לא חייב על הקסקס ... אבל בסביבה ..
אשמח אם זה יכול להתחיל באזור בית ציידה אם עדיין אפשר לנסוע שם במים זה בכלל ליגה
ומשם לעלות למזרח.
תודה
קובץ מצורף 120524
Printable View
לא חייב על הקסקס ... אבל בסביבה ..
אשמח אם זה יכול להתחיל באזור בית ציידה אם עדיין אפשר לנסוע שם במים זה בכלל ליגה
ומשם לעלות למזרח.
תודה
קובץ מצורף 120524
אני זוכר שיש מסלול נחמד של יואב קווה לבקעת בית ציידה.
אחר כך, קבל מסלול טוב לכיוון הרמה:
תטפס מצומת מעלה גמלא לכיוון בית הכנסת בכנף.
אחר כך תרד דרך עין כנף (אחרי ה"שיפוץ" שהמקום עבר, הוא יותר מעוצב ומסודר אבל כבר אין בריכה כמו פעם, רק שלוליות דלוחות. מתאים לעצירה לארוחת בוקר אבל לא יותר מזה) לכיוון חציית ערוץ נחל כנף, ותתחיל טיפוס בעליה מבולדרת (יש מעבר אחד קשה יותר, צריך להשגיח על המפתנים שלא יימעכו) ושוב ירידה לגשרון הסורי על נחל סמך.
משם אפשר לטפס לאום אל קנטיר.
יש במסלול הזה קטעים מאתגרים פה ושם ויש מצב שתצטרך לסדר קצת אבנים וכו' ותזדקק להכוונה מבחוץ.
מומלץ לצרף מישהו ברכב שטח אמיתי שילווה אותך ויתן משיכה אם צריך, אבל בגדול זה לא נורא קשה.
אם יש לך קצת יותר אומץ תוכל להמשיך מהגשרון הסורי דרומה, לרדת לכיוון גבי סמך והחוצה לכביש. תתמודד עם ירידות בשיפועים תלולים, הצלבות, אבנים, נוף מדהים, פינות חמד מוצלות, מכל טוב.
מסלול לא קל לדאסטר אבל בהחלט אפשרי.
תודה !
ואם נשאר כוח וזמן, תעלה בכביש למצפה אופיר.
משם אפשר לרדת לבני יהודה הישנה ולכביש 92 למרגלות הפסל של חאפז-אל-אסד שדג דגים בכנרת.
התחלתי בשבת האחרונה בדיוק את המסלול המדובר (מעלה גמלא-מזרעת כנף-עין כנף-הגשר הסורי-נחל סמך) עם הדאסטר (ממוגן ומוגבה) וחבר עם רקסטון (ממוגן בלבד) ובעליה המבולדרת (כמו שדרור הגדיר אותה :)) עשינו אחורה-פנה בערך באמצע שלה.
סידור הסלעים על השביל היה מאתגר מדי לטעמי והסיכון לפגיעה רצינית בגחון היה גבוה מדי לטעמי.
אפשר לעקוף את הקטע הזה ע"י נסיעה מעין כנף לאום אל קנטיר דרך הכבישים מסביב ומשם לרדת לגשר הסורי.
את העליה לבית הכנסת של מזרעת כנף עשינו בלי בעיות מיוחדות ושם הייתי ממליץ על עצירת קפה ואולי אוכל מול הנוף בצל.
קח בחשבון שבאזור הזה יש כרגע כמויות היסטריות של צרעות - בעיקר ליד מקורות מים ואתרי טיול בהם יש שאריות אוכל. מאוד לא נעים לשבת לאכול במקומות האלו.
אם אתה מתעקש לעלות בעליה הבעייתית, ממליץ לקחת איתך פטיש 5 קילו לפינוי סלעים מחודדים... :)
אז איך נאתגר את הנעילה ??
Sent from my iPhone using Tapatalk
העניין הוא שהבעייתיות שם היא פחות של אחיזה וסבסוב גלגלים, אלא יותר של הילוך כוח איטי ושל מרווח גחון בשל סידור סלעים בעייתי לרוחב ולאורך השביל בצורה שלא מאפשרת מעבר חלק ללא חיכוך כלשהו של הגחון. אין שם גם מדרגות בעייתיות במיוחד
אתה תראה שם הרבה סלעים מבריקים ממריחות אלומיניום... :)
מה בדיוק קורה פה ?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...81a8c3de78.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
עם קצת סבלנות ומכוון טוב (הג'וניור שלי) העליתי שם צ'רוקי טריילהוק KL סטנדרטי, חדש, שהוא אוטו נמוך, על צמיגי כביש. ללא נגיעות בגחון ובמפתנים. שום כלום.
נכון שהוא אוטומטי ויש לו נעילה אחורית והילוך כוח, אבל גם דאסטר עם נעילה אחורית לא פראייר. קצת סידור של האבנים והקטע הזה מאחוריך.
תנסה את הלינק למטה - תפתח אותו באפליקציית Off-Road - זה המסלול המתוכנן - האפליקציה לא אפשרה לי להגיע עד לכביש בסימון מסלול (כנראה שיש בשכבת השבילים נתק כלשהו באזור המפגש עם נחל סמך).
זה הקישור למסלול המתוכנן: http://off-road.io/track/6184908403769344
כי עדיף שופל.
אסף.
יש כאלה עם הרשאה למחוק,...
ןלהערה של אסף אז אפשר גם להביא מיקסר לחלק העליה, לשפוך בטון, יעשה את הדרך יותר חלקה ונעימה מסתם לשבור את האבנים עם פטיש 5.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
אתה באמת לא מבין מה בעיה בלשבור אבנים עם פטיש 5 בדרך בכדי שלכבודו יהיה נח יותר לסוע על אותה דרך?
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
קרוב לוודאי שאת הדרך הזו כמו דרכים רבות אחרות פרצו עם כלי צמ״ה ובגלל מזג האוויר והנסיעה בהם הסלעים נחשפו עד כדי הפרעה מהותית לעבירות.
צר לי אבל אני לא מוצא פסול בשיפוץ עם פטישים למעט אולי שבגולן הסלע קשה מהפטיש כנראה...
גם הרשות עצמה מביאה כלים הנדסיים לסדר מעברים ודרכים אפילו בשמורות.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אני חושב אחרת.
מעבר לשטח שהוא שלך - הבית / החצר/ המשק שלך., אתה אורח בשאר השטחים ולכן ראוי להתנהג כאורח. אני בטוח בועז שלא תקבל את זה בהבנה אם אני אבוא אליך לחצר ואשבור אבנים לפי צרכי והבנתי.
ולהוגה הרעיון, אני תושב האזור כבר 45 שנה, וב15 השנים האחרונות פוקד את העליה המדוברת, ברגל באופניים ועם רכבים מנועיים שונים, מי אתה שתפגע בדרך הזו ובכך גם בהנאה של משתמשים אחרים בדרך שאוהבים אותה כמו שהיא.
אם אתה צריך לשבור את דרכך מעלה אתה לא בשביל הנכון עבורך, יש מספיק שבלים באזור שתוכל לעבור בם ושלא יצריכו עבודת סיתות
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
באופן אישי אני עצלן מדי בשביל אפילו להזיז אבנים אבל ברמה העקרונית הדרך הזו אינה ביתו של אף אדם.
היא פשוט דרך שתפקידה לאפשר מעבר של אנשים.
באופן טבעי דרכים משתבשות ומדי פעם דורשות שיפוץ.
אם לא עושה זאת הגורם האחראי לתחזוקת הדרך לא יהיה נורא אם יעשה זאת אדם כלשהו.
אין פה פגיעה בערכי טבע או משהו פסול. לדעתי לפחות.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
נכון. הרשות נעזרת בכלים הנדסיים.
אבל אף אחד מאיתנו הוא לא הרשות. כלומר לא בעל הבית.
המחמירים יאמרו שהאבנים הן ערכי טבע.
המקלים יאמרו שסתם לא מנומס לשבור אבנים שלא שלך.
אני אומר שמי שלא רוצה להירטב שלא ייכנס למים... או מי שלא סובל חום שלא יתקרב לאש או כל וריאציה אחרת.
במילים אחרות - אנחנו באים לטייל בשטח כפי שהוא. לא להתאים את השטח לטיולים שלנו. עניין של גישה, של נקודת מבט.
אסף.
ו- "עבודות מע"צ" שאנחנו עושים ?
והחפירות שעשינו לפני כן ?
איפה עובר הגבול ?
מי קובע איפה עובר הגבול ?
יאללה, תמשיכו להתווכח, עדכנו אותי כשהשרשור יגיע לאלף הודעות...
"הם" - ??
אסף.
אני גם רוצה להגיב כתושב המקום לא הרבה פחות זמן מהבחור הקודם מהרמה -
בתקופה הזאת הרבה אנשים מגיעים לרמה ואחרי שהם עוזבים שום דבר לא נראה אותו דבר -
מתחיל בזבל. המון המון זבל במקומות שאין רשות שמפנה (ובינינו גם במקומות שיש עדיין מלוכלך),
חיות שאוכלות את הזבל ולא שורדות אחרי כן
אנשים שעושים בשטח כבשלהם - חותכים גדרות, פותחים גדרות ולא טורחים לסגור, נוסעים בכל מקום בין אם יש שביל או לא,
וכן גם זורעים נזק בשבילים עצמם.
לי אישית כבר היו מקרים של גנבות מהחצר הפרטית שלי בתקופות האלה.
ועוד ועוד ניסים (ברוך השם) ונפלאות
אז תעשו טובה - תסדרו קצת את האבנים, תעברו ושלום על ישראל. אל תביאו פטישים, איזמלים, פטישים הידראוליים והשד יודע מה עוד.
תשאירו באותה צורה שמצאתם את השטח. אנשים גרים פה.
עריכה - כמובן שאני לא מדבר באופן אישי על איש מהנוכחים. לפי ההתרשמות שלי רוב הגרים הפורום הזה הם גיפאים ובני אדם.
עופר
וואו,
מהערה מבודחת על לקחת פטיש 5 קילו הפכתי לאורח (לא מכובד) בארצי, נציג הזבלנים, הורגי החיות, פורצי הגדרות, פורצי שבילים חדשים, משמידי השבילים הקיימים והגנבים.
יש לי תחושה קלה של אובדן פרופורציות...
לא התכוונתי שהשרשור יגלוש עד כדי כך מכוונתו המקורית של גיא שביקש ייעוץ לגבי טיול באזור.
כדי להחזיר את הדיון לפסים המקוריים, אני מציע שתושבי האזור יסייעו בעניין, מהיכרותם הטובה עם השטח, ויציעו מסלולים יפים ומהנים
תרגיעו.
מה הבעיה בעבודות מע"צ?
בהזזת כמה אבנים כדי לאפשר מעבר של רכב שקצת יותר נמוך?
האם השביל הוא נחלתם הבלעדית של רכבי שטח קשוחים וגבוהים כמו סופות והיילקסים? ואם אני מטייל דווקא בדאסטר?
למה זה לגיטימי להזיז אבנים בשבילים אחרים, נגיד במדרגת הנקרות או המרזבה, ולא לגיטימי בציר שעולה מנחל כנף?
כי אתם מתגוררים בכנף או ביישוב אחר באיזור ולא באיזור של נקרות/מרזבה?....
פגיעה בטבע זה לרדת מהשביל ולפתוח קוליסים
פגיעה בטבע זה להשליך טינופת
פגיעה בטבע זה להרעיש בלילות עם מכונות קריוקי ובומ-בוקסים.
אפשר להזיז אבנים ולשפר מעבר במכשול. זה לא פוגע בטבע.
הזזת אבן זה לא לשפוך בטון ולהפוך את הציר ל"אוטוסטראדה".
כי חס וחלילה אם יוזזו כמה אבנים, הציר כבר לא יהיה אקסקלוסיבי רק להיילקס מוגבה או לסופה על 33. פתאום יעברו שם גם פורסטר ודאסטר, ויהיו פקקי תנועה, ויתחילו להשליך שם אשפה ולגנוב לכם מהחצרות....
מהזזת אבן תמימה ועד להאשים גולשים כאן בהשחתת הטבע, בהשלכת טינופת, בגניבות (?!.....) עוד ארוכה הדרך.
ועל כל אחד שלא רוצה שהמטיילים יגיעו לאיזור שלו, יש עשרה שמתפרנסים מהמטיילים האלה - צימרים, תחנות דלק, חנויות נוחות, מסעדות, אפילו מחלצים.
בינתים מי שהשחית וקילקל והרס לתמיד, אלה לא המטיילים אלא המקומיים - ש"שיפצו" את עין כנף והפכו אותו מפינת חמד קסומה שבכל טיול קיצי לוהט באיזור פינטזנו להגיע אליה ולהתרענן קצת בבריכה, למשהו "מעוצב" ולא מזמין עם שלוליות ל"שכשוך" מלאות מי אפסיים מצחינים בעומק 20 ס"מ, מלאים ג'יפה וירוקת וצרעות מתות. העיקר שאף אחד לא יטבע. באמת תודה רבה. המקומי שחתום על המחדל הזה הצליח לגרום לי לא לרצות לעבור בעין כנף ובטח לא לעצור שם.
אז תרגיעו. ותספרו עד שלוש לפני שאתם מרססים באוטומט מהמותן ומטנפים אווירה.