-
אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
היום בבוקר אני מדליק אורות ראשיים ואין כלום,גם אורות גבוהים אין, פיוזים בדקתי וכולם תקינים,יש לציין שכשאני מושך "קליק" אחד במתג האורות הראשי יש את כל האורות(לוח שעונים/ידית הילוכים/אורות חנייה אחוריים וקדמיים/איתותים) ושאני מושך את "הקליק" השני של האורות הראשיים לא נדלק כלום,לא רגילים ולא גבוהים,היכן לדעתכם החלק התקול/הבעיתי? המתג אורות הראשי?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
מהמר על המתג, אבל תבדוק את הריליי גם.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
מדובר בג'יפ עם מערכת תאורה אמריקאית? אני מהמר על המפסק.
אבל חבל להמר. קח נורת ביקורת או רב מודד ובדוק מתח בכניסה וביציאה מהמפסק.
אסף.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מדובר בג'יפ עם מערכת תאורה אמריקאית? אני מהמר על המפסק.
אבל חבל להמר. קח נורת ביקורת או רב מודד ובדוק מתח בכניסה וביציאה מהמפסק.
אסף.
אומנם לא גיפ (קמארו 92) אבל כן מערכת תאורה אמריקאית ישנה,החלפתי את המתג החשוד בחדש אך לצערי המצב נשאר בדיוק אותו דבר, כלומר במשיכה אחת יש את כל האורות (חנייה/מספר/לוח שעונים/תאורה פנימית/וינקרים)אך במשיכה השנייה אין שום אורות לא דרך ולא גבוהים.בדקתי עם נורת ביקורת את כל הפיוזים בתוך הרכב מתחת להגה וכולם נראים תקינים,בנוסף גם החלפתי את הקונקטור המגיע למתג בחדש אבל גם זה לצערי לא פתר את הבעיה,את הממסרים של האורות הראשיים והגבוהים(אני לא בטוח בכלל שישנם כאלה ברכב הזה)לא הצלחתי למצוא,היכן יכולה עוד להיות הבעיה? יש למישהו כיוון?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
לפני החלפת המתג... היו אורות?
אסף.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
הרכב ברשותי כבר 15 שנה ותמיד היה אורות ומעולם לא היה בעיות עם החשמל,שבוע שעבר באתי להדליק אורות בלילה וזהו אין אורות ראשיים,חשדתי במתג ורכשתי אחד חדש באוטוליין,היום לפניי שעתיים ירדתי לרכב ופירקתי את כל הלוח שעונים ע"מ להגיע אל המתג החשוד ולהחליפו בחדש שרכשתי אך לצערי גם המתג החדש מתנהג אותו דבר,אין אורות ראשיים בכלל,איך אני מתקדם מפה?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
בין המפסק אורות לפנסים יש בורר אור גבוה/נמוך. הוא החשוד הבא.
אסף.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
יש לך מחליף אורות אמריקאי בהגה או ברגל?
הגיוני שהוא מקבל חשמל אבל לא מוציא, או שיש נתק בינו לבין המפסק הראשי.
אופציות נוספות:
אם יש ממסר על האורות הראשיים, מה נכון לעשות ברכב אמריקאי, והממסר נדפק (פחות הגיוני, כי צריך שני ממסרים, אחד לגבוה ואחד לנמוך, ולא הגיוני ששניהם נדפקו).
אם יש ממסרים, ייתכן שהפלוס המוביל לשניהם השתחרר.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בין המפסק אורות לפנסים יש בורר אור גבוה/נמוך. הוא החשוד הבא.
אסף.
זה גם החשוד הבא שהייתי בודק,
ואם הוא לא פותר את הבעייה הייתי הולך לבדוק האם המינוס שמזין את הצמת חשמל של הפנסים תקין (ברכב אמריקאי ישן, יכול להיות מאוד שהוא מחובר אבל חלוד...)
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
במקור המחליף אורות בין הגבוה לנמוך נמצא על מוט ההגה אך לפניי מספר שנים הוא התקלקל ובמקומו שמתי מחליף אורות ברגל.לפי מיטב ידיעתי לא קיימים ממסרים לאורות הראשיים ברכב הנ"ל.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בין המפסק אורות לפנסים יש בורר אור גבוה/נמוך. הוא החשוד הבא.
אסף.
הכוונה למחליף אורות בין הגבוה לנמוך?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
לא קשור לאורות בכלל כי גם תאורת הדשבורג נעלמת...
תתחיל לעקוב עם נורית ביקורת אחרי החוטים ממפסק האורות הראשי והלאה. אני מהמר על קונקטור איפשהו בדרך או חוט קרוע ...
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
נדב,לא הבנת נכון,תאורת הדשבורד/לוח שעונים לא נעלמת בשום שלב, היא נדלקת מצוין במשיכה הראשונה ונשארת כמו שאר האורות גם במשיכה השנייה רק האורות הראשיים לא נדלקים במשיכה השנייה.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
אני מעוניין לבדוק באמצעות רב מודד רציפות/נתק בין המתג הראשי לבין המחליף אורות גבוה/נמוך, המחליף אורות בעל 3 רגליים, כמה מהם למעשה אמורים להיות משורשרים ישירות אל המתג אורות הראשי?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
אני מעוניין לבדוק באמצעות רב מודד רציפות/נתק בין המתג הראשי לבין המחליף אורות גבוה/נמוך, המחליף אורות בעל 3 רגליים, כמה מהם למעשה אמורים להיות משורשרים ישירות אל המתג אורות הראשי?
לרוב קו אחד (אדום) מגיע מהמפסק אורות ועוד שני קוים (מהמר על אפור ואפור לבן) אחד למעגל אור גבוהה והשני למעגל אור נמוך
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
אוקיי הבנתי,אחריי שהבנתי בוודאות שהחלק התקול הוא לא המתג אורות הראשי מחר אני אחליף לחדש/משומש תקין גם את המתג המחליף אורות גבוה/נמוך ונראה אם הבעיה תוקנה.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
בדקת את הכניסה והיציאות של המחליף לפני שאתה רץ להחליף ?
ניסית לגשר ליציאה מתח ולראות שהאורות נדלקים ?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
יש לי אפשרות לקחת /להשאיל מתג כזה רק לצורך הבדיקה ואם זה לא הסתדר להחזיר ללא עלות,אין לי מה להפסיד,נבדוק ומשם נתקדם.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ברכב הנ"ל יש 4 פנסיי חזית שניים H4 לאור רגיל ושניים H7 לאור גבוה,לא נראה לי סביר שביום בהיר אחד כל הארבע נורות יישרפו בו זמנית,וכן הנורות נבדקו וויזואלית דבר ראשון בכל זאת ונמצאו תקינות.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
סתם לחבר עם נורת ביקורת בכל מקום שיש מתג ... לא ניסיתי ?
הכוונה לעקוף מתגים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
יש לך מחליף אורות אמריקאי בהגה או ברגל?
הגיוני שהוא מקבל חשמל אבל לא מוציא, או שיש נתק בינו לבין המפסק הראשי.
אופציות נוספות:
אם יש ממסר על האורות הראשיים, מה נכון לעשות ברכב אמריקאי, והממסר נדפק (פחות הגיוני, כי צריך שני ממסרים, אחד לגבוה ואחד לנמוך, ולא הגיוני ששניהם נדפקו).
אם יש ממסרים, ייתכן שהפלוס המוביל לשניהם השתחרר.
המתג המחליף אורות הוא האשם,כפי שנאמר כאן היה כנראה נתק בינו לבין המפסק הראשי.
תודה רבה לכל מי שעזר .
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עירא
לרוב קו אחד (אדום) מגיע מהמפסק אורות ועוד שני קוים (מהמר על אפור ואפור לבן) אחד למעגל אור גבוהה והשני למעגל אור נמוך
יש חשיבות למיקום שניי החוטים של האורות הגבוהים/נמוכים שמגיעים למתג המחליף או שזה לא משנה?
עכשיו העניין הוא כזה, שמתי מתג מחליף אורות (ברגל)חדש וחזרו האורות הראשיים, אבל כשאני מפעיל את האורות הגבוהים לאחר מספר שניות/דקות מורגש מעין תיקתוקים/קצר מהמתג עצמו ואף עולה ממנו עשן עד שאני לוחץ עליו לחיצה אחת נוספת וחוזר לאורות הרגילים/נמוכים והכל "מסתדר" והעשן נפסק,מה לדעתכם העניין?מגע רופף ?מה מומלץ לעשות במצב כזה?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
לא אמורה להיות חשיבות למיקום חוטי היציאה. לדעתי יש לך קצר על המעגל אורות גבוהים, זה גורם לצריכת זרם גבוהה בזמן הדלקתם, למזלך הגורם שנכשל הוא המפסק עצמו (כנראה שזה טיגן גם את המפסק הקודם) ולא שריפה של החוטים עצמם שיכולים לקחת איתם את האוטו...
ממליץ לעבור על כל הצמה הזו כמו שצריך ולמצא את נקודות הכשל.
בתיאוריה ישנה טענה שבמפסק אורות הראשי (לא המחליף גבוה נמוך) ישנו פיוז אוטומטי (טרמי) שאמור להגן על הרכב, אבל איש מקצוע שאני מאוד מעריך אמר לי שפירק מפסק כזה (מאלו שנמכרים בימינו) ואין בפנים שום הגנה, כך שאולי שווה להוסיף פיוז הגנה לקו הזה.
עירא
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ובמחשבה שנייה יכול להיות גם מצב שהמפסק החדש פשוט תקול
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
המפסק החדש תקין,ניסיתי שניי מפסקים חדשים מסוגים שונים (רגל ומקורי בהגה) ובשניהם מתרחשת אותה תופעה.
יכול להיות שמגע קצת רופף בין החוטים לרגליי המפסק גורמים למעשה להתחממות והרס המפסק?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
אתה עובד עם ריליי, או חיווט ישיר מהמפסק לפנסים?
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
ברכב הנ"ל אין ממסרים לפנסים הראשיים,החיווט הוא ישיר בין המפסק אורות הראשי לבין המחליף אורות גבוה/נמוך וממנו ממשיך ישירות עד הנורות בחזית הרכב.
-
תגובה: אין אורות ראשיים/קדמיים בכלל,מה לבדוק?
עצמת הזרם העובר במפסק הזה היא לפחות 10 אמפר. זה הרבה ולא כל מפסק יודע להתמודד עם זה.
לכן, כמו שכבר כתבתי, הדבר הנכון הוא להוסיף ממסר. גם לאור הנמוך וגם לאור הגבוה.
יותר בריא למפסק האורות, למפסק המחליף, לחוטים, לעוצמת התאורה - ומה לא.
ויפה שעה קודם!