-
עילה חדשה להכשלה בטסט
היום הסופה עברה סופסוף את הטסט החצי שנתי.
חשבתי שיהיה עוד טסט רגיל של ג'יפ באחד המכונים הידועים לשמצה בת"א. אל תתאמצו לברר את שם המכון - כל המכונים באיזור ת"א ידועים לשמצה... אבל הכל יחסי בחיים - המכון הרע הזה הוא רע במיעוטו, יחסית לרוב המכונים האחרים באיזור גוש-דן שכנראה גרועים ממנו... ובנוסף - במכון הזה יש לי עזרה ממכונאי מקושר שנכנס עם הג'יפ למסלול וזוכה מהבוחנים ליחס ענייני יותר מסתם בעל רכב שהוא טרף קל.
חשבתי שאני מוכן לקראת מלחמת העצבים שכולנו מכירים עם כל העוונטות המקובלות - הגבהות, כנפונים וכו'. המשחק הרגיל של הבוחנים שעטים על הטרף כמוצאי שלל רב, מבלבלים במוח, מוצאים כמה רג'קטים קטנים שמתוקנים מיד ובסוף הכל מסתדר. גם אם זה לוקח 3 ימים.
בקיצור - הייתי בטוח שכבר ראיתי ושמעתי הכל.
אבל ההנפצה החדשה השאירה אותי ללא מילים לכמה שניות. אולי גם אתכם.
הכירו את המזגן. או נכון יותר - את האין מזגן.
בהרבה ג'יפים ישנים אין מזגן. גם בסופה שלי אין. כי אני נוסע פתוח בקיץ אז לא צריך ואין שום טעם. ואני גם לא רוצה עוד מערכת מיותרת שתקבור לי את המנוע תחת סבך צינורות ומדי פעם גם תתקלקל. אז אחרי ההכשלה הראשונה ותיקון של רג'קטים אמיתיים (אין טענות), הכל כבר עבר כדת וכדין ללא קומבינות וראינו את האור בקצה מסלול הרישוי, מסתבר שלפני החתימה המיוחלת במשרד הרב-בוחן, ממתינה עילה חדשה להכשלת ג'יפ בטסט.
להזכירכם - ג'יפ פתוח שבעוונותיו יצא מהמפעל ללא מזגן. אז בלי למצמץ, הרב-בוחן דורש שאתקין בו מזגן... לטענתו יש איזו תקנה נידחת שמחייבת קיומו של מזגן בכל רכב בנפח מנוע 1,501 סמ"ק ומעלה. גם אם לרכב הזה אין גג ודלתות והוא פתוח לא רק בפועל אלא גם להלכה. מוגדר ככזה ברשיון הרכב.
לא רוצה לספר לכם כמה זמן לקח לשכנע אותו לרדת מזה כי לא תאמינו לי. אבל זה אמיתי. בחיי. צבטתי את עצמי כדי להתעורר מהחלום אבל זו היתה האמת. אגב - בסוף שיקול הדעת וההגיון ניצחו והוא ירד מזה, עד הפעם הבאה... זה לא אומר שלא יציק בעניין הזה שוב ושוב כמו הכלב שמלקק לעצמו את האשכים - פשוט כי הוא יכול (ואין לי ספק שהוא גם נהנה מזה).
אני יודע שכל רכב חדש חייב במזגן. יש דגם אחד של מכונית ספורט קיצונית, פתוחה, ללא גג וללא שמשה קדמית, שייבואה לישראל נאסר רק מפני שאין בה מזגן (גם לא ברשימת האופציות בתשלום נוסף) כי ככה זה בממלכת הפקידונים - עם גג, בלי גג, עם שמשה, בלי שמשה - אם אין מזגן, אין על מה לדבר - אף אחד לא יסטה ימינה או שמאלה ממה שכתוב בתקנות הקדושות.
היצרן של המכונית המופלאה הזו (שהוא גם יצרן של אופנועים כתומים/קטומים נחשבים עד מאוד) לא היה מוכן לעשות סאלטות כאלה ולשנות את כל מבנה המכונית לכבוד הוספת מזגן מיותר, רק בגלל תקנות הזויות של מדינה אחת נידחת, קטנה ורקובה אי שם במזרח התיכון - אז בגלל שאין מזגן (באוטו פתוח בלי גג ובלי שמשה קדמית, שנוהגים בו עם קסדה סגורה) אין את האוטו הזה בישראל וגם לא יהיה. מי שהתמזל מזלו לעשות סיבוב על כזה בחו"ל, יסכים איתי שמדובר בהפסד רציני.
חזרה לג'יפ ולטסט - האמת היא שאני לא באמת מופתע. כמו שאלדד זיו היה אומר ש"באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה", כך גם ברפובליקת-הבננות-עם-עודף-רגולציה שלנו, כל הנפצה שנראית ונשמעת הכי הזויה שאפשר, עלולה להיתגלות כאמיתית עד אימה. אז חיפשתי ונברתי ברשת. מצאתי כל מיני תמלילים של הצעות חוק משנות ה-80 (מימי שר התחבורע המנוח חיים קורפו, הזכור מה"קונטרה בהגה"), כמו גם שאלה בנושא מ-2007 מאיזה פורום רכב. התשובה שם, מפי מקלדתו של מישהו אלמוני שאני לא מכיר, לא מביאה שום קישור לסימוכין רשמיים ולכן קשה לי לסמוך עליה. לכן אני מוכרח להפנות את השאלה למישהו שבאמת מבין - הגולש "MashberNafshi" שמתמצא יותר מכולנו בנבכי תקנות הרישוי - זה נכון? באמת כל רכב חייב במזגן?... מותר להכשיל בטסט על קישקוש כזה?...
במקרה שלי הג'יפ מוגדר ברשיון "פרטי רכב-שדה, פתוח", שנת ייצור 95'. נפח המנוע 3,960 סמ"ק.
זו היתה תזכורת לכל מי שחושב שאחרי שיהיה לו אישור הגבהה ברשיון, אז הוא "חוקי" ונגמרו הצרות שלו בטסטים... אשרי המאמין החי בסרטים. כנראה הוא מסניף שורות לבנות עם יובל המבולבל, מה שגורם לעיניים שלו להיות כל כך אדומות, עד שכל העולם נראה לו ורוד....
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
היום הסופה עברה סופסוף את הטסט החצי שנתי.
חשבתי שיהיה עוד טסט רגיל של
זו היתה תזכורת לכל מי שחושב שאחרי שיהיה לו אישור הגבהה ברשיון, אז הוא "חוקי" ונגמרו הצרות שלו בטסטים... אשרי המאמין החי בסרטים. כנראה הוא מסניף שורות לבנות עם יובל המבולבל, מה שגורם לעיניים שלו להיות כל כך אדומות, עד שכל העולם נראה לו ורוד....
כתבת יפה ושמח בשבילך שהצלחת לשכנע את ההדיוט במכון ,רק חבל שדחפת לתוך הפוסט מישהו שעדיין לא הוכחה אשמתו והוא חף מפשע
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
בוודאי שקיימת תקנה שכזו, ומספרה בארה"ק 364ג
ואלו הם החייבים בה:
א. מונית בנפח 1750 ומעלה משנת יצור 1984 ואילך
ב. רכב מנועי בנפח 1750 ומעלה משנת יצור 1988 ואילך עד משקל 8000 ק"ג
ג. רכב מנועי בנפח 1500 ומעלה משנת יצור 1989 ואילך
ד. רכב מנועי מעל 8000 ק"ג משנת יצור 1989 ואילך
ועכשו הסעיף החשוב שלשמו התכנסנו פה:
ה. בתקנה זו, "רכב מנועי" - למעט אופנוע, טרקטור, מכונה ניידת, רכב תפעולי, רכב עבודה לכיבוי אש, ג'יפ ורכב עם גג שנפתחכולו ואשר מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה (להלן בתקנה זו - המנהל) קבע שלא ניתןלהתקין בו מזגן אוויר.
אגב, אם ברשות הרישוי רצו שאותו רכב כתום יכנס בשערי הארץ, אזי הם יכלו לסמוך על סעיף (ט) לתקנה: על אף האמור בתקנת משנה (ג) רשאי מנהל אגף הרכב להתיר במקרה מיוחד, כי ברכב מסוים, שיובא בייבוא אישי, לא יותקן מזגן אוויר, אם הוכח להנחת דעתו כי מסיבות טכניות לא ניתן להתקין בו מזגן אוויר.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
הרב-בוחן דורש שאתקין בו מזגן... לטענתו יש איזו תקנה נידחת שמחייבת קיומו של מזגן בכל רכב בנפח מנוע 1,501 סמ"ק ומעלה
בטסט הבא תגיע עם המקרר רכב ותפתח לו את המכסה, או שתקח פגר של מזגן חלון ותחבר עם בורג ייצוגי לרכב.
בטח לא כתוב בתקנה שהמזגן חייב לעבוד ואין לו הגדרות טכניות... :rolleyes:
-
עילה חדשה להכשלה בטסט
דרור,
עליך כתב מאיר אריאל את המשפט ״ מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה״.
אחרת תסביר למה אתה ניגש שוב ושוב למכונים הצדיקים האלה...
תודה למשבר נפשי שהביא את התקנה במלואה וגילה שיש גם סייג בסעיף ה ושהבוחן שכח אותו
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
תקנה 364ג. סעיף ה.
"למעט..... ג'יפ... ורכב עם גג שנפתח כולו..."
בקיצור דפקו אותך ולא בצורה חוקית.
אסף.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
לא הבנתי מה ההבדל בין סעיף ג׳ לסעיף ד׳.
לגבי זה שדפקו את דרור ובצורה לא חוקית, הייתי רוצה לדעת שמישהו גם לוקח על זה אחריות. בשונה מבעל רכב, מכון רישוי מתפרנס מלהכיר את התקנות האלה. אם המכון טועה ומטרטר אזרח לשוא וגם עלול להכניס אותו להוצאה משמעותית כי כבר לא מדובר כאן על החלפת לוחית רישוי, הייתי רוצה לראות אותו גם מפצה את אותו האזרח. זה אפילו לא חייב להיות כסף, הם יכולים למשל להציע לו פטור מאגרת מבחן חוזר לחמש שנים או משהו.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תקנה 364ג. סעיף ה.
"למעט..... ג'יפ... ורכב עם גג שנפתח כולו..."
בקיצור דפקו אותך ולא בצורה חוקית.
אסף.
ועכשיו ילדים, בואו נחפש מהו "ג'יפ"... (אל תטרחו, אין לזה הגדרה בתקנות או בפקודה).
אה, והאישור הנדרש על ידי משרד התחבורה לגבי חוסר היכולת להתקין מזגן, מתייחס לכל סוגי הרכב המנועי המפורטים שם, או רק לאחרון (עם גג נפתח)?
אולי תשאלו עו"ד.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
אף אחד לא ייקח על זה אחריות, כי למעט מתי מעט שלא מתבכיינים ועושים דברים כדי לקדם אג'נדות (נגיד בועז), כל השאר משתבללים להם בקונכיות ושופכים קיטונות של רותחין על המקלדת.
מה שצריך להיות במקרה הזה, זאת תביעה אזרחית של המכון על אבדן יום עבודה.
מותר לי לכתוב ולהשתלח ולהאשים, כי אני בדיוק כמו רובנו. מעדיף לא להכנס למיטות חולות ולהתיישר לפי המצופה ממני בשביל שקט תעשייתי(וטוב לי כך. למעשה עם רוב התקנות אני מוכן לחיות בשלום, כי אני מבין את ההגיון מאחוריהן).
ועריכה:
שאפו ענק למשבר נפשי שהוא כנראה סוג של בור סוד שאינו מאבד טיפה, ואבן שואבת לכל הקשור בתקנות.
בהחלט נכס לפורום הזה.
-
עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמי
ועכשיו ילדים, בואו נחפש מהו "ג'יפ"... (אל תטרחו, אין לזה הגדרה בתקנות או בפקודה).
אה, והאישור הנדרש על ידי משרד התחבורה לגבי חוסר היכולת להתקין מזגן, מתייחס לכל סוגי הרכב המנועי המפורטים שם, או רק לאחרון (עם גג נפתח)?
אולי תשאלו עו"ד.
עמי,
במבחן הסבירות כל מכון יראה ב SUV כמתאים להגדרת ״ג׳יפ״ כנראה. אלא אם נלמד אותם שלא.
בנוסף הרגיש לי שיש משהו בעניין לשון החוק ורוח החוק אז חיפשתי בגוגל ומצאתי את העניין הבא בוויקיפדיה.
אני מתאר לעצמי שהוא סוגר את הסיפור, לא?
״העקרונות שנקבעו למקורות אליהם יפנה בית המשפט בבואו לדון בשאלה משפטית העומדת לפניו הם: ראשית, לשון החוק. שנית - אם לא מצא תשובה בדבר חקיקה, יפנה לתקדים המחייב שנוצר בפעולת בתי משפט אחרים במדינה, ושלישית - באין תשובה בחקיקה או בפסיקה - יבדוק את ההיקש - אנלוגיה למקרים אחרים שנדונו אם בחוק ואם בפסיקה (מקום בו אין תשובה בדין, ואילו ישנה הלכה פסוקה קרובה אך לא בסוגיה המשפטית המתעוררת, יופעלו 'כללי ההיקש' ״
מקור:
https://he.m.wikipedia.org/wiki/חוק_יסודות_המשפט
הנה, שאלתי עורך דין
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
אני לא הבנתי דבר אחד-עברת במסלול, מצאו ליקויים. תיקנת ועשית טסט חוזר,אי אפשר למצוא עכשיו ליקויים נוספים, הם אמורים לבדוק רק את מה שהכשילו עליו בפעם הראשונה, אז איך?
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
זה דרור....
עליו לנציגי משרד התחבורע יש כוונת מאופסת היטב, מידע מודעיני והתראה מראש על בואו וסוללת פקידונים ועוזרים שכל תפקידם להתקיל אותו במשהו שטרם נראה או נשמע.
ואחרת, על מה יכתוב?
גילוי נאות - אני נהנה, מאוד נהנה, לקרוא את הפוסטים (הארוכים) שלך, דרור.
לפעמים מחפש לא לפי הנושא אלא לפי הכותב...
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
בועז,
מבחן הסבירות (וגם חוק יסודות המשפט) לא כל כך רלוונטי לעניין, אבל בכל מקרה, אי אפשר שלא להתרשם מהנכונות שלך להכנס לעומקו של כל עניין. שאפו.
זה לא המקום לברברת משפטית, אבל העמימות בהגדרות אמורה לשחק לטובתנו. מקווה שאף אחד לא ילך לבחון את זה בבית משפט, כי הוא כנראה ינצח, אבל אלו שיבואו אחריו כבר יתקלו בתקנות מעודכנות וברורות יותר וכנראה שלא לטובתנו.
עמי
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ג'יפ זה שם מסחרי בדיוק כמו פריג'ידר ופלאפון.
מדהים שנכנס כך לתקנה רשמית.
מקריאה של הסעיף לא ברור לי האם צריך אישור פרטני של מנהל אגף הרכב עבור כל רכב ורכב.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gmike
אני לא הבנתי דבר אחד-עברת במסלול, מצאו ליקויים. תיקנת ועשית טסט חוזר,אי אפשר למצוא עכשיו ליקויים נוספים, הם אמורים לבדוק רק את מה שהכשילו עליו בפעם הראשונה, אז איך?
טסט חוזר אמור לבדוק הכל מהתחלה, לא רק את הסעיפים בהם נמצא לקוי.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Racoon
לא הבנתי מה ההבדל בין סעיף ג׳ לסעיף ד׳.
לגבי זה שדפקו את דרור ובצורה לא חוקית, הייתי רוצה לדעת שמישהו גם לוקח על זה אחריות. בשונה מבעל רכב, מכון רישוי מתפרנס מלהכיר את התקנות האלה. אם המכון טועה ומטרטר אזרח לשוא וגם עלול להכניס אותו להוצאה משמעותית כי כבר לא מדובר כאן על החלפת לוחית רישוי, הייתי רוצה לראות אותו גם מפצה את אותו האזרח. זה אפילו לא חייב להיות כסף, הם יכולים למשל להציע לו פטור מאגרת מבחן חוזר לחמש שנים או משהו.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
טעות בידך.
מכון רישוי לא מתפרנס מהכרת התקנות אלא להיפך - מאי הכרת התקנות על ידי בעל הרכב ומהכשלות חוזרות ונשנות, תמורתן הוא גובה דמי מבחן חוזר.
ראשית - תודה למשברנפשי על התשובה המפורטת כרגיל והארת העיניים.
היתה לי תחושה שיש תקנה כזאת - הרשעים האלה במכוני הרישוי אינם מטומטמים. הם יודעים טוב שאין לנו כוח וזמן ואמצעים להתנצח איתם בערכאות אז הם מנסים את "סעיף מצליח" ולפעמים זה אפילו מצליח להם. בדרך כלל דברים כאלה נפתרים מיד באמצעות שטר מגולגל שנתחב בעדינות לכיס שלהם, אבל אחרי שנים ארוכות שהייתי בעל כורחי חלק מהמשחק הרקוב הזה, החלטתי כבר מזמן שלא עוד. זה עלה לי ביום נוסף עד קבלת החותמת המיוחלת.
לגבי פיצוי?
הייתי מקבל בברכה התאבדות של הרב-בוחן... אבל כמו שקורה כל חצי שנה, אני מצטנע ומאחל לטיפוס הזה בלבביות כהרגלי, שיכיר מבפנים ומקרוב את כל המחלקות במגוון בתי חולים, שיזדקק לערימה של תרופות בכל יום ויום תמורת כל ג'יפ שבו התעלל - ושיאריך ימים.
בינתיים אני אלך לארוז כי מחכה לי שורת רנגלרים JL חדשים ומבריקים לסופ"ש בארץ אחרת, פחות לוהטת ומיוזעת. אני רואה בזה פיצוי הולם.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gmike
אני לא הבנתי דבר אחד-עברת במסלול, מצאו ליקויים. תיקנת ועשית טסט חוזר,אי אפשר למצוא עכשיו ליקויים נוספים, הם אמורים לבדוק רק את מה שהכשילו עליו בפעם הראשונה, אז איך?
יש לזה רוטינה קבועה.
כניסה ראשונה - תמיד נכשלים. על הכל. X בכל הסעיפים. זה קצת מצחיק - מין משחק חולני שכזה.
כניסה שניה - אחרי תיקון של הליקויים האמיתיים. היו שניים כאלה וזה בסדר - בשביל זה עושים טסט ואין טענות. הפעם הג'יפ עבר בהצלחה מלאה.
חשבת שזהו וסיימת עם זה?.... חחחחח
יש להם נטיה מגונה לסרב לתת חותמת גם אחרי שהג'יפ כבר עבר את הכל והטופס כולו מסומן ב- V.
זה זמן ההנפצות כמו מטף (לא חובה בכלל. האוטו לא מוגדר "מסחרי"), כנפונים (רוצים את הכנפון הרחב בחתיכה אחת, לא כנפון מורחב מייצור עצמי), ג'נטים, צ'קלקה (כלי עזר של ההדרכות שמפריע להם בעין), פסים זוהרים (אלה מלפני חצי שנה הם כבר ישנים), לוחיות רישוי (כנ"ל), ועוד כיד הדמיון. ואחרי שלמגינת ליבו המופגנת כל אלה עברו, הגיע תור המזגן...
כניסה שלישית - יש חותמת. תודה ושלום ואל תבוא לי בחלום.
וזה ביום טוב. כי לפעמים זה לוקח עוד כניסה אחת או שתיים כי הרב-בוחן לא נותן את כל הרשימה בפעם אחת אלא בטפטופים.
ככה זה עובד ואין מה להתעצבן כי זה לא יעזור.
זה המקום להודות לאיש טוב ויקר - ארנון מלאכי ממוסך אנדורו בפרדס חנה - בזכות התעקשותו ופועלו וההשקעה שלו בזמן ובכסף, אתמול עברה בשעה טובה הסופה המוגבהת שלו את הבדיקות בהצלחה. בטסט הבא סופות רבות כבר ישאו בגאווה ברשיון הרכב את השורה "מוגבה 50 מ"מ", חוקי ורשמי ללא מאכערים וקומבינות. עילה ראשית להכשלה ולהתעללות נשמטה מתחת לרגלי החלאות ממכוני הרישוי וניידות הבדיקה של משרד התחבורע.
זה סוג של נצחון קטן וקצת מאוחר בקרב אחד. אבל מלחמת כוחות הרשע מטעם מדינת ישראל נגד האזרחים - נמשכת בכל עוזה. אז לא יכשילו על הגבהה, כן יכשילו על דברים אחרים - מזגנים וכו'. לא יהיה משעמם.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
טעות בידך.
מכון רישוי לא מתפרנס מהכרת התקנות אלא להיפך - מאי הכרת התקנות על ידי בעל הרכב ומהכשלות חוזרות ונשנות, תמורתן הוא גובה דמי מבחן חוזר.
זה בדיוק זה !
לגבי פיצוי?
הייתי מקבל בברכה התאבדות של הרב-בוחן... אבל כמו שקורה כל חצי שנה, אני מצטנע ומאחל לטיפוס הזה בלבביות כהרגלי, שיכיר מבפנים ומקרוב את כל המחלקות במגוון בתי חולים, שיזדקק לערימה של תרופות בכל יום ויום תמורת כל ג'יפ שבו התעלל - ושיאריך ימים.
בינתיים אני אלך לארוז כי מחכה לי שורת רנגלרים JL חדשים ומבריקים לסופ"ש בארץ אחרת, פחות לוהטת ומיוזעת. אני רואה בזה פיצוי הולם.
תהנה , אכן פיצוי הולם
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ידעתי שהיום הזה יגיע .
אני ממליץ לך בחום לרכוש ליברטי. גם גג - גם אחלה מזגן.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
ידעתי שהיום הזה יגיע .
אני ממליץ לך בחום לרכוש ליברטי. גם גג - גם אחלה מזגן.
אם אתה ממליץ בחום אז חייב מזגן.
רק תסדר שהחלון הקידמי ירד
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
לפני חודשיים נכנס עם הטרופר לאותו מכון טסטים כבר 8 שנים,
מיד קופץ הבוחן שהרכב מוגבה ולא יעבור טסט , מציג לו הרישיון עם 50 ממ' הגבהה מאושרת .
מתכופף ומצהיר שלמרות האישור ברישיון הטרופר מוגבה לא חוקית !
שואל מה למה ככה כבר 8 שנים ....
עונה שהוספתי כריות בקפיצים הקידמיים ובנוסף כריות גם באמצע ....
לא עוזר שאני מסביר לו שאין קפיצים מקדימה זה מוטות פיתול .
לא עוזר שאני מסביר לו שהכריות באמצע זה הגומיות המקוריות בין שלדה למרכב ואין אפשרות לחבר ברזל לברזל.
סוף מעשה,
צעקות בלגן ואז מגיע הרב בוחן, קולט שהבוחן שלו טמבל וחותם הוא בעצמו ומעביר הטרופר טסט .
נתראה בשנה הבאה ...
רענן
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
העיקר שהיה מזגן
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
העיקר שהיה מזגן
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
יש מצב שזה מה "שהדליק" אותו ....
רענן
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
תהיו רגועים. זה לא רק ג'יפים. זה כל רכב לא בדיוק חדש ולא בדיוק סטנדרטי.
אני את הלקח למדתי אחר הטסט האחרון שבו חיפשו וחיפשו וחיפשו. מזל שהיו לי כפפות בתא כפפות.
אסף.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gmike
אני לא הבנתי דבר אחד-עברת במסלול, מצאו ליקויים. תיקנת ועשית טסט חוזר,אי אפשר למצוא עכשיו ליקויים נוספים, הם אמורים לבדוק רק את מה שהכשילו עליו בפעם הראשונה, אז איך?
לא מדוייק.
נכון, בדר"כ זה הנוהל, אך אם מצא בוחן כי ישנם ליקויים נוספים ברכב(בעקר אם הם משמעותיים) יש ביכולתו לפסול את הרכב מחדש.
בדר"כ הפסילה תעשה לאחר התייעצות עם המנהל המקצועי('רב-בוחן') או בוחן בכיר אחר, אך אין חובת התייעצות שכזו.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תהיו רגועים. זה לא רק ג'יפים. זה כל רכב לא בדיוק חדש ולא בדיוק סטנדרטי.
אני את הלקח למדתי אחר הטסט האחרון שבו חיפשו וחיפשו וחיפשו. מזל שהיו לי כפפות בתא כפפות.
אסף.
לפי הסיפורים פה כדאי שזה יהיה כפפות של פרוקטולוג
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
לא רק סופות גם SUV רכיל ודי סטנדרטי כמו הפאגרו.
את הרכב שלי מעביר המוסך שמטפל כחלק מהשגרה של טיפול תקופתי ומבחן שנתי. אין פה עניין עם מאכר או משהו לא חוקי פשוט חלק מהשירות של המוסך.
שנה שעברה הרכב הוכנס לפני הטיפול לטסט כאשר צריך להחליף תפוחים בשני הצדדים וצריך לבצע שיפוץ לתיבת הגה שהזיעה די חזק. הכשילו את הרכב על עשן ולוחית זיהוי מוסתרת (מותקנת בתוך פגוש מתככת עם כננת) ולא התייחסו בכלל לבעיות הנ״ל.
השנה דווקא האוטו נכנס אחרי הטיפול עם ההערה הנוצצת של ההגבהה, הציקו על מטף שלא צריך (דווקא יש מטף אבל לדעת הרב בוחן הוא קטן מדי), הציקו על עשן ובסוף הכשילו על מושבים 6 ו-7 שפורקו מהאוטו. בסוף הרכב עבר טסט שהמושבים פשוט מונחים בתא המטען.
עד לשנה הבאה... שלום שלום ואל תבואו בחלום
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
מעניין המטף. אתה לא הראשון שאני שומע ממנו לא רק שדורשים מטף כשלא נדרש (למשל ב M1 ) אלא שגם מתפללים על הגודל שלו.
ובכן, בתקנות התעבורה מוגדר היטב מי צריך מטף ובאיזה גודל.
אני אעלה מאוחר יותר לינק להורדה של קובץ תקנות התעבורה המעודכן.
אסף.
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
גם לי היה ויכוח על מטף (למעשה צ"ל מטפה) עם בוחן. לפי החוק רכב פרטי מוחרג מהחובה למטף.
הבוחן טען ש "M1 מרכב אחוד" זה לא רכב פרטי.
מישהו יודע מה אומר החוק?
-
תגובה: עילה חדשה להכשלה בטסט
החוק לא מתייחס בכלל לסיווג המשנה בנושא הזה רק לסיווג עצמו. M1 הוא רכב נוסעים ולא משנה מה סיווג המשנה.
אסף.