-
התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
הי, רק אקדים ואומר שאני לא מבין כלל בג׳יפים.
ראשית אענה
1. כמה אתם רוצים להשקיע? במידה וזה חדש אשקיע סביב 190,000. במידה וזה ישן אשקיע סביב 100,000 וההסבר בהמשך.
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? יומיומי + סופ״ש טיולים.
3. מי נוהג בו? אני והבת זוג
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? משפחה של 5 נפשות. 2 מבוגרים ושלושה מתוקים.
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? 20,000 מינימום
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. אוטומט.
ההתלבטות כזו,
כהקדמה, אני מחפש רכב שאני יוכל להיכנס איתו לשטח קל, לא מאתגר ואסע איתו יום יום סביב 50 ק״מ לשני הצדדים.
מבחינת שטח, אני יודע מנסיון שלעיתים, גם בשטח קל יכולים להיתקל במכשול ראוי, בוץ, חולות (לא נכנס לים ולא מתכוון) וכן הלאה. ולכן אני מחפש משהו שגם ללא כישורי נהיגת שטח ידע להתמודד עם מינימום בידיעה שאני בחור אחראי שלא יכנס להרפקאות מעבר לפופיק.
אני בעיקר מחפש רכב שלא אצטרך להתעסק איתו יותר מדי במהלך נהיגת שטח ורצוי גם בין לבין (פחות קריטי)
חדש - עד 190,000 ש״ח
ראיתי את הראב 4, אווטלנדר וסובארו פורסטר - נראות לי מועמדות למרות שרק האווטלנדר 7 מקומות, השאר נראות לי מספיק מרווחות.
הייתי שמח לדעת האם גם ההיברידיות של השתיים הראשונות יעשו את העבודה.
ישן - עד 100,000 ש״ח
טויוטה לנד קרוזר / פג׳ארו - למה אני קופץ לשם? כי הם נראים ומרגישים לי חזקים ואמינים מספיק גם למי שלא מבין גדול.
אשמח לדעות לכל הכיוונים והכוונה.
מצטער על הפנייה הארוכה..
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
שלום וברוך הבא,
מכל המידע שסיפקת, לצרכים הללו בהחלט מספיק ג'יפון רך.
הפורסטר יתפקד טוב יותר בשטח מהראב 4 והאאוטלנדר והוא גם נעים ונח לנסיעת כביש.
אם אתה לא מתכוון בשלב זה לעשות נסיעות שהם מעבר לשטח קל, אין כנראה הצדקה לרכוש SUV מבוגר יותר.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
מה זה אומר שטח קל מבחינתך?
להגיע לחניון לילה או לפיקניק ביער קצת יותר רחוק ממה שאפשר עם רכב פרטי? או לטייל במסלולים ג'יפים שאינם עבירות קשה במוצהר?
אם הראשון, המכוניות שציינת בהחלט יספקו ויעשו את העבודה.
אם השני, נכון שאפשר לתפור טיולים בלי מכשולים שיאתגרו פורסטר. אבל הנסיון שלי הוא שבסופו של דבר, ובמיוחד לנהג לא מנוסה, זה אומר התעסקות בלתי פוסקת, להוריד מכוון בכל הזדמנות, לחשוב פעמיים ולשאול בפורום לפני כל טיול... "נחל... מתאים לפורסטר? " - במקום פשוט למלא דלק למלא צידנית להניע ולנסוע. ואני יודע שתכף יתנפלו עלי כל אלו שהיו עם הפורסטר והטריוס והדאסטר בכל הנחלים ובכל המעלות. בסדר. אני מאמין להם. גם מאמין שהם נהגים טיפה יותר מנוסים ממך.
אסף.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
הוצאת לי את המילים מהמקלדת...
פותח השרשור-תן דוגמאות למסלולי טיול שברצונך לטייל בהם.
יש לך חברים עם שמטיילים? עם איזה רכבים?
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
אם פורסטר ... אז גם outback יעשה את המלאכה.
אם לא .. אז כל חבורת הדיזל הגדולים והיקרים.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
אם תלך לכיוון של הsuv הגדולים, כפי שנדון כאן באינסוף שרשורים אתה תראה שמחיר הלנד קרוזר המשומש גבוה מאוד ויקח אותך לשנתונים יותר ישנים.
לפי הדרישות שלך גם הפאג'רו יהיה מעל ומעבר למה שדרשת והוא יהיה יותר הגיוני מבחינתך. אתה יכול להסתכל גם על רקסטון שאפילו יותר זול וישנם עוד אופציות.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
את האאוטלנדר והראב 4 תוריד מהמשוואה. הם לא בנוים לשום דבר שהוא מעבר לחניה על המדרכה. וזה לא רק ענייו של עבירות אלא המערכות העדינות שלהם שיסבלו מבלאי גבוה מאוד מסתם נסיעת שבילים.
אם הטיולים שלך מתחילים ונגמרים בדרכי קקל אז פורסטר יהיה מצוין.
בנוסף,
נסה לעשות סיבוב על דאסטר. הוא ייתן הרבה יותר בשטח מהפורסטר, ויהיה יותר חסכוני. תוכל לקנות אחד חדש+הגבהה ומיגון. הקאץ' היחיד הוא שתהיה חייב להחליט האם הוא מרווח מספיק לחמישה+ציוד.
אם מעבר,
אז חבורת הsuv שהזכרת.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
הוא ציין שמעוניין באוטומט...
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
אתה יכול לשקול גם סוזוקי גרנד ויטארה עד שנת 2014 שתתן לך יכולת גבוהה יותר בשטח מרוב הקרוס אוברים עקב הילוך low ובקרת אחיזה טובה, נמצאת באמצע ביכולת שטח בין קרוסאוברים כגון דסטר ופורסטר לבין suv
הדגם מ2015 זו כבר חיה שונה ללא התכונות הטובות לשטח.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
יש בחדשים
רק 2 על 4 בנתיים.
יש שמועה על אוטומטי בשנה הבאה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ביד 2 מפורסם רקסטון 2014 ב-125000 שח.
מוגבה, ממוגן, עם ARB אחורה וכננת.
רכב שטח קשוח בן 4, מרווח מספיק למשפחה של 5 נפשות וקשוח מספיק להגיע לכל מקום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
אני די חדש כאן, אבל רקסטון 2014 סביב 100,000₪ ואתה מקבל רכב נח בעיר, עביר בשטח, מרווח שבעה מקומות, משנת 2014 גם סביר+ מבחינת דלק, ואם תרצה תוכל לשדרג אותו לרמת עבירות נהדרת.
אתה יכול למצוא רכבים שנסעו 60,000 ולהנות איתם להרבה זמן, וללא חשש מזה ששחטו אותו.
דרך אגב, שנת 2016 מנוע חדש
שנת 2018 240000 ש''ח אבל מליון מערכות בטיחות הכי עדכניות.
בהצלחה.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
ביד 2 מפורסם רקסטון 2014 ב-125000 שח.
מוגבה, ממוגן, עם ARB אחורה וכננת.
רכב שטח קשוח בן 4, מרווח מספיק למשפחה של 5 נפשות וקשוח מספיק להגיע לכל מקום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ביד 2 מפורסם היום רקסטון 2014 עם 60k קמ, ב 112000 ש״ח
בהחלט אופציה מצויינת, הרבה יותר טובה בעיני מאווטלנדר
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirlol
הי, רק אקדים ואומר שאני לא מבין כלל בג׳יפים.
ראשית אענה
1. כמה אתם רוצים להשקיע? במידה וזה חדש אשקיע סביב 190,000. במידה וזה ישן אשקיע סביב 100,000 וההסבר בהמשך.
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? יומיומי + סופ״ש טיולים.
3. מי נוהג בו? אני והבת זוג
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? משפחה של 5 נפשות. 2 מבוגרים ושלושה מתוקים.
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? 20,000 מינימום
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. אוטומט.
ההתלבטות כזו,
כהקדמה, אני מחפש רכב שאני יוכל להיכנס איתו לשטח קל, לא מאתגר ואסע איתו יום יום סביב 50 ק״מ לשני הצדדים.
מבחינת שטח, אני יודע מנסיון שלעיתים, גם בשטח קל יכולים להיתקל במכשול ראוי, בוץ, חולות (לא נכנס לים ולא מתכוון) וכן הלאה. ולכן אני מחפש משהו שגם ללא כישורי נהיגת שטח ידע להתמודד עם מינימום בידיעה שאני בחור אחראי שלא יכנס להרפקאות מעבר לפופיק.
אני בעיקר מחפש רכב שלא אצטרך להתעסק איתו יותר מדי במהלך נהיגת שטח ורצוי גם בין לבין (פחות קריטי)
חדש - עד 190,000 ש״ח
ראיתי את הראב 4, אווטלנדר וסובארו פורסטר - נראות לי מועמדות למרות שרק האווטלנדר 7 מקומות, השאר נראות לי מספיק מרווחות.
הייתי שמח לדעת האם גם ההיברידיות של השתיים הראשונות יעשו את העבודה.
ישן - עד 100,000 ש״ח
טויוטה לנד קרוזר / פג׳ארו - למה אני קופץ לשם? כי הם נראים ומרגישים לי חזקים ואמינים מספיק גם למי שלא מבין גדול.
אשמח לדעות לכל הכיוונים והכוונה.
מצטער על הפנייה הארוכה..
בס"ד
אל תיכנס להרפתקאות.
מבין השורות של מה שכתבת אתה נראה לי אחד שאין לו זמן להתעסק עם מוסכים.
ועוד שאתה נוסע כ50 ק"מ הלוך חזור כל יום. 20K ק"מ מינימום בשנה.
קח פורסטר אוטומט חדשה או OUTBACK. שים מיגון. מקסימום תעשה הגבה.
היא תתן לך את כל מה שתיארת. שטח קל - ובמידה וצריך פה ושם גם מעט מעבר.
יש לך 5 שנים של שקט תעשייתי. אחריות יבואן אמין.
מעבר לכך אתה מהר מאוד תצבור ק"מ והנסיעות הארוכות שלך מידי יום יוכיחו לך כמה צדקתי.
בהצלחה.
שלמה.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
אתה יכול לשקול גם סוזוקי גרנד ויטארה עד שנת 2014 שתתן לך יכולת גבוהה יותר בשטח מרוב הקרוס אוברים עקב הילוך low ובקרת אחיזה טובה, נמצאת באמצע ביכולת שטח בין קרוסאוברים כגון דסטר ופורסטר לבין suv
הדגם מ2015 זו כבר חיה שונה ללא התכונות הטובות לשטח.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
גם (בתחילת) 2015. קניתי לפני שנה ומשהו גרנד ויטארה מינואר 2015.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
גרנד ויטארה אוטו מצוין,
רק שותה דלק.
אם מתוכננת נסועה גבוהה כמו שפותש רמז, זה עלול להוות מכשול.
לא יודע כמה הוא מוכן להכנס לעניין של גז. ואם גז, אז הבגאז' הקטן מאוד שלה הופך לכמעט לא רלוונטי לחמישה אנשים עם ציוד (יש גבול לכמה ציוד אפשר לקחת על גגון).
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
לא שותה יותר דלק מsuv.
אלא יותר מקרוסאובר.
אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה, גם חדש יחסית, גם בתקציב, גם אוטומטי, גם יכולת שטח סבירה = עלות דלק.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
בד"כ כששלמה זורק את הסובארו (בס"ד,כמו תמיד) אני לא מסכים.
אבל,
אם הבנאדם חשב על אאוטלנדר, אזי השטח הוא לא באמת שטח והסובארו למיטב ידיעתי יותר חסכונית מהויטארה.
(אגב, תקנו אותי אם אני טועה, כי הנסיעות שלי עם ויטארה תמיד היו בזבזניות באופיין ולכן אני לא בהכרח מכיר את האופטימום שלה).
ואגב 2,
ברור לי שsuv זאת חיה זללנית, אבל ליטר סולר עולה היום בערך כמו ליטר בנזין, וsuv דיזל, אפילו לא חדש, שותה סביב ה9 בנסיעה משולבת.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
ברור לי שsuv זאת חיה זללנית, אבל ליטר סולר עולה היום בערך כמו ליטר בנזין, וsuv דיזל, אפילו לא חדש, שותה סביב ה9 בנסיעה משולבת.
זה מאוד תלוי איזה רכב. הישנים האוט׳ עושים פחות.
כמה פחות זה תלוי.
הפאגרו 2.8 שלי עושה 1:6.5-1.7
דיסקו 2 של שני חברים סביב 1:7-8
טרופר 3.0 סביב 1:8
פטרול סביב 1:6-7
פרט לפאגרו אלו עדויות של אנשים שאני מטייל איתם, כל הרכבים עם גיר אוט׳.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
מוזר ולא מיסתדר...
הדיסקו שלי עושה 1 ל 9 ממוצע.
טרופרים שאני מכיר כנ"ל ועם צמיגים 31, הטרופר שלי עושה 1 ל 10 עם צמיג בגודל מקורי 245/70/16.
דווקא בגלל שאלה מנועים "מתקדמים" ולא דיזל ישן הם צריכים להיות יותר יעילים.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
לא מאשים שלא תעלב במקרה אבל עם השנים הבנתי שבעלי רכבי שטח ישנים וכבדים נוטים ליפות את המצב. אולי בגלל שהדלק יקר.
אולי אתם מתייחסים לרכבי טיולים נטו שנוסעים בעיקר בין עירוני (לטיול וחזרה) אבל רוב החבר׳ה שאני מטייל איתם נוסעים על בסיס יומיומי והצריכה היא משולבת כנראה עם דגש חזק לעירוני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
אני אמנם גר מחוץ לעיר, אבל נכנס לגוש דן. משתדל לא לנסוע בשעות הפקקים, ועושה עם הדיסקו 1-9. כבר היה על זה שרשור. חבל לחטוף.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
לא נעלב.
2 הרכבים אצלי נוסעים יום יום, נסיעה מהמושב לעיר, סיבובים בעיר וחזרה.
אני לא בודק או עוקב באופן יום יומי אחרי הדלק, כשאני מתדלק פול אני מאפס עד לתידלוק הבא, כשאני נוסע לטיול ארוך מאפס עד לתידלוק הבא, בדרך כלל לפני הכניסה לשטח ואז שוב ביציאה ככה שיש לי מדד די טוב לדעתי, ועוד דבר-אני ואישתי היחידים שנוהגים ומתחלפים ברכבים לפי הצורך, לה יש רגל יותר כבדה... :-)
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
לא מאשים שלא תעלב במקרה אבל עם השנים הבנתי שבעלי רכבי שטח ישנים וכבדים נוטים ליפות את המצב. אולי בגלל שהדלק יקר.
אולי אתם מתייחסים לרכבי טיולים נטו שנוסעים בעיקר בין עירוני (לטיול וחזרה) אבל רוב החבר׳ה שאני מטייל איתם נוסעים על בסיס יומיומי והצריכה היא משולבת כנראה עם דגש חזק לעירוני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דיזל ישן, ממוצע משולב מחושב באפליקציה של 1:9.2 שימוש יומיומי עם כ-50% פקקים וטיולים פעם בחודש, נמדד וחושב לאורך כמה שנים וקצת מעל 70kקמ.
כשעברתי לטיולים בלבד, בשנתיים האחרונות הממוצע הכללי ירד ל-1:9.
זה אומר שנסיעה של קצת מעל 10k בשנתיים משכה למטה את הממוצע שחושב לאורך 60k קמ=הערכים של הטיולים בלבד היו נמוכים בצורה מובהקת.
דווקא היום-יום הרבה יותר חסכוני מאשר טיול בו הרכב עמוס ונוסע בשטח.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
גם נסיעה בטיול סתם עם או בלי עומס ׳יקרה׳ יותר במונחים של דלק. הנסיעה בשטח בזבזנית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
דיזל ישן, ממוצע משולב מחושב באפליקציה של 1:9.2 שימוש יומיומי עם כ-50% פקקים וטיולים פעם בחודש, נמדד וחושב לאורך כמה שנים וקצת מעל 70kקמ.
כשעברתי לטיולים בלבד, בשנתיים האחרונות הממוצע הכללי ירד ל-1:9.
זה אומר שנסיעה של קצת מעל 10k בשנתיים משכה למטה את הממוצע שחושב לאורך 60k קמ=הערכים של הטיולים בלבד היו נמוכים בצורה מובהקת.
דווקא היום-יום הרבה יותר חסכוני מאשר טיול בו הרכב עמוס ונוסע בשטח.
אתה מדבר על טנדר.
טנדר שהוא נימצא הרבה מאחור מבחינת האחרים לאותו שנתון, לא מוגדש, טכנולוגיה ישנה.
כמעט כל השאר כולל suv משנתון 96' ועד סביבות ה 2000 הם במצב של מנועים מוגדשים, לא מסילה משותפת, אלה לא חסכוניים במיוחד ולא חזקים במיוחד, אלא מין טכנולוגית ביניים שלפני המודרניים אבל אחרי המיושנים העצלנים ובלי הטורבו, או עם טורבו ובלי אינטרקולר(איסוזו איפון לדוגמה).
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ושוקל פחות מ-SUV וגיר ידני...
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
אתה מדבר על טנדר.
טנדר שהוא נימצא הרבה מאחור מבחינת האחרים לאותו שנתון, לא מוגדש, טכנולוגיה ישנה.
כמעט כל השאר כולל suv משנתון 96' ועד סביבות ה 2000 הם במצב של מנועים מוגדשים, לא מסילה משותפת, אלה לא חסכוניים במיוחד ולא חזקים במיוחד, אלא מין טכנולוגית ביניים שלפני המודרניים אבל אחרי המיושנים העצלנים ובלי הטורבו, או עם טורבו ובלי אינטרקולר(איסוזו איפון לדוגמה).
אדרבא,
אני מכיר תוצאות דומות למה שאתה ציינת.
היילקס טורבו-דיזל טיפש יותר חסכוני מנטול טורבו.
-
תגובה: התלבטות בין שטח/פנאי חדש או suv חזק ישן
הדיפנדר (טורבודיזל טיפש) זצ"ל היה אוכל 1 ל9/10 ביומיום ןאחד ל11.5 בבינעירוני ארוך.
מצד שני הוא היה קצר וידני.