מה אתם עושים עם המקרר בשגרה?
- האם אתם משאירים את הדלת סגורה? זה מייצר ריח לא נעים ופטרת
- האם אתם משאירים את הדלת פתוחה? זה דופק בעליה על פסי הרעדה
- האם אתם מנתקים ומעבירים לבית/מחסן?
אשמח לשמוע תגובות ותובנות. תודה מראש, אבנר.
Printable View
מה אתם עושים עם המקרר בשגרה?
- האם אתם משאירים את הדלת סגורה? זה מייצר ריח לא נעים ופטרת
- האם אתם משאירים את הדלת פתוחה? זה דופק בעליה על פסי הרעדה
- האם אתם מנתקים ומעבירים לבית/מחסן?
אשמח לשמוע תגובות ותובנות. תודה מראש, אבנר.
לא משאיר בג׳יפ ,
אחרי טיול עובר ניקוי כללי ונכנס למחסן , והדלת נשארת פתוחה .
הויברציות בטיולים מספיקים לו , איו צורך בויברציות והקפיצות בכבישים ביום יום .
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
המקרר מקובע בג'יפ (רכב טיולים בלבד), דלת סגורה וכבוי בשגרה.
מקפידים על נקיון ואין ריחות או פטרת (מקרר מגירה, קל לנקות).
אני לא מרגיש שזה דורש ממני התעסקות משמעותית/מעיקה.
כנ"ל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
דלת פתוחה. ל ARB תפס הנעילה הוא גם מנגנון להשעין את הדלת. אצלי לא מרעיש אבל הייתי במקומך שם חתיכת גומי כספיסר ומבחוץ גומיה שתלחץ עליה את המגירה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אחרי שימוש מוודא שלא נזל משהו בפנים, ושם במחסן עם חתיכת פלציב דקה בין המכסה לגוף כדי שתהיה תנועת אויר.
תודה על התגובות המהירות.
כרגע אני עם כפפת ריתוך בין הדלת לגוף המקרר כדי למנוע ריחות.
אני חושב לבנות מחדש את הקבינה ב 110, המקרר יישב על מסילות.
אני נוטה להסכים שעדיף לנקות ולאחסן את המקרר בבית אחרי כל טיול.
כמו שאמרו מעליי -
אחרי טיול, נקיון ולמחסן. שם יושב עם דלת פתוחה.
כמו שאמר בועז - ARB, המנגנון סגירה מועלה למעלה וזה פותר את הבעיה.
חבל לי לטלטל את המקרר כל יום בשטח שלא לצורך.
רועי
מקרר קבוע ברכב.
אחרי שימוש, מנקה ומשאיר פתוח כמה זמן.
אחרי שמתייבש, אין בעיה לסגור.
הכי חשוב, להקפיד לנקות.
טעות
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מקובע ברכב.
דלת פתוחה מעט, קרטון בין המכסה למקרר, כדי שיכנס קצת אויר.
מקובע ברכב.
אחרי טיול עובר ניגוב וניקוי ונשאר עם דלת מעט פתוחה (נשען על הסוגר המקורי והנרתיק מונע מהדלת לקפוץ ולקרקש).
מוציא מהג׳יפ, מחבר לחשמל בחצר וממלא אותו בבירות.
עירא ניצח!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
1- מקרר לרכב כבר מזמן לא עולה 7000 ש"ח.
2- הכיוון של עירא דווקא נכון, רק למה להוציא את המקרר מהרכב? הרכב בכל מקרה מחובר למטען בחניה (או נוסע), אז למה להוציא את המקרר (ולהתחיל לשבור את הראש עם מטען \ ספק)?
בחג האחרון זה בדיוק מה שעשיתי, השתיה הוכנסה למקרר של הרכב (זה גם יותר קרוב לחצר מהמקרר של הבית :-) ).
אחרי שסיטק גדול איבד קבלים לדעת בזמן שתמך במקרר בחניה אני מחבר את המקרר בחניה ל 230 יום לפני שאני יוצא לטיול עם השתיה בפנים וחוסך ממנו ומהמצבר את העומס הראשוני בנסיעה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
הכוונה היתה להאיר את ענייין ההפעלה בזמן שהמטען מחובר.
כנראה שזה לא בריא למטען.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
בועז, Ctek הוא לא כזה להיט... לי נדפק מטען כזה בלי עזרת מקרר אחרי פחות משנה ...
1- אני לא חושב שהספק בכלל "מבין" שיש יש שם מקרר. מבחינת המטען, יש מצבר שמתרוקן, ולכן צריך להטעין בחזרה.
2- אני לא מבין למה צריך לשלם הרבה כסף של מותג כמו סיטק, שאפשר לסגור ענין ב 40 ש"ח -
https://www.ebay.com/itm/Auto-Car-Ba...gAAOSwy~BZ6bNf
קניתי מטען 6A, בגלל שהמקרר מגיע למכסימום 5A (במצב טורבו), בשביל לשמור על המצבר (ללא מקרר), לא צריך יותר מ 300-500MA .
3- במחיר הזה, שישרף :-) עדיין לא שווה להוציא ולהכניס, ולקרר במקרר אחר לילה קודם......
אני קונה ציוד שישרת אותי, ולא כדי שיהיה לי את מה לשרת.
אני מכניס הכל למקרר לילה לפני הטיול, ומדליק את המקרר. עד הבוקר הכל קר, אני מנתק את המטען ונוסע.
בנוסף, אני לפעמים מנצל את המקרר, כמו בחג האחרון, בחניה בבית.
המטען לא מתלונן :-)
טוב לדעת זיו שאתה ממליץ על המטען הזה. הוא היא על הכוונת כשהסיטק מת אלא שבסוף הסיטק תוקן.
זה לא שאני חושב שהוא מבין שיש מקרר אבל יש מצב שבמוד טעינה נופל עליו עומס גבוה ממה שהוא יודע להתמודד איתו לאורך זמן. יש לו גם מוד אספקה שלא השתמשתי בו
Jeep GC ZJ 3.5 IR
Honda 300EX
יש לי גם את זה מהקישור וגם CTEK 5A.
במקור תכננתי את הפשוט לטרקטור והוא נקנה כבר לפני שנה ויותר.
בפועל, שניהם עושים אותו דבר ללא שום בעיייה, כולל טעינה לקירור עם המקרר כאשר אני מחבר אותו.
צלי הCTEK לא מצליח להגיע למצב 8, המצב של אחזקה.
כן, בדיעבד, המטען הפשוט מספיק ומצויין.
אני היחיד כאן שגם משתמש ברכב ליום-יום?
למה אני צריך להסתובב כל הזמן עם משקל מיותר? (ובטח שלא לחבר את הרכב למטען).
אז בסוף הטיול הכל יורד חוץ מערכת כלים, סט רצועות בסיסי כבלי התנעה וקומפרסור נייד.
לגבי המקרר (אצלי עברנו לצידנית אבל העקרון זהה) ניקוי טוב, כולל עם מגבונים (אלה שמיועדים לניקיון ולחיטוי, לא לגוף), ואחסון עם מכסה מעט פתוח.
איל,
זו לא רק השאלה של מסתובב ביום יום, זה גם שיקול של למנוע פריקות עמוקות (מיותרות) של המצבר.
גם אם הרכב נסע כל היום, וכנראה יסע למחרת, אם אני משאיר מקרר עובד בלילה (כמו שעשיתי בחג האחרון), אז אני מחבר אותו לטעינה.
אין סיבה לבצע פריקה של 20-30% למצברים.
המון תודה לכל העונים, אני מרוצה מאיכות התגובות והמידע שנאסף עד כה.
אני רוצה להוסיף ולפתח את הנושא -
בשנה או שנתיים הקרובות, אופי הטיולים שלנו הולך להשתנות, כנראה שנבלה יותר בחניון ופחות נתמקד בנהיגה.
זה אומר שיש צורך לטעון את מצבר הצרכנים במהלך השהיה בחניון.
אני בטוח שייש מספר שרשורים בעניין, כדי למקד את השאלה, אנסח זאת כך -
לצורך טעינת המצבר לטובת שימוש במקרר (צריכה גבוהה), מה מותקן אצלכם?
אני חושב על בקר + פאנל 200W לפחות.
עלויות? מותג? פאנל גמיש או קבוע?
יש באמת שרשורים בנושא, מאד מקיפים, שווה חיפוש וקריאה.
בגדול,
פאנל של 200w עם בקר זה מעל ומעבר למה שאתה צריך בשביל לתמוך במקרר בחנייה של יותר מיום.
גם 100 יעשה את העבודה וגם קצת פחות.
אכן יש פה לפחות 2-3 שירשורים רלוונטים.
1- קודם כל, מה זה ה 200W הזה???
זה איזה שהוא מספר פקטיבי, שאיזה סיני החליט להגדיר את הפאנל שלו.
במבחן התוצאה, שני פאנלים של 40W משני ספקים שונים, יתנו הספק שונה. בקיצור המספרים האלו הם מאוד "גמישים".
2- אכן, כמו שדורון ונדב (אני חושב שהם השניים שעשו פה הכי הרבה בדיקות לאחרונה, או לפחות הכי שיתפו), נראה ששלושה פאנלים בהספק נקוב של 40W (פאנלים טובים, מסוג מונוקריסטל) יעשו את העבודה. במבחן התוצאה, הפאנלים האלו יתנו עד 50% מהנקוב שלהם (נדמה לי שנדב הצליח באיזה יום חמסין בפארן להגיע אפילו לקצת יותר), אבל לדעתי, כמספר ממוצע (גם לימים פחות בהירים), 30-40% זו הנחה סבירה.
3- מה אתה מצפה מהפאנלים?
שביום חורף מעונן, הפאנל יטען מספיק אנרגיה גם לצרכי המקרר במשך היום וגם לצריכה של הלילה? כלומר בפחות מ 10 שעות (של יום מעונן) הפאנל יכסה את הצריכה של 24 שעות!
בקיצוניות השניה, פאנל יותר קטן ומינימליסטי, שמכסה את הצריכה בשעות היום פלוס חלק מהלילה, ומשלימים פעם ביום 15~ דקות מנוע.
זו שאלה חשובה, מפני שזה אומר בערך פי שנים שטח פאנלים.
ובין שתי האפשרויות האלה, תחום שלם הספקים.
מסכים עם כל הכתוב למעלה. אם הייתי בבוקר ביצרן השוויצירי IBS, הייתי בוחר בפאנל עם הספק 1:1 לצריכת המקרר. היות ואין לי תקציב למוצר שוויצרי, אני מניח שמוצר סיני של 200w על הנייר ייתן לי 60w במקרה הטוב.
הייעוד הוא להטעין את מצבר הצרכנים במשך היום, בזמן החניה בחניון.