יש לי חופש בדרייבשאפט האחורי של כ25-30 מעלות.
האם כדאי לשפץ את הדיפ האחורי או להחליפו כבר?
מה העלויות הממוצעות של שיפוץ/ החלפה של כל הדיפ האחורי?
Printable View
יש לי חופש בדרייבשאפט האחורי של כ25-30 מעלות.
האם כדאי לשפץ את הדיפ האחורי או להחליפו כבר?
מה העלויות הממוצעות של שיפוץ/ החלפה של כל הדיפ האחורי?
לא מבין את החברים שחושבים שאנו נביאים .
קודם כל - על איזה רכב מדובר ???
היד קלה על המקלדת אך מנותקת מהראש .
אילן
ג׳ימני, אכן פתחתי ההודעה בחיפזון חח
איזה שנה אוטומט/ ידני עוד פרטים רלבנטיים
אם אני זוכר אז הדיפרנציאל הזה מאוד פשוט לטיפול וכיוון .
יש לפרק ציריות וגל הינע , לפתוח את הברגים בהיקף הסרן וכל המכלול ביד .
צריך לבדוק מצב מיסבים ואולי להחליף .
הכיוון נעשה בעזרת אומים המזיזים את מירכוז הדיפרנציאל ימינה או שמאלה .
ע"י משחק באומים ניתן לבטל את החופש שאתה מתאר ( יש להשאיר מרווח מסויים ) .
אילן
אני אומר שתהיה בטוח שאתה מבודד את החופשים במערכת כמו שצריך, ומודד כמה מעלות באמת החופש.
יש ערכים ברורים כמה זה חופש תקין.
על מנת לבודד מקור חופשים - תופסים עם הידיים משני צדי הצלב שעל הדרייבשפט וסוחטים בשני הכיוונים. ככה יודעים את מידת החופש בצלבים. לאחר מכן כדי לדעת את מידת החופש בקורונה פניון מחזיקים ביחד אחת את הפניון ובודקים את החופש ביחס לקורונה. יש סרנים שיש להם אפילו חריצים לסימון מיקום הבדיקה והחופש המותר.
קובץ מצורף 119938
אף אחד לא טוען שהחופש הזה תקין, רק ממליצים לוודא מהיכן הוא נובע מאחר והמקום הכי כואב לכיס הוא חופש בדיפרנציאל.
שוב..
מנסיוני במדידת מעלות, לרובנו אין מד-מעלות מכויל ביד, ולרוב ההערכה מאד שגויה.
ולכן כדאי למדוד באמת.
1/16 סיבוב=22.5 מעלות ולפי מה שנאמר לי בעבר זה בגדר הסביר ולא לגעת.
דיפ חייב מידת חופש מסויימת.
לא ציינת בתיאור הבדיקה האם קיבעת את גל ההינע, ומהיכן הפעלת פיתול כדי לראות חופש.
אתה צריך להחזיק ביד אחת את הפלאנג בכניסה לדיפ, וביד השנייה את הדיפ עצמו ולסובב אחד נגד השני.
החופש, אם יש, יכול להיות גם מציריות אכולות בכניסה לדיפ, בית הסטליטים, מהחופש בין הפיניון לקורונה(פחות סביר להבנתי), ובגל-ההינע.
לכולם יש מידת חופש תקינה שסה״כ כולם יכול להיראות הרבה.
צריך לבודד את המשתנים.
לא ענית האם מדדת באמת או רק תחושה/הערכה.
מצרף לך צילומי מסך מדיונים כאן באתר בנושא, ובחיפוש קל יש עוד תוצאות.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c5c6945f32.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...99cd669138.jpg
אין חופש בין הפלנג' לציר עצמו, זה מגיע מהדיפ ולא פתחתי אותו. יש גם מכות שמורגשות עם שחרור קלאץ' בראשון ושני.
עכשיו בהתייחס להודעה של אותו בחור שטוען שתיקון חופשים בדיפ עלול לגרום נזק רב יותר, הוא מתכוון בדיפ האחורי בלבד או בשאר המכלולים כגון תיבת העברה, מנוע?
אם תיקון עלול לגרום נזק אז החלפה של כל הדיפ האחורי תהיה פתרון טוב יותר?
כי המכות הללו ממש מציקות וברור שהן מגיעות מהחופש שקיים שמה.
מכות זה לא דבר תקין, כנראה שהמקור הוא בחופש/שחיקה שיש בדיפ', רק אחרי פירוק יהיה ניתן לדעת מה המצב ולקבל החלטה מה כדאי לעשות.
ממליץ לך לקחת את הרכב לבעל מקצוע שמכיר את הרכב, יש כאן כמה שמומלצים עפ"י החברים.
ה״בחור״ הוא אחד המכונאים המוכשרים שגם כותב כאן, באתר.
השרשור התייחס לתיקון החופשים בדיפ בלבד.
מכות יכולות בקלות להגיע גם מחופש בגל-הינע שאתה לא מסוגל להרגיש ביד.
מכות זה כבר תיאור הרבה יותר בוטה מאשר ״יש חופש״, למרות שיש רכבים בהם החופש ברמת הבעיטה הוא רגיל, לא אצלך.
לדעתי עברנו את שלב הלימודי השחייה בהתכתבות, כדאי שתשיג את מפרט הטכני של הרכב, למדוד בדיוק כמה מרווח יש והכי טוב ללכת לבעל מקצוע שמכיר את הרכב.
עוד משהו פשוט יחסית להתחיל איתו הוא להשוות את הבדיקה מול רכב זהה.
מותקנת נעילת לוקרייט?
Sent from my iPhone using Tapatalk
עדכון לנושא:
אז ככה, הייתי נוסע על לחץ אויר גבוה מהמומלץ ע״י היצרן 29-30, ולפני כמה ימים החלטתי להוריד עם לחץ אויר המומלץ עי היצרן, ז״א 26 בכל הגלגלים בכביש. להפתעתי הרכב נסע הרבה יותר טוב, ובהעברת ההילוכים כמעט לא מורגש החופש והרעש מהמכה פחת ב50% לפחות כמעט ולא מפריע. למישהו הסבר פיזיקלי לתופעה?
נראה כאילו עודף הלחץ גרם לחוסר סנכרון בין הגלגלים למהירות המנוע או משהו בסגנון?
לא הגיוני.
אלא אם יש לך גלגלים בגדלים שונים אחד מהשני,
או שמלכתחילה המכה שהרגשת לא היתה מרכבת הכוח.
ללא נעילות. והלחץ היה זהה לפחות עפ 2-3 תחנות שהייתי מנפח בהם פעם-פעמיים בשבוע, ביציאה מהשטח על משטח ישר.
הרכב היה גולש הרבה יותר מהר בלחץ אויר גבוה כשהיה בניוטרל/בין הילוכים. למה זה לא יכול להסביר שהמכות יהיו יותר מורגשות.
או שפשוט חלק מהזעזוע שנגרם למרכב משתכך טוב יותר עי לחץ האוויר הנמוך וכתוצאה מכך אני שומע את המכה חלש יותר..
נאמר ואכן כך, אז המכה היא מבושינג שסיים את חייו. תבדוק בזרועות...
עוד לניסוי - תעלה חזרה ל30 ותראה אם חזר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk