-
התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
שלום לכולם, אחרי 3 שנים שהיה בבעלותי סמוראי אני רוצה להתקדם לג'יפ מתון יותר, יותר נוחות בכביש ובשטח גם אם בא על חשבון יכולות בשטח.
אני חייל בקבע צעיר הרכב יסע בעיקר בסופשים ק"מ בשנה פחות מהממוצע
תקציב 30 אלף ש"ח
מחפש רכב נוח, (כל מה שאין בסמו) מאוד חשוב חסכון יחסי בדלק ועלות אחזקה לרוב אסע בו עם בת זוג אך צריך שיהיה נוח גם למשפחה, בגאז' גדול,
אני לא מסתדר עם רכבים קצרים 3 דלתות אבל פאג'רו ארוך פחות בא בחשבון בגלל צריכת דלק.
את הרכב ככל הנראה אמכור בעוד שנה וחצי כשאשתחרר רצוי רכב עם שוק נורמאלי.
יסע בשבילים עד שטח עבירות בינונית פלוס.
כרגע אלו שני הרכבים שחשבתי שמתאימים אשמח לשמוע חוות דעת עליהם והאם יש רכב שלא חשבתי עליו שיכול לבוא בחשבון
תודה רבה מראש
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
אני אתן לך עוד אופציה. כואבת בעין אבל יתאים לדרישות שכתבת. אקטיון 2008. אני זוכר שבמבחן השטח שעשינו לו כשהיה חדש, היה סביר בהחלט. ובמקרה יש עכשיו אחד בלוח:
https://r.tapatalk.com/shareLink?url...9&share_type=t
אסף.
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
וואי וואי..
איך הוא בשטח? חלפים טיפולים?
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
אם פאג'רו ארוך לא בא בחשבון בגלל צריכת דלק, איך פתאום פאג'רו קצר בא בחשבון?
וגם - צריחת הדלק של הטרופר טובה קצת יותר מזו של הפאגרו והטרופר הקצר הוא המרוחח ביותר מכל הרכבים הקצרים של 3 דלתות. הבעיה באמת היא למצוא אחד שתוחזק טוב ובאהבה.
הכיוון שאסף העלה הוא בהחלט מעניין - ללכת על רכב שהוא פחות נפוץ ומבוקש ויאפשר לך קפיצה גדולה יותר מבחינת הגיל, אבל אם אתה קונה רכב רק לתקופה קצרה כפי שכתבת, תביא בחשבון שיהיה גם קשה יותר למכור אותו.
בדרך כלל כל שרשור שהכותרת שלו היא "רכב א' או רכב ב'" מגיע לדיונים לגבי רכב ג' או ד' ונגמר בקנייה של רכב ה'... בדרך אתה אולי מאבד חלק מהקוראים שלא יודעים שכדאי להיכנס ואולי יש להם משהו לתרום...
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
מקבל, האם יש אפשרות לערוך את הכותרת?
לגבי צריכת הדלק של פג'רו, הידע שלי מתבסס אך ורק על פי מה שכתוב ברשת, כנראה אני לא בכיוון אשמח להסבר..
טרופר קצת מפחיד אותי
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
אתה מדבר על פאגרו Q או על קינג? הייתי תחת הרושם שאתה מדבר על Q.
עריכת הודעה מתאפשרת עד 20 דקות מכתיבתה, לאחר מכן לא ניתן לערוך.
מכיון שזהו שרשור של התלבטות בבחירת הרכב המתאים לצרכיך - נסה לענות על כל השאלות המופיעות בהודעה הדביקה בראש פורום זה, סיפקת תשובות לחלק גדול מהשאלות אבל כדאי לקבל עוד מידע, אולי זה יעזור להציע לך משהו מתאים.
דרך אגב - אם רוב הזמן מדובר בשני נוסעים אבל לעיתים תרצה שיסעו בו 5 נוסעים, אז הדרישה שלך היא לרכב ל-5 נוסעים (כלומר לא רלוונטי שרוב הזמן נוסעים בו שניים). זה למשל פוסל את הגימני שהוא רכב חסכוני וזול להחזקה (יחסית) וגם אם אינו נח בכביש כמו SUV מרווח, עדיין כנראה יהיה נח ומודרני יותר מסמוראי.
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
את האמת שקראתי את הדביק וניסיתי לענות על הכל, כמובן שג'ימני היה האופציה הראשונה בשדרוג הסמו אבל נמאס לי מהצפיפות (אני אדם די גדול) החוסר בבגאג' קיפול המושבים כל נסיעה חוסר הנוחות בכביש והפחד המוגזם שלי משיפועי צד. האופציה לא נפסלה לחלוטין וראיתי שהשוק ירד משמעותית לאחרונה ואכן קל למצוא vvt בתקציב שלי. אני בוחן אופציות נוספות, ג'ימני היא הברירת מחדל בגלל שאר הקריטריונים.
- - - Updated - - -
לגבי הפג'רט, ראיתי לאחרונה המון קינגים 2001-2004 בתקציב שלי אפילו עם 250 קמ (הרוב מעל 350) אשמח לדעת איך צריכת הדלק שלו ואיך של הארוך,
ועוד לגבי ג'ימני, אני חושב שאעדיף ויטרה קצרה על פני ג'ימני
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
מעניין שבחרת דווקא את 2 הרכבים האלו. הם כמעט באותו אורך חיצוני :) (הויטארה קצרה יותר בכמה ס"מ...)
ראשית גילוי נאות: אני משוחד, אוהב את הויטארה הארוכה וזה ידוע לכל מכיריי הקרובים והוירטואליים...
הויטארה תהייה זולה יותר לאחזקה באופן ניכר - הן בצריכת הדלק והן במוסך.
מבחינת נוחות - זה עניין אישי.
מבחינת כוח אין מה להשוות, הפאג'רו לוקח בגדול, אבל גם בויטארה תרגיש שיפור לעומת הסמוראי ...
אם אתה לא מכיר מקרוב את הויטארה הארוכה, מוזמן לסיבוב התרשמות :)
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
תודה. רבה נדב, אשמח אם תשלח לי הודעה פרטית, לא הצלחתי לשלוח לך, אשמח לקצת מידע מיודעי דבר עלות אחזקה וצריכת דלק של הפג'רו. בנוסף אני רואה שכל הויטרות הארוכות הן מעל 200 קמ רציתי לדעת כמה המנוע שלהן מחזיק?
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
צריכת הדלק של ויטארה ארוכה (בארץ כולן מוזרקות רב נקודתית עם 16 שסתומים) היא בין 10-12 קמ לליטר, תלוי בהגבהה, גודל וסוג הצמיגים, וקיום גגון.
מנוע הויטארה מחזיק בד"כ 250-300 אלף קילומטרים אם לא קורית לו טראומה לפני כן (למשל: התחממות עקב נזילת מים שלא התגלתה בזמן).
החלפת מנוע או אוברול עולים בין 4-7 אלפי שקלים. לצורך העניין, לי יש מנוע שאני מוכר, אחרי אוברול מלא, וכולל הרכבה על הרכב ע"י מוסך מוכר בקהילת הסוזוקים ואחריות שלו על המנוע והעבודה, ב- 6,500 ש"ח.
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
תקציב של 30 מחייב אותך לבחור את הרכב בפינצטה בלי שום קשר למותג או דגם.
אני עשיתי מעבר דומה לשלך, מסמוראי גדלנו לגראנד ויטרה והיום בפאגרו Q ארוך אוט׳.
הרכב שלי נוסע מעט, בעיקר בעיר ביום יום ולטיולים.
צריחת הדלק היא 1:6.5 (הקצרים מדווחים על אותם מספרים, הידניים מדווחים על 1:7-8) בעוד שבגראנד ויטרה היא הייתה 1:7.
התחזיות של נדב נראות לי קצת אופטימיות ומשיחות בעבר עם בעלי ויטרות ארוכות צריחת הדלק שלהן נעה בין 1:9 לרכב סטנדרט עד 1:7 לרכב משופר.
מניסיון בעבר על עלויות תחזוקה שוטפות הפאגרו יקר לאחזקה בערך ב-10% אבל אם תיפול על מכלול גדול כמו מנוע יש סיכוי טוב שהוא יעלה כמעט כפול (ושוב, המספרים של נדב נראים לי אופטימיים, מנוע לויטרה יעלה סביב 7-8 ולפאגרו Q 12-15).
מבחינת נוחות ויכולת שטח אין מה להשוות במצב הסטנדרטי, ה-Q מגיע על 31, חסון יותר ועם נעילה אחורית נשלטת בעוד שהויטרה עם צמיגים קטנים וללא נעילה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
צחי, אני עושה 1:10 עם רכב משופר (אבל ידני), מספרים אמיתיים בתחנה. ואתה מכיר את הרגל שלי בשטח...
לגבי מחיר המנוע, כתבתי את המחיר שבו אני מוכר, כבר הרבה זמן, וטוענים כנגדי שהוא יקר.
(5000 למנוע ועוד 1500 להתקנה אצל סלמן כדי לשמור על האחריות שלו), אז נראה לי שאפשר לומר שזה הרף הגבוה ...
מה שכן, מסכים לגמרי עם משפט הפתיחה שלך, יש הרבה נבלות סרוחות מכל הסוגים והיצרנים...
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
כמו שכתבתי לנדב אחר ואל תעלב אבל בעלי רכבי שטח נוטים ליפות את תמונת אחזקת הרכב כחלק מהשקר לעצמנו שזה לא כזה יקר להחזיק את הנבחות הסרוחות שלנו.
ואכן הרכב שלך ידני וכמעט כל הויטרות הארוכות הן אוט׳ וכנראה שזה עושה הבדל.
המחירים שאני כתבתי למנועים כוללים עבודה במוסך להחלפה כך שנראה לי שאנחנו באותו כיוון בטח אם הולכים למוסך נורמלי ולא למוסך מדרכה
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
צריכת הדלק של אקטיון היא כ6 ק"מ לליטר במקרה הטוב
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
כמו שכתבתי לנדב אחר ואל תעלב אבל בעלי רכבי שטח נוטים ליפות את תמונת אחזקת הרכב כחלק מהשקר לעצמנו שזה לא כזה יקר להחזיק את הנבחות הסרוחות שלנו.
לא נעלב, רק זוכר ומזכיר שגם אתה בעל רכב שטח, וכך גם שאר בעלי הפאג׳רו ☺
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
אני לא מיפה. אני יודע שיקר להחזיק את הרכב שלי.
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
מחזק את צחי ועוד בתור בעל ויטרה ארוכה משופרת, רק אוטומטית. לשעבר.
פרט "שולי" שלא שמתי לב אם צוין פה - רכבים בני עשרים מצריכים שני טסטים. וזו הוצאה ותהליך בפני עצמו וגם במכירה יהיה יותר מאתגר למכור אותם אם אין בהם משהו מיוחד. אי לכך, ממליץ לבדוק רכבים כמה שיותר צעירים, גם אם לא משופרים כלל.
רכב שלא נאמר פה אבל ראיתי בשרשורים אחרים וגם מכיר אישית - טראנו.
הם נמכרים בזול, הם עושים עבודה טובה מאד והם סחירים.
אופציה אחרונה לגמישים מחשבתית - טנדר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
רק כדי לתת עוד נופח למשוואה,
חצי שנה עם ויטרה אוטומטית (10,000 ק"מ)
צריחת דלק בנסיעה בינעירונית לילית במהירות חוקית 90~100 ובלי לחיצות מיותרות על הדוושה,
המקסימום שהצלחתי להוציא מהרכב 1/6.
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
דני, אתה רוכב על גראנד ויטרהXL7 עם מנוע V6 לא רלוונטי לשרשור הזה שבו מדובר על ויטרה 1.6
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
דני, אתה רוכב על גראנד ויטרהXL7 עם מנוע V6 לא רלוונטי לשרשור הזה שבו מדובר על ויטרה 1.6
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה סתם קטנוני..
מזה עוד 1100 סמ"ק בין חברים?.. :)
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
אעשה סדר, אני מדבר על קינג מודל 2001-2003 פחות או יותר ולא על Q כמו כן מדבר על ויטרה ארוכה 2 ליטר לא 1.6
godsfather (מתנצל אני לא יודע את שמך) עזרת לי גם ברכישת הסמוראי, כל מילה שאמרת נלקחה בחשבון, (שני טסטים, טרנו וטנדר) על הטראנו שקלתי לציין עוד בתחילת השרשור שראיתי שיש כמה קצרים אפילו בנזין זולים לאחרונה אבל אני פשוט לא מתחבר לרכב הזה בעיקר למראה שלו, שני טסטים זה אכן משתנה חזק במשוואה ולגבי טנדר- כמו שאני רואה אתזה האופציות הן ווינר (ראיתי כמה סביבות מודל 2003 ) סופר מגנום או להוסיף עוד 5 ולמצוא היילקס אני לא מספיק מבין בתחום הטנדרים בהיבט תחזוקה וצריכת דלק אבל זו גם אופציה. אני חושב שארד מהסאניאנג למרות שזה כיוון מעניין - אני מפחד שלא אצליח למכור כשאשתחרר
האם כל הדרכים מובילות לג'ימני?
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
מנוע 2 ליטר זו לא ויטארה אלא גראנד ויטארה. זה מביא אותך למספרים שצחי רשם.
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רביד4773
אעשה סדר, אני מדבר על קינג מודל 2001-2003 פחות או יותר ולא על Q כמו כן מדבר על ויטרה ארוכה 2 ליטר לא
אפ כך ההמלצה דלי היא לך תעשה שיעורי בית מחדש.
גראנד ויטרה דור ראשון (98-02 בארץ) היא רכב מחורבן מניסיון עבר של להחזיק אחת.
מנוע וגיר לא רעים ו... זהו!!!
מערכת מתלים עם פונציאל מעולה אבל בתקנות החדשות שקשורות להגבהה אי אפשר לנצלם בצורה חוקית.
סרן קידמי עם האוזינג אלומיניום םריך ורגיש.
מערכת שילוב הנעה קדמית לא אמינה שיכולה לגרור לתגובת שרשרת שנגמרת לרוב בשבירת ההאוזינג.
LOW ארוך מדי
מערכת היגוי רגישה ועדינה
וגולת הכותרת היא מידת צמיגים מחורבנת.
הכל פתיר אבל אחרי שתשקיע לא מעט כסף תגיע ליכולות של SUV סטנדרטי +\- אס למה?
מעבר לכך צפה בבנזין לצריכת דלק של 1:7-7.5 אז גם חסכונית היא לא
תא המטען קטן ותא הנוסעים מאחור צפוף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
טעות שלי... כשכתבתי ויטרה זה היה כקיצור לגראנד ויטרה.. אני לא רוצה להתקרב לויטרה מזכיר לי יותר מידי את הסמו, רוצה משהו קצת יותר חדש ומפנק
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
אם כבר גראנד ויטרה לך על ה-XL7. צריכת הדלק דומה וגם היכולות ללא שיפורים. לפחות תהנה מסרן עם האוזינג ברזל, מנוע שש צילנדרים ומרחב פנימי טוב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
מה לגבי טראקן?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
קיבלתי את זה באחת הקבוצות, לא מכיר את בעל הרכב - רק יודע שהרכב לא מעט זמן אצלו:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0110e309c3.png
גרנד ויטרה שנת 99 טסט עד 02/19
תוספות:הגבהה של דובינסון ברישיון .סרן ברזל.משולשים של קלמיני.צמיגי שטח מלא של bf חדשים.מיגון תחתון מלא כולל מיגון סף תחתון.נעילה אחורית לוקרייט .לוקרים ידניים.הרכב מטופל ברמה גבוהה ביותר אצל טל צופי(מוסך המהיר)הרכב אחרי צבע כללי כולל הורדת כל הפלסטיקה על הפח .ק"מ 215000 מחיר 35000 גמיש קצת .לרציניים בלבד.
הטלפון שלו 054-435475
בסוף 2
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
דיברתי עם הבן אדם, אני מחפש בידיוק אחת כזו רק שעברה טיפה פחות שטח וטיפה פחות ק"מ,
לגבי טראקן לא פוסל, לא מספיק מכיר ולכן פיניתי לעזרתכם, באופן כללי אני מתחבר יותר ליפניות ולסוזוקי בפרט (רכבים פחות מאסיביים, אחזקה זולה וקלה, אמינות) איך הטרקאן? לאיזה מודל לכוון? צריכת דלק? אחזקה?
דרך אגב מכיר את הבעיה בסרן קדמי, אצל רובן הוא הוחלף..
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הכוכב הכחול
רק כדי לתת עוד נופח למשוואה,
חצי שנה עם ויטרה אוטומטית (10,000 ק"מ)
צריחת דלק בנסיעה בינעירונית לילית במהירות חוקית 90~100 ובלי לחיצות מיותרות על הדוושה,
המקסימום שהצלחתי להוציא מהרכב 1/6.
אני מבין שאתה עם xl7? היה לנו כזה 3 שנים. מוגבה, ממוגן, צמיגים 50/50 והיה עושה 1:9 על בנזין ו1:7.5-8 על גז.
אם אתה עושה 1:6 נראה לי שזה שווה בדיקה
-
תגובה: התלבטות בין ויטרה ארוך/פג'רו קצר
אני לא בטוח שיש נעילות לרכב הזה..
ובלעדיהן הוא נחות בשטח מכל השאר שעלו פה..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk