-
דאסטר משומש. רשמים עד כה
שלום לכולם.
קיבלתי מהעבודה דאסטר. מודל 2015. דיזל ידני. 4*4.
אני ארשום כאן את הקורות אותו למי שמתעניין ברכישת רכב כזה משומש בעתיד.
הרכב נקנה משומש מהטרייד אין של קרסו. עם הסטורית טיפולים מלאה. אחריות מלאה ל20000 ק"מ ואחריות למנוע וגיר לעוד 20000 ק"מ.
אני מציין בהערת אגב שהרכב הזה מחליף אצלי פיאט דובלו 1300 דיזל מודל 2013 אז זו נקודת הייחוס שלי.
הרכב הגיע אלי עם 92000 ק"מ. שמור מאוד. בדיעבד התברר שהגיע לטריידאין מיד ראשונה.
מבחינת תוספות, ברכב יש רק קודן וכיבוי אורות יחד עם הסוויץ. כל השאר ברמת הגימור הנמוכה.
מבחינת מספרים, הרכב נקנה ע"י הטרייד אין ב59000 ש"ח ונמכר לנו ב65000 ש"ח.
מבחינת דלק הדאסטר חסכוני בכ20% ביחס לדובלו. אני מתדלק באותה התדירות אבל מיכל הדלק בדובלו גדול בכ12 ליטר. די משמעותי.
מבחינת תיקונים ושאר ירקות:
אחרי 2000 ק"מ איתו הגעתי למסקנה שלמרות הביקורות אין מצב שהמזגן כה רועש ובקושי מוציא רוח. קניתי פילטר מזגן (40 ש"ח) והחלפתי בחניית הבית. שיפור משמעותי באיכות החיים.
הרכב רועד במהירויות נמוכות. איזון 4 הגלגלים (100 ש"ח). בדיעבד אף אחד מהם לא היה מאוזן. גם כאן יש שיפור אבל נותרה רעידה קלה.
לאחר כ 5000 ק"מ התפוצץ צינור במחלקת הטורבו. נכנסתי למוסך שטרית באשקלון. מורשה דצ'יה. הצינור תוקן בזריזות. פניה ליבואן ומתברר שהתיקון לא במסגרת האחריות. לטענת היבואן מדובר בבלאי. 650 ש"ח.
המפתח החכם שלו הגיע עם כפתורי פיקוד שחוקים. הזמנתי מאיביי כיסוי מפתח חדש (4.5 ש"ח). כמה דק' עבודה והמפתח כמו חדש.
מה יש לסדר:
במסגרת איזון הגלגלים נראה שהבולם האחורי שמאלי מוצף בשמן. יוחלפו בטיפול הבא (ולא. הבולמים לא תחת אחריות הטרייד אין)
ההגה קצת בועט בכביש משובש. ייבדק בטיפול הבא.
סיכום עד כה:
הרכב הרבה יותר נוח מהדובלו. גם נוח לרדת איתו לשבילים ולדרכים משובשות. מבחינת מנוע, הוא משמעותית יותר חזק. לא רע עד כה.
מקווה שבעידכון הבא יהיה בטיפול הבא.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
תודה רבה על השיתוף.
מעניין ללמוד איך הרכב מזדקן.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
הסיפור עם הצינור שמן לטורבו הוא מעניין מאוד, כי אני מכיר כמה וכמה שכנים שהלך להם טורבו בסביבות 110-120 אלף ק"מ.
ייתכן ויש כשל בצינור מסוים וזה האשם?
כי אם כן זאת בשורה משמחת ותקלה פשוטה לתיקון ולמניעה.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
כל כמה ק"מ מחליפים שמן לפי הוראות יצרן?
באיזה דרגת שמן מישתמשים?
ברוב מנועי דיזל טורבו מומלץ לפתוח אגן שמן מנוע ולנקות צינור יניקת השמן כל 100k ק"מ מבוצה ומשקעים.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
באיזה טענה היצרן טוען שצינור הטורבו הוא בלאי ?
האם הצרכן הסביר שמבצע טיפולים לפי הספר ולא מצניח את הג'יפ מהרקולסים בסופי השבוע, יכול לגרום להאצה בבלאי של צינור הטורבו ?
האם החלק ברשימת החלקים המתכלים הנבדקת בטיפול שדרתי ?
האם אתה אשם שההנדסה/ייצור של הצינור לא עמדו בציפיות?
שיטת מצליח בעניין הזה תופסת תאוצה מאוד מדאיגה.
(אגב אם מדובר באותו צינור של הפלואנס, שנמצא בחלק העליון הפנימי של המנוע, הוא בוודאות יוצא דרעק מהיצרן ומתחרבן בכל פלואנס בק"מ מאוד נמוך, מניסיון של 4 רכבים שלנו)
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
הדי.אנ.איי של שירות קרסו כולל מניעת שירות והתחמקות מתיקונים באחריות כדרך חיים. זה שכתוב על האוטו דצ'יה כנראה לא גורם להבדל.
בלאי בצינור שמן? בלאי? אני חושב שמישהו שם אפילו לא מבין את משמעות המילה.
כלומר עצם השימוש בצינור השמן לא מתוכנן לקרות בתקופת האחריות? אולי בכל זאת דצ'יה מכוניות לא הכי מוצלחות?
אסף.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
וגם לפי מסמך האחריות שלהם לא מדובר בבלאי.
(כי מבחינה טכנית ולא משפטית... כל דבר ברכב שצריך להחליף הם יכולים לטעון שמדובר בבלאי לפי המסמך, מה שאומר תכלס שאין אחריות)
זה מרגיז אותי ואני מוכן לסייע כעד מומחה בבית משפט אם זה יגיע לשם. (וזה יעלה להם הרבה בהוצאות)
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...092d25172a.jpg
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
אם אנשי היבואן קוראים פה כדאי להם לתת שרות מעל ומעבר לבעלי הדאסטרים ,
זה הדגם היחיד שמחזיק היום את דאציה בארץ,
אם משווים את 5 החודשים הראשונים של השנה לתקופה המקבילה בשנה שעברה
אז ב 2017 דאסטר היו כ 15% ממכירות דאציה בארץ והיום הם כ 50% מהמכירות של דאציה בארץ
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
עדכון:
עד כה עשיתי עם הרכב 21000 ק"מ.
ברכב התחילו דפיקות ונקישות מהמרכב התחתון בחלק הקדמי. נסעתי למוסך שטרית באשקלון. אחרי נסיעת מבחן של מנהל המוסך הרכב הושאר לתיקון. אחרי כמה שעות התקשרו. "הרכב מוכן". בכרטיס העבודה נרשם שחוזקו ברגים. קצת מיהרתי ולא היה לי זמן לתחקר מעבר לכך. בכל אופן, הרעשים הפסיקו.
הותקן ברכב וו גרירה. כושר גרירה לנגרר עם בלמים - 1500 ק"ג. ההתקנה בוצעה בטל מערכות באשדוד. סה"כ הוו עם התקנה ובדיקה להגדלת כושר הגרירה - 1900 ש"ח לפני מעמ.
טיפול 110000. במוסך מורשה משרד התחבורה. הוחלפו בולמים אחוריים לבולמים של מונרו. כ 400 ש"ח לבולם לפני עבודה. לתחושתי, אחרי ההחלפה, הבולמים מאחורה רכים מדי. עם תא מטען מלא או נגרר הרכב שוקע באופן מורגש.
הערת אגב לגבי אחריות קרסו:
בעקבות החלפת צינורית הטורבו, שאלתי חבר עם דאסטר בן שנה אם היו לו תקלות ברכב. מסתבר שאחרי 40000 ק"מ התפוצץ לו צינור במע הטורבו והוחלף במסגרת האחריות. שאלתי במוסך שטרית מדוע לא כובדה האחריות גם במקרה שלי. אומר לי מנהל המוסך, האחריות שלך היא מקרסו טרייד אין ולא מקרסו היבואן. קרסו טרייד אין היא חברה נפרדת, ולמעשה האחריות מכסה מנוע וגיר בלבד. כל השאר נחשב בלאי ולכן חבל לך על הזמן. לא מאוד הופתעתי.
-
דאסטר משומש. רשמים עד כה
מנוע ... זה הרבה חלקים.
מנוע בכללי כולל את הצינורות או רק את הבלוק ? או גם הרינגים או הבורג הקטן משמאל ?...
זה מאד מעצבן ולא ברור.
אבל בכללי אני מקווה שאתה נהנה מהאוטו.
הרעשים והחיזוק ברגים ידוע. כתבתי על זה בשרשור.
זה התת שלדה הקדמית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
מה לא ברור? ;)
מה שהוא התכוון בעצם זה שבתקלה הבאה ללכת לחפש ת'חברים שלי.
זה לא הפריע לו לשאול למה אני לא מטפל אצלם. הסברתי לו בעדינות שאני לא רואה ערך מוסף בפרמיה שהם גובים אם האחריות לא שווה את הנייר שהיא מודפסת עליו.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erby
מה לא ברור? ;)
מה שהוא התכוון בעצם זה שבתקלה הבאה ללכת לחפש ת'חברים שלי.
זה לא הפריע לו לשאול למה אני לא מטפל אצלם. הסברתי לו בעדינות שאני לא רואה ערך מוסף בפרמיה שהם גובים אם האחריות לא שווה את הנייר שהיא מודפסת עליו.
אכן :(
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
עד כה עברתי עם הרכב 25000 קמ.
הרכב הגיע עם שני צמיגים מקוריים ושניים סיניים אז השבוע החלפתי את ארבעת הצמיגים.
בעקבות שרשור צמיגי הדסטר כאן בפורום התלבטתי אם ללכת על גריפמקס או דומה.
בגלל אופי הנסיעות שלי (85% בכביש.) הוחלט להשאר עם הצמיגים המקוריים (קונטיננטל).
4 צמיגים - 2200 שח.
השיפור בנוחות הנסיעה משמעותי. בעיקר בכבישים משובשים עם סלילה גרועה. בשטח אין הבדל. הכי משמעותי, הרעידות שהיו ברכב בתחילת הנסיעה נעלמו והנסיעה קצת יותר שקטה.
הוחלף שוב פילטר מזגן ( 40 שח הפילטר. עצמית).
נשרפה נורת דרך. שיטת ההחלפה כאן קצת טריקית בהשוואה לדובלו (מזל שאני תמיד עם 2 נורות להחלפה בתא הכפפות...)
התקנתי מצלמת רוורס עם מסך מתקפל (אין מולטימדיה ברכב). 75 שח מבאנגוד. מסתבר שכבל pin באורך 4 מטר לא מספיק. הוזמן כבל הארכה. בדיעבד, אני חושב שהייתי צריך להזמין אלחוטית.
התקנתי חוט חשמל 4 ממ מהמצבר עם פיוז נפרד לתא המטען עם שקע אנדרסון לטובת מקרר. עובד טוב מאוד. אין לרכב בעיה להחזיק מקרר על 0 למשך הלילה.
עם כל ההתעסקות ברכב אני מרוצה מאיכות הפלסטיק. קל לפרק ולהרכיב והניטים מחזיקים מעמד.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
מה זה שקע אנדרסון ?
תמונה ?
מאיפה העברת את הכבל ( אני גם העברתי כבל לפני שבוע לטובת מקרר )
ואיזה גודל המקרר ?
תתחדש !
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
-
דאסטר משומש. רשמים עד כה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
משהו לא הכי עובד לי לאחרונה .. שום לינק לא נפתח לי. לא במחשב ולא בטלפון.
הלינק הזה למשל נראה ככה ( במחשב )
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...dd069686b7.jpg
מה מומלץ בשקע הזה ?
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
בדקתי אחרי ששלחתי, גם לי לא ניפתח.
בגלל זה הורדתי את התמונה לטלפון והעליתי לפה.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
בדקתי אחרי ששלחתי, גם לי לא ניפתח.
בגלל זה הורדתי את התמונה לטלפון והעליתי לפה.
[emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
בדקתי אחרי ששלחתי, גם לי לא ניפתח.
בגלל זה הורדתי את התמונה לטלפון והעליתי לפה.
[emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
יש לי כוונה לרכוש במהלך 2019 את ה 4*4 החדש.
מה שמעניין אותי מאחר ואני גורר קרוואן במשקל 1.5 עם בלמים, האם יש מספיק כח למנוע (אני יורד המון לאילת), התנהגות הרכב וכו'.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
לדעתי תפתח פוסט חדש על זה כי 1. אין קשר לפוסט הזה 2. סביר שפחות יחשפו לזה ופחות יענו לך.
בגדול אין בעיה. יש אישור למשקל הזה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
מנסיוני, עם נגרר במשקל כזה, לרכב אין בעיה למשוך אבל זה בהחלט מורגש. הנגרר שלי קומפקטי יחסית לקראוון ועדיין, לא נעים לעבור את ה90-100 קמש.
אני חושב שבספר הרכב רשום שגרירה צריכה להתבצע במצב 4*4 אוטומטי (האמצעי בבורר).
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
אם אתה יורד המון לאילת עם קרוואן ששוקל ברישיון 1.5 טון (כמה במציאות? כמה אנשים וציוד ברכב?), אתה רוצה לגרור אותו עם רכב שהיצרן מייעד לגרירת משקל של לפחות 150-200% מהמשקל בפועל.
הדרך לאילת ארוכה וקשה, והדרך חזרה עוד יותר.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
דאצ'יה דאסטר יכול הכל.
דאצ'יה דאסטר זה צ'אק נוריס של הג'יפים.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
או,
כמה חבל שכתבת צ'אק נוריס....
דאצ'יה דאסטר לא גורר קראוון, הוא מצווה עליו להגיע במבט. (-;
דאצי'ה דאסטר לא צריך נעילה או מהלך מתלה, כדור הארץ מתאיםאת עצמו כדי לפגוש את כל גלגליו......
אני בטוח שאפשר וכדאי להמשיך במקום יעודי באופטופיק. אני פשוט לא מצליח לעצור את עצמי. (כנראה שמקלדות לא עומדות בפני דאצ'יה דאסטר, וכותבות מעצמן.... )
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
זה הקרוואן רודף אחרי דאצ'יה דאסטר כדי לקבל חתימה.
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
עד כה עשיתי איתו 35,000 קמ.
בוצע טיפול קטן. הוחלפו שמן, פילטר שמן ןאויר. אני משתדל לעשות כל 10-12 אלף קמ ולא לפי הנחיות היצרן.
בנוסף, מצאתי מה הפיצ'ר הכי מעצבן ברכב. אם נוסעים רוורס אחרי שהפעלת מגבים, גם המגב האחורי נכנס לפעולה. זה מעצבן כי כל בוקר כשאני יוצא לעבודה אני שוטף את השמשה הקדמית ואז האחורי מתחיל לעבוד על יבש... בקטנה.
השבוע נסעתי עם המשפחה לסופש באילת. עם קמפר ששוקל להערכתי כ 1.4 טון. להפתעתי הרכב סחב בצורה סבירה ובלי דרמות. (ירדתי ועליתי דרך מצפה רמון וכביש 12) מה שכן צריכת הדלק עלתה מאוד מאוד מאוד.... להערכתי 1 ל11 גג.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
דאסטר משומש. רשמים עד כה
הקטע עם הוישר האחורי. היה לי את זה גם בקיה. בהחלט מעצבן.
גם אני עושה טיפול כל 10 אלפים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: דאסטר משומש. רשמים עד כה
זורק רעיון, במידה וזה לא ניתן להגדרה איפה שהוא (ברכב שלי זה ניתן להגדרה)
תוסיפו מתג בקו לכיוון המנוע של הישר האחורי שימנע את הפעלת המנוע.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk