https://www.bloomberg.com/news/featu...g-safety-first
ממליץ לקרוא עם הקפה של הבוקר (אני כבר אחרי).
Printable View
https://www.bloomberg.com/news/featu...g-safety-first
ממליץ לקרוא עם הקפה של הבוקר (אני כבר אחרי).
אין מקריות בכתבות האלה... יח״צ
בלי ידיים בירושלים: מובילאיי ופורד מציגות אוטונומיהhttps://www.ynet.co.il/articles/0,73...263329,00.html
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
זה היה יותר מדי לצפות שממש תקרא את הכתבה.
ברור.
בשביל הרמה שלי באנגלית זה הרבה יותר ארוך מקפה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
ועדיין (קפה + שייק) זה בעיקר כתבת יחצנות.
אני מוסיף אותה לכתבות אינטרנט אחרות + טלוויזיה.
אין פה באמת ניתוח במה ולמה הם שונים מאחרים, יש אמירה כללית של אמנון שעשוע לגבי מתחרים אחרים.
בזמן שהוא נחרץ שהמערכת שלו הייתה מונעת את התאונה באריזונה, בכתבה בטלוויזה, המערכת שלו לא זיהתה רמזור אדום והנהג נאלץ להתערב.
אין לי מושג, אולי הם באמת יותר טובים, אבל קשה לקרוא לכתבה הזו "עומק".
הנהג לא התערב. רק התבדח.
הם עברו באדום והאשימו את הגופרו של החדשות.
ואני רק שאלה. אם גופרו יכולה לשבש את הפעולה של האוטו האוטונומי ... אנא אנו באים [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
כשאני נתקל בתוך ימים ספורים בכתבות מתוזמנות על חברה מסויימת ברור לי שזה יחסי ציבור לאותה חברה ואני לא ממש מתעמק בכתבות. קראתי בערך מחצית מהכתבה בשביל להגיע להבנה שזה יח״צ ואז ראיתי עוד כתבה בעיתונות ישראלית ופרומואים לכתבה באותו היום בחדשות ערוץ 2.
ושלא יהיה ספקות - אני מעריץ את מובילאי.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
האמת,
קראתי את הכתבה (באנגלית), וגם לי זה הרגיש כמו יח"צ.
מצד שני.
חבר מוסכניק טוען שירדה לו ההכנסה כי מחלקת פחחות עובדת הרבה (!) פחות.
אז אולי הדברים הללו באמת עובדים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדיוק התכוונתי לשתף לינק לכתבה...
דווקא יש כמה נקודות בכתבה שמסבירות את ההבדל בינם לבין המתחרים. שני ההבדלים העיקריים הם בפן הטכנולוגי - שימוש במצלמות בלבד, לא רדאר ולא לידאר, בפן השימושי - ניסיון לחקות התנהגות אנושית והתמודדות עם סביבה כאוטית (הם מביאים כדוגמה את ירושלים, אבל דווקא דרך בגין...).
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
יש סתירה בכתבה, בין ההערה מתחת לתמונה שאומרת שהם משתמשים רק במצלמה, לבין ההערה בגוף הכתבה שהם שוקלים להוסיף אמצעים אחרים (Mobileye eventually plans to add some low-cost radars and lidars, but only as backup if a camera fails)
יתרה מזאת, מוביילאי היו מהראשונים, וזו אחת הבעיות של ראשונים לעומת הגל השני של הפתרונות, הם כבר פיתחו על ווידיאו כי פשוט לא היה משהו אחר.
אני מתקשה לקבל שההסתמכות על ווידיאו בלבד היא יתרון (ולראיה, גם הם שוקלים להרחיב).
לגבי רח' בגין, והאופי המתחכם של הנהג הישראלי...... הכל יחצנות. המרכז פיתוח בירושלים, אז פה הכי נכון לבדוק :-)
מה רצית, שהוא יסביר שרחובות מוסקבה או ג'קרטה הכי טובים לבדיקה של סביבה כאוטית (ובוא נסכים שכמעט כל עיר במזרח הרחוק יותר כאוטית מירושלים).
ובכן - לא. יותר נכון - כן, אבל חלקית.
אגב- למי שלא מכיר- היי. נעים מאוד. תומר הדר. עורך מדור רכב ב"כלכליסט". פה זה כמובן פחות רלוונטי, אני יותר מוכר כ"מי לעזאזל משפר ליברטי?" וכבעלים של האסלה החומה, אבל יש לי 15 שנים של ניסיון בעיתונות כלכלית. לא עיתונות חראקות. יש לי ברזומה מעל 300 חשיפות בלעדיות שאת רובן אני כבר לא זוכר, החל בזה שבטר פלייס תפשוט רגל שחשפתי שבוע לפני ההכרזה על הסגירה וכלה בזה שמרצדס תקים בישראל מרכז פיתוח. אני מתעסק הרבה עם משרד התחבורה. יבואני הרכב בדרך כלל לא אוהבים אותי כי אני לא כותב על איך ההגה, אני כותב על מה עושה המניה שלהם. ולפעמים מאוד פוגע במניה. כבר גרמתי נזקים של מיליונים. זה לא משהו שאני גאה בו, זו המציאות. יש לי קילומטרים של ניסיון, למרות שכאן אני די אוהב לשחק אותה ליצן.
עכשיו - את התגובה הזו אני כותב בעדינות מרבית ועם אצבעות זהירות על הקיבורד -
אבל הנה מה שקרה במציאות:
כיום פעילים בישראל כמה סוגים של מסקרי רכב. קרי עיתונאים. אני משתמש במילה "עיתונאים" במידה רבה מאוד של זהירות, כי רובם ימצצו גם זין של חמור כדי לקבל מכונית לסוף השבוע ולהצטלם איתה לפייסבוק כאילו שהם קנו אותה (איזה אהבלים). אחרים יעשו הכל כדי שלא ישללו מהם את סטטוס הנוסע המתמיד בחברות התעופה . ואחרים ישתמשו בכוחם דווקא כדי להרע ולגרום נזק ומדון - אך לא כדי באמת להועיל עם קוראיהם. אחרים יתרחקו כמו מאש מכל דבר שבאמת יש בו תועלת לקורא, מחשיפת שחיתויות ודברים איומים אחרים. עדיף לעסוק בשטויות.
אני בכוונה אמנע מלעסוק בהידרדרות הכללית של הענף ובכמה הוא נהיה רדוד, מה אנשים יעשו כדי לקבל מתנה קטנה או נסיעה לחוץ לארץ, כמה כסף עולה למכור כתבה בכמה אמצעי תקשורת וכמה אף אחד לא באמת עושה עיתונות לוחמנית אמיתית (שלא יקחו להם חס וחלילה את הנסיעה לחוץ לארץ) ובמקום זה אתמקד בעיקר:
-
בדומה לבטר פלייס זכרונה לברכה, שחשבה שעם הרבה השפעה ומשרדי יחסי ציבור חזקים היא תוכל לקנות עיתונאים, להשפיע ולאיים - מובילאיי הבינה מהר מאוד שאמצעי התקשורת בישראל שקצת מבינים רכב ומכירים את התעשיה לא ממהרים לקבל את השטיק שלהם. הסיבה היא שקומץ עיתונאים עקשני ממשיך להעביר עליה ביקורת - ועוד ברמות ממש מטרידות - העיתונאים האלה (אגב, מובילאיי נוהגת לשלוח עיתונאים לארה"ב כשיש לה חשד שהם לא מספיק לטובתה, שמעתי שווגאס היא יעד סבבה) טוענים שהמערכות של מובילאיי לא עובדות. הם מעזים בחוצפתם לפנות למבקר המדינה ולדרוש חקירה (כן, בגללי מבקר המדינה פתח חקירה, ואתם חשבתם שאני אהבל שבונה ליברטי)
https://www.ynet.co.il/articles/0,73...045866,00.html
הם טוענים בגלוי שמובילאיי למעשה שיחדה יבואנים ויצרה מונופול
https://www.calcalist.co.il/local/ar...726535,00.html
והם גם מאוד עושים דברים לא טובים למשקיעים
https://www.calcalist.co.il/local/ar...727734,00.html
בכל מקרה - במובילאיי התקבלה החלטה: מכיוון שיש בישראל עיתונאים שבחוצפתם מביאים כל מיני דברים נורא לא טובים על החברה אז עדיף לא להתעסק איתם. מובילאיי אכן הזמינה אותנו ועוד רבים לאירוע נהיגה ברכב - אך ביטלה אותו. ובמקום זה הזמינה אמצעי תקשורת מחוץ לארץ - ואת נציגיהם של שני ערוצי טלויזיה שההבנה שלהם ברכב מזכירה את ההבנה שלי בגידול אננס.
הבעיה היא שיום לפני השידור הטלויזיוני כתבי הרכב מגלים בטעות שיהיה שידור בטלויזיה. ואחד מהם משיג סרטון של אינטל על נסיעת המכונית ברחובות ירושלים. כדי לא להיות בעמדת נחיתות, כתבי הרכב שמובילאיי החליטה למחוק מעלים משהו בקטנה לאתרים שלהם, כי למען האמת אין להם הרבה ברירה. זה עדיף על לראות בטלויזיה בערב שנסעו במכונית. והבה נודה על האמת - זה גם ממניעים תחרותיים - בקטע של "עם כל הכבוד לזה שהיה בחדשות, אצלנו ראיתם את המכונית קודם".
אבל העיניין הכי חשוב כאן - דווקא את זה פספסתם -
הניסוי הזה, שבוצע בשיטת "משרד התחבורה אמר שזה בסדר" כמעט נגמר בתאונה - לעיני כתב חדשות ערוץ 10 ההמום, המכונית של מובילאיי עברה צומת באור אדום
https://www.10.tv/news/163440
מובילאיי טוענת שציוד השידור שיבש את המצלמה. וזה כבר מדאיג כי שוחחתי עם הצלם. זו מצלמת GO PRO. תחשבו לבד מה זה אומר. בולשיט?
וגם תחשבו טוב ממי אתם צורכים עיתונות.
אם החברה דוחפת במועד מסויים כתבות בהרבה אמצעי תקשורת זה נקרא יחסי ציבור.
החומר מגיע בדחיפה.
בחלק מהם כקומוניקט ערוך.
וכמו ששנינו יודעים( ולא רק בתחום הזה), כתבים עושים מלאכה קלה כיום ולרוב עורכים מחדש מעט את החומר ומעלים לעיתון.
וכך יוצא שבפרק זמן צפוף רואים כתבות בהרבה אמצעי תקשורת באותו הנושא.
אין דרך אחרת לקרוא לזה אלא יח״צ.
אתה הזכרת בעצמך איך ״קונים״ סיקור אוהד על ידי הרעפת פינוקים על הכתבים שיודעים שאם הם לא מספיק חזקים במערכת ואם ילכו נגד הזרם הם יהיו בלי חומר שיזרום אליהם בדחיפה, לא יקבלו רכבים לכתבות ועוד...
בקיצור ואם גם להסתמך על עדותך כחלק מהמערכת - תתיחסו בזהירות יתרה למה שמגיע מהמדיה. במיוחד אם אתם רואים שהוא מגיע מכמה כיוונים יחד.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תודה תומר שאשרת את החשד שלי [emoji6]
ולדרור כתב השטח שכנראה לא מתעסק עם החמור ( לפי עדויות ) אני חושב שאפשר להגיד שאפשר להשמיע צפירת הרגעה ...
היום שבו יגרשו אותנו מהכביש לטובת רובוט עוד רחוק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תומר, תודה על השיתוף. היה שווה להעלות את הנושא לדיון.
ויש לציין שהקאבר הזה של המטומטם שמתעקש לשפר מכוניות חסרות ערך - עובד לך.
[emoji1]
אני עוד מחזיק בגליון הגנוז של 'דה דרייבר' שסימן את תומר ככותב שמעצבן יבואנים אפילו בלי להתאמץ....
אבל שורה תחתונה קל מאוד לקנות יח''צ בכסף. ליצרני רכב יש כסף גדול אז זה באמת קל.
ותזכרו תמיד שקריאה ביקורתית חשובה יותר ככל שמאחורי נושא הכתבה יש כסף יותר גדול.
אסף.
צפיתי עכשיו בפעם הראשונה במעבר באדום ובתשובה של מובילאיי לעניין.
מעבר לעניין המביך שתשדורת חיצונית עלולה לשבש את תקשורת המצלמה למח המערכת עולה לי כמה שאלות נוספות-
מדוע הרכב ממשיך לנסוע כאשר אין נתונים מאחד החישנים?
למה אין יתירות מצלמות?
אם יהיה לכלוך או סינוור או הפרעה אחרת למצלמה האוטו ימשיך לנסוע תוך התעלמות ממצב הסכנה?
רק על פי תחושה מרגיש לי שהתשובה שלהם לא כנה ושהמרחק למוצר בשל עדיין רב...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
כידוע המצלמות חזית של מובילאיי מסתנוורות. כל איש תוכנה, ולהבנתי יש כאן לא מעט, יודע שהבעיה בתכנות היא מצבי הקיצון והצורך בסופיות. איך מתנהגת התוכנה במצב שבו לא הוכתב לה פתרון חד משמעי והיא פועלת על פי ערכי מחדל. על פי מה שסופר כאן, בררות המחדל של התוכנה הם להמשיך לנסוע, דבר שגם נהג אנושי סביר לא יבצע במצבי אי ראות כמו ערפל, סינוור וכיוצ"ב, וזה ממש מחדל...
אם אתה לא מחפש טונות לדונם זה לא כזה מסובך לגדל אננס.
אפשר לקטום את הראש של אננס מהסופר, משאירים קצת "בשר" עם העלים ומשרים כמה ימים במים.
אח"כ לאדמה לחה וכשמשריש עוברים להשקיה כל שבוע שבועיים לפי מזג אוויר.
באדמה טובה, שמש לא חזקה מדי והשקיה בזמן תוך שנה שנתיים יש לכם אננס. למתרשלים זה יכול לקחת גם עשר שנים.
צמח כזה הוא חד פעמי. אבל הוא מוציא נצרים שאפשר להפריד ולגדל שוב כדי לקבל עוד פרי מכל אחד, בד"כ קצת יותר מהר.
לא כל ניסוי מצליח, לכן זה נקרא ניסוי, וזה בסדר.
מטרידה יותר התגובה של מובילאיי שניסתה להאשים מצלמת גופרו על הגג, שגם אם היתה מחוברת לאנשהו ב-WiFi, זה לא אמור להפריע בכלום (ואם כן, אז אסור להשתמש ב-WiFi ברכב עם מובילאיי ???)
במקום לקחת אחריות, מטייחים. ואלו האנשים שמתיימרים לדאוג לנו לנסיעה בטוחה יותר ... גועאלד.
אישית, כשאני רואה מערכת (מוצלחת בסך הכל) שתכליתה סיוע לנהג וככזו היא בנויה בצורה חסכונית מבחינת חומרה, מתיימרת להפוך ללב של ניהוג אוטונומי, זה נראה לי אילתור.
הדרישות הבסיסיות ממערכת ניהוג שמחליפה את הנהג לעומת מערכת עזר לנהג - שונות בצורה תהומית - ברמת המערכת.
אני כן חושב שהאנשים של מובילאיי מחזיקים המון ידע ונסיון ותפיסת עולם ייחודית בנושאי בינה מלאכותית והיישום בכלי רכב. זה לא מספיק ואני מקווה שהם משכילים לפתח מערכת אוטונומית חדשה, מאפס, במקום לנסות להתאים את מערכת העזר הקיימת על שלל אילוציה לניהוג אוטונומי.
אסף.
לא מבין על מה כל הרעש? זה לא שהם ייצאו בהצהרה שיש להם מערכת אוטונומית שעובדת, הם עדיין מפתחים.
התירוץ של הגו פרו באמת עלוב, אבל צריך לזכור שמדובר ברכבי ניסוי, אולי זאת בעיה מאוד פשוטה לפתרון רק שהם השאירו אותו לסוף? אולי התירוץ נועד להסתיר איזה סוד מסחרי?
לתפיסתי עיקר הכתבה והעניין הוא בכמה קונספטים שהם מציגים, בהנגדה למתחרים:
1. עלות - הטכנולוגיה והחומרה שלהם מוכוונים להיות פשוטים ובעיקר זולים - כרגע מסתמכים על מצלמות בלבד, בהמשך לא שוללים חיישנים נוספים (רדאר/לידאר) כל עוד הם זולים ובכל מקרה כגיבוי נוסף.
2. שימושיות - התנהגות הרכב בכביש צריכה להיות דומה יותר להתנהגות אנושית, כמו בהשתלבות אגרסיבית לנתיב השתלבות.
3. אחריותיות - הם שואפים למצב בו גם כשיש תאונה ניתן לקבוע מי אשם בה. מדברים על בעיית "הקופסה השחורה" של מערכות מבוססות אינטליגנציה מלאכותית. חייב לציין שלא ממש הבנתי איך הם מתכוונים להשיג את היעד הזה.
באופן כללי יותר, יש כאן הרבה התמקדות בתקלות ובמקומות בהם המערכת כושלת (מקרי קצה וכדומה). זאת אמנם הסתכלות נכונה אם אתם בצוות הפיתוח של המערכת, אבל בראיה כללית יותר אני לא בטוח.
המונח disruptive technology בא לתאר טכנולוגיות שמכחידות טכנולוגיות קיימות (קצת כמו פלישת מינים לסביבה אקולוגית...). אחד המאפיינים של טכנולוגיות כאלה הוא שעד שלב מאוחר יחסית הן פשוט לא עובדות טוב, בעיקר בתחום הליבה שלהן - במקרה שלנו נהיגה, במקרה של סלולר שיחה וכו׳.
מי זוכר את איכות השיחה בסלולר בשנות התשעים? זוכרים את הכינוי "סל-כלום"?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
מקווה שברור לך שהכתבה באה לשרת משהו, ויצאה בתזמון ומסלול שהם חשבו שיציג את חוזקת המערכת, ולא כשלים.
אחרת יש להם בעיה מהותית בהבנת ההצהרה לתקשורת שהכתבה אמורה הייתה לשרת.
גם דגם ניסוי, אתה לא מציג עד שהוא עומד ביעד המסויים שאתה רוצה להציג באותו המעמד, אחרת לא תשיג את האפקט הרצוי, ואף להיפך, כמו שקרה כאן.
כן, זה ברור. אני פשוט לא נלחץ מזה כי כמעט תמיד זה המצב.
מצד שני נראה לי שכאן זה מקום טוב לנהל דיון (תיאורטי) מעניין על הטכנולוגיה, מגבלות ויתרונות שלה וכו׳, כי על הרגולציה של משרד התחבורה ועל ההחלטות המסחריות של יצרני הרכב כנראה שלא נשפיע יותר מדי.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
הטלפונים נמכרו לציבור במצב הזה, המכוניות האוטונומיות של מובילאיי עדיין רחוקות מהשלב הזה. זאת באמת לא השוואה מדוייקת, רק הדגמה של המושג.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
כשהמוצר נוסע על הכביש הציבורי יש בעיה.
בצד השני של הרמזור האדום עלול להיות כל אחד מאיתנו.
אסף.