תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
קשה לנחש דבר כזה בלי בדיקה אבל יש כמה הארות.
1. כבר היו פה כמה שרשורים עם ביקורות נוקבות אודות מקצועיות האבחנה של המוסך הנ״ל.
2. האם המטען עדיין מתפקד ברכבים אחרים?
3. אם הרכב באחריות יתכן והמוסך מנסה להתחמק מאחריות.
4. מה סטטוס המנורה כיום, דולקת קבוע או לפעמים?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
מחשב ומכלול ABS כבר הוחלף.
המטען עובד.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
אבל חשוב לי לדעת מה הסיכוי שזה נגרם מהמטען.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
בלי להכיר את פרטי הארוע, נשמע לי קלוש.
הפיוז של המצת אמור להשרף במידה ויש עומס יותר/קצר, זה לא אמור להגיע לנזקים כאלו.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
מה זה הקישקוש הזה "זרם חוזר"???
אני מוכן לשלם הרבה כסף כדי לראות "מכונה" כזו שמייצרת אנרגיה (זרם חוזר) מכלום.
אני מוכן לארגן מיליון דולר על מכונה כזו...
חשמל זורם מפוטנציאל גבוה לפוטנציאל נמוך!
אין מצב שצרכן יכול לייצר פוטנציאל יותר גבוה מאשר המקור שמזין אותו.
אבל הכי מוזר בסיפור, אתה אומר שהפיוז נשרף שעה לפני הבעיות ב ABS.
אז מתי בדיוק "חזר" הזרם? אחרי שהפיוז נשרף ( אז איך חזר?), או לפני שנשרף וה ABS התקלקל שעה אח"כ???
אז מה כן? יש מצב שצרכן שמחובר למקור, יחזיר על הקו "רעשים" ואלו יפריעו לצרכנים אחרים שמחוברים לאותו המקור.
ככל שהמערכות יותר מתקדמות, הן יותר רגישות, אבל ניתן לצפות שיהיו מוגנות.
אם הרכב באחריות ויש שאלה של תשלום, הייתי מתעקש על בדיקה של המטען, ושיסבירו מה המטען עושה רע ושגרם לתקלה.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
נכון. הפיוז נשרף. השאלה אם יכול להיות שאיזה ספייק חשמלי בכל זאת חדר למערכת החשמל.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
menta
נכון. הפיוז נשרף. השאלה אם יכול להיות שאיזה ספייק חשמלי בכל זאת חדר למערכת החשמל.
עזוב, מחרטטים אותך.
הסכום פה גבוה מדי בכדי להרכין את הראש.
תן את כל פרטי הרקע בכיוון האחריות של האוטו, היכן החלקים שהוחלפו, איזה בדיקה בוצעה לאבחן את התקלה.
נושא ABS שמנורתו נדלקת לעיתים נפוץ במחשבי ABS והסיבה לכך לרוב היא הלחמות מתח כניסה רופפות...
המטרה שלך להתנקות מהמחויבות הלא נעימה לנזק שמאשימים אותך שלא בצדק באחריות כלפיו
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
הדיאגנוזה הזאת היא או חוסר ידע משווע או גובלת בפלילים.
המטען של רחפנים מסויימים צורך זרם גבוה ועשוי לשרוף את הנתיך של השקע מצית.
יש רכבים בהם התחכמו ועקפו עם "מסמר" את הנתיך בתוך בית הפיוז המקורי והגדילו את הנתיך בבית הנתיך ובמקביל חברו מערכות נוספות כמו קשר, סטראו, אזעקה וכו.
קרוב לוודאי שמדובר בשריפת נתיך או התחממות של מוליכים עם חיבור רופף.
סכוי קלוש שזה גרם לתקלה במערכת ABS אלא אם כן נותק המצבר והייתה תקלה בווסת של האלטרנטור. אז היו נשרפים לך מערכות נוספות.
מציע "שתדבר" עם השודד ותסביר לו בעדינות הנדרשת בפני מה הוא עומד.
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
קובץ מצורף 119220
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
עזוב, מחרטטים אותך.
הסכום פה גבוה מדי בכדי להרכין את הראש.
תן את כל פרטי הרקע בכיוון האחריות של האוטו, היכן החלקים שהוחלפו, איזה בדיקה בוצעה לאבחן את התקלה.
נושא ABS שמנורתו נדלקת לעיתים נפוץ במחשבי ABS והסיבה לכך לרוב היא הלחמות מתח כניסה רופפות...
המטרה שלך להתנקות מהמחויבות הלא נעימה לנזק שמאשימים אותך שלא בצדק באחריות כלפיו
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
זה לא רכב שלי. הוא משנת 2012 לא נראה לי שיש אחריות.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
שרשור מעניין. בלי קשר לעניין הטכני, לבי עם פותח השרשור. אי נעימות גדולה.
ראשית, יש את העניין הסטטיסטי: רכב נוסע טוב שש שנים. מגיע חבר, מכניס לשקע המצית צרכן זרם לא קטן, שאף פעם לא היה ברכב הזה, לאחר זמן מה הנתיף נשרף, ולאחר עוד זמן לא ידוע, אבל לא ארוך, נדלקת נורת תקלה. צירוף מקרים חריג? תיאורטית, יתכן, אבל זה משהו שאי אפשר לפסול בהינף מקלדת.
מבחינת מתח חוזר, גם זה לא משהו שהייתי פוסל כלאחר יד. זיו טוען שאין צרכן שיכול להחזיר מתח גבוה ממה שהוא קיבל. זה נכון במצב היציב, אבל במצבי מעבר זה לא המצב. תן לסליל 12 וולט, וכשתנתק אותו ממקור המתח תקבל מתח של כמה מאות וולט. ככה עובדת ההצתה ברכבי הבנזין שלכם. יש שם עוד שנאי שמעלה את מאות הוולטים הנ"ל לעשרות אלפי וולטים, אני יודע, לא לקפוץ.
(באנקדוטה מתחכמת אני יכול גם לספר שמדחס האוויר בטנדר שלי עובד על 24 וולט, למרות שהאלטרנטור מספק 12 וולט, אבל זו התחכמות, וזה לא קשור לשנאי המדובר) .
ומה אם לשנאי המדובר יש ערך השראי גבוה במיוחד?
מעשית, כשיש לי ספקות באשר לגורם נזק במחשבי רכב, אני שולח אותם לבדיקה בקומפיוקאר. מעבדת רכב מקצועית במיוחד. אולי שווה לעשות את זה במקרה הזה.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
מחשב ה abs הוא חלק אינטגרלי מהמשאבה.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
מה שבוזי כתב, אבל אני לא מכיר רכבים שבהם החלק האלקטרוני והמכני מתומחרים בנפרד, או מותרים להפרדה לפי הנחיות היצרן. כנראה שבJeep זה שונה.
ואם הם באמת נמכרים בנפרד, אז למה להחליף את החלק המכני במקרה הזה?
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
נשמע הגיוני.
אפרופו מתח חוזר משקע המצית, יש אצלי מטען לטלפון, שמתחבר לשקע מצית, שגרם למערכת החשמל בסנטה פה לא לכבות עד הסוף בסגירת סוויץ' וזה גרם לחוסר יכולת לנעול דלתות בנעילת הרכב. במקרה הנ"ל לא נגרם נזק פיזי. המאבחן עבד כמה שעות על הרכב עד שעלה על המטען הסורר. הוציא אותו מהשקע והכול חזר לעבוד תקין.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
יש מצב לחזור למוסך בטענה שבעצעה החלפה מיותרת שלצהמשאבה ושהוא מקבל כסף חזרה?
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
תלוי באנשים במוסך וביכולת ניהול המשא ומתן שלך.
אתה יכול לגשת לשם ולנסות לקבל תשובות באשר להחלפת החלק המכני. באם התשובות לא נראות לך מספקות, אתה יכול לבקש לדבר עם מח' השירות או המח' הטכנית של היבואן. זכותך גם לבקש להחליף על חשבונך חזרה את החלק המכני, ואם הרכב ישאר תקין, אז המוסך יצטרך לחשב את צעדיו מחדש.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
בעל הרכב הוא עו"ד...
מה הבעיה ללכת לתביעות קטנות אחרי התייעצות עם נציב תלונות הציבור או איך שלא קוראים להם.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
כי אין לך כרגע הוכחה משפטית שלא נדרשה הח' החלק המכאני.
להזמין שמאי, פלוס תביעה, התעסקות וכו' בשביל מכלול של 3000₪, לא בטוח שמשתלם.
מציע להתחיל בטוב. לדבר. לשתף את מח' השירות.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
תוודא שהחלקים המשומשים מסומנים על ידי המוסך ונמצאים ברשותך בתור נקודת מוצא
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
צריך לציין, לפני שעלתה בצדק הטענה של בועז על מכלול מכאני/חשמלי נפרד, כבר דיברו כאן על סיבובים ורמאות.
אני לא רואה איזה אינטרס יש למוסך להפיל באופן סתמי את הנזק על פותח השרשור ולא על בעל הרכב. הנזק כבר שם. המוסך בכל מקרה ירוויח על החלף והעבודה. מה האינטרס של המוסך להמציא גורם תקלה חריג? אין אינטרס כזה ולכן המסקנה היא שהמוסך מאמין באמת שזה מקור התקלה.
לגבי החלק המכאני, זה עניין נפרד. על פניו, כל עוד אין הסבר הגיוני, זה נראה מיותר.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
שרשור מעניין. בלי קשר לעניין הטכני, לבי עם פותח השרשור. אי נעימות גדולה.
ראשית, יש את העניין הסטטיסטי: רכב נוסע טוב שש שנים. מגיע חבר, מכניס לשקע המצית צרכן זרם לא קטן, שאף פעם לא היה ברכב הזה, לאחר זמן מה הנתיף נשרף, ולאחר עוד זמן לא ידוע, אבל לא ארוך, נדלקת נורת תקלה. צירוף מקרים חריג? תיאורטית, יתכן, אבל זה משהו שאי אפשר לפסול בהינף מקלדת.
מבחינת מתח חוזר, גם זה לא משהו שהייתי פוסל כלאחר יד. זיו טוען שאין צרכן שיכול להחזיר מתח גבוה ממה שהוא קיבל. זה נכון במצב היציב, אבל במצבי מעבר זה לא המצב. תן לסליל 12 וולט, וכשתנתק אותו ממקור המתח תקבל מתח של כמה מאות וולט. ככה עובדת ההצתה ברכבי הבנזין שלכם. יש שם עוד שנאי שמעלה את מאות הוולטים הנ"ל לעשרות אלפי וולטים, אני יודע, לא לקפוץ.
(באנקדוטה מתחכמת אני יכול גם לספר שמדחס האוויר בטנדר שלי עובד על 24 וולט, למרות שהאלטרנטור מספק 12 וולט, אבל זו התחכמות, וזה לא קשור לשנאי המדובר) .
ומה אם לשנאי המדובר יש ערך השראי גבוה במיוחד?
מעשית, כשיש לי ספקות באשר לגורם נזק במחשבי רכב, אני שולח אותם לבדיקה בקומפיוקאר. מעבדת רכב מקצועית במיוחד. אולי שווה לעשות את זה במקרה הזה.
חנן,
דווקא עלייך אני מתפלא.
תאורטית (ומעשית), אין שום בעיה לבנות ממיר DC2DC שמקבל 12V ומוציא כל מתח שגבוה מ 12V (דוגמה 220V), ותמיד אפשר לטעון קבל ולפרוק אותו לתוך הקו, אבל זה לא המוצר ולא המקרה.
ממיר מתח, לא מתהפך פתאום, מחזיר זרם, שורף את הפיוז, ושעה אחרי זה ה ABS נזכר שהיה ארוע, ומתקלקל (ובכלל, איך המטען עצמו לא נשרף מהמתח הגבוה שהוא יצר בעצמו????)
ממיר שמקבל DC, לא מזרים אותו לתוך שום סליל ( זה DC, לא AC, שנאי לא עובד פה), זה חייב להתחיל ברכיב אלקטרוני שאו מוציא איזה שהוא גל (סינוס?) שהולך לשנאי (פתרון ישן) או מעלה את המתח רק באמצעות רכיבים אקטיבים (סיליקון, טרנזיסטורים וכו'), בשני המקרים, אני לא מכיר אפשרות "להחזיר" זרם. ויתרה מזאת בגלל שכל הרכיבים מהסוג הזה הם כיוונים (זרם יכול לזרום רק בכיוון אחד) אין מצב שחזר הספק לתוך השקע של המצית (אלא במקרה שהמטען היה נשרף, וזה לא המקרה).
הדבר היחידי שמוצר כזה כן יכול לעשות, זה להכניס "רעש" על הקו הזנה (כלומר להכניס איזה שהוא גל, במתח גבוה מ 12V ע"ג ה 12V הזנה).
הרעש הזה יכול לשבש מכשירים אחרים שמחוברים לאותו מקור מתח.
אבל -
אני מצפה שרכיבים רגישים יהיו עם הגנה. ואני מצפה שמכשיר שיותר רעש כזה, יבוא עם השתקה של רעש כזה (קבל מקבילי ו\או סליל טורי).
אני עדיין לא יכול לחשוב על אף הסבר, לפער של שעה בין שריפת הפיוז לתחילת הבעיות ב ABS
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
לגבי החלק הראשון, חלק מהשיערות הלבנות שלי חייבות את קיומן לגילוי המנגנון שגורם לסמארטפונים מסוימים, בעת טעינתם, להדליק נורה בלוח השעונים שטוענת שמערכת הבלימה האוטונומית לא פועלת. המנגנון שגיליתי לאחר מחקר בן כמה חודשים נפתל באופן שקשה להאמין...סיפור ארוך-אפשר לספר אותו מתישהו מסביב למדורה... הלקח הוא שnever say never. אני יכול לציין ששתי משלחות של שמונה מהנדסים מחו"ל שניסו לחשוב בתוך הקופסה, נכשלו בהבנת מנגנון הכשל.
לגבי מועד הופעת התקלה, חפש מידע על pending dtc.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
צריך לציין, לפני שעלתה בצדק הטענה של בועז על מכלול מכאני/חשמלי נפרד, כבר דיברו כאן על סיבובים ורמאות.
אני לא רואה איזה אינטרס יש למוסך להפיל באופן סתמי את הנזק על פותח השרשור ולא על בעל הרכב. הנזק כבר שם. המוסך בכל מקרה ירוויח על החלף והעבודה. מה האינטרס של המוסך להמציא גורם תקלה חריג? אין אינטרס כזה ולכן המסקנה היא שהמוסך מאמין באמת שזה מקור התקלה.
לגבי החלק המכאני, זה עניין נפרד. על פניו, כל עוד אין הסבר הגיוני, זה נראה מיותר.
חנן, הסיפור של המוסך לדעתי נולד בשביל להצדיק את העבודה כולה והכי קל להם להפיל את האשמה על צד ג ולנטרל התנגדות בעל הרכב לתיקון גדול...
זה לא סיפור ראשון שאני זוכר שנידון כאן בנוגע לאיבחונים בעיתיים במוסך הנידון.
לא רוצה חלילה להוציא שם רע למישהו אבל דעתי אינה נוחה מהאבחון ומהמוסך.
למזלו בעל הרכב עורך דין.
יש לפותש מספיק חומר בשביל להתחיל לפעול ואני מאמין שיסתיים טוב.
אל תשכח לחזור לעדכן אותנו...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
למען הסדר, בעל הרכב הוא חבר מאוד טוב.
הוא לא דורש ממני לשלם עבור הנזק (למרות שציפה ממני להציע זאת וכך עשיתי).
אני חושב שהסיבה לקצר אינה רלוונטית כבר כי המסר הוא: תמיד ללכת לקבל חוות דעת נוספת.
לפעמים זה מעיק אבל כנראה שזה היה שווה כמה אלפי שקלים.
תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
לגבי החלק הראשון, חלק מהשיערות הלבנות שלי חייבות את קיומן לגילוי המנגנון שגורם לסמארטפונים מסוימים, בעת טעינתם, להדליק נורה בלוח השעונים שטוענת שמערכת הבלימה האוטונומית לא פועלת. המנגנון שגיליתי לאחר מחקר בן כמה חודשים נפתל באופן שקשה להאמין...סיפור ארוך-אפשר לספר אותו מתישהו מסביב למדורה... הלקח הוא שnever say never. אני יכול לציין ששתי משלחות של שמונה מהנדסים מחו"ל שניסו לחשוב בתוך הקופסה, נכשלו בהבנת מנגנון הכשל.
לגבי מועד הופעת התקלה, חפש מידע על pending dtc.
חנן,
חסרים המון פרטים ולכן קשה לנהל דיון ממש מקצועי, אבל אני ניסיתי לעשות הבחנה שאני חושב שהיא מאוד חשובה -
הפרעות ורעשים לעומת זרמים חזקים שגורמים נזק לחלקים.
(במקור - "אז מה כן? יש מצב שצרכן שמחובר למקור, יחזיר על הקו "רעשים" ואלו יפריעו לצרכנים אחרים שמחוברים לאותו המקור.")
עם כל הניסיון שלך, כל הדוגמאות שאתה נותן (מסגירת הדלתות בסנטה-פה ועד נורות בלימה אוטונומית) רק מחזקות את הטענה המקורית שלי על אפשרות להפרעות אבל לא נזק שמצריך החלפת חלקים.
אני לא פוסל, מצב של הפרעות שנרשמות באיזה מחשב, ומכונאי לא מיומן, מפרש כחלק תקול.
אם חלק מהפרצודורה של ההחלפה, יכלול איפוס או החלפה של המחשב, אז התקלה נעלמת בהחלפה :-(
האם אתה יכול להביא דוגמה של נזק, שמצריך החלפה, של חלק אחר? או הכל נגמר בחיווי תקלות?
תוסיף את ההערה של בועז (על ההחלפה של המכניקה), ותבין שבמקרה הטוב יש פה מוסכניק חפפניק.