שלום לכולם!
חדש פה בפורום ואשמח לקבל חוו״ד טלפונית לפני רכישת ZJ.
יש פה מישהו עם ניסיון עשיר שיכול לעזור בשיחה קצרה?
תודה מראש ושבת שלום
Printable View
שלום לכולם!
חדש פה בפורום ואשמח לקבל חוו״ד טלפונית לפני רכישת ZJ.
יש פה מישהו עם ניסיון עשיר שיכול לעזור בשיחה קצרה?
תודה מראש ושבת שלום
המורה של הפורום הוא שיתוף ידע.
שאל כאן ותקבל עזרה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אהלן בועז,
תודה על התגובה הזריזה.
בגדול מדובר על 96 v8 שעומד למכירה וההתלבטות שלי היא
לגבי המחיר מול התמורה.
יד 2 עם 240 אלף ק״מ, אלקטרוניקה הכל תקין, וללא שיפורים בכלל.
רציתי לדעת האם במחיר של 30,000 שווה לקנות כלי כזה?
מאחר וארצה ליישר קו, להוסיף גפ״ם ולשפר לרמת בינוני פלוס לא יותר, אני לא יודע
אם המחיר שווה לרכב במצב המקורי..
הבעלים מדווח על נזילת שמן שלא טופלה מפאת מחיר, אבל שהוא מקפיד למלא ושיש היסטוריית
טיפולים מהיום הראשון כי הוא טופל באותו מוסך.
אשמח לקבל פידבק
תודה
המידע שלך מאוד כללי וקשה לענות לך.
תנאי הכניסה לקנות רכב כזה הוא המצב שהוא נמצא בו.
אין תקלות מהותיות, החשמל שמור ובלי בעיות.
בשביל להיכנס לשטח תצטרך לבצע הגבהה שזה עוד כמה אלפים יפים.
גפמ עוד כ 8000 שח.
צמיגי שטח וכו זה עוד כ 2500 שח.
תסכם את הכול ותשווה לאלטרנטיבות ותשקלל אם שווה בעיניך.
מבחינת רכב שטח הוא רכב מדהים ועלות החלקים והזמינות שלהם מאוד נוחים.
גם כמות הידע על תקלות היא עצומה.
הוא לא מרווח בפנים כמו שאפשר לצפות ממימדיו החיצוניות.
מהיכן אתה ומהיכן המועמד?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אחלה רכב, אבל לטעמי כבר ישן מדי, בכדי להנות ממנו אתה צריך כמובן לשפר, להגביה ולהגדיל צמיגים, לא פשוט עם רכב שאמור להכנס פעמיים בשנה לטסט, מעבר לגיל ישנם מחלות כרוניות שקשורות בעיקר במערכת הקירור וחום מנוע, למצוא מועמד ראוי קצת קשה אבל אפשרי, zj ראוי יש למגיב לפני, בועז אברהמי.. אם תשכנע אותו למכור לך אז לך על זה, אחרת הייתי מוסיף טיפה לתקציב ועולה ל wj ואולי מותח קצת יותר לכיוון wk..
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
שללתי כבר את האלטרנטיבות - או נבלות או מוגזמות.
הבנתי שאני מעדיף להתחיל מפלטפורמה בסיסית, לקחתי בחשבון את עלות היישור קו, אבל מאחר ואני חדש בתחום,
רציתי לוודא שהסכום שמבקשים הוא הגיוני.
ולשאלתך, אני והמועמד מגוש דן.
הסכום הזה הוא סכום ביניים ביחס לתוצאה אליה אתה רוצה להביא את האוטו.
תזדקק לדעתי לפחות לעוד 20.
עכשיו איך הסכום הזה נראה בעיניך?
הדגם היותר חדיש כבר מתחילים להיכנס בעוד כמה חודשים לשני טסטים.
בשורה התחתונה אין לרוב ארוחות חינם.
מי שמחזיק אוטו טוב השקיע בו הרבה כסף בחלקים מוסכים ועבודה עצמית.
הרבה מעבר למה שיקבל עליו וכנראה שבגלל זה הוא לא יסכים בקלות לשחרר בסכום מפוקפק אלא אם הוא בלחץ לשדרג וכבר נכנס להתחיבות.
תזכור שהגבינה היחידה שחינם היא זו שבמלכודת
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
30,000 לZJ לא משופר במצב טוב זה מחיר הגיוני.
נמרוד - זה גם מה שאני חשבתי אבל רק אחרי שבאמת אבין מה זה מצב טוב :)
בועז - התקציב הוא 50 אלף לרכב שגם צריך לשרת אותי ביום יום ולא רק כרכב טיולים. נסועה צפויה באיזור 12 - 13 אלף בשנה (לא כולל טיולים), ומכאן הרצון לגפ"ם. אבל עכשיו שאני חושב על זה, צריך גם להוציא את הגלגל החוצה נכון? בקיצור, לא משלה את עצמי שבזה זה ייגמר כי עם האוכל...
גרנד - תודה אבל אלה מחוץ לתקציב או לפחות לא מצאתי כאלה שייתכנסו אליו. ואגב, שאלתי את הבעלים ולא דווחתי על בעיות קירור או חום מנוע. או שאתה מתכוון לבעיות שיתחילו לצוץ בכניסה לשטח בימים חמים..
שאלות נוספות לכולם -
1. מאחר ומדובר ברכב לא משופר שעובר טסט פעמיים בשנה, כמה מורכב ביצוע שינויים ברישיון הרכב עבור כל שיפור?
2. קראתי כאן בפורום שעם ספייסרים אפשר להגיע לאיזור ה- 2 אינץ ולמרות שלא מדובר בקיט "עצבני", עדיין אפשר לעשות מסלולים מכובדים - האם זה נכון? ואם כן, במה זה כרוך?
3. המועמד מטופל במוסך הקניון בבני ברק - ידוע לכם משהו עליו לטוב או לרע?
שמח להיות פה ולקבל עזרה כזאת. זה לא מובן מאליו - תודה לכולכם!
רכב שטח מזדקן עם שני טסטים בשנה זה סרט רע גם אם הכל חוקי וברשיון.
שאני אומר סרט רע- ימי חופש+כסף+כאב ראש.
האמריקאים גם לא מזדקנים יפה.
פלסטיקה לא איכותית שמתחילה לקרקש.
מיכאניקה שמתעייפת ודורשת תיקונים.
אבל-
זה רכב מהנה מאוד.
לא יקר לטיפול ואחזקה.
אין סוף שיפורים וידע וחלפים.
אני לא יודע למה zj ולא wj שהגיע אחריו.
תחשוב על זה טוב כשאתה מדבר על רכב יומיומי שנוסע הרבה.
גם אם זה למתוח את התקציב או לדחות את השיפורים.
יישור קו הוא בעיקר הפן המיכאני.
לאחריו באים השיפורים שזה תמיד יקר ולא נגמר.
לכן ה 20 שאמרו לך נשמעים ריאלים בהנחה שאתה לא קונה נבלה.
אני מבין את השאיפה לקנות אוטו בתול ולשפר לבד.
זה המסלול הנכון והיקר. כך גם אני עשיתי תמיד.
אבל חשוב לקנות רכב טוב ושמור ובעיקר מטופל.
מיכאניקה אפשר לתקן.
פלסטיקה כנראה תישאר כמו ביום שקנית- קח בחשבון.
אם אין לך רקע,
שווה לבקש מי מהחברים כאן שמתמצא ויבוא להעיף איתך מבט.
או עדיף ללכת לבעל מקצוע מוכר ולשלם עבור בדיקה והצעת מחיר לתיקון כלל הליקויים.
בהצלחה!
ה wj עם מנוע ה 4.7 לא מסתדר עם גז.
ה ZJ דווקא כן.
המנוע 5.2 מנוע מאוד אמין שבגלגוליו השונים שירת הרבה דגמים של רכבים החל מאמצע שנות השישים ועד תחילת שנות האלפיים. יש לו ברכבים אחרים גירסה של 6 צילינדרים בלבד...
התחממות-
בתמורתו המקורית הוא נוטה להתחמם מעט באופן לא מסוכן אבל יעילות המזגן נפגעת.
מדובר על ימים חמים במיוחד או במאמץ בימים חמים בעיקר בשטח.
לא מספיק נסיון אבל למיטב ידיעתי גז עובד חם יותר מבנזין.
אם מערכת הקירור בנויה מרכיבים חליפיים ברמה נמוכה יש סיכוי שתסבול.
רדיאטור מקורי עולה מעל 2000 שח והבעלים הנוכחי נשמע קמצן לפי התיאור בטיפול בנזילה.
הגבהה-
2 אינץ עם ספיסרים תתן לאוטו יכולות מצוינות בשטח בינוני ואפילו בינוני פלוס.
אותה הגבהה עם קפיצים ובולמים לשני אינץ תהיה יותר טובה.
צריך כיום גם להכניס אותו לרשיון...
מידת הגלגלים המקורית היא די זוועה וגם פה רצוי לטפל.
מיכל גז-
לדעתי יש צורות של מיכל שיאפשרו לגלגל הרזרבי. נדב42 לדעתי יכול לסיע לך בנושא וגם להמליץ לך על מתקין טוב מנסיונו.
אגב עם גז הנסיעות יעלו לך בצריכת דלק כמו מ
כרכב יומיומי מזדקן כדאי מאוד שהוא יהיה במצב באמת טוב אחרת אתה תסתובב סביב תיקונים .
גם השני טסטים בשנה זה ניג׳וס.
בסך הכול מדובר אם נפלת על מועמד מוצלח באחת החבילות הטובות ביותר ביחס של עלות תועלת.
המון גיפ במעט כסף.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
יקר - אכן. מאוד.
האם זה המסלול הנכון ? אני סבור אחרת.
אחרי שקניתי 2 רכבים משופרים (בדיוק לטעמי, חשוב לציין, גם הויטארה וגם הצ׳רוקי), אני יכול לציין 2 תיקונים שנדרשו בעקבות שיפורים שלא נעשו כהלכה. אחד בוצע (מוט פנהרד קצר מדי בצ׳רוקי, הוחלף למוט מתאים) והשני כנראה יבוצע בקרוב (החלפת קפיצים בויטארה לאחר שאלו קוצרו ע"י הבעלים הקודם מסיבה עלומה, ופרידה מהספייסרים)
למעט 2 אלו אני נהנה מאוד מהשיפורים בשני הרכבים, שעלו לי הרבה פחות מאשר אם הייתי מבצע אותם בעצמי. כמה פחות ? עשרות אלפי שקלים. למעשה, אם הייתי מקבל צ׳רוקי סטנדרטי במתנה, הייתי משלם על השיפורים יותר ממה ששילמתי על הצ׳רוקי שלי כמשופר.
קח בחשבון שבאינדיאנים (צ׳רוקי וגראנד צ׳רוקי) פוטנציאל השיפורים עצום ועלותם בהתאמה ... אולי שווה לך לנסוע על כמה כלים כדי להבין לאן אתה מכוון, וכנגזרת מכך מהו תקציב השיפורים המיועד ... רמז: תקציב השיפורים הוא שנתי :)
בהצלחה :)
לגבי מנוע ה- 4.7: הוא אכן יותר רגיש לגז (כלומר לעבודה בטמפרטורה גבוהה יותר) אבל זה לא פוסל את ההסבה. כדי לשמור על המנוע הזה מערכת הגז צריכה להיות מותאמת אליו (כלומר כוללת משמנת ושילוב של גז ובנזין במאמץ), ומכויילת בצורה טובה. כשתגיע לגשר, אם לא תמצא כאן את אחד האזכורים (הרבים) הקודמים, אקשר אותך בשמחה למתקין הנכון ...
לגבי מיקום מיכל הגז - אם אני לא טועה, הגלגל הרזרבי בגראנד נמצא מתחת לשטיח של רצפת הבגאז׳, מה שמנטרל כל אפשרות להתקין מיכל גז בבגאז׳. ואז הפתרון הסביר היחידי הוא להתקין את מיכל הגז במקום של הגלגל הרזרבי ולמצוא לגלגל מיקום חלופי - בתוך הבגאז׳, על מתקן ייעודי בפגוש האחורי, או (פחות מומלץ) על הגגון.
תקן אותי אם אני טועה אבל מהתיאור שלך נשמע שכיוונת הכי גבוה בסוג המסלולים אליהם אתה נכנס, ועל כן הנטייה שלך הייתה ללכת על כלים משופרים למכביר. הייתי פועל כמוך אם זו הייתה הנטייה, ועל כן, גם מבין למה ציינת שהיית מוציא הרבה יותר כסף על רכב ללא שיפורים. שורה תחתונה - זה בעיקר עניין של מזל פלוס ניסיון מצטבר, אבל מפאת התקציב וממה שקראתי בפורום נראה לי שזו הבחירה הנכונה ביותר עבור הצרכים שלי. כל עוד לא מדובר בנבלה כמובן :)
- - - Updated - - -
ברכב המועמד הרזרבי נמצא בבגאז' בעמידה, מוצמד לחלק השמאלי. מה העלות של מתקן ייעודי על הפגוש האחורי? נשמע שזה הפתרון הטוב ביותר
האם אני טועה לגבי קיום תא לגלגל הרזרבי מתחת לשטיח של הבגאז׳ ? (אני לא מומחה לגראנדים ...)
אם יש תא כזה, והספייר לא גר שם, אז כנראה שכבר הגדילו מידת צמיגים (שזה טוב). מה מידת הצמיגים ברשיון ובפועל במועמד ?
לגבי עלויות נסיעה בגז, המחיר הוא בערך חצי מאשר בבנזין. אתה מקבל בתור בונוס טווח נסיעה מוגדל במקרה הצורך (ע"י שימוש בבנזין יקר בנוסף לגז), ומשלם על זה במקום בבגאז׳ ובאיסור (מוצדק) להכנס לחניונים תת קרקעיים.
ב ZJ הרזרבי נמצא בדופן שמאל של תא המטען.
ב WJ מתחת לשטיח תא המטען.
לא רואה מניעה שהוא יבצע מיכל גז בדומה לשלך נדב ואת הגלגל רזרבי יוציא לגג או לפגוש מותאם.
זה מה שהולך אצל נדב בצירוקי XJ ( האח הקטן יותר במשפחה)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f2b5fb08dc.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c08ecc9454.jpg
לגבי ההגבהה - במגבלות ה 50 ממ שאתה מבקש עדיף לקחת כזה שמוגבהה למידה זו או להתחיל מבתול.
כלי ששופר מאוד יקשה מאוד על מעבר טסטים פעמיים בשנה בעוד שגיפ כזה שהוגבהה למידה המותרת והכול ברשיון והוא במצב טוב יעבור טסט בלי למצמץ. להחזיר אוטו ששופר מאוד למצב שני אינץ יעלה יקר יותר מאשר להתחיל ממקורי.
נכון ששני טסטים בשנה זה קוץ וזה ידרוש שהרכב יהיה כל הזמן פיקס.
מהיכן בעל הרכב?
מה מהות הנזילה הקיימת?
יכול להיות שאוכל לקפוץ אם זה ברדיוס סביר ממני אבל הבדיקה הטובה ביותר זה ללכת למוסך שמכיר אותם ולשלם 100-200 שח ולקבל חוות דעת אחרי שהרכב גם היה על הליפט. אמנם לא תקבל אחריות לתוצאות אבל תקבל בהחלט סקירה מבעל מקצוע.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לא יודע אם אתה טועה או לא, אני רק יודע שזה המצב אצל המועמד.
לדעתי יכול להיות שהוא בבאגז׳ סתם מטעמי נוחות (קל יותר לשלוף במקרה הצורך) ולאו דווקא
כי הגדילו מידת צמיגים.
כך או כך, ברישיון -
קדמי: 225/70/16
אחורי: 225/70/15
עוד לא בדקתי בפועל על המועמד.
אגב, מכל סוגי מערכות הגפ״ם אין כזאת שמותרת לשימוש בחניונים?
מידות הצמיגים המקוריות הן
93-95 - 225/70/15
96-98 - 225/70/16
לא הגיוני שמלפנים ומאחור מידות גאנטים שונות ( אחד 15 והשני 16).
אתה לדעתי טועה שם
מגינים-
בעיקרון למיכל דלק אמור להיון תגן מקורי וגם לטרנספר. מעבר לזה אין צורך בדבר
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לא. זה לא תלוי בסוג מערכת הגז.
יש חניונים (תיאורטית לפחות, אני עוד לא מצאתי כזה) שמורשים לגפ"ם - צריך בשביל זה מערכת איוורור מותאמת.
לגבי מיכל גז כמו שאצלי (בתמונות שבועז קישר), אפשר להתקין אותו (וגם יותר גדול מאותה משפחה) בלי לשנות את מיקום הגלגל הרזרבי. זה כמובן ישאיר לך פחות מקום בבגאז׳. כשתגיע לגשר הזה אשמח לסייע :)
אני מאוד מקווה שאלו לא המידות בפועל, הן שונות בקוטר שלהן וממש לא בריא לנסוע ככה בהנעה של כל הגלגלים ...
שווה גם לבדוק איזה טראנספר יש שם, יש כל מיני סוגים ...
אם הצמיגים רשומים ככה זה חשוד.
שתי המידות מאושרות לרכב ושתיהן תכלס אותו הגובה אבל ה 15 שייך למודלים המוקדמים ואני לא מבין מה גרם לערבוב הזה. 🤨
יש באזור המרכז כמה מוסכים שמכירים את האוטו.
מוסך נשר בתל אביב - מורשה
ארז 4x4 בחולון
אודי מזרחי בצומת בילו.
מוסך עדן בראש העין ( אסף)
אם תצא קצת צפונה יש את מוסך אינדורו בפרדס חנה.
תברר איתם ישירות
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
שניהם לא אותו הגובה, גאנט 16 תוסיף אינץ להיקף, לדעתי טעות סופרים, כל הרביעיה היא על 16 כמו כל רכב דומה משנת 96, אחרת עם טרנספר 4x4 קבוע היה בלאגן שלם אם היו שונים
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
רמי צודק לגמרי.
אם הטעות היא רק ברשיון זה שטויות לתקן אותה ( 30 שח).
אם ככה הוא נוסע אז הטרנספר נפגע...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9ff7abf360.png
לפי מה שאתה רושם אני מבין שלא ראית את האוטו. אתה רק מצטט את המוכר?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אם בפועל כולם 16 אז החשד הוא שמי שהקליד את הנתונים לרשיון שגה בספרה.
צריך רק לוודא שהאוטו לא נסע כך.
להחזיר את הנתון הנכון לרשיון עולה 30 שח למיטב זכרוני וכמה דקות במכון רישוי.
מעניין שמעל 20 שנה ולא עלו על זה עד היום
זה המפרט שהאוטו הספציפי ( המועמד) יצא איתו מהמפעל במקור
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...617c5d8596.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3c302b690f.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...369c8e79b9.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...91a8c56aa4.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3ca0081bba.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8f21833740.png
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ