אני בהתלבטות. מחפש לנדקרוזר בתקציב של עד 90-100K. הרכב לא יסע המון כך שצריכת הדלק היא לא שיקול משמעותי. כן יסע בשטח. האם יש הבדל בין בזנין לדיזל מבחינת אמינות, תקלות, יכולות וכו'?
Printable View
אני בהתלבטות. מחפש לנדקרוזר בתקציב של עד 90-100K. הרכב לא יסע המון כך שצריכת הדלק היא לא שיקול משמעותי. כן יסע בשטח. האם יש הבדל בין בזנין לדיזל מבחינת אמינות, תקלות, יכולות וכו'?
שלום; באופן כללי זה ברור שלמנוע דיזל באופן טיבעי יש יותר מומנט (או כוח בהגהה המכונאית) ממנוע בנזין. בשביל להשיג מומנט גבוה ממנוע בנזין צריך להכפיל את נפח המנוע ולהוסיף טורבו. בהנחה שאתה נוסע בשבילי עפר מסודרים הרי שאין יתרון משמעותי לסוג המנוע לבד מעלות הדלק. בנסיעת שטח הררי קשה נדרשת מהירות נמוכה מאוד עם המון כוח. שם מורגש הצורך במנוע דיזל. רוב היצרנים משייכים את המערכות שלהם לפי סגנון הנסיעה יוצא כך שבדרך כלל מערכת סינון האויר בדיזל-בגלל שהיעוד מראש הוא לשטח ולא לשטח לייט, היא מערכת סינון שמסוגלת לטפל באבק בצורה טובה יותר. אחד מנקודות התורפה של מנועים זה אבק אז תשים לב להבדל בבית-מסנן האויר אולי גם זה ישפוך אור על יכולות ההתמודדות של המנוע בדרכי עפר. בהצלחה והכי חשוב שתהנה מהרכישה החדשה שלך מזל טוב👍
ההסבר נכון רק חלקית.
בסופו של דבר, בשימוש יומיומי צריכת הדלק היא פקטור שיש להתחשב בו. הדיזל יצרוך בין 8 ל-11 ק"מ לליטר בממוצע (בהתאם למתאר השימוש ואופי הנהיגה) והבנזין סביב 6 ק"מ לליטר וזה הבדל גדול לטובת הדיזל. אם הרכב נוסע מעט יחסית, הבנזין עדיף - פחות מערכות מורכבות ויקרות לתחזוקה, המנוע חלק ושקט יותר והביצועים עדיפים. אם הקילומטראז' גבוה - הדיזל עדיף.
כהמשך לתגובתי הקודמת אני רוצה לציין כאן עובדה חשובה- חברת BMW יצאה לפני מספר שנים עם סידרת מנועי דיזל ש"עקפו בסיבוב" בכל פרמטר את מנועי הבנזין שלהם כאשר בין המרכיבים העיקריים לבדיקה עמדה התאוצה, תחום עבודה וכמובן תצרוכת דלק וזיהום אויר. אמנם היפאנים והקוראנים מאחרים הרבה מאחורי הגרמנים והמנועים שלהם "עצלים" יחסית אבל בהשוואה למנועי הבנזין שלהם ההבדל ניכר. לציין שהדבר החשוב במנוע זה גמישות העבודה ותחום הכוח הזמין ולא הסל"ד. (בניגוד לדעת קודמי דרור ברלי).
דבר נוסף שלא העלינו זה נושא האמינות. אין ספק כי מכלולי מנועי הדיזל יקרים, רועשים
(לא מנועי BMW החדישים) דורשים בדרך כלל יותר תחזוקה (בפרט במערכות deisel perticular filter)
ולא נעים לעמוד ליידם (חוץ מהאמריקאים שמטורפים בנושא זיהום האויר) שוב, בהצלחה
מה הוא כבר מבין הברלי הזה ...
רואי, מכיר הסבה של לנדקרוזר למנוע דיזל של BMW ?
נדב יקירי; לצערי או לשמלתי ראיתי הרבה יותר מזה..מה גם שיש ועכשיו ברצינות בעלי מקצוע שעושים את זה וזה עיקר עיסוקם. אמנם לא היתי ממליץ להיכנס להרפתקה כזאת אבל צחוק צחוק...זה נשמע מעניין..כל המערכת האלקטרונית והחשמלית שתומכת שם במנוע זה חתיכת סיפור תיקנה ב.מ.וו. וזהו חחח...
לא, תודה...
ואפשר לחזור לנושא השרשור המקורי: שיקולים לבחירה בין מנוע דיזל לבנזין בטויוטה לנדקרוזר, בתקציב עד 100K.
האם זה לא נכון לומר שמנוע דיזל יסחוב הרבה יותר קילומטרים מאשר מנוע בנזין מאחר ומראש הוא בנוי בצורה הרבה יותר חזקה?
מה שדרור רשם.
קח בחשבון שההבדל במנוע אבל כל שאר המכלולים זהים וככה גם הבלאי זהה למעט במנוע עצמו, וכן, הבנזין יותר אמין מהדיזל שגם הוא נחשב לאמין עם טיפול נכון ובזמן, באופן כללי יש כשלים בק"מ מסויים במערכות השונות(טורבו, מזרקים וכו') אם אתה לא נוסע הרבה אז גם מהדיזל תצפה ליותר אמינות, ככל שנוסעים פחות ככה גם הבלאי יורד בצורה משמעותית, יש כאן חברים שהרכב משמש אותם רק לטייל וההוצאה השנתית שלהם זה רק על טסט וטיפול פעם בשנה(אישית לדעתי זאת טעות, רכב שלא נוסע הרבה או נוסע נסיעות קצרות מאוד רק בשביל "לזוז" צריך להחליף שמנים ופילטרים לפחות פעם בחצי שנה למנוע בוצה, ומשקעים במנוע, פילטר סולר למנוע הצטברות נוזלים וכו').
יש לא מעט שרשורי השוואת מנועי דיזל לבנזין כאן בפורום, אפשר לחפש "בנזין או דיזל" או "דיזל או בנזין" ולמצוא מספר לא קטן של דיונים בנושא - יש מידע רב גם בשרשורים הוותיקים הללו, שווה לעבור על מה שנכתב שם.
ממש לא.
זה משתנה ותלוי בכל כך הרבה גורמים משתנים - הכל מדגמי מנועים שונים דרך אופי שימוש, אופי תחזוקה, איכות שמנים, איכות מסננים, צורת נהיגה...
יש בנזינים שחיים כמעט לנצח ודיזלים שמתפגרים מהר מאוד... ולהיפך.
בגדול אפשר לומר שהבלוק עצמו בדיזל יכול בתיאוריה לשרוד יותר, אבל מסביבו יש הרבה מכלולים בעלי אורך חיים מוגבל/בעייתי וכשמשווים עלויות תחזוקה/תיקונים קשה להצביע על יתרון חד משמ עי לכאן או לכאן.
+1
אני מכיר פראדו בנזין עם כ 300k קמ ול"ק בנזין עם כ 350k ק"מ מוסב לגז.
אני בסופה על מנוע מקורי בן 23 עם 370K והוא עובד חלק ובועט חזק, לא צורך טיפה שמן, לא מתחמם, לחץ שמן בריא ביותר.
עדיף רכב שטופל היטב ובזמן.
עדיף רכב חדש יותר
עדיף רכב עם מעט ק"מ...
האם יש לך רק שני מועמדים שאתה צריך להכריע ביניהם? אם כן - תן עד פרטים על שניהם, רק על סמך שנה וק"מ זה לא מספיק.
אני משוכנע שיש בלוחות מבחר גדול יותר משני רכבים.
The text is in English because my Mac does not have a Hebrew keyboard. Apologies.
I have been with Landcruisers since early 80s and has done many trips in the Western part of North America from Colorado, Moab and all the way to Alaska. The diesel model was never imported to the US and we go through hoops to do diesel conversions. It’s not a coincidence that Australia and Africa all use the diesel version. Until the mid 90s the Toyota diesel engines were bullet proof (1HD,1HDT, 1HDFT). I have had an 60 series that have gone through a diesel conversion, built a 40 series with an ungraded turbo engine and currently converting an 80 series to a turbo diesel (1HDFT/H151) 4.2 liter 24 valves. The engine came out of the vehicle that marked the waypoints for the Paris Dakar race. I am building an expedition vehicle, and just considering the range on a tank of fuel would justify the Diesel selection.
I have driven hundred of thousands of miles with both and my preference is the Diesel.
Here is the two links for the last two vehicles conversion…
https://goo.gl/photos/gP33azhPebbe9Z956
https://goo.gl/photos/gP33azhPebbe9Z956
בביקור האחרון שלי במוסך טויוטה (לטיפול), עמד לידי ויגו כמו שלי,
עם 800 אלף ק"מ על השעון.
הייתי בשוק - שאלתי את המכונאי אם המנוע מקורי, ואכן המנוע טרם "נפתח".
בטוח שהיו במהלך השנים מכלולים שהוחלפו,
אבל אני בטוח שמנוע בנזין לא יגיע למספרים האלה.
דניאל
יופי של שיפוץ באלבום התמונות שהעלת!
קצת חבל שהוא ילך לאיבוד בתוך שרשור כזה - הוא ראוי לשרשור עצמאי אם תמונות מוטמעות בהודעות ולא רק כקישור.
לטעמי יהיה שווה לפתוח שרשור שכזה (אם תסתבך עם התמונות, בעייה כאובה וידועה כאן, אני מתנדב להעביר מהאלבום שלך לתגובות בשרשור החדש שתפתח)
Daniel, you are welcome to copy the photos and add comments.The key ones have comments on the bottom.A photo is worth a thousand words… :)
Back to the subject, in my opinion for slow off road and crawling, Diesel would be my selection.
This April I crossed a canyon between the Mohave Desert and Death Valley with the Diesel conversion (13B-t/H55). I have done that same route before the conversion (2F/H41), and THERE IS NO COMPARISON
This is my last effort to get away from gas to diesel.
https://photos.app.goo.gl/OaywEMCS9z0jNLvO2
עוד גלריה מטורפת!
חוזר על ההצעה שלי כי אולי לא הייתי מובן בפעם הקודמת -
זה בהחלט ראוי (לשרשור) להודעה נפרדת ועצמאית - פתח אתה (כדי שלא יחשבו שאלו רכבים שלי) נושא חדש (לדעתי בפורום Readers rides) - http://www.jeepolog.com/forums/forum...-Readers-Rides
ואני מתנדב להעביר את התמונות שלך מהגלריות להודעה החדשה.
Erez hi,
Back to the Gas/Doesel issue. The conversion is almost done. I am headed to Alaska in 4 weeks on a 15000km journey with my wife. I tried posting on this web site, and it comes out all garbled. Below is a link to the blog that should be finished with the last (fifth) post in a few weeks, .when it all comes together. If you have any idea how to post on this web site, you are welcome to do it...
https://medium.com/@ofer.bruhis/buil...r-f9682ba1acda
I will prepare a video of the trip including aerial. I'll keep you posted.
Cheers
--ofer
קישור לשרשור שבו מצוטט הבלוג של עופר (Ofer Bruhis) עם חלק מהתמונות שבגלריה המתאימה - http://www.jeepolog.com/forums/showt...iser-in-Alaska
Erez, Thanks for doing this!!!!
זה מה שקורה כשנשארים סופש בביית בלי תוכניות....
בהחלט מגיע לעבודה שלך להתארח כן בג'יפולוג...
נשלח מהנייד שמתעקש "לתקן" את האיות...