-
מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
יעוד: רכב לאישה ונסיעות משפחתיות.
נסועה : כרגע נמוכה מאוד, בעוד כחצי שנה הנסועה תעלה - תלוי איפה היא תמצא עבודה.
דרישות סף : עד 170 אלף ק"מ, סטיישן אמיתי (לא פאביה ספייס לדוגמא), ניתן לתחזוקה ביתית לפחות ברוב הטיפולים. עדיפות גבוהה לרכב בעל איזופיקס או דומיו.
יוחזק על ידי לפחות חמש שנים.
כרגע על השולחן B4 ופוקוס.
לטובת הB4 , הייחוד אבל גם לרעתו, טיימינג לדוגמא נחשב למומחיות וכנראה לא אעשה לבד ואפילו פלאגים דורשים הרבה פירוק. (לא עניין של יכולת אלא של פנאי, מעדיף להתקדם עם הג'יפ)
אין הרבה סובארו ראויות בלוחות.
פוקוס להבנתי משעמם, אבל רכב מצוין.
יש עוד רעיונות? תובנות?
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
יונדאי i30CW דגם 2013-2014
פשוט, אמין, נפוץ, נוח, 130 כ"ס גיר 6 הילוכים פלנטרי רגיל בשנתונים האלו.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
הדור הראשון עד 2012 של יונדאי i30cw סוס עבודה יחסית מוכח, בסיס הגלגלים שלו ארוך יותר מדגם הקצר ומקיה סיד המקבילה, קרי מרווח במרווח רגליים בספסל אחורי על חשבון תא מטען שעדיין גדול ומספק, אני הייתי מחפש כזו לצרכים שהזכרת, כולן הגיעו עם גג נפתח, הייתי בודק בקפדנות אם עובד והאם יש נזילות.
הדגם שהחליף אותה מ2013 זהה בבסיס גלגלים לקיה סיד, ההבדלים ביניהם בעיקר בגיר, רובוטי בקיה מול פלנטרי ביונדאי.
הזכרת את הפוקוס, יש כאן הימור אם אתה לוקח את הדגם הרובוטי במחיר שוק זעום לאור הגיר הבעייתי או הדגם הקודם שאמין למדי אך עגלה בגרסת 1.6, דגם ה2. 0 מומלץ.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
אחרי 5 שנים עם פוקוס (לא רובוטית) לזוגתי - אל תחשוב פעמיים.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
אופציה נוספת שאתה יכול לשקול, שברולט קרוז סטיישן 1.8, זה רכב טוב מתדמיתו ומגיע מצוייד היטב.
הקרוז הלא מומלצות הן הדגמים הראשונים מנוע 1.6 אטמוספריות, בעקבותיהן מחיר שאר הדגמים (1.4 טורבו, 1.8 אטמוספרי) ירדו למרות שבהחלט ראויות.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
תודה לכולם.
I30 cw: אז בעצם אין סיבה לקנות מתחת ל2013, גם ככה אני מעדיף תא מטען על חשבון מקום לרגליים באחורי.
אמת?
שמיל מאיזה מודל הפוקוס שלכם?
אסף, קרוז לא יקרה, יש סטיגמות שחזקות ממני :)
בעצם.... אני אברר.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
עניין של תקציב.
הדגם i30cw שמתחת ל2013 בהחלט ראוי.
הייתי מקבל החלטה בהתאם למצב הרכב הספציפי שתמצא.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
אם ידני בא בחשבון תבדוק קילאו (דור 4) סטיישן.
אם תמצא פוקוס ידנית זה מה שאני הייתי קונה.
B4 מעדות של חברים קרובים עושה 1:7 מדולב, תחשבו אם זה לא מפריע לך
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
שמיל מאיזה מודל הפוקוס שלכם?
הפוקוס 2010, אצלנו מ-2013 .
הגיע ב-60,000 מליסינג, עומדת על 220,000.
אוכלת - בנסיעה שלי מחוץ לעיר כמעט 14, בנסיעה יומיומית של אשתי בערך 11.
תקלות משמעותיות בחמש שנים - אין. יוניט אור בלם (שכשהוא הולך אין הילוכים) וכרטיס אלקטרוני של הגיר שנשנפך עליו קפה ונאלצתי לחדש הלחמות.
חוץ מזה - דלק, פילטרים, שמן מים, וסע לשלום. אה, ב-180 עשיתי טיימינג.
בקרוב תצא למכירה אחרי החלפתה.
שוקל שוב פוקוס.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
איפה יש IW30 CW 2013 ב35 אלף?
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
ביד 2 יש בגבול ה40, קצת מיקוח וקצת מתיחות.... יכנס בתקציב.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
העפתי מבט... בתור אחד שקנה לאחרונה 2014 עם 108 אלף ב52 אלף שקל. תבדוק טוב טוב מה מציעים לך. לא נדיר החלפת ראש ומנוע. בתחתית התקציב יש הרבה נבלות.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
אם זה עוזר אני על פוקוס 2012 מנוע 2000. נקנתה ב 2015 עם 80 אלף קילומטרים.
כיום על 255,000. 0 תקלות.
צריכת דלק 12 ק"מ לליטר
מנוע מפנק.
גיר עובד נהדר.
חסרונות:
צפוף מאחורה.
צמיגים בחתך נמוך יקרים משמעותית מהצמיגים של הפוקוס הסטנדרטית.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
פוקוס נותנות הכי הרבה תמורה לכסף.
זה הרכבהמשפחתי היחיד שגם מתייחס לנהג ולנהיגה כפקטור שיש להתחשב בו.
דור ראשון (עד 2005) כבר ישנות והמחירים בתחום 4 ספרות, אבל הן הכי מוצלחות וגם אמינות מאוד. מנועי 1.6 עם 100 כ"ס, 2.0 עם 130 כ"ס. גיר אוטומטי פלנטרי 4 מהירויות. 1.6 בודדות עם גיר ידני. אין בארץ סטיישנים.
דור שני (עד 2011) כמעט זהה לחלוטין מכנית. יש הרבה סטיישנים, יש 1.6 ידניות אבל מעט. 1.6 עם 100 כ"ס, 2.0 עם 145 כ"ס. גיר פלנטרי 4 מהירויות. קצת יותר כבד אז הביצועים וצריכת הדלק בדגם 1.6 נפגעו. עם מנוע 2.0 האוטו חזק, מהיר ומענג לנהיגה ולא צורך הרבה יותר דלק אם בכלל.
דור שלישי (מסוף 2011 ואילך) עם מנועי 1.6 אטמוספרי ו-125 כ"ס, 1.6 טורבו עם 180 כ"ס, 2.0 אטמוספרי עם 170 כ"ס. ST 2.0 טורבו עם 250 כ"ס (דגם ספורטיבי, הגיע לישראל רק בתצורת האצ'בק 5 דלתות עם גיר ידני. נדירה מאוד, נמכרו בישראל במספר חד ספרתי). יש המון סטיישנים. כרגיל - מעט ידניות. כל היתר עם גיר רובוטי כפול מצמדים 6 מהירויות הידוע לשמצה. הצרות של הדגם הרובוטי כפול המצמדים הורידו את הביקוש ואת המחירים של כל הפוקוסים, מכל הדורות וכל השנים, ולא בצדק.
מתיחת פנים מ-2015: מנוע 1.5 טורבו עם 150 כ"ס וגיר פלנטרי 6 מהירויות. ביצועים חזקים, התנהגות מעולה, מהירה ומהנה מאוד. לא ידוע על בעיות, אבל השם הרע נשאר והאוטו לא בדיוק להיט מכירות.
כעקרון - זו מכונית מעולה במחיר אטרקטיבי מאוד. בעיות הגיר ריסקו את התדמית שלה ולכן אפשר למצוא דור שלישי מצויינות ממודלים צעירים יחסית במחירים מגוחכים, אבל יש כאן סוג של סיכון מבחינת הגיר.
אם אשתך מוכנה לנהוג בידני, אז אין ויכוח בכלל - זה האוטו אמין וטוב וכבונוס גם כייפי לנהיגה.
אבל אם האוטומט הוא תנאי שאי אפשר לחרוג ממנו ואתה בלחץ מהעניין הזה של אמינות הגיר, תצטרך להתפשר על אחת הקוריאניות.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
אישתי נוהגת היום בפולו 97 ידנית עם חופש בידית, יש סיכוי.... אבל היא רוצה אוטומט.
כמה הרובוטי באמת דפוק? זה מורגש ביום יום ? זה תקלה של פעם ב200 אלף? פעם במאה?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
בזמנו דיברו על כ-20% מהמכוניות שהפעילו אחריות.
היתה גם תביעה ייצוגית גדולה שבסיומה היחידים שחייכו היו (כרגיל) עורכי הדין... בעלי המכוניות קיבלו פיצוי מגוחך (סדר גודל של מאות שקלים בודדות לרכב)
הסיפור פגע במכירות עד כדי כך שיבוא הדגם הופסק לחלוטין עד שהיצרן החליף לגיר פלנטרי.
לא יודע מה המצב היום. תיקון/החלפת גיר רובוטי כפול מצמדים זה עניין יקר.
-
מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
שני חברים עם פוקוס רובוטי, אחד עושה 40 אלף ק״מ בשנה והשני עושה ממוצע, סביב ה-15.
הראשון היה מחליף כל חצי שנה (רכב ליסינג) מצמדים והשני החליף פעם אחת באחריות ועכשיו שנה וקצת אחרי המצמדים כבר מחליקים ואין אחריות והוא דוחה את הסוף.
אם הזכרון שלי טוב, מדובר על 3000 שח החלפת מצמדים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
אישתי נוהגת היום בפולו 97 ידנית עם חופש בידית, יש סיכוי....
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
חופש בידית בורר הילוכים של גיר ידני במכוניות עם הנעה קדמית ומנוע רוחבי, זה תמיד בגלל תותב אוקולון שעולה שקלים בודדים ולוקח כמה דקות להחליף לבד. שזה לא יהיה מה שמפחיד אותך בגיר ידני....
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
בפולו זה קצת יותר מסובך. אבל זה כבר לשירשור אחר.
בכל מקרה הכוונה הייתה שאין לה בעיה עקרונית עם ידני.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
לאחי יש קיה סיד(לא סטיישן אבל לדעתי אותו מפרט), פשוט ונוח לטיפולים, אין טיימינג, יש שרשרת(שלו 2011), סוס עבודה.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
אני מסכים לשם שינוי עם כל מילה של דרור. היו לי פוקוס 2005 ו2008, מכוניות נהדרות. אבל הדור ההוא כבר ישן ולא ממש מעניין אותך. הדור השלישי של הפוקוס עם הגיר הדפוק - זו דוגמא לרכב עם בעייה אמיתית לגמרי. לא לגעת, גם אם אתה יכול לקנות בקלות בתקציב שלך רכב מודל 2013-2014 עם עודף פשוט לא שווה את הטרחה.
אם במקרה תיפול על 2.0 ליטר ידנית בתקציב שלך וכו' וכו', או סובארו B4 סטיישן, או כל מכונית פחות נפוצה ויותר "מעניינת" אחרת: תזכור שתשומת הלב שלך כבר נתונה לג'יפ, ולחיפושית, שלא לדבר על אשה, משפחה ועבודה. אני ממליץ לא לנסות לבזבז אותה על עוד מכונית.
אני לא סתם ממליץ על היונדאי i30CW מודל 2013 וצפונה. ב2013 בחרתי אותה על פני הפוקוס כרכב ליסינג. הדגם שיצא ב2013 היה קפיצת מדרגה אדירה עבור יונדאי, מכונית ברמה ארופאית לגמרי, שיישרה קו עם פולקסוואגן ופורד. הם נפוצות מאד-מאד בליסינג (כי הן פשוט מכוניות טובות) לדעתי כדאי לך למתוח את התקציב שלך ולקנות 2014-2015 יוצאת ליסינג מאחת החברות. המימון שהם מציעים עם ריבית נמוכה הופך את זה לכדאי. אתה קונה מנוסה שיודע לבדוק, אפשר למצוא דילים מצויינים. שקט נפשי, זה מה שאתה צריך.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
אני פריק של סובארו, אבל B4 סטיישן לא מתאימה לך.
ב-99% מהזמן ומתארי הנהיגה היומיומיים של פרייבט, היא סתם זוללת דלק והיתרונות של מערכת ה-AWD המצויינת שלה כמעט ולא באים לידי ביטוי. סתם עוד מכניקה שמסתובבת וגוזלת אנרגיה ודורשת תחזוקה.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
עוקב..בדילמה חצי דומה (סליחה אומי)
כיום עם מאזדה 3 2015 מהעבודה שכבר 3.5 שנים בצי ובקרוב תחזור לשליימה. כבר באתי להזמין נירו חדשה אבל מתחילת יוני יש אצלנו נוהל חדש שבו ניתן לוותר על רכב הליסינג תמורת כסף אמיתי (3700₪ לברוטו)
קולגה שלי שהוא איש פיננסים חישב ומדובר על תוספת של כ3200₪ לנטו (אין שווי מס ויש נסיעות ע״פ חוק)
בשנתיים עשיתי עם הרכב 45,000 ק״מ, לפי חישוב של 1:10 זה 4500 ליטר דלק, ז״א סביב אלפיה בחודש רק על דלק, נוסיף ביטוח טסט וכו׳
חשוב לציין שאז גרתי בנתניה ונסעתי ביום 60 ק״מ לפ״ת וחזרה + נסיעות מיותרות בסופשים.
היום אני גר ברמת גן, נוסע עם הג׳ימני 5 ק״מ לכל כיון והליסינג אצל זוגתי שנוסעת להרצליה וחזרה (30 ק״מ ביום) - בסופש אנחנו קצת מטיילים אבל לפי חישובי זה לא עובר את ה1000 ק״מ בחודש.
האם שווה לי במצבי לרכוש (מאמא שלי לצורך העניין) ניסאן ג׳וק בת 5 עם 60,000 ק״מ ב50 אלף ש״ח ולהחזיק אותה עוד 3-4 שנים? לפי חישובי בנסועה שלנו אני צפוי לחסוך סביב 1500₪ בחודש לפחות, לא מעט כסף. אני יותר חושש מבלתמים (גיר לדוגמא..) או שפתאום נתחיל להתחשבן על נסיעות לצפון כדי להגיד שלום בקיבוץ, לאכול משהו ולחזור הביתה..
דעת ההמונים ?
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
נתחיל בזה שניסאן ג'וק זה לא רכב ששווה לקנות. רכב די מיותר עם המון חסרונות (קטן, צפוף, לא חסכוני בדלק, לא מאובזר, לא נוח וגם לא מאוד אמין) ועם יתרון משמעותי אחד - עיצוב.
כמובן שאם מדובר ברכישה "בהנחה" מאמא אז שווה לספוג חלק אם לא את כל החסרונות. אבל ככה? עשה לעצמך טובה וחפש רכב שלא רק מנסה להיות משהו שהוא לא.
אני לא בטוח איך הגעת למסקנה ש-3700 בברוטו הופכים ל-3200 בנטו, לדעתי זה הרבה פחות. אבל לא משנה, לא נכנס לך לכיס.
3200 ש"ח לחודש זה המון כסף לאחזקת רכב פרטי שאמור להשאיר לך המון עודף לבלתמ"ים ולא פחות עודף לחיסכון. אין לי בכלל ספק שאם אתם נוסעים 1000 קילומטר בחודש לא משתלם לכם להחזיק רכב מהעבודה, אבל עבור הרבה אנשים כיום מדובר יותר ביתרון פסיכולוגי מאשר כלכלי. כמו שאתה אומר, כשאתה זה שמשלם על הדלק פתאום אתה מתחיל להתקמצן...
קח דוגמא כזאת -
ליסינג פרטי ל-3 שנים כולל כל הטיפולים, תקלות, רכב חלופי, ביטוחים, מצבר, צמיגים וביטוח שמאפשר לך בגדול לזרוק את הרכב מהצוק בסוף התקופה יעלה לך פחות מ-1500 ש"ח בחודש.
דלק ל-1000 קילומטר בחודש יעלה לך 600 שקל. יודע מה, רשמתי לך 800 כי הכנסתי עוד נסיעה אחת בחודש לקיבוץ.
עדיין נשארת בעודף של 900 ש"ח בחודש, רווח נקי בכיס. וזה כשעשית עסקת ליסינג פרטי, נסעת ברכב חדש בלי דאגות על ביטוח/טיפולים/אחזקה/עמוד שפגש פגוש/מכירה עתידית.
אם תרכוש רכב יד שנייה ותיקח אותו בעצמך למוסך, ה-900 האלו עוד יגדלו.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
אישתי נוהגת היום בפולו 97 ידנית עם חופש בידית, יש סיכוי.... אבל היא רוצה אוטומט.
כמה הרובוטי באמת דפוק? זה מורגש ביום יום ? זה תקלה של פעם ב200 אלף? פעם במאה?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
הרובוטי הזה מאוד דפוק. באמת מאוד דפוק.
כיום יש עוד אחריות יצרן על הגירים האלו (דלק מוטורס הרחיבה אחריות על התיבה) אבל האחריות הזה תיגמר בקרוב.
עזוב את הרכב הזה, לא יודע איך להגיד לך את זה בצורה יותר ברורה מזה.
כמו שכתבו לך פה תתמקד ביונדאי i30cw כמה שיותר חדשה או פוקוס מהצורה הישנה, עד 2011. אם בא לך הרפתקאות לך על רנו פלואנס 2013-14, לא סטיישן אבל עם תא מטען ענק ומחיר ברצפה.
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
צביקוש הצלחת לערער אותי אז הצקתי למי שחישב לי:
שווי המס של המזדה הוא 3190₪, שבמס זה עולה לי 1100₪ בחודש שאותם אני מפסיק לשלם ברגע שאני לא לוקח ליסינג.
3700₪ כפיצוי על אי לקיחת רכב בברוטו זה 2035₪ בנטו.
ביחד זה 3135₪, נטו.
יש גם יותר הפרשות סוציאליות אאלט.
לשם השוואה, שליימה מנסים לשווק טוסונים בהנחה אצלנו - אחד כזה היה מוריד לי 3700₪ מהנטו, וגם לא נכנס אצלי במכפיל ;)
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
לא יפה,
חטפתם לחלוטין את השירשור מרכב סטיישן בתקציב 35-45 לדיון האם ליסינג כדאי או והאם כדאי להתפשר על הג'וק כי מגיע מהמשפחה.
(לא כדאי, ממש דראק של אוטו מבחינת הנהג)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asypeer
עוקב..בדילמה חצי דומה (סליחה אומי)
כיום עם מאזדה 3 2015 מהעבודה שכבר 3.5 שנים בצי ובקרוב תחזור לשליימה. כבר באתי להזמין נירו חדשה אבל מתחילת יוני יש אצלנו נוהל חדש שבו ניתן לוותר על רכב הליסינג תמורת כסף אמיתי (3700₪ לברוטו)
קולגה שלי שהוא איש פיננסים חישב ומדובר על תוספת של כ3200₪ לנטו (אין שווי מס ויש נסיעות ע״פ חוק)
בשנתיים עשיתי עם הרכב 45,000 ק״מ, לפי חישוב של 1:10 זה 4500 ליטר דלק, ז״א סביב אלפיה בחודש רק על דלק, נוסיף ביטוח טסט וכו׳
חשוב לציין שאז גרתי בנתניה ונסעתי ביום 60 ק״מ לפ״ת וחזרה + נסיעות מיותרות בסופשים.
היום אני גר ברמת גן, נוסע עם הג׳ימני 5 ק״מ לכל כיון והליסינג אצל זוגתי שנוסעת להרצליה וחזרה (30 ק״מ ביום) - בסופש אנחנו קצת מטיילים אבל לפי חישובי זה לא עובר את ה1000 ק״מ בחודש.
האם שווה לי במצבי לרכוש (מאמא שלי לצורך העניין) ניסאן ג׳וק בת 5 עם 60,000 ק״מ ב50 אלף ש״ח ולהחזיק אותה עוד 3-4 שנים? לפי חישובי בנסועה שלנו אני צפוי לחסוך סביב 1500₪ בחודש לפחות, לא מעט כסף. אני יותר חושש מבלתמים (גיר לדוגמא..) או שפתאום נתחיל להתחשבן על נסיעות לצפון כדי להגיד שלום בקיבוץ, לאכול משהו ולחזור הביתה..
דעת ההמונים ?
האמת שאתה אפילו לא קרוב לנושא.... קצת חבל לשנינו ולעונים יהיה יותר נוח לדון על זה בנפרד.
אישית , כמעט תמיד החישובים שעשיתי הפכו את הליסינג למשתלם רק מול רכב חדש או מעל 30000 קמ בשנה. השאלה היא כמה שווה לך החיסכון בהתעסקות .
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
צודק, מצטער. אשמח אם יוכלו המנהלים לפצל את השרשור.
אגב פוקוס רובוטית - הייתה לי אחת שב80 אלף ק״מ כבר הייתה אחרי החלפת גיר..
-
תגובה: מחפש המלצות לסטיישן ב35 אלף שח
יש לנו פוקוס סטיישן ידנית 1.6 2013.
נקנתה לפני כשנה וחצי, מאז עשיתי כ 30,000 קמ.
כיום עם 120,000.
הרכב נקנה מליסינג עם אחריות מנוע וגיר. במסגרת האחריות תוקנה תקלת מנוע לא פשוטה (שתכלס לא באמת היתה דרמטית אבל אני התעקשתי).
אני מטפל במורשה ואחרי מיקוח המחירים סבירים פלוס. ממה שראיתי ניתן לטפל לבד. טיימינג מצריך כלי יעודי לתפיסת הקמשפאים במקומם.
הרכב עושה 1:13-14 בממוצע. כולל נסיעות יומיומיות בכבישים צדדיים מפותלים בעליה.
ביי פאר הרכב שנותן הכי הרבה תמורה למחיר.
במזנו היה זול יותר מהיונדאי והקיה בכ 15,000 שח לפחות.
לא הייתי מתלבט בכלל!
רכב תענוג.
מה שכן, קשה למצוא. צריך סבלנות. אבל בקניה מליסינג אפשר להתמקח ולהוריד מלא במחיר. ממש אבל....
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk