-
מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
כמו בשאלה..
אני יודע שלא כל כך קשור לגיפים.. בעצם כן כי מותקן על גיפ (-:
מדובר על מנשא מהסוג הזה:
https://www.amazon.com/gp/product/B0...9QJIEUE2&psc=1
שיושב על רסיבר מהסוג הזה:
https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1
אם מחברים וו גרירה לרסיבר נדרש רישוי, וזה בסדר.
השאלה אם מחברים מנשא לאופנוע האם צריך לזה רישוי כמו נגרר?
זה לא נגרר אבל זה כן מתקן חיצוני לרכב.
מנשא לאופנים אינו דורש רישוי, האם מנשא לאופנוע צריך ??
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
תשובה מוסמכת אין לי, אבל נסיון עם מתקן כזה דווקא יש, אז הנה כמה הרהורים:
מאחר ומדובר בתצורה נדירה בארץ לא מן הנמנע שאין לזה התייחסות ספציפית בחוק, במילים אחרות אופנוע = אופניים.
מאחר והאופנוע מסתיר את האורות והמספר, אתה צריך להתקין כאלה על המנשא (בדיוק כמו באופניים).
האופנוע בולט מהצדדים יותר מאשר אופניים, אפילו עד 15-20 ס"מ, שזה כנראה גבולי מבחינת החוק.
ברמה הפונקציונלית המתקן הזה מאוד מגבלתי (לפחות אצלי): האופנוע לא מוחזק יציב במיוחד ובעצירת חרום יש בהחלט מצב שהכידון יפגע בשמשה האחורית וישבור אותה.
שורה תחתונה, עם כל הסרבול והמחיר שלה עגלה הרבה יותר רובוסטית וגם 'יותר' חוקית.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
למיטב ידיעתי, למטען אסור לבלוט מצדי הרכב אפילו ס"מ אחד. בחישוב רוחב הרכב נכלל גוף הרכב, לא כולל מראות תשקיף.
אחורה מותר לבלוט מטר, וצריך לשים משולש אזהרה. אם המטען מסתיר את האורות והמספר, צריך מתקן שכולל אותם.
בנוסף, אני לא בטוח שעומס אנכי של (משקל האופנוע שלך) על הרסיבר, יעשה משהו טוב לניהוג או לשלדה.
אני בחנתי בזמנו את הנושא וירדתי מזה.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
כעיקרון המתקנים האחוריים האלו כנראה לא חוקיים.
בנוסף לא בטוח שהתקן הגרירה בנוי לעומס עילי כזה.
לא בטוח שכל שוטר יעצור אותך על זה אבל אם החלטת בכ"ז ללכת על זה אז
1. תדאג לאורות ומספר חשופים (גם אם זה יחידה תלויה על האופנוע.
2. לא לחרוג מרוחב הרכב הנושא (המראות הן קן הרוחב)
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
למיטב ידיעתי, למטען אסור לבלוט מצדי הרכב אפילו ס"מ אחד. בחישוב רוחב הרכב נכלל גוף הרכב, לא כולל מראות תשקיף.
אחורה מותר לבלוט מטר, וצריך לשים משולש אזהרה. אם המטען מסתיר את האורות והמספר, צריך מתקן שכולל אותם.
בנוסף, אני לא בטוח שעומס אנכי של (משקל האופנוע שלך) על הרסיבר, יעשה משהו טוב לניהוג או לשלדה.
אני בחנתי בזמנו את הנושא וירדתי מזה.
בוזי - למיטב ידיעתי החריגה מותרת לפנים ולא לאחור.
מראת תשקיף למיטב ידיעתי זו המראה באמצע שלכאורה אסור שהמטען יסתיר אותה.
מראות הצד הן גבול הרוחב של הגורר/נושא
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ובינתיים באוסטרליה הרחוקה..קובץ מצורף 120301קובץ מצורף 120302
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
https://www.solo-trailers.co.il/bike-carrier
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
עריכה: לפחות בטאפאטוק הקישור לג׳יפולוג לא מגיע למקום הנכון... אם אתם רואים קישור לא רלוונטי, חפשו "מנשא אופנוע של נגררי סולו" בג׳יפולוג ...
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
https://www.solo-trailers.co.il/bike-carrier
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
אני עם רנגלר כיסוי ברזנט לכן לא ממש משנה לי אם הכידון יגע באין שמשה.
לגבי הרוחב, בדקתי הרוחב המרבי 193 סנטימטר, הרוחב המרבי של האופנוע 207.
כלומר יש 14 סמטימטר בליטה, 7 מכל צד. על גבול הלא חוקי.
מצד שני בנגררי סולו טענו שחוקי לחלוטין.
לגבי אורות ולוחית רשוי, ברור שאדאג לכל מה שצריך.
עגלה יותר נוחה, מכל הבחינות (חוץ מכספית).
הבעיה היא היכן להחנות אותה.
אני לא גר בבית צמוד קרקע עם אינסוף חניה.
אלא ברחוב ערוני צפוף שיש בו מלחמה על כל מקום חניה פנוי.
אם אחנה שם עגלה תוך שבוע שבועים אני מקבל דוח מהעריה.
לכן האפשרות הזו של מנשא כל כך קורצת לי.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
שים לב שהמתקן מאמאזון מותאם לרסיבר אמריקאי, כמו זה שצירפת.
אם אתה כבר קונה את שניהם, צרף לחבילה גם את וו הגרירה שמתאים לרסיבר הזה, כי בארץ יהיה קשה להשיג.
אם לא תוודא מראש אז כנראה תגלה שהתפוח האינצי לא מתאים לנגררים בארץ. לכן או שתמצא מראש וו נשלף לרסיבר אינצ'י עם תפוח מילימטרי, או שתבחר וו נשלף שאפשר להחליף לו את התפוח ותקנה בנפרד תפוח מילימטרי ... (בארץ עולה כ- 300 ש"ח)
בנוסף, חשוב לוודא שהתקנת הרסיבר מותאמת למשקל של המתקן + אופנוע, שיהיו כבדים משמעותית ממשקל של נגרר שבו הסרן סופג את רוב המשקל. אני מניח שלא תשמח לגלות שהמתקן כולו קרס לך באמצע נסיעה, או לחילופין שהתקנה בקצה קורות השלדה בלי יצירת חלוקת עומס מספקת גרמה לסדקים/שברים בשלדה.
אני לא אומר לא לעשות שימוש כזה, אלא שהתקנת רסיבר שמיועד לשימוש לא סטנדרטי עם משקלים חריגים ואולי גם שימוש בשטח - מצריכים התקנה מחושבת ומודעת.
בהצלחה :)
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
כמעט ודאי שמשקל הקומבינה עובר את העומס האנכי שהיצרן הגדיר לתפוח הגרירה. אני מכיר מספרי מקס' של 50-75 ק"ג.
זה עוד לפני שמדברים על המנוף שזה מפעיל. הרי האופנוע לא יושב באותו מרחק מהשלדה כמו תפוח.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
הנה התקנה:
http://www.rechev.net/50683/%D7%94%D...8%D7%A2%D7%9F-
לאמל"ק: אסור לבלוט לצדדים מגוף הרכב, מותר לבלוט מטר קדימה ואחורה.
מי שטוען שזה חוקי, שיוכיח.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ציטוט:
מחוץ לדפנות הצדדים ואינו גורם להרחבתם, ובאין דפנות לרכב — מחוץ לצדי הקרקעית המיועדת למטען, ובאין קרקעית — מחוץ לרוחב הכולל של הרכב;
אני מבין מזה: שאינו בולט מחוץ לרוחב הכולל של הרכב - וזה כולל מראות צד .
זה גם מה שסולו אמרו לי כשהתעניינתי לפני כמה שנים...
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
בפורומים של אופנועים השאלה הזו עולה כל כמה שבועות כמעט כמו דיוני חוקיות של נעילה או מה יותר טוב סופה סיקס טויוטה ולנד רובר.
יש תקנה, יש מציאות שבה המוצר הזה ודומיו לא בדיוק יושבים עם התקנה אחד לאחד. יש שיקול דעת של שוטר שעולה על כולם וכרגע לא שמעתי על מישהו שהורד מהכביש ואו ניגש למשפט כנגד כזו הנחיה.
על כל זה, יש את מה שחנן אמר - התאמת עומסים למתקן וכאן מדובר בנתונים שניתן לקבל מיצרן התקני הווים ולהסיק משם.
*לרכבים אמריקאים שמגיעים עם וו גרירה נשלף כבר מהחנות נראה שיש הסכמה גורפת ברחבי הרשת שלא מדובר בסיכון ושיש התאמה למתקן הזה.
התקנה מקומית - קטונתי.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אני מבין מזה: שאינו בולט מחוץ לרוחב הכולל של הרכב - וזה כולל מראות צד .
זה גם מה שסולו אמרו לי כשהתעניינתי לפני כמה שנים...
אתה מבין לא נכון:
https://www.abc-israel.it/lawlibrary...0%D7%95%D7%AA/
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
זה נראה כמו אותו הציטוט...
אם אני טועה בהבנת הנקרא, תוכל להציג ציטוט שמראה את זה ?
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
תקרא, תקרא.
מתוך הלינק האחרון:
תקנה 85(א)(1) לתקנות התעבורה קובעת, כי לא יוביל אדם מטען ברכב כאשר המטען חורג מחוץ לדפנות הצדדים וגורם להרחבתם. באין דפנות לרכב מחוץ לצידי הקרקעית המיועדת למטען ובאין קרקעית מחוץ לרוחב הכולל של הרכב.
ההגדרה של "רוחב כולל" של הרכב על-פי תקנה 1 לתקנות התעבורה הינה, רוחבו של הרכב כשהוא נמדד בין שני משטחים אנכיים מקבילים העוברים דרך הנקודות הקיצוניות של הרכב משני צדדיו, למעט מראת תשקיף ומכוון כיוון.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
מראת תשקיף זו לא מראת צד, נכון? האם מראת צד היא קצה הרכב?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
מכאן:https://www.nevo.co.il/law_html/Law0...11.htm#Seif732
אני מבין שמראת צד היא סוג של מראת תשקיף.
מהצבת ההגדרות בתוך התקנה, רוחב הרכב הוא רוחב הנקודה הרחבה ביותר בגוף. מראות ומאותתים לא נחשבים לרוחב הרכב.
אגב, יש תיקון חדש מעכשיו לתקנה 361 העוסקת במראות, ומעכשיו מותר להחליף את המראה הפנימית במצלמה ומסך, כל עוד המערכת הזו לא מקליטה (כלומר מצלמת דרך לא תופסת).
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
רנגלר מגיע עם אופציה של וו גרירה מהיצרן.
מתברר שהיצרן משתמש באותו התקן בדיוק כמו הקישור שצירפתי.
לקורה האחורית יש 4 חורים תואמים למתקן שדרכם מעבירים 4 ברגים.
יש אפילו צמה יעודית כבר מוכנה ברכב לנגרר.
אז ההתקנה הזו היא "כמו של היצרן"
האם זה אומר שבאמת אפשר להעמיס 110 קילו על המתקן הזה בלי בעיות??
לא יודע, ואכן זה מה שהכי מטריד אותי !
אני לא חושש שהמתקן יקרוס, אני כן חושש מסדקים בקורה.
אני לא אסע כמובן עם דבר כזה בשטח, אין סיכוי שזה ישרוד לאורך זמן.
אבל גם על הכביש יש חשש, מצד שני אני אסע עם זה מעט מאוד..
אשר לחוקיות, נראה שזה בתחום האפור, כמו הרבה דברים בגיפים.
כי מצד אחד זה אכן בולט 7 סנטימטר מכל צד של הגיפ.
מצד שני אלו רק הגלגלים לא כל האופנוע.
הרבה מאוד מנשאי אופנים נמצאים בדיוק במצב הזה, וחיים עם זה.
בקיצור, אני אחפש באופן יותר נמרץ מקום חניה לנגרר, אם לא אמצא אחשוב שוב.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ממליץ אכן לדבר ישירות עם עמיקם מנגררי סולו
שנים שהוא בונה את המתקנים הללו
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
ההגדרה של "רוחב כולל" של הרכב על-פי תקנה 1 לתקנות התעבורה הינה, רוחבו של הרכב כשהוא נמדד בין שני משטחים אנכיים מקבילים העוברים דרך הנקודות הקיצוניות של הרכב משני צדדיו, למעט מראת תשקיף ומכוון כיוון.
או, זה החלק שהיה חסר והוא צוטט ממקום אחר ...
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
לא, זה צוטט מאותו מקום. פשוט לא קראת עד הסוף...
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
לפני כמה חודשים הייתי אצל נגררי סולו קניתי אחד. מעולם לא הספקתי להשתמש לפני שמכרתי את האופנוע. אם תרצה.
הד
054
999
5617
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
רנגלר מגיע עם אופציה של וו גרירה מהיצרן.
מתברר שהיצרן משתמש באותו התקן בדיוק כמו הקישור שצירפתי.
האם זה אומר שבאמת אפשר להעמיס 110 קילו על המתקן הזה בלי בעיות??
מתקן גרירה סטנדרטי class 4/5 הוא נועד לגרור 5000 LB{לא משנה שבפועל גוררים איתו מעל ל 10k}
כלומר....הוא בנוי למשקל (עלייו) של 500lb
110 קילו אם זה המשקל הכולל של המתקן והעוף-נוע זה כלום. ואגב...אם תוריד את הגלגל הקידמי הוא לא יבלוט.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
תודה גו על המידע..
כיף לשמוע אותך שוב (-:
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tzagi
110 קילו אם זה המשקל הכולל של המתקן והעוף-נוע זה כלום. ואגב...אם תוריד את הגלגל הקידמי הוא לא יבלוט.
לדעתי המשקל הכולל מגיע בקלות ל- 130 ק"ג אם לא יותר, אפילו עם אופנוע אנדורו מקצועי קל יחסית. ואז השאלה כמה מהר אתה נוסע על הבמפים השכונתיים..
כנראה שאין בעיה הנדסית אמיתית אבל לי זה הרגיש גבולי מספיק כדי שאפסיק להשתמש במתקן הזה (יחד עם החשש מבלימת פתאום ובכלל תמרוני חירום).
אגב לגבי פירוק גלגל, אופנוע לא נהוג להעמיד על המזלג, ובטח ובטח לא להדק אותו בכח ולדלג במפים במצב הזה.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
האופנוע שוקל 93 קילו. אם נוסיף דלק זה יגיע ל 100.
המנשא עצמו שוקל כ 20 קילו.
כלומר 120 משקל כולל זה לגמרי הגיוני.
לגבי במפים, מובן מאליו שנוסעים לאט. שטח אין על מה לדבר.
לגבי פירוק גלגל, לא מתלהב מזה, גם מבזבז זמן וגם מקשה עוד יותר על ההעמסה והפריקה.
חשבתי על הטיה של הגלגל הקידמי הצידה. כל מה שאני צריך זה 14 סנטימטר פחות..
לגבי תמרוני חרום ובלימת חרום, אכן יש בעיה. מצד שני גם עם עגלה רתומה לך תעשה תמרון חירום.
הסיכון נראה לי די מאוזן במקרה הזה.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
120 קילו בקצה של מאריך באורך חצי מטר מקורת הרוחב אינו שקול ל-120 קילו מעל תפוח סטנדרטי. זה מנוף עצום עבור משקל כזה.
שוב, לא אומר לא לעשות, אלא רק לוודא שהשלדה תשא בעומס ואם יש ספק אז לחזק את השלדה, לפזר את העומס טוב יותר, או לוותר ...
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
לגבי תמרוני חרום ובלימת חרום, אכן יש בעיה. מצד שני גם עם עגלה רתומה לך תעשה תמרון חירום.
הסיכון נראה לי די מאוזן במקרה הזה.
מן הסתם זה תלוי במבנה של המנשא ואיך האופנוע מרותק אליו, גם בכיוון הנסיעה (הבלימה) וגם בניצב לכיוון התנועה - האופנוע מנסה 'לנסוע' הצידה במהלך פניות, ועם לא מעט מומנט.
הנסיון שלי הוא שאופן הריתום של האופנוע לעגלה והתכונות שלה עצמה מאפשרים תמרוני חירום (בלימה וחמיקה ממכשולים) הרבה יותר מהמנשא.
-
תגובה: מנשא לאופנוע שיושב על רסיבר פתוח של וו גרירה חוקי?
ראיתי על כביש 6 גימיני משייט על 90-100 עם אחד כזה על התחת.
אם הוא יכול כולם יכולים;)