודש ליד הבית.
אם היה לי פנאי וכסף להשקיע חזרה בתחום, הייתי בשמחה חוזר לכלי כזה חדש עם שיפורים רלוונטים.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
התנידות בכביש חשובה, אפילו יותר מהשטח.
בגדול לא מחפש פריקת אנדרנלין בשטח.
יותר לכוון נסיעות כביש עם גיחות לשטח.
וכן חשובה לי התאוצה בכביש והיכולת של נסיעה בכביש מהיר בצורה נורמלית למאה ויותר קילומטר.
לא יום יומי, אבל בהחלת לטיולים
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
הממ... אז לא 400 אם כך.
וכמו בכל דיון כזה. מה התקציב?
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
תקציב: עד 50 אלף
הרכב נוסעים - 1 + ציוד
מטרה: טיולים כביש משולב שטח
מדי פעם נסיעות עירוניות
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
היי מוני,
אני עושה את כל מה שתארת עם BMW F650GS
יש כמה וכמה כלים טובים כאילו ביד 2 כרגע (כולל שלי :) אני עובר ל 1200)
אפשרות לא רעה בכלל
מאוד מפנק בכביש, חיי בסדר גמור בשטח)
רוי
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
אתה צריך קטנוע BMW כנראה [emoji41]
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
במאמר מוסגר, קטנוע במוו הוא חרא (נסיון אישי).
החזקתי dr650 הרבה שנים אחלה אופנוע. בכביש בינעירוני הוא מעט איטי ובנסיעות ארוכות הוא לא נוח. אם זה קורה פעם בחודש אז מילא.
אם כל סופש זה יתחיל להציק.
על כל החסרונות הנ''ל הוא מפצה בענק בשטח.
אם אתה רוצה משהו יותר מפלצתי אז האנדורו 690 של ktm יתן לך יותר גם בכביש וגם בשטח (למעט המושב הלא נוח אותו תצטרך לשנות ולהתאים אם תרצה קטעי כביש ארוכים).
החסרון של ה690 הוא באחזקה מעט יקרה יותר ואמינות פחות טובה (לא קטסטרופה אבל אי אפשר להתחרות בטיפשות/פשטות של הdr).
יתרון נוסף בדיאר, הנאבה האחורית מתפרקת מגלגל השיניים וניתן להחליף בין סט גלגלי כביש לשטח (קוביות) בעשרים דקות כולל סיגריה(אני הייתי עושה את זה כל סופש וכך לא מתפשר על בטיחות בכביש ועל ביצועים בשטח).
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
בתור אחד שגם הלך וחזר אחרי הרבה שנים, תן לי לזרוק לך טיפ - מקסימום תזוז טיפה והוא יעוף לפח :).
אם אתה מתכוון להפוך את האופנוע לכלי רכב עיקרי, אז תתעלם ממה שאני כותב פה.
אבל אם הכוונה בעיקר לרכב טיולים, תחשוב טיפה על לנטוש לגמרי את האספלט הצפוף והקטלני שלנו, ולהתמקד בשטח.
הנה כמה סיבות: אין נהגים מתאבדים, רוכבים חזק ובכיף ללא חשש מהחוק, נהנים מהשטח המופלא של א"י, עושים כושר ועוד ועוד.
אולי הכי חשוב זה שאופנוע שטח זו מכונה מדהימה להצבת אתגרים וכיבושם.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
יש כל מיני וריאציות ל- DR650, לי היה אחד מהדגמים הראשונים ולא הסתדרתי איתו בשטח בכלל, היה לי יותר קל בשטח עם סופר-דו"ש של 200ק"ג יבשים מאשר עם ה- DR ...
כיום עומדים אצלי בחנייה צמד TT600R ומעלים אבק וחלודה, זה אופנוע הרבה יותר ידידותי, למעט הצורך להניע בבעיטה כי אין (ולא היה) מצבר...
אם מעניין אותך להתנסות, אתה מוזמן לקחת אחד מהם, להעביר אותו טסט (אגרה כבר משולמת) ולראות אם אתה מתחבר אליו או בכלל לז'אנר.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
תקציב: עד 50 אלף
הרכב נוסעים - 1 + ציוד
מטרה: טיולים כביש משולב שטח
מדי פעם נסיעות עירוניות
אין פחות מ180-190 קילו דו"ש שיקח אותך בנוח על הכביש.
כלים עם יכולות כביש מסוימות מתחת למשקלים האלו יש לך כמו שאמרו -
DR650 - סוס עצל וכבד. לא טוב לכביש מהיר לאורך זמן, לא טוב ליותר משבילים כבושים בשטח, טוב לנוסטלגיה וטוב למי שלא אוהב להוציא כסף חוץ מדלק.
DRZ400 - סובארו על 2 גלגלים. לא חזק, לא מבריק, לא הכי נוח בכביש, לא מצטיין בשום דבר אבל עושה הכל. 140 קילו +- , סביב ה40 סוסים, 5 הילוכים, שינוי של יחסי העברה לארוכים יותר יתנו שיוט ב110-120 ללא הפרעה, צריך שדרוג מושב. לזכור שמדובר באותו אופנוע מאז שנת 2000 כשיצא, כלומר טכנולוגיה בת 18 שנה לכל הפחות - קרבורטור, בולמים מיושנים, כבל קלאץ' ועוד.
KTM 690 אנדורו / הסקוורנה 701 - סוס גזעי מוכוון מטרה. חזק (67 סוסים), 140 קילו, 6 הילוכים, מוזרק, מודרני ומעודכן, משייט 120-130 בלי בעיה, אפשר לראות גם 170 על השעון. אין צורך בשינוי יחסי העברה, הכלי הזה יודע לרכב רחוק בלי להטריד יותר מדי את הרוכב. קלאץ' הידראולי. אמינות טובה אם מטופל כראוי, אחזקה יקרה אם אתה מטפל במוסך (כמו כל אופנוע), אם מטפל לבד זה לא עניין יקר. צריך שדרוג מושב כמו בDRZ.
ארבעת אלו יודעים לרכב בכביש אבל לא מצטיינים בו. 2 מהם יודעים לרכב יותר טוב בכביש והרבה יותר טוב בשטח מה2 האחרים.
ממליץ לך לעשות סיבוב על קטמ 690 אנדורו או על הוסקוורנה 701 (אותה גברת בשינוי אדרת וכמה הבדלים שוליים) כדי להרגיש איפה האופנועים והעולם הזה נמצאים היום מבחינת יכולת, התנהגות כביש, שטח, וכח.
אם תסכים לעבור את רף ה190 קילו שם כבר יש מבחר יותר גדול של כלים שיודעים להסתובב יופי על הכביש ויכולים גם לעבוד בשטח, המוביל מהם בתקציב שלך מבחינת כח/ אמינות/ רכיבת כביש/ סחירות יהיה במוו F800GS משומש שיכול לעשות גם אחלה שטח ויופי של טיולים.
אתה צריך להחליט כמה בעצם אתה הולך לרכב על הכביש, ועל מה מהמשוואה אתה מוכן לוותר כי אין גם וגם, יש בסביבה, ויהיה אפשר למקד אולי קצת יותר, אבל מאיך שאני רואה את הדברים לדעתי אתה תהיה איש מאושר על 690/ 701.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
ההגדרה לשטח וכביש משתנה מאוד בין הרוכבים, כמו שאני קורא לרקסטון שלי רכב שטח ואחר יקרא לו פרייבט מוגבה
היום תחום השטח מאוד התחדד, הרוב רוכבים על כלים מקצועיים מאוד וגם שם יש לא מעט נישות
לדו"ש רגוע יש מספר אופציות שכבר הזכירו ובנוסף יש את SWM650 (מה שנקרא הוסקוורנה אדומה)
אם תרצה יכולות שטח כל שהן תאלץ להתפשר על יכולות כביש, שהשילוב הטוב ביותר כנראה ניתן מ KTM690
DR650 יתן לך קצת יותר נוחות בכביש וביום יום- אבל בשטח הוא עגלה רופסת ומתאים לשבילי קק"ל +
SWM ייתן יותר בשטח מה KTM אבל ירגיש לך בדיןק כמו ה XR650 הישן והטוב (זו הבחירה שלי אישית)
ההצעה שלי - חפש KTM690 שמור, או SWM
בהצלחה ובזהירות
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
מוסיף עוד אופציה - טנרה.
ולגבי יכולות השטח של השמנים, תבדוק בפרורייד מה הם עושים ותופתע.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
agabay
SWM ייתן יותר בשטח מה KTM
נראה לי התבלבלת קצת הרבה.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
יסלחו לי חברי המלומדים.
הדיאר 650 אמנם כבד וישן ועם מתלים רכים אבל הוא בהחלט אופנוע שיודע לנסוע בשטח.
לא שבילי קקל, ולא כבושים.
שטח!
בזמנו, בחבורה איתה רכבתי היו קטמ 525, קטמ 530, קטמ 250 ודיאר 400. בכל המקומות בהם טיילנו, לא היתה בעיה ל650. נכון, הוא כבד מהם והייתי צריך להתאמץ יותר להניע את המשקל ממקום למקום, אבל הנבלה הזקנה חצתה מדבריות וסינגלים בכבוד רב ובלי לעכב את החבורה. עם היתרון של לא לחפש תחנת דלק כמו חלק מהחברים בחבורה.
אז נכון, שמי שקונה אופנוע לשטח יקנה אופנוע מקצועי. אבל מי שמחפש אופנוע כלבויניק עם גיחות לשטח, ולא דרכי קקל, שידע שהדיאר כשיר למשימה. כמו שכתבתי, נסיעות ארוכות הן המגבלה.
נכון, ה690 יהיה יותר מושחז, אבל משמעותית יותר יקר. גם לתחזוקה עצמית. הדיאר שלי נמכר עם כמעט 150 אלף קילומטר שחלק גדול מהם היה בשטח. ראיתי הרבה 690 שפתחו מנוע אחרי פחות משליש מהמספר הזה.
לעניות דעתי, אתה צריך להחליט כמה שטח אתה רוצה.
אם קוביות ומעלות אז לא פחות מהדיאר ועדיף את הקטמ. אם טיולים רגועים וצמיגי דוש אז אפשר גם f800/700.
אגב, הf650 (זה שהוא באמת 650 ולא משחקי השמות המפגרים של במוו) מהווה מדרגת אמצע בין הדיאר לאופנועי הדוש הכבדים. הוא מעט כבד ועצל מהדיאר, אבל עדיין קל יותר מה800, ונותן חיים מעט נעימים יותר בבינעירוני מהסינגלים הקרביים יותר.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
לא מכיר אישית, ראיתי בפייסוש וחייב לומר שזה מפתה מאד... https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5d496c05f1.jpg
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
לא מבין גדול בנושא אבל זה עושה לי עיניים בשבוע האחרון...
http://bmw-motorrad.co.il/product/g-...7%91/#tab-id-4
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
אני 1.7 מטר.
ה DR עם גובה מושב 86 היה מעט גבולי בשבילי אבל אפשרי.
91 של ה KTM.. אולי עם עקבים (-:
בכל מקרה תודה לכולם, נתתם לי חומר למחשבה.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
יש קיט הנמכה למושב, זה די נפוץ.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
יש גם קיט הנמכה לאופנוע שמנמיך את הקפיצים הקדמי והאחורי.
זה קיט מקורי של ktm- כמובן לא בטוח שנם מוכרים לכל הדגמים שלהם.
עובד נהדר אם אתה לא מחפש נהיגת שטח קיצונית...
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
אני עשיתי את מה שאתה רוצה לעשות עכשיו לפני כ 6 שנים
אני על DRZ400 בעוד הפרטנר שלי לטיולים על היוצתר כבדים.
והענין הוא לגמרי כמו שכתבו לפני. מה ההמינון בין שטח לכביש.
אי אפשר להנות נכל העולמות עוד רוכב ושטח ? לא נשמע לי הכי כיף.
אני נוסע 80% שטח וקישורים על הכביש - לדרום על עגלה.
ברגע שיש כביש בתמונה ובודאי עוד נוסע צריך את הכבדים.
אתה מוזמן לקחת את הכלי שלי לנסיעה.
על תחליט על סך המלל כאן . סע תרגיש ותנסה.
בכל מקרה ממליץ לקנות כלי הכי זול שתמצע ותיסע קצת.
רק אז תחליט אם אתה נשאר באותו כלי ותשדרג.
יעלה קצת אבל יותר זול מחלופה של כלי לא מתאים יקר ואז לאבד כסף במכירה.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
אני נוסע על הDRZ כל יום 120 ק"מ הלוך חזור לעבודה (לא היה מתוכנן אבל ככה יצא) ובשבתות עושה מסלולי אינדרו ביחד עם רוכבי אנדרו ששוקלים חצי משלי בסינגלים
והוא באמת בהמה ורסטלית מאוד
נכון יש לי 2 סטים של גאנטים אחד צמיגי כביש גלגל שיניים קטן האופנוע משייט על 110 בכיף ושני צמיגי שטח גלגל שיניים גדול שב 100 קמ"ש הוא צועק לך שהגזמתה
ויצא לי לנסות לא מעט אופנועים להחליף אותו ולא נמצא האופנוע האחד שיחליף אותו
להחזיק 2 אופנעים זה סיפור אחר
שגם אפשר לנסוע איתו "בכיף" בכביש וגם שטח
כמו לא מעט מהאתר שנוסעים יום יום לעבודה פה עם טיוטה הילקס/ דיפנדר / סופה וכדומה
ולא תשכנע אותם לעבור לפרייבט שנוח בהרבה מהם או לדברי כפירה אחרים כמו קורסאובר
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
רק שבמקרה של אופנוע, יש הנחה בביטוח למחזיקים שניים, וזה מקל קצת את העלויות.
קטנוע וצרצר...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ירון גל
אני נוסע על הDRZ כל יום 120 ק"מ הלוך חזור לעבודה (לא היה מתוכנן אבל ככה יצא) ובשבתות עושה מסלולי אינדרו ביחד עם רוכבי אנדרו ששוקלים חצי משלי בסינגלים
והוא באמת בהמה ורסטלית מאוד
נכון יש לי 2 סטים של גאנטים אחד צמיגי כביש גלגל שיניים קטן האופנוע משייט על 110 בכיף ושני צמיגי שטח גלגל שיניים גדול שב 100 קמ"ש הוא צועק לך שהגזמתה
ויצא לי לנסות לא מעט אופנועים להחליף אותו ולא נמצא האופנוע האחד שיחליף אותו
להחזיק 2 אופנעים זה סיפור אחר
שגם אפשר לנסוע איתו "בכיף" בכביש וגם שטח
כמו לא מעט מהאתר שנוסעים יום יום לעבודה פה עם טיוטה הילקס/ דיפנדר / סופה וכדומה
ולא תשכנע אותם לעבור לפרייבט שנוח בהרבה מהם או לדברי כפירה אחרים כמו קורסאובר
היה לי 6 שנים drz או דרוזי כפי שהיה מקובל לכנותו, מוכוון שטח עם צמיגי שטח, אגזוז קל, ומיגון מנוע וראדיאטורים, יחסי העברה קצרים
ביום יום 20 הלוך חזור לעבודה, בסופי השבוע שטח, גם אינדורו וגם טיולי מדבר ארוכים (כולל ירדן עם גו'י בירן) , אם בדרכ עם עגלה לשיוט דרומה.
לא הייתי ממליץ על נסיעות ארוכות לשגרה יומיומיות.
פתרון של גלגלי כביש לא ניסיתי, האם כוונה רק צמיגי כביש או סט סופרמוטו קומפלט? לא הייתי לוקח צ'אנס עם סט לא תואם רשיון לטובת הביטוח.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
ב650 יש צמיגי כביש במידות המקוריות. לא צריך סופרמוטו. כן כדאי סט קומפלט כולל הגלגלים והדיסקים. זה הרבה יותר קל ופשוט מאשר להחליף צמיג.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
סט רגיל לא סופר מוטו בצמיגי כביש
ושוב אני כבר שנה עושה את הדרך הזאת יום יום
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
אני שוקל לקנות אדוונצ'ר כלשהו לנסיעות יומיות של כ 35 ק"מ לכיוון.
ירידה לשטח מועטה יחסית ורק שבילים, המטרה העיקרית והכמעט יחידה זה קיצור פקקים (ראו השרשור של גיא על קורקינט חשמלי)
בעבר נסעתי על DR600, היה כיף אבל לא נראה לי מתאים למשימה.
יש המלצות על מה ללכת? אני גבוה 190+.
כמובן שאבדוק גם על באמת בנסיעת מבחן.
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
alto
אני שוקל לקנות אדוונצ'ר כלשהו לנסיעות יומיות של כ 35 ק"מ לכיוון.
ירידה לשטח מועטה יחסית ורק שבילים, המטרה העיקרית והכמעט יחידה זה קיצור פקקים (ראו השרשור של גיא על קורקינט חשמלי)
בעבר נסעתי על DR600, היה כיף אבל לא נראה לי מתאים למשימה.
יש המלצות על מה ללכת? אני גבוה 190+.
כמובן שאבדוק גם על באמת בנסיעת מבחן.
יש לא מעט אופציות. מה התקציב?
-
תגובה: אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
יש לא מעט אופציות. מה התקציב?
האמת שעוד לא החלטתי, אם משומש אז עד אזור ה 30 אלף
אבל שוקל ברצינות לקנות חדש בגלל האפשרות לשתשלומים כך שאין באמת מגבלה.
נראה לי ללכת על משהו מהאזור של ה 650: ויסטרום, NC750X , versys 650, TRACER 700 וכד'